voiko 6 v pojan ottaa uimahalliin naistenpuolelle.kyseessä pieni uimahalli, ei siis mikään kylpylä tms
Kommentit (65)
Olin monesti jo miesten puolella nähnyt, miten koppien kanssa toimitaan, ja isä antoi vielä tarkat ohjeet. Ja sanoi, että pyydä vaan reilusti joltain apua jos et osaa, ja jos kukaan ei halua auttaa, niin sano että käyt sitten pyytämässä isän tänne. Mä lupasin toimia niin, enkä tajunnut siinä edes mitään kummallista ;) Hyvin pärjäsin!
Ja kyllä ne oli tytöt ja pojat yhtälailla naisten puolella, ei alta kouluikäistä voi ilman valvontaa laskea pesulle. Ja puolet kamoistakin tahtoo tuollaisilta unohtua, saatika, että osaisivat edes lukita kaappinsa...
Vaan ekaluokkalainen menee (mun mielestä) omalle puolelleen uimahallissa. Jos ei vanhemmat uskalla yksin laskea kouluikäistä lasta pukutiloihin, niin sitten on koko perheen mentävä ko. tilanteessa tai jätettävä menemättä.
nuoriin oman sukupuolen edustajiin, jotka ehkä jo 10 v:na tisut nupuillaan häpeävät silmät päästään, jos joku koulukaveri on uimahallissa. Koittakaapa vaikka muistella sitä esimurkkuaikaa!
t. kolmen tytön äiti, jota v*tuttaa nämä tulevat peräkammarin pojat äiteineen *MURINAA!*
uimahallissa kassatäti kyllä sanoo, milloin olisi jo aika mennä miesten puolelle. Oma poikani taisi olla 8 v kun meni miesten puolelle ja hyvin on pärjännyt. Jos poika käy vielä 8 v naisten puolella, niin ajatelkaa niitä samanikäisiä tyttöjä, ehkä niistä ei ole kiva kun oma luokkainen poika tulee nakuna vastaan. Ehkä joku tytön äiti voisi kertoa, miten tyttönne on suhtautunut uimahallissa poikiin.
yksin esim. Mäkelänrinteen miestenpuolelle Helsingissä. Ja sinä kolmen tytön äiti, laittaisitko itse 6-vuotiaan tyttösi yksin naistenpuolelle jos hän olisi esim. isän kanssa uimassa?
Me käydään joka viikonloppu kylpylässä ja lapsen on vuorotellen minulla ja isällä. Eli kaksostytöt on ekalla ja poika 5v. Tytöt haluavat aina mennä yhdessä, se on aivan sama kummalle puolelle noin pienet vielä menee!!!
Sellaista tilannetta ei meidän perheessä tule - aina järjestyy kaveri _oman sukupuolen_ pukukoppiin.
Kysymys kuuluikin että jos 6-vuotias tyttösi menisi kahden isän kanssa uimahalliin, niin hän siis toki pärjäisi isossakin uimahallissa yksin naistenpuolella?
Ajattelin, että ei olisi enää kovin luontevaa tavata vaikka päiväkotikavereita saunassa. Kysyin muuten itse tytöltä, meneekö mieluummin jo yksin vai isin ja pikkuveljen kanssa miestenpuolelle ja halusi mennä yksin.
Meidän tytön kanssa on sen helppoa, ettei hän yhtään arastele vieraita aikuisia vaan pyytää rohkeasti apua. Ujomman kanssa miettisin monta kertaa, pystyykö toimimaan jos tulee ongelmia.
Koulu-iässä voi sitten jo miettiä, tarviiko mennä miesten puolelle. Itse ottaisin vielä ekaluokkalaisen mukaani, jos ei ole tosi kokenut uimahallissa kävijä.
Vaan se joka sanoi ottavansa 12v poikansa sinne ansaitsisi hieman höykytystä...
Kassalta vois tosiaan suosituksista kysyä.
päästää 6-vuotias yksin toiselle puolelle??
Ja pojat kyllä tuijottavat suut ammollaan :-( Ei kiva, tytön kannalta siis, vaikkei hänellä vielä murrosiän merkkejä olekaan. SUhtautuu alastomuuteen luonnollisesti muttei kuitenkan halua nähdä isompia poikia naistenpuolella.
pari vuotta sitten yksin naistenpuolella?
jos ei pärjää yksin ja ei ole ketään samaa sukupuolta olevaa jonka kanssa mennä niin sitten ei mennä uimaan.
On reipas ja itsevarma ja varmasti pärjäisi itsekin naistenpuolella.
Meillä uiminen ei kuulu isän ja kuopuksen kahdenkeskisiin harrastuksiin, koska isä ei halua päästää tyttöä yksin naistenpuolelle ja lapsi taas ei halua enää miestenpuolelle, koska kerran näki kaksi eskarikaveriaan siellä. Nämä kaverukset olivat kikatelleet ja osoitelleet sormella tyttöäni - siitä tämä " trauma."
Usein isä vie tyttöjä luistelemaan, hiihtämään tai vaikkapa leffaan. Minä hoidan uimapuolen. Varmasti vuoden päästä isä ja kuopusneiti voivat jo mennä kahdestaan uimaan, kun isä luottaa tytön taitoihin pukukopissa. Sitä odotellessa voi tehdä kaikenlaita muuta kivaa yhdessä.
äidin tai kummitädin tai mummin kanssa.
Lisäksi 4- ja 3-vuotiaat pojat. Jos ei isä pääse mukaan niin kaikki pojat tulee minun kanssani naisten puolelle. Esikoinen on sen verran ujohkokin, etten missään nimessä uskaltaisi päästää häntä vielä yksin miesten puolelle. Toki hän onkin vasta 5-vuotias. Mutta sanokaa vaikka hysteerikoksi, niin minua kyllä vähän pelottaa itsensäpaljastelijat ym. uimahalleissa. On ollut lehtijuttuja, että kyseiset tyypit ovat päässeet ahdistelemaan uimahalleissa nuoria uimareita (jotka siis tottuneita uimahalleissa käyjiä) niin entä jo joku pikkulapsi on yksin uimahallissa ja tälläinen hullu tulee siihen. Tuo uimarien ahdistelu ei siis ollut mitään koskettelua, mutta olivat nuorille uimareille paljastaneet vehkeensä pukutiloissa.
6-8 vuotias on lapsi! Ja tässä(kin) tapauksessa lapsissa on eroja, toiset pärjää yksinään, toiset on arkoja ja tarvitsevat vielä ohjausta.
Luulenpa, että monet näistä provosoijista ITSE tuijottavat näitä lapsia paheksuvasti....