Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö siivoojan palkkaaminen kotiin olen jotenkin uusavutonta? Siis kenellä on niin kiire,

Vierailija
29.03.2009 |

Mutta mitä jos inhoo siivoamista yli kaiken? Kuten minä...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kaikille, eli kellä on varaa, jakakoon sitä ympärilleen työn muodossa. Hassua että kukaan ei kritisoi sitä että miehet käyttää autoja huollossa ja renkaanvaihdossa, mutta heti jos tuo on pois noista "naisten kotihommista" niin se on avutonta.

Vierailija
42/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kyllä johtuu ihan siitä, että hän on astmaatikko, jolla astma on niin ärhäkässä kunnossa pitkän homealtistumisen vuoksi, että huonepölyjen pöllyytys ei yhtään ainakaan auta asiaa.

Itse siivoilen kyllä ihan itse. Tykkään siivoamisesta enkä hauaisi vierasta tonkimaan paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin äitini sanoin.

Vielä 60- 70 luvulla oli yleistä, että koteihin hankittiin kotiapua. Sitten siitä tuli piikomista. ja meidän töissä käyvien äitien odotetaan tekevän vielä toinen työpäivä kotona!

Vierailija
44/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko vois maksaa tämän kokoisen talon ikkunoiden pesettäminen?

Puolitoistakerroksinen talo pohja-ala 125m2. alakerrassa ruudukkoikkunat 7kpl+jokaisessa toinen lasi myös mutta ei ruudukkoa. 2 vessanikkunaa.

Yläkerrassa 4 samaa sarjaa ikkunoita mutta pienempiä.

Ajattelin sen takia kysyä ensin täältä ettei tarvi pyörtyä jos kysyisin tarjousta jostakin siivousfirmasta ;)

uudellamaalla asutaan

Vierailija
45/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo kotiavun käyttö Suomen rajojen ulkopuolella on paljon yleisempää kuin mitä meillä =D

Vierailija
46/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö siivoojan palkkaaminen kotiin olen jotenkin uusavutonta? Siis kenellä on niin kiire,

ettei saa imuria heilumaan kerran viikossa tai edes kahdessa? "

No mieti sitä ihan rauhassa... Meillä käy siivooja ja nautimme siitä suuresti.

Vierailija
47/49 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuutta on myös käyttää esim. pyykinpesukonetta tai tiskikonetta, kun aivan hyvin nuo hommat voi tehdä käsinkin...

Minulla ei ole varaa siivoojaan, enkä oikeastaan haluaisikaan, koska ongelma on juuri se roinan keräys, jota siivoojat eivät kai tee..? Pesen ja puunaan kyllä mielelläni, mutta se tavaroiden kerääminen ja järjestely... AAAARGH

Vierailija
48/49 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusavutonta.

Itse vihaan siivota ja mielelläni maksan että joku tekee sen puolestani.

Vierailija
49/49 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi kotisiivooja 1 kerran kuukaudessa , sama ihminen useita vuosia. Hän jäi eläkkeelle viime kesänä ja muutti toiselle  paikkakunnalle. Sen jälkeen on huushollini muuttunut kaatopaikaksi, koska en yli kahdeksankymppisenä pysty enää kovin kummoisiin kotitöihin. Jo pelkkä lakanoiden vaihtaminen on lähes ylivoimaista, samoin ylä- ja alakaappeihin on mahdotonta kurkottaa. Imurointi katkaisisi varmaan selkäni, joten en ole koskenutkaan imuriin. En kuitenkaan halua joutua palvelutaloon tai kunnan holhoomaksi. Taloudessa on lukemattomia isoja ja pienempia tehtäviä, joihin en enää pysty. Minulla on varaa ja halua palkata itselleni kotiin apuhenkilö monenlaisiin askareisiin. Ongelmana on vain se, että tällaista monipuolista apuhenkilöä ei Suomesta enää löydy. Entisaikaan oli perheissä piika, joka hoiti monenlaisia töitä. Nyt löytyy vain ulkomaalaisia tytöntirpakoita, jotka tekevät vain juuri sen, mikä on  tilauslistaan rastilla kruksattu Mistä löytyisi suomalainen monipuolinen apuhenkilö? En ole tinkaamassa palkasta enkä etsi halvinta mahdollista ihmistä.  Kysyy eläkeläismummo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme