En halua lastani ekaluokalle johon tulossa 3 erityislasta,onko minulla oikeus vaatia toista koulua tai luokkaa?
Kommentit (45)
päättää kukaan vanhempi, joka ei halua oman lapsensa luokalle erityislapsia. Tai mäkin alan " ehdottaa" , että mun lapsen luokalle tulee vain vaaleatukkaisia ja ruskeasilmäisiä penskoja.
Taas on tässä keskustelussa oikein älyköt vauhdissa...
kouluavustajana luokassa jossa oli 4 käyttäytymishäiriöistä lasta joiden takia kaikkien luokan oppilaiden työnteko kärsi. Sääliksi kävi ne hyvät ja tunnolliset oppilaat jotka eivät saaneet opiskella kun opettajan kaikki aika meni siihen että sai homman jotenkin toimimaan ja edes jotain opetettua. Minun hommani olikin sitten valvoa ettei nämä erityislapset pahoinpitele muita oppilaita tuntien aikana :(
Suvaitsevuus on tärkeä asia, mutta myös normaalilapset on otettava huomioon.
Eikä tämä hidas ole aina edes erityislapsi. Sehän voi ap. olla sinun lapsesi joka hidastaa muiden oppimista.
Toisaalta taas käytöshäiriöinen lapsi, jolla ei ole avustajaa voi olla luokalle todellinen koetus. Mutta tosiaankin, kuten alussa mainitsin, kyllä se luokan hidastaja on normaalisti ihan tavis Anna tai Joni, jonka mamma valittelee palstalla sitä, kuinka erityislapset estävät hänen lastaan oppimasta.
Ei, omat lapseni eivät ole erityislapsia. Haluan vain opettaa heidät tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa pienestä pitäen.
Hauska olis tietää