Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotiaan pojan prinsessaleikit ovat jatkuneet jo kohta vuoden - onko normaalia?

Vierailija
16.04.2008 |

Tykkää pukeutua mekkoihin, laittaa huivin tms. päähän pitkäksi tukaksi. Leluiksi haluaisi useimmiten barbeja. Onko tämä ihan normaalia? Päiväkodissa vähän pojalle naureskeltiin (poikaryhmän muut pojat), kun poikamme otti omat barbit mukaan. Tämän jälkeen jätti barbit aina kotiin. Nyt ryhmään on tullut taas tyttöjä, joiden kanssa on hyvä leikkiä barbeilla ym. Miten pitäisi suhtautua?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari vuotta töissä päiväkodissa vastikään ja oli kyllä kiva nähdä kuinka tytöt viilettivät auto,-ja traktorileikeissä ja pojat hoivailivat nukkeja. 

Eikä lasten leikeissä ollut kenelläkään mitään kommentoitavaa, hienoa että leikit sujuivat.

Pihalla liukumäen alla oli pitkään yhden vilkkaan poikaporukan kotileikki. Talvella lumesta muovailivat perheelleen auton, jolla huristelivat kauppaan. Kotileikkiin kuului myös ruoanlaittoa ja huutelivat toisiaan syömään ja välillä piti siivotakin. 

Toisinaan kotisleikki jäi odottamaan kun innostuivat poliiseiksi ja palomiehiksi. Mutta onhan aikuisilla oikeilla poliiseilla ja palomiehillä myös koti ja pitää käydä kaupassa ja laittaa ruokaa ja siivota.

Ikää näillä ihanilla pojilla oli 3-4 vuotta.

Antaa lasten leikkiä! Kaikki saavat olla prinsessoja, poliiseja ja palomiehiä ja äitejä ja isejä sen mukaan mitä rooleja milloinkin leikissä tarvitaan. 

Vierailija
42/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on kun ei ole kunnollista  isää mukana kuvioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se on kun ei ole kunnollista  isää mukana kuvioissa.

Niin, senkin takia sinä olet siinä aukomassa päätäsi. 

Vierailija
44/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Oli juttua niistä ftalaateista ja siitä, miten nyt on todettu niiden mm. muuttavan hormonitoimintaa. Nyt kun on niin paljon näitä seksuaali-identiteettinsä kanssa kipuilevat nuoria länsimaissa niin kyllä se pistää miettimään, onko siinä joku tällainen syy taustalla. 

Ootko ikinä miettinyt että ei olisi ehkä kannattanut postata nimimerkin takaa, ihmiset näkevät aina kuinka typerä olet :D Oot tainnut niitä ftalaatteja vedellä ryppyvoiteen mukana itseesi jo vuosia. 

Vierailija
45/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo se on.

46/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvolan Th ja olemme täällä pohdiskelleet näitä juttuja. Monet lääkäritkin näitä miettii. Estrogeeni rikastuu veteen ja nykyajan juomavesi sisältää aika paljon estrogeenia kehittyneissä maissa. Nämä on ihan tieteellisiä löydöksiä, esim. nyt tämä ftalaattijuttu. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
47/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi poikaa. Ostin heille babybornin, koska ajattelin, että saavat leikkiä myös nukeilla, jos haluavat.

Sellaisissa perheissä, missä on myös tyttöjä, tuota asiaa ei tarvitse miettiä.

Tämä tapahtui 90 -luvun loppupuolella ja 2000 -luvun alussa.

Siitä ei tehty uutisia, eikä asiassa ollut muutenkaan mitään ihmeellistä.

Ja edelleen vuonna 2020 olin ihmisten mielestä kauhean edistyksellinen ja vähintäänkin erikoinen äiti kun pyysin pojalle 1v lahjaksi nukkea (muiden lahjojen muassa). 

Olisit ostanut itse. Niin minäkin tein. Ihan sen vuoksi, että halusin pitää asian ihan tavallisena asiana. Lelu lelujen joukossa.

Vierailija
48/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Oli juttua niistä ftalaateista ja siitä, miten nyt on todettu niiden mm. muuttavan hormonitoimintaa. Nyt kun on niin paljon näitä seksuaali-identiteettinsä kanssa kipuilevat nuoria länsimaissa niin kyllä se pistää miettimään, onko siinä joku tällainen syy taustalla. 

Mitä vttua sönkötät? Minä leikin lapsena vain autoilla. 

Elettiin 70-lukua.

Vierailija
49/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi poikaa. Ostin heille babybornin, koska ajattelin, että saavat leikkiä myös nukeilla, jos haluavat.

Ja edelleen vuonna 2020 olin ihmisten mielestä kauhean edistyksellinen ja vähintäänkin erikoinen äiti kun pyysin pojalle 1v lahjaksi nukkea (muiden lahjojen muassa). 

Olisit ostanut itse. Niin minäkin tein. Ihan sen vuoksi, että halusin pitää asian ihan tavallisena asiana. Lelu lelujen joukossa.

Miksi olisin ostanut itse jos kysyttiin syntymäpäivälahjatoiveita ja se nukke tuli yhtenä mieleen? Lapsi sai kyllä sen nuken ja joskus sillä leikkikin. En todellakaan ajatellut että nukessa olisi ollut jotain erikoista, mutta jotkut toiset ajatteli.

Vierailija
50/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mitä vttua sönkötät? Minä leikin lapsena vain autoilla. 

Elettiin 70-lukua.

Haloo luetun ymmärtäminen miten ois? Tuossa selvästi puhuttiin seksuaali-identiteetin kanssa kipuilevista nuorista, ei autoilla leikkivistä lapsista. Tosin, eihän aloituksessa kuvatut pikkulasten leikit kerro lapsen seksuaali-identiteetistä mitään. Metsään mennään, jos aletaan niistä vetää jotain päätelmiä seksuaalisuudesta. 

Vierailija
51/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa, että tähän täysin normaaliin asiaan on "herätty" nyt.

Lapset ovat leikkineet roolileikkejä kautta aikojen.

Minä halusin olla aina isä kotileikeissä.

N52

Vierailija
52/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo.

Vierailija
53/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika halusi pienenä kasvattaa pitkät hiukset, koska halusi olla prinsessa. Peppi Pitkätossu oli pitkään hänen idolinsa. Hän on homo. Mä taisin aavistaa sen ennen kuin poika itsekään tiesi, mutta hyvä näin. 

Vierailija
54/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan hänestä isona muotisuunnittelija?

En olisi huolissani. Lapsi ehtii vielä kehittyä vaikka mihin suuntaan, erityisesti murrosiässä. Murrosiän hormonit vaikuttavat myös persoonallisuuden kehitykseen, joten siinä kohtaa lapsi joka tapauksessa muuttuu.

Ja vaikka nuo prinsessajutut ja tyttöys jäisivät päälle, niin ei senkään tarvitse olla ongelma.

Vierailija
55/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin ostanut itse jos kysyttiin syntymäpäivälahjatoiveita ja se nukk

Niin. Minä vain totesin, että poika voi saada nuken, ilman että lähtee testaamaan isovanhempien tai muidenkaan asenteita.

Vierailija
56/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että tähän täysin normaaliin asiaan on "herätty" nyt.

Lapset ovat leikkineet roolileikkejä kautta aikojen.

Minä halusin olla aina isä kotileikeissä.

N52

No siis minulla on semmoinen fiilis että tämä lasten voimakas sukupuolittaminen on joku ysärin lopun- 00-luvun nousukauden ilmiö. Me lamalapset kuljettiin kaikki serkkujen tms vanhoissa vaatteissa sukupuolesta riippumatta ja leikittiin pitkin pihoja mitä leikittiin. Sitten aikuiset alkoi puuttua lasten leikkeihin enemmän ja saatiin nykynuorten seksuaali-identiteettinsä kanssa kipuileva sukupolvi. 

Vierailija
57/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tarve aikuisilla on antaa merkityssisältöjä lasten leikeille?

Vierailija
58/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin ostanut itse j

Yllättäen ne pojan nukkea ihmetelleet ei olleet isovanhempia, vaan ihan tavallisia kolmekymppisiä joilla itselläänkin pieniä lapsia. 

Vierailija
59/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve aikuisilla on antaa merkityssisältöjä lasten leikeille?

Tämähän tässä on se mikä ihmetyttää.

Vierailija
60/61 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänestä vielä hyvä persu kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi