minusta olisi hyvä idea abortin tekijöille,
että kuvattais se kuollut sikiö ja näytettäs heti heräämössä ne kuvat ja annettais kotiin mukaan!
Kommentit (94)
Vierailija:
Itsekään en tekisi aborttia, jos minut raiskattaisiin, arvostan ihmiselämää liikaa tappaakseni sellaisen.
Tuossa tapauksessa jos olisin sinkku, en varmaankaan tekisi aborttia. Mutta entä jos on naimisissa ja lapsia oman miehen kanssa ja tulisi raskaaksi raiskauksesta?! Miten se vaikuttaisi koko perheen elämään? Miltä lapsesta tuntuisi kasvaa isättömänä perheen " mustana lampaana" ? Ja pystyisikö mies koskaan suhtautumaan neutraalisti, saati tasapuolisesti tähän käenpoikaan?
Vierailija:
Tuossa tapauksessa jos olisin sinkku, en varmaankaan tekisi aborttia. Mutta entä jos on naimisissa ja lapsia oman miehen kanssa ja tulisi raskaaksi raiskauksesta?! Miten se vaikuttaisi koko perheen elämään? Miltä lapsesta tuntuisi kasvaa isättömänä perheen " mustana lampaana" ? Ja pystyisikö mies koskaan suhtautumaan neutraalisti, saati tasapuolisesti tähän käenpoikaan?
kun eihän kukaan tiedä tuleeko joku joskus raiskaamaan..:(
me miehen kanssa ollaan myös tästä juteltu, ja molemmat toivotettaisiin myös vauva tervetulleeksi. lapsi ei ole syyllinen isänsä synteihin. lapsen biologisuus ei myöskään ole meille mikään ongelma, esim. adoptiotakin ollaan mietitty.
pieni on sen miehen sydän mihin mahtuu vain biologiset lapset.
Jos edes joku vauva säästysisi turhamaiselta abortilta.
Vierailija:
Suurin osa tekee sen jollain tavalla pakottavista syistä. Ja ne syyt ei kuulu teille. Olisiko parempi että kukaan ei tekis aborttia ja sitten täällä olis lapsia todella huonoissa oloissa ja perheissä ja sitten lopulta äiti/isä tappais lapsen/lapset kun ei enää jaksais?!
Suurin osa aborteista ei todellakaan ole lääketieteellisistä syistä tai siksi että äiti on raiskattu. Näitä on aborteista vain hyvin pieni osa. Valtaosa aborteista on nk. sosiaalisista syistä, eli Ladan takapenkille ei mahdu enempää tai ei vaan oo huvittanut laittaa sitä kortsua. Näissä tapauksissa (mikäli ei äiti todellakaan halua pitää sitä lasta) adoptio on minusta aivan mainio vaihtoehto. Abortti ei pitäisi olla noissa tapauksissa vaihtoehto ollenkaan.
MILLÄ OIKEUDELLA TE ARVOSTELETTE MUITTEN RATKAISUJA MITKÄ VAIKUTTAIS VUOSIEN JA VUOSIKYMMENTENKIN AJAN???????
HEITELKÄÄ VAAN NIITÄ KIVIÄ KUN OLETTE NIIN VITUN TÄYDELLISIÄ ETTEKÄ KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN ABORTTIA TIETENKÄÄN TEKISI. NIIN MINÄKIN AJATTELEN MUTTA EI MINULLA KYLLÄ OLE HÄPYÄ MUITA SIITÄ TUOMITA KUN EI TAUSTOISTA EIKÄ ELÄMÄNTILANTEISTA MITÄÄN IKINÄ TIEDÄ!!!!!!!!!
ANTAKAA STANA IHMISTEN OLLA JA ELÄÄ JA KESKITTYKÄÄ SIIHEN OMAAN KURPPAISEEN HANURIINNI JOTTA SE PYSYIS JATKOSSAKIN NOIN HELVETIN TÄYDELLISENÄ JA KIILTÄVÄNÄ JA OIKEELLISENA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija:
ETTEKÄ KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN ABORTTIA TIETENKÄÄN TEKISI. NIIN MINÄKIN AJATTELEN MUTTA EI MINULLA KYLLÄ OLE
JA TOSIAAN,ABORTTEJA EN OLE YHTÄKÄÄN TÄHÄN IKÄÄN(33V)TEHNYT TOISIN KUIN EHKÄ SINÄ JOLLA TUOLLAINEN TARVE MUITA TALLOA VAIKKA SELVÄSTI OLET ITSE PALJON KESKENERÄISEMPI IHMINEN.
Vierailija:
JA TOSIAAN,ABORTTEJA EN OLE YHTÄKÄÄN TÄHÄN IKÄÄN(33V)TEHNYT TOISIN KUIN EHKÄ SINÄ JOLLA TUOLLAINEN TARVE MUITA TALLOA VAIKKA SELVÄSTI OLET ITSE PALJON KESKENERÄISEMPI IHMINEN.
tai vanhempien hylkäämästä laitoskierteisestä nuoresta, jonka koko tulevaisuus tulee olemaan erilaisissa yhteiskunnan laitoksissa tai " avohoidossa" varojen puuttumisen vuoksi, niin abortoidun sikiön näkeminen on ihan ok.
Minusta abortin tekijä tuntee omat rajansa. Jos minun pitää nyt jotain ihmisiä niin fanaattisesti halveksia, halveksin ennemmin ihmisiä, jotka ryyppäävät, tupakoivat raskausaikana ja tekevät lapsia, vaikka eivät kykene heistä huolehtimaa - ja olen todellakin sosiaalialalla kuin myös moni ystäväni, joten todellakin tiedän mistä kirjoitan!!!
sinun täytyy 95 ehdottomasti pyrkiä politiikkaan ja sitä myöten muuttamaan lakeja mitä tässäkin asiassa on maassamme kun kerta asia on rikos ja sillä pihvi. Voiko oikeasti noin mustavalkoisia puusilmäisiä ihmispoloja edes olla olemassakaan????
kohtaan (monilapsiset perheet ja köyhät olosuhteet) en todellakaan voisi tehdä aborttia.
Itse jouduin tekemään abortin rv 22. Tietenkin sain valita jatkanko raskautta vai en. Se oli tähän astisen elämäni vaikein päätös. Mutta ratkaisua helpotti se että tiesin lapsella olevan niin vakavan rakenteellisen poikkeaman että hän olisi menehtynyt vaikka olisikin saanut syntyä täysiaikaisena. Jouduin synnyttämään lapseni normaalisti alakautta. Synnytys käynnistettiin tableteilla ja tätä kesti 3 vrk ennen kuin hän syntyi kuolleene ilman elonmerkkejä. Muistan lopun ikäni nämä päivät ne olivat yhtä tuskaa ja itkua täynnä. Hän oli ulkoisesti aivan normaalin vauvan näköinen, pieni tietenkin reilu puoli kiloa 30 cm. Pyysin että hänestä otetaan kuva ja myös sain sen. Se on ainut näkyvä muisto hänestä mitä minulla on. Tietenkin hän on aina sydämessäni hautaan saakka. Hänen jälkeen olemme saaneet kaksi tervettä lasta joista olemme ikuisesti kiitollisia tämän kokemuksen jälkeen. Ja nämä lapset tietävät että jossakin heillä on pieni suojelusenkeli-sisko. Eli en todellakaan toivo että ketään syyllistetään abortista. Kukaan muu kuin abortin kokenut ei voi tietää miltä se tuntuu. Vaikka fyysisesti palautuise nopeasti niin vielä on se henkinen puoli...
tämä aihe on lähinnä niille " nyt ei oo vauvan aika, vasta ens vuonna kun eka ostetaan uus auto" . eli sosiaalisin syin tehtäviä arvostellaan. sosiaalisin syin tehdään suurin osa aborteista.
voimia paljon sinulle!!
Vierailija:
Itse jouduin tekemään abortin rv 22. Tietenkin sain valita jatkanko raskautta vai en. Se oli tähän astisen elämäni vaikein päätös. Mutta ratkaisua helpotti se että tiesin lapsella olevan niin vakavan rakenteellisen poikkeaman että hän olisi menehtynyt vaikka olisikin saanut syntyä täysiaikaisena. Jouduin synnyttämään lapseni normaalisti alakautta. Synnytys käynnistettiin tableteilla ja tätä kesti 3 vrk ennen kuin hän syntyi kuolleene ilman elonmerkkejä. Muistan lopun ikäni nämä päivät ne olivat yhtä tuskaa ja itkua täynnä. Hän oli ulkoisesti aivan normaalin vauvan näköinen, pieni tietenkin reilu puoli kiloa 30 cm. Pyysin että hänestä otetaan kuva ja myös sain sen. Se on ainut näkyvä muisto hänestä mitä minulla on. Tietenkin hän on aina sydämessäni hautaan saakka. Hänen jälkeen olemme saaneet kaksi tervettä lasta joista olemme ikuisesti kiitollisia tämän kokemuksen jälkeen. Ja nämä lapset tietävät että jossakin heillä on pieni suojelusenkeli-sisko. Eli en todellakaan toivo että ketään syyllistetään abortista. Kukaan muu kuin abortin kokenut ei voi tietää miltä se tuntuu. Vaikka fyysisesti palautuise nopeasti niin vielä on se henkinen puoli...
Vierailija:
Itse tulin raskaaksi, minulla ja miehelläni oli opinnot kesken ja olimme juuri rakentaneet talon. Meillä oli yhteenlaskettuja tuloja 8000mk/kk ja pelkkä lainanlyhennys oli 5000mk/kk. Minä olisin saanut minimiäitiyspäivärahan, eli tulomme olisivat pudonneet 6000markkaan. Asumiskulujen (sähkö ym.) ja bensakulujen jälkeen tili olisi ollut jo miinuksella? Pyhällä hengelläkö se lapsi olisi ruokittu?P.S muruset armaat, kaikille hormonaalinen ehkäisy ei sovi
Hävytöntä niitä kohtaan joilla tosiaan on painavat sos. syyt, esim. väkisin makauksen tulos on raskaus.
Vakisuhde ja oman talon lainanlyhennys ei ole PAINAVA sos. syy!
ja sitten olis ollut kahta helvetillisempi velkavankeus edessä, eihän sossu lainoja keneltäkään maksele. Herätkää tollot! Kukaan ei ole keksinyt mitään oikeaa ratkaisua tilanteeseen. Emme mekään keksineet, vaikka mietimme päämme puhki. Siis oli ainut vaihtoehto!
kaikki aborttia hakevat pitäisi PAKOTTAA KATSOMAAN ULTRAKUVAA ennen aborttia!!!
tuskin siitä mitään traumoja jäisi, jos kerran se on niin hyväksyttävä ja ok asia.
se olisi vaan niin kova paikka näille idiooteille, nähdä omin silmin ettei vauva ole mikään v*tun solumöykky vaan elävä ihminen.
Minä tein abortin rv 10, vaikka prosessi, eli lekurit sun muut jutut hoidettiin heti rv 5 lähtien.
Viikko ennen abortti aikaa kävin kättärillä ja ne ultras(ei näyttäny mulle monitorista) mutta tätipä tulosti kuvan, laittoi sen pöydälle(JUU näin sikiön!) ja sitten mun kansioni väliin, jonka antoi minulle....Piti se antaa sitten seuraavalle lekurille, jonka kanssa mietittiin ehkäsyä.
Arvaa elänkö se kuva mielessäni loppuelämäni??
Jos iskälle ja äipälle tulee avioero, niin saadaanko lapset tappaa? Periaatteessa tämä on samanlaista kuin abortti. Kysehän on siitä, missä vaiheessa ihminen on ihminen.
Itse ajattelen niin, että se solumöykky, jossa on satoja soluja, siis muutaman päivän ikäinen, se ei vielä ole ihminen, mutta sellainen, jolla on jo kädet, jalat, pää, sydän... se on jo ihminen. Eli jälkiehkäisy pillereillä on ok, mutta abortti ei.
Vastuunkantoahan tämä on vain. Ei sen kummempaa.