Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän sitä taas ajattelis!?! (pph asiaa)

Vierailija
24.06.2008 |

Menin hakemaan lapseni eilen 14.30. Ovesta kun astuin sisään niin tuli vastaan ihana grilliherkkujen tuoksu. Pöydässä istui talonväkeä ja lapset leikkivät hoitajan kanssa toisessa huoneessa. Tuumasin siinä sitten lapsille, että olette grillanneet. Lapset eivät niitä herkkuja syöneet vaan olivat saaneet välipalaksi voileipää ja kiisseliä. Olis varmaan niille lapsille nuo grillatut maistuneet!!!!!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun meidän Matti ei saa syödä banaania niin sitä ei saisi tarjota koskaan kenellekään muullekaan koska Matille voi tulla paha mieli.

Ja koska meidän Liisa ei saa syödä kalaa, niin sitä ei saa tarjota kenellekään.

Ja koska meidän NicoPetteri ei saa syödä jäätelöä, niin onhan se törkeätä, jos kaverit syö vieressä.

Loputon on vaatimusten lista...

Vierailija
22/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan ollut jossain alessa kahdella eurolla mekkoja ja oli siitä kopannut kaikille tytöille samanlaiset.Laitettiin ne sitten päälle ja saatiin hauska kuva (jonka hoitotyttöjen vanhemmat saivat sähköpostiinsakin). Olivat vaan yllättyneen iloisia, eivät kyllä minusta mitenkään vaivautuneita. Ovat kaikki tavanneet äitini monestikin ja tietävät, minlainen "hössö" se osaa olla ;)

Mitähän se AMMATTIKASVATTAJA sitten käytännössä tarkoittaa? Minusta pphoito on nimenomaan KODINOMAISTA hoitoa ja piste. Minullakin on hoitolapset pääasiassa todella pieniä (vain harvoin on yli 3-vuotiaita) ja kyllä minusta päivän rytmittää ja täyttää aika tavalla syöminen, ulkoilu, nukkuminen ja muu perushoito. Lisäksi paljon vapaata leikkiä. Todella harvoin meillä on mitään ns. ohjattua toimintaa, tosin lorupussi on ahkerassa käytössä ja kaikkien suosikki :)

Niinkauan, kun kaikki lapset jäävät tänne mielellään ja kuulemma osa haluais vapaapäivinäänkin hoitoon, tunnen onnistuneeni työssäni. Ihan sama oikeastaan, mitä tuntemattomat ajattelee. Itse teen tätä sydämellä ja maalaisjärjellä, turhia stressaamatta. Asia olisi EHKÄ eri, jos kaikki lapset olis jotain 5-6 vuotiata, mutta nyt mennään näillä!

T. Viistoistakohan se oli (se 4 tytön äiti kuitenkin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla perhepäivähoitajana ei ole kesälomaa ollenkaan niin mun miehenkin pitäisi olla lomailematta? Tai viettää lomansa muualla kuin kotona vai?

Ei hyvää päivää! Vielä teille kolahtaa parjaajat, kohta ei ole hoitajia teidän lapsilla.

pph.n pojat oli syöneet karkkia ja lapseni ei ollut saanut niitä.

Pojat olivat käyneet kioskilla ja mussuttaneet olohuoneessa karkkia ja katsoneet telkkaria. Lapset eivät saaneet mennä olohuoneeseen, eivätkä katsoa telkkaria ja saaneet karkkia. PPh oli vain vienyt heidät ulos.

Törkeää. Eikö perhepäivähoidon pitäisi olla kodinomaista hoitoa.

Toinen mistä olen valittanut, on se, että pph.n mies on lomalla nyt. Minusta hoitajan aika menee liikaa jutellessa miehensä kanssa kun lapset ovat paikalla. Miten hoitaja voi olla täysiaikaisesti läsnä jos mies on lomalla kotona?

Vierailija
24/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muullakin perheellä on lomaa vain silloin kun perheen äidillä! Aikamoista.

Vaikka pph:n koti on samalla hänen työpaikkansa niin ei se kuitenkaan ole pph:n miehen ja lasten työpaikka vaan KOTI!

Pph:n palkka ja se raha millä niille lapsille pitäisi ruoka saada on niin mitättömän pieni että ei voi vaatia että myös hoitolapset grillailevat ja herkuttelevat jos pph:n perhekin niin tekee. Minusta on ok että pph leikkii lasten kanssa toisessa huoneessa kun muu perhe grillaa. Kai heillä nyt on oikeus kotonaan grillata!

Ja nuo mummon tuliaismekot menee munkin mielestä hiukan yli...ymmärrän jos tuo tuliaisiksi jotain pientä niin tuo samalla hoitolapsillekin mutta että vaatteita (ja leluja yms.), ehkä ne olisi paras antaa lapsille silloin kun hoitolapset ovat lähteneet.

Lisäksi osa vanhemmista ei todellakaan tykkäisi jos lapset saisivat hoidossa karkkia yms.

t. eräs äiti jonka lapset ovat joskus olleet pph:lla hoidossa.

Vierailija
25/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin soittaisin kyllä ohjaajalle.

Minä en pue lapsiani halpisrytkyihin. Toiseksi, se antaa kuvan, että meidän lapsilla ei ole tarpeeksi vaatteita jos hoitaja alkaa niitä ostella.

Hoitaja on tosiaan lapsille hoitaja, ei VARAÄITI.

Vierailija
26/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa niille hoitolapsillekin ruoaksi grilliherkkuja??? Ois tuo aika kurjaa jos itse joutuisi katsomaan ja nuuskimaan vierestä voileipä kourassa kun muut syö maissia ja makkaraa....

Vierailija
27/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidän vanhemmilleen. Eilen oli viimeinen työpäivä ennen kesälomaani, joten enpä nyt viitsi alkaa soittelemaan vanhemmille ja kyselemään haluavatko palauttaa mekot ;)

Yleensä siis äitini tuo jotain muuta kuin vaatetta ja AINA myös hoitplapsille, ihan omasta tahdostaan. Ja jos ei tois, en antais omillenikaan ennenkuin hoitolapset on haettu.

Tuonut siis esim. jäätelöt, tikkarit, ilmapalloja jne. Viimeviikolla toi jokaiselle lapselle oman ison ruukun, multasäkin ja ulkokukkia. Jokainen sitten innoissaan istutti omat kukkansa ja toinen hoitotyttö vei kotiinsa oman, toisen vanhemmat halusivat jättää sen meille.

Tosiaan, kaikkia ei voi millään miellyttää, mutta odotan, että vanhemmat sanoisivat minulle SUORAAN, jos joku mättää. Eikä jossain palstalle :)

Vierailija
28/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä jos mummi tuo lapsenlapsilleen tuliaisina mekot nii pitäisi hoitolapsille tuoda myös... Tulee vähän kalliiksi mummon vierailut jos kaikki samat pitää ostaa myös hoitolapsille.

Vierailija
29/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin odotan kyllä, että ostaa omalle lapsellenikin kun on hoidossa siellä. Ettei minun lapselle tule paha mieli.

Vierailija
30/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä palkoilla hyvä kun pysyy omakaan perhe ruoassa.

pussistaan maksaa hoitolapsille grilliherkkuja joskus?

Törkeää, että isäntäväki syö parempaa ruokaa kuin hoitolapset.

Vierailija
31/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jatkuvasti vaativat, että välipalat ei saa olla liian ruokaisia, sillä silloin lapsille ei maistu iltaruoka kotona. Kun tätä olet kuunnellut n 100 kertaa, niin et varmasti anna klo 14.30 hoitolapsille grilliherkkuja.

Ja silloin klo 11 kun hoitalapset syö lounasta ei muulla perheellä vielä välttämättä ollut niin nälkä, että grilliherkut olisi maistunut

Ja toinen on tosiaan tuo raha. Välipalaan on käytettävissä noin 60c. Mitäs grilliherkkuja sinä tarjoaisit sillä rahalla?

antaa niille hoitolapsillekin ruoaksi grilliherkkuja??? Ois tuo aika kurjaa jos itse joutuisi katsomaan ja nuuskimaan vierestä voileipä kourassa kun muut syö maissia ja makkaraa....

Vierailija
32/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole käskenyt missään vaiheessa. Ja rahasta sillä naisella ei oo pulaa & rakastaa kaikkea shoppailua, joten mitäpä tuota kieltämäänkään.

Mutta toinen ääripää lienee tuo naapurin pph, jolla myös 2 omaa lasta: Äitinsä toi pääsiäisenä lapsenlapsilleen suklaamunat ja he söivät ne munansa tuossa pihalla, hoitolapset katsoivat vieressä ja osa itki omaansa... Että kumpi sitten lie parempi/pahempi?

Paras kai olis se, ettei mummot tois mitään sillon, kun hoitolapsia on, mutta meillä nyt on mennyt hyvin näin, ei oo vielä kukaan vanhemmista rähjänny asiasta :)

Vierailija
33/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussistaan maksaa hoitolapsille grilliherkkuja joskus?

Törkeää, että isäntäväki syö parempaa ruokaa kuin hoitolapset.

Vierailija
34/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsilleni ostettaisiin hoitopaikassa vaatteita?

Jäisi aika ikävä maku suuhun sellaisesta paikasta.

Vierailija
35/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen viimeisen päälle prinsessa"-tyttö olisi onnesta soikeena, jos sais hoitopäivänsä aikana uuden mekon :D

Mitäpä siinä enää minun mielipiteellä oliskaan väliä ;o)

Vierailija
36/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maan omasta pussistaan herkkuja lapsille.

Ja sekin on mun mielestä aika törkeä vaatimus että pph:n perheen pitää syödä samaa kuin hoitolastenkin.

Vierailija
37/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pph:n lasten mummo on kylään tullessaan tuonut kaikille tytöille jotkut 2 e:n mekot niin enpä tuosta viitsisi hernettä nenään vetää. Mummo on varmaan ihana mummo.

jos lapsilleni ostettaisiin hoitopaikassa vaatteita?

Jäisi aika ikävä maku suuhun sellaisesta paikasta.

Vierailija
38/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri olla se varaäiti ja oikeudenmukainen kaikille lapsille. perheen pitää sopeutua hoitolasten arkeen tai sitten mässäillä, kun hoitolapset on ulkona.

todella röyhkeetä mässäillä grilliherkkuja, jos niitä ei tarjota hoitolapsille.

Vierailija
39/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kouluikäiset lapset elää omaa elämäänsä ja viettävät kesälomaa. Minä ja hoitolapset sekä meidän perheen kuopus syömme aamupuurot klo 8. Isommat lapset nukkuu vielä silloin tuolla yläkerrassa, jonne hoitolapset eivät saa mennä.

Isommat lapset heräilee klo 9-11 välisenä aikana ja osaavat itse laittaa itselleen aamupalaa. Joskus me olemme hoitolasten ja kuopuksen kanssa vielä sisällä leikkimässä, joskus olemme jo ulkona.

Klo 11 tulemme hoitolasten ja kuopuksen kanssa sisään ja syömme lounasta n 11.30. Isommille lapsille ei silloin tosiaankaan vielä lounas maistu. Saattaapa olla, että ovat vasta nousseet aamupalapöydästä.

Klo 14.30 syömme hoitolasten ja kuopuksen kanssa välipalaa. Joskus isommat lapset ovat silloin lounaalla ja joko lämmittävät meiltä jäänyttä ruokaa tai syövät jotain muuta.

Jos isommat lapset syövät jotain herkkuja, niin tekevät sen joko omassa huoneessaan (jonne hoitalapset eivät mene) tai sitten tarjoan hoitolapsillekin. Aina tilanteen mukaan. Kuopukselle en anna mitään mitä hoitolapset eivät saa. Lelut, ylimääräiset herkut, vaatteet ym kuopus saa illalla, kun hoitolapset ovat lähteneet omaan kotiinsa.

Vierailija
40/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät pääse kaikkiin huoneisiin. Mikä oikeus on kieltää lapsia menemästä muiden lasten huoneisiin. Eteinen ja keittökö on vain leikkipaikkoina.

Omaa lastani en veisi ikinä perhepäivähoitajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme