Mitähän sitä taas ajattelis!?! (pph asiaa)
Menin hakemaan lapseni eilen 14.30. Ovesta kun astuin sisään niin tuli vastaan ihana grilliherkkujen tuoksu. Pöydässä istui talonväkeä ja lapset leikkivät hoitajan kanssa toisessa huoneessa. Tuumasin siinä sitten lapsille, että olette grillanneet. Lapset eivät niitä herkkuja syöneet vaan olivat saaneet välipalaksi voileipää ja kiisseliä. Olis varmaan niille lapsille nuo grillatut maistuneet!!!!!
Kommentit (67)
Meillä ei omiakaan pieniä päästetä sotkemaan teinien huoneita ja tavaroita.
siellä on keittiö, olohuone, kylpyhuone, takkahuone ja vierashuone. Yläkertaan, jossa on perheen makuuhuoneet hoitolapsilla ei ole MITÄÄN ASIAA. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan
eivät pääse kaikkiin huoneisiin. Mikä oikeus on kieltää lapsia menemästä muiden lasten huoneisiin. Eteinen ja keittökö on vain leikkipaikkoina.
Omaa lastani en veisi ikinä perhepäivähoitajalle.
Käsittää olohuoneen, keittiön, "leikkihuoneen" ja vessat eteiset pesutilat. Ei monen oma kotikaan sen suurempi ole.
Toinen lähes 100 neliöä talostamme on hoitolapsilta "kiellettyä" aluetta.
eivät pääse kaikkiin huoneisiin. Mikä oikeus on kieltää lapsia menemästä muiden lasten huoneisiin. Eteinen ja keittökö on vain leikkipaikkoina.
Omaa lastani en veisi ikinä perhepäivähoitajalle.
että sinä päivänä kun jonkun vanhemmat valittaa siitä, että heidän NicoPetteri ei pääse meidän yläkertaan, niin minun päiväni perhepäivähoitajana on ohi. Teen tätä työtä oikeastaan vaan rakkaudesta lapsiin, mutta aina välillä kun näitä juttuja lukee, niin oikeasti tunteet kiehahtaa.
Onneksi minulla on ollut aika fiksuja vanhempia, joiden kanssa on pystynyt järkevästi keskustelemaan kaikista asioista.
onko yhtään valjennut sinulle, miksi lapsesi ei saanut niitä grilliherkkuja? Mitä ajattelet tilanteesta nyt?
Voittehan tekin kotonanne grillata.
Pph:n miehellä ja lapsilla saattaa olla loma vaikkei sillä pph:lla olekaan.
on neljästä perheestä lapset niin miten voisi toteuttaa jokaisen vanhemman tarpeet?
välipaloista. Mieheni ja omat lapseni kun ovat lomalla niin nukkuvat pitkään ja syövät koska sattuu. Pitäisikö hoitolastenkin rytmi sekoittaa? Tai antaa aina syötävää kun joku meillä syö?
kyllä tää on vaikeaa. Nyt tuotan teille kauhean järkytyksen. olen lto ja päiväkodissa kahvitauoilla monesti pullaa, keksiä ym niin kuin varmaan kaikkien työpaikoilla. ja lapset näkevät kun me niitä syödään. Monesti joku pieni mukana kun ei enää nukutakaan tai isot leikkivät samassa tilassa kun ei riitä henkilökuntaa heitä vahtimaan muualla.
ja minä pidän siitä huolimatta lakisääteiset kahvituntini ja syön herkkuja enkä anna teidän mussukoille.
Olikohan tässä ap:n tapauksessa ongelman tehneet lapset vai äiti. Eihän kaikki edes tykkää grilliherkuista ja toisaalta jos on maha täynä niin ei aki tee mielikään. taisi olla vaan äidillä niin nälkä työpäivän jälkeen että hänelle olisi pitänyt tarjota?
ja lasten ruuissa puoli kuuteen saakka? Ei sillä ruokarahalla paljon lihoja ostella.
Koska jokatapauksessa teen ruuan perheelleni, niin siinä samalla tulee myös hoitolapsille asti evästä ja uskoisin, että kulukorvaukset hyvin kattavat sen, mitä pienet syövät.
Esim. juuri tuosta grillaamisesta, että ostin kokonaisen broilerin, currya, banaaneja ja suklaakastiketta. Lisäksi isomman määrän tomaattia, paprikaa, kurkkua, ananasta, ruukkusalaattia ja vesimelonia.
Tuosta söimme siis minä, mieheni, 4 lastamme + 3 hoitolasta (1-3v).
Salaattivehkeistä tein ison kulhon salaattia ja sitä söimme 2 päivää lounailla ja päivällisillä, itse vielä iltapalaksikin. Curry riittää ties kuinka kauan ja suklaakastikettakin jäi reilusti yli.
Kulukorvausta sain tuolta aterialta 4,32€ ja uskoisin, että se riitti hoitolasten ruokaan.Perunat meillä on omasta maasta.
15
esim. nakkikeitto koko porukalle tulee hyvin sillä neljällä eurolla, eli meidän oma perhe syö ihan ilmaiseksi.
15
hoitolapsille edellisenä päivänä valmistettua ruokaa vaan kaikki pitää olla samana päviänä valmistettua?
Me kävimme hoitolasten kanssa muutama viikko sitten retkellä ja ostimme kiskalta jäätelöt välipalaksi. Lisäksi minulla oli mukana voileivät ja jokaisella lapsella oma vesipullo. Yksi äiti veti oikein kunnolla herneen nenään, että mitä roskaruokaa minä syötän lapsille, kun jäätelöä menen antamaan hänen 1,5-vuotiaalle pojalleen.
varahoidossa minulla 2 vkoa. Mies oli siis apuna =hoiti omat lapset.
T. 15
Tärkeintä lienee siis, että lapset tykkäävät ja toimii lasten parhaaksi, meistä äiteistä välittämättä ;o)
Meidän pphoitajalla on olut nyt kevään todellinen vauvaryhmä, 4 lasta jotka kaikki aloittivat maalis-toukokuussa 10kk-1v4kk ikäisinä. Varmasti siis hommaa riittää!
No, viimeviikolla yhtenä hellepäivänä menin hakemaan yhden toisen äitin kans yhtäaikaa lapsiamme. Heidän poika taitaa olla nyt 1v2kk ja meidän tyttö kuukauden vanhempi. Kaikki 4 hoitolasta olivat "kylpemässä" pihalla. Hoitaja oli edellisenä päivänä ostanut kirpparilta 4 lasten kylpyammetta ja kaupasta ihanantuoksuista Nalle Puh-kylpyvaahtoa. Hellepäivä kun oli, oli sitten laittanut jokaiselle oman veden kylpyleluineen ja olipas melkoinen reimunkiljunta menossa, kun pihaan saavuimme. Hoitaja itse luki jotain lehteä siinä ihan 1-2m päässä, istuen nurmella.
Minusta ajatus oli ihana ja tosiaan meidän tyttö oli muiden tavoin AIVAN innoissaan läträtessään siellä lämpimässä vedessä. Huudon kanssa sain kantaa hänet autoon, kun eka hoitaja oli kuivannut ja itse olin pukenut hänet.
Autolle mennessäni sitten tämä toinen äiti alkoi oikein vihaisena supattaa, että pitihän se arvata, ku ilmoitettua aiemmin tulee hakemaan niin täällä hoitaja-akka vaan löhöö nurmella lukemassa lehteään ja lapset on oman onnensa nojassa. Lisäksi valitti kauan aikaa sitä, kuinka hänellä on kiire ja olettas, ettei tarvi nakulasta pukea kun hoidosta hakee, että valmiina olis pitäny olla. Lopuksi kysyi, että olenHAN samaa mieltä, että voitasko miettiä jotain valituksen tekoa vedoten vastuuntunnottomuuteen. Katsoin vähän aikaa ja sanoin vaan, että olen itse ollut ihan tyytyväinen hoitajaan ja lähdin ajamaan...
Meitä siis ON moneksi ;)
Onneksi suurin osa vanhemmista on tosi mukavia ja lapset ovat kaikki ihania, mutta voi että nuo muutamat hankalat tapaukset osaavat tehdä meidän hoitajien elämän vaikeaksi. Koskaan ei tiedä mistä löytävät valittamisen aihetta.
Tärkeintä lienee siis, että lapset tykkäävät ja toimii lasten parhaaksi, meistä äiteistä välittämättä ;o)
Meidän pphoitajalla on olut nyt kevään todellinen vauvaryhmä, 4 lasta jotka kaikki aloittivat maalis-toukokuussa 10kk-1v4kk ikäisinä. Varmasti siis hommaa riittää!
No, viimeviikolla yhtenä hellepäivänä menin hakemaan yhden toisen äitin kans yhtäaikaa lapsiamme. Heidän poika taitaa olla nyt 1v2kk ja meidän tyttö kuukauden vanhempi. Kaikki 4 hoitolasta olivat "kylpemässä" pihalla. Hoitaja oli edellisenä päivänä ostanut kirpparilta 4 lasten kylpyammetta ja kaupasta ihanantuoksuista Nalle Puh-kylpyvaahtoa. Hellepäivä kun oli, oli sitten laittanut jokaiselle oman veden kylpyleluineen ja olipas melkoinen reimunkiljunta menossa, kun pihaan saavuimme. Hoitaja itse luki jotain lehteä siinä ihan 1-2m päässä, istuen nurmella.
Minusta ajatus oli ihana ja tosiaan meidän tyttö oli muiden tavoin AIVAN innoissaan läträtessään siellä lämpimässä vedessä. Huudon kanssa sain kantaa hänet autoon, kun eka hoitaja oli kuivannut ja itse olin pukenut hänet.Autolle mennessäni sitten tämä toinen äiti alkoi oikein vihaisena supattaa, että pitihän se arvata, ku ilmoitettua aiemmin tulee hakemaan niin täällä hoitaja-akka vaan löhöö nurmella lukemassa lehteään ja lapset on oman onnensa nojassa. Lisäksi valitti kauan aikaa sitä, kuinka hänellä on kiire ja olettas, ettei tarvi nakulasta pukea kun hoidosta hakee, että valmiina olis pitäny olla. Lopuksi kysyi, että olenHAN samaa mieltä, että voitasko miettiä jotain valituksen tekoa vedoten vastuuntunnottomuuteen. Katsoin vähän aikaa ja sanoin vaan, että olen itse ollut ihan tyytyväinen hoitajaan ja lähdin ajamaan...
Meitä siis ON moneksi ;)
Tulin itse hoitajan pihaan n 15.55 ja yksi toinen äiti minun jälkeeni (varmaan n 15.59). Jurputti ihan hirveästi miten törkeätä on antaa kiireisten vanhempien odottaa. Lapset tulivat n kaksi minuuttia myöhässä aivan innoissaan ja onnessaan retkestä. Tämä äiti meni ja sätti kovaäänisesti hoitajaa siitä, että tulee myöhässä ja hänen lapsi ihan ihmeissään siinä vieressä katseli äidin riehumista.
Kyllä kävi sääliksi niin hoitajaa kuin ko lastakin.
Mutta meitä tosiaan on moneksi!
Minusta ajatus oli ihana ja tosiaan meidän tyttö oli muiden tavoin AIVAN innoissaan läträtessään siellä lämpimässä vedessä. Huudon kanssa sain kantaa hänet autoon, kun eka hoitaja oli kuivannut ja itse olin pukenut hänet.Autolle mennessäni sitten tämä toinen äiti alkoi oikein vihaisena supattaa, että pitihän se arvata, ku ilmoitettua aiemmin tulee hakemaan niin täällä hoitaja-akka vaan löhöö nurmella lukemassa lehteään ja lapset on oman onnensa nojassa. Lisäksi valitti kauan aikaa sitä, kuinka hänellä on kiire ja olettas, ettei tarvi nakulasta pukea kun hoidosta hakee, että valmiina olis pitäny olla. Lopuksi kysyi, että olenHAN samaa mieltä, että voitasko miettiä jotain valituksen tekoa vedoten vastuuntunnottomuuteen. Katsoin vähän aikaa ja sanoin vaan, että olen itse ollut ihan tyytyväinen hoitajaan ja lähdin ajamaan...
Meitä siis ON moneksi ;)
kyllä tää on vaikeaa. Nyt tuotan teille kauhean järkytyksen. olen lto ja päiväkodissa kahvitauoilla monesti pullaa, keksiä ym niin kuin varmaan kaikkien työpaikoilla. ja lapset näkevät kun me niitä syödään. Monesti joku pieni mukana kun ei enää nukutakaan tai isot leikkivät samassa tilassa kun ei riitä henkilökuntaa heitä vahtimaan muualla.
ja minä pidän siitä huolimatta lakisääteiset kahvituntini ja syön herkkuja enkä anna teidän mussukoille.
Olikohan tässä ap:n tapauksessa ongelman tehneet lapset vai äiti. Eihän kaikki edes tykkää grilliherkuista ja toisaalta jos on maha täynä niin ei aki tee mielikään. taisi olla vaan äidillä niin nälkä työpäivän jälkeen että hänelle olisi pitänyt tarjota?