Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän sitä taas ajattelis!?! (pph asiaa)

Vierailija
24.06.2008 |

Menin hakemaan lapseni eilen 14.30. Ovesta kun astuin sisään niin tuli vastaan ihana grilliherkkujen tuoksu. Pöydässä istui talonväkeä ja lapset leikkivät hoitajan kanssa toisessa huoneessa. Tuumasin siinä sitten lapsille, että olette grillanneet. Lapset eivät niitä herkkuja syöneet vaan olivat saaneet välipalaksi voileipää ja kiisseliä. Olis varmaan niille lapsille nuo grillatut maistuneet!!!!!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan tekin kotonanne grillata.

Vierailija
2/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph:n omat lapset menee joka asiassa edelle.

Millainen kasvattaja kyseinen pph oikein onkaan (ja kaikki pph:t)? Omat kullannuput kinunneet grillausta, eikä pph ole saanut heille ilmaistua tarpeeksi napakasti, että grillauksen on tapahduttava vasta hoitolasten lähdön jälkeen. Ei anna oikein ammattitaitoista kuvaa. Mutta eihän perhepäivähoito olekaan mitään varhaiskasvatusta, se on lasten säilytyspaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voileipä ja kiisseli on siihen oikein oivallinen valinta.

Perhepäivähoitajalla puolestaan saattaa olla mies ja lapset kesälomalla ja he olivat vasta lounalla grilliherkkujen ääressä.

Toki ymmärrän, että tuoksut saattoivat houkutella hoitolapsiakin, mutta onhan hoitajan perheelle oikeus viettää lomaansa haluamallaan tavalla.

Vierailija
4/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hoitaja oli lasten kanssa toisessa huoneessa. Tuoksut toki kantautuvat kauemmaksikin sille ei voi mitään. Mutta kyllä perheellä täytyy olla oikeus syödä silloin kun heillä on nälkä, ei silloin kun päivähoitolapset on jo lähtenyt ulos.

Vierailija
5/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kans hoitolapsi joka elää meillä ihan normaalia perhe elämää. hänet otetaan mukaan muun perheen elämään. eli jos meillä grillataan, niin hänkin saa osansa. ihan niinkuin muutkin perheemme jäsenet.

Vierailija
6/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla, saisi syödä mitään sinä aikana kun lapset on hoidossa?

Tätini oli pph ja kyllä heillä muu perhe eli ihan normaalia elämää, vaikka oli hoitolapsia.

Ja kyllä niistä hoitolapsista oli enemmän riesaa sille perheelle. Tädin poikakin muisteli aikuisena, että kuinka rasittavaa oli kesälomilla kun ei voinut nukkua pitkään. Heti aamulla klo 6 oli joku nirppanokkaäiti tuomassa kakaroitaan ja katseli heti nokanvartta pitkin jos muu perhe nukkui vielä.

Keitä siinä sitten aamukahvit kun talo on täynnä vieraita kakaroita. Niiden kakaroiden viihdytykseen osallistui perheen omat teinitkin. Jatkuvasti olivat tunkemassa teinien huoneeseen.

Ap.n mielestä muun perheen pitäisi nähtävästi pysyä pois koko päivä tai sitten olla syömättä koko päivä.

Varokaa pph.n puolisot. Älkää ottako edes leipää kaapista sillä aikaa kun lapsia on hoidossa. Kohta joku av. mamma kirjoittaa palstalle, että minun mussukka ei saanut leipää, vaikka pph.n puoliso teki itselleen ja pani vielä kinkkua leivän päälle.

Vierailija
7/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta koti on myös työpaikka, joten se rajottaa elämää. Voisiko hoitajan perhe vaikkapa katsella kauhuleffoja päiväsaikaan niin, että hoitolapset näkisivät/kuulisivat.

Olisivat mielestäni voineet grillata vaikka sitten, kun hoitaja vie hoitolapset ulos välipalan jälkeen. Lapsille voi tulla paha mieli kun muut herkuttelevat "nenän edessä", ja on se aika epäkohteliastakin jos kasvatuksellisesta näkökulmasta ajatellaan.

Vierailija
8/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph.n pojat oli syöneet karkkia ja lapseni ei ollut saanut niitä.

Pojat olivat käyneet kioskilla ja mussuttaneet olohuoneessa karkkia ja katsoneet telkkaria. Lapset eivät saaneet mennä olohuoneeseen, eivätkä katsoa telkkaria ja saaneet karkkia. PPh oli vain vienyt heidät ulos.

Törkeää. Eikö perhepäivähoidon pitäisi olla kodinomaista hoitoa.

Toinen mistä olen valittanut, on se, että pph.n mies on lomalla nyt. Minusta hoitajan aika menee liikaa jutellessa miehensä kanssa kun lapset ovat paikalla. Miten hoitaja voi olla täysiaikaisesti läsnä jos mies on lomalla kotona?

Vierailija
9/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni oli hoitolapsia kun olin pieni, ja toki elimme ihan normaalia elämää niinä päivinä, mutta ne hoitolapset elivät tietysti sitä normaalia elämää kanssamme! Ihmetyttää nämä "eikö niillä perheen muilla jäsenillä ole oikeutta omaan elämään?"-huutelijat...Tottakai on, mutta on myös otettava huomioon, että kodissa on muitakin IHMISIÄ kun sitä elämää eletään. Jos lapsenne kaveri on kylässä ja alatte grillata, tai vaikka kaivatte pullapitkon esiin, niin ettekö tarjoa tälle vieraalle lapselle? Menette toiseen huoneeseen syömään ja annatte vieraan lapsen leikkiä toisessa?

Tietysti pph:n perheellä oli oikeus grillata ja syödä juuri silloin kun haluaa juuri sitä kun haluaa, mutta eikö jo peruskohteliaisuudesta tarjota sitä syötävää kaikille paikalla oleville?

Ja vitoselle: Tätisi perhe oli selkeästi epäsopiva perhe pph:ksi! Todella ylimieliseen, ikävään ja solvaavaan sävyyn kirjoitat noista hoitolapsista ja heidän perheistään. Ei ihme, että joku "nirppanokka" on katsonut touhua nenäänsä pitkin, jos pph:n perheen lähtökohtainen asenne luonaan oleviin lapsiin on tuollainen. Minusta kotonamme olleet hoitolapset olivat rikkaus. Äitini välitti heistä yksilöinä kaikista aidosti, ja heidät otettiin tietysti mukaan perheen arkeen päivisin! Kaksi näistä hoitolapsista on vieläkin, nyt 25 vuotta myöhemmin, hyviä ystäviäni...Jos kokee hoidossaan olevat LAPSET "vieraiksi, viihdytettäviksi kakaroiksi", joiden aikana ei voi kahvia edes keitellä (miksi muuten on vaikeaa keittää kahvit, kun talo on "täynnä vieraita kakaroita"?) ja jotka "tunkevat" joka paikkaan, niin kannattaisiko harkita jotain muuta kuin varhaiskasvattajan kotona tehtävää työtä?

Vierailija
10/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat hoitolapselle liian ruokaisan välipalan niin vanhemmat valittaa, koska silloin lapsille ei maistu iltaruoka kotona. Jos taas et anna grilliherkkuja niin olet itsekäs.

Huoh tätä perhepäivähoitajan arkea... Onneksi olen itse lomalla.

Vierailija
11/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipaloista. Mieheni ja omat lapseni kun ovat lomalla niin nukkuvat pitkään ja syövät koska sattuu. Pitäisikö hoitolastenkin rytmi sekoittaa? Tai antaa aina syötävää kun joku meillä syö?

Vierailija
12/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. Silloin kun perhe on lomalla, perhe elää hoitolasten mukaan

ei niin, että nukkuvat pitkään ja keittävät aamukahvin, koska sattuu ja syövät jääkaapista mitä sattuu.

Herkkuja ja muuta saa syödä vasta kun lapset on lähteneet. Hoitolapset ovat rikkaus perheelle ja perheen täytyy sopeutua siihen ja elää sen mukaan.

Vierailija
13/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat aamupalalla klo 8. Jos koululainen ei jaksa herätä silloin nyt kesälomalla, voi ottaa aamupalaa sitten, kun olen pienten ja hoitolapsien kanssa ulkona.

Lounas on klo 11.-11.30 ja silloin syö omat lapset,hoitolapset, minä JA mies, jos on kotona

Välipala on klo 14 ja sama asia kuin lounaalla.

Näin kesäaikaan ollaan otettu sitten hieman vapauksia ja saatetaan esim. käydä kävellen torilla jäätelöllä lounaan jälkeen (kaks pienintä nukahtaa tuplarattaisiin samalla päiväunille) tai tosiaan hyvällä säällä mies voi grillata koko porukalle lounaan.

Äitini käy meillä monta kertaa viikossa piipahtamassa ja on oppinut ihan itsenäisesti sen, että jos tuo "tuliaisia" lapsillemme, tuo samat myös hoitolapsille. Esim. eilen oli ostanu alesta mekot meidän tytöille ja toi samanlaiset myös hoitotytöille.

Mutta, sekin on totta, että MIKÄÄN ei ole kuitenkaan hyvä. Esim. minulla yhden varahoitolaisen äiti otti ihan todella itseensä, kun oli grillattua ruokaa lounaalla (=rasvaista ja epäterveellistä). Minä en tuota asiaa niin nähnyt, söimme broileria, grillissä tehtyjä folioperunoita, tuoresalaattia ja jälkkäriksi grillattuja banaaneja suklaakastikkeella. Okei jälkkäri oli kai sitten liikaa tjn, mutta...

Ja sitten taas toiset vanhemmat on aivan todella iloisia esim. tuollaisesta torireissusta kun taas toiset kauhuissaan nyrpistelee.

Olen kuitenkin vaan ajatellut, että tämä on minun koti, tämä on minun työ ja hoidan sen parhaaksi katsomallani tavalla. Jos minussa, kodissa, perheessäni tai tavoissani joku todella pahasti ärsyttää, voivat vanhemmat hoitaa lapsensa itse tai vaihtaa hoitajaa. Onneksi 90% vanhemmista on aivan ihania!

T. Myöskin kesälomalla oleva PPh, jolla itsellä 2-v kaksostytöt ja 9v & 10v koululaisneitokaiset

Vierailija
14/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajan tehtävänä on olla ammattikasvattaja ei varaäiti hoitolapsille.

Vierailija
15/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet taatusti ihana pph-ihminen,jolla on omata aivot ja ajatukset;kultakimpale olet varsinkin näillä palkoilla ja työajoilla! Olen itsekin ollut viimeiset 4 v yksityinen pph,itsellä kotosalla 2 tyttöä(+koululainen) tiedän tämän työn luonteen ja minua sitten harmittaa,kun jotkut(aina vaan..) ajattelevat,että tämä työ on vaan lasten säilömistä ilman varhaiskasvatustehtävää..itse toteutan mielestäni sitä tehtävää ihan koko ajan myös omieni kanssa,se kasvatustehtävä kun ei tule vaan "jostakin"ulkopuolelta,eikä se ole kenenkään muun hommaa..

tietävätkös nämä mammat,jotka arvostelevat täällä pph:ia,että hyvin usein meissä löytyy esim. lastentarhanopeja,sosiaalikasvattajia,lapsiin erikoistuneita sairaanhoitajia-meille tämä työ suo mahdollisuuden hoitaa omia lapsia kotona ja samalla kuitenkin pitää työkykyä yllä ja kyllä minä ajattelen asian niinkin,että on ihanaa,kun omat -ja hoitolapset saavat ryhmäkokemuksia tässä samassa,että optaan sitä paljon huudeltua sosiaalisuutta ja ryhmäytymistä.

Vierailija
16/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan hoitolapsillekin. Minä kokisin asian hoitolapsen äitinä hieman kiusalliseksi.

Vierailija
17/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita niin niitä täytyy ostaa myös hoitolapsille?

On mummin osa rankkaa.

Hei haloo, ei perhepäivähoitajan tehtävä ole vaatettaa sentään hoitolapsia, eikä pph.n sukulaisten.

Vierailija
18/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosti 15 koti ihan mukavalta hoitopaikalta grillauksineen ja jätskireissuineen.

Vierailija
19/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hoitolapsia onkin. Ei tulisi mieleenkään vaatia heitä syömään aamupuuroa klo 8 ja lounasta klo 11. Itse asiassa ovat usein aamupalalla niihin aikoihin kun hoitolapset syö lounasta. Tämä on kuitenkin minun lasteni koti vaikka onkin myös minun työpaikka.

Ja aivan 100% varmuudella jos tämä ap:n pph olisi antanut niitä grilliherkkuja välipalaksi, niin joku toinen äiti olisi valittanut siitä. Minäkin olen kuullut moneen otteeseen vanhemmilta valitusta siitä, että välipalat eivät saa olla liian ruokaisia.

Vierailija
20/67 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi en tee päivääkään enää pph:n hommia. Minulla ei saisi olla elämää, minun perheelläni ei saisi olla elämää.l

Grilliherkkuja ei ihan oikeasti kustanneta hoitolapsille sillä naurettavalla kulukorvauksella mikä hoitajalle maksetaan. Välipalan kustannus on 61snt että mitäs grilliruokaa ajattelin tarjota sillä? Loihdi oikein ihana ja monipuolinen grillimenu sillä summalla!

Tuohon säilytyspaikkaan en ota edes kantaa, niin luokaton se väite on. Menhän katsomaan päiväkotiin mitä se meno siellä on... ei varmasti sen kummempaa.

Vanhemmilla on turhan suuret odotukset siitä ettei perhe saisi viettää omaa elämäänsä. Minä ostin omille lapsilleni vappupallot ja sain haukut kun en ollut ostanu hoitolapsille vappupalloja! Lapseni saivat viikonloppuna uudet lelut sukulaiselta ja sain moitteet kun ei ollut uusia leluja hoitolapsille. Vaikka he todellakin saivat leikkiä lasteni leluilla niin ei riittänyt kun olisi pitänyt olla omat lelut heillekin hankittuna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi