Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minusta olisi hyvä idea abortin tekijöille,

Vierailija
23.01.2006 |

että kuvattais se kuollut sikiö ja näytettäs heti heräämössä ne kuvat ja annettais kotiin mukaan!

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lasta voi pitää niin miksi sitten olla yhdynnässä ilman ehkäisyä?

ja jos on sellainen tilanne niin luulisi että käyttää tuplaehkäisyä (pillerit + kortsu)

näin minä teen kun harrastan seksiä= ehkäisykapseli kädessä ja kortsu

jos tämän jälkeenkin tulisin raskaaksi niin pitäisin lapsen, oli isä kuka tahansa

jos ei lapsia halua niin silloin tulee pitää huoli ehkäisystä, jos lapsi on täysi mahdottomuus niin silloin ei kannata turvautua pelkkiin pillereihin koska ne voivat pettää (ja vielä aika useasti onkin pettäneet) palstan mukaan ainakin

joten mikä voi olla syy aborttiin, jos ei ole rahaa niin miksi ei huolehdita ehkäisystä? vähemmän se maksaa kuin yksi abortti

jos on jokin sairaus eikä sen takia voi lasta pitää niin miksi silloinkaan ei käytetä ehkäisyä ja vieläpä tuplana koska on kerran mahdottomuus

kyllä minä ainakin pitäisin lapsen jos käyttäisin pillereitä ja ne pettäisivät.

Ainoa ymmärrettävä syy aborttiin on mielestäni raiskaus ja siitä reurannut raskaus(tässäkin tapauksessa voisin harkita pitäväni lapsen, tai antaisin adoptoitavaksi)

tai jos tuplaehkäisy on pettänyt, jos käyttää ehkäisyä niin tulee tajuta että se voi myös pettää ja jos lasta ei missään nimessä halua niin käyttää sitten kahta ehkäisyä samaan aikaan. Se jos vielä pettää niin voisin itsekkin tehdä abortin jos vauva olisi mahdottomuus

" 2 lapsen äiti, ja yhden abortin tehnyt 15 vuotiaana jota kadun lopun ikääni" ihme että minulle on suotu lapsia tuon teon jälkeen

ensimmäisen lapseni synnytin 16-vuotiaana

Vierailija
82/94 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on vaikeita asioita. En ihan helposti näe tilannetta missä nainen joka ei lasta jostakin syystä halua tai ei koe olevansa valmis äitiyteen ja sen tuomaan vastuuseen että hän sitten kantaisikin lasta sisällään sen + - 40vkoa vastaanottaen kaiken sen mitä raskaus tuo tullessaan ja käymällä lävitse synnytyksen. Ja sitten luopuisi lapsesta adoption myötä. Masokismia, tai sadismia miten päin sitä nyt tuumaakin.

Tottakai se on mahdollista ja jopa tod.näk ettei hän enää pystyisi lapsesta kaiken sen jälkeen luopumaan mutta siitä päästäänkin sitten siihen puoleen että jäisikö tapahtuma häntä jotenkin painamaan, vaikuttaisiko se hänen ja lapsen suhteeseen että hän päätti antaa raskauden jatkua vain luopuakseen lapsesta eikä kuitenkaan sitten luopunut, katkeroituisiko hän kentis jollakin tasolla vaikka samalla varmasti rakastaisikin lasta.

Vaikeita juttuja ja siksi asiassa pitäisikin kyetä olemaan hienotunteinen vaikkei mielipide itseään niin miellyttäisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tajua, miten pienten syiden vuoksi tapatte lapsenne???

Joku mainitsi niinkin kamalan asian, mikä voisi olla syynä, kuin yksinhuoltajuus!!!! Ajatella, vaikka yh äidin lapsi olenkin, on minusta tullut silti tervepäinen. Nyt, kun itse olen yh, voin puhua myös heidän suullaan. Ei tulisi mieleenikään tappaa omaa lastani siksi, että minusta tulisi yh. Ei helvetti, miten pikkusielusia te olette!

Mikään muu syy, kuin äidin erittäin paha ja vakava sairaus, ei mielestäni ole syy lopettaa lapsen elämää. Ja äidin sairaudella tarkoitan täsä kohtaa sitä, että äiti kuolisi raskauteen/synnytykseen, tai siis sen riskit olisi kohonneet.

Olen yh, työtön, ammattiton, rahaton, elän toimeentulotuella, poltan tupakkaa, ja kaikin puolin muutenkin olen epäonnistunut yksilö yhteiskunnan silmissä, mutta ainakin olen äitinä hyvä, lämmin ja hellä.

Hävetkää kaikki te, jotka asetatte rahan, ammatin, tai muutoin vain yhteiskunnallisen statuksen lastenne edelle. Täytyy olla hullu, jos mieluummin tappaa lapsensa, kuin elää köyhänä, yh:na tms. !!!!!!!

Lapsi kaiken edelle...eikös sen niin pitäisi mennä?

Vierailija
84/94 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lyödä lyötyä mutta tunnen muutaman ihmisen ketkä ovat tehneet abortin ja täytyy kyl sanoa että suurinosa tietämistäni tytöistä on vaan nuoren ikänsä ja sen takia ettei ole ollut vaiktuisesti yhdessä lapsen isän kanssa,päätyneet aborttiin.Yhdenillan jutuista monet saaneet alkunsa ja usein viel kännissä ilman ehkäisyä hetken huumassa.Tiedän että tilanne on vaikea mutta mahassa on elävä lapsi ja minusta abortti on murha!Oikeasti tälläiset nuoret jotka asuvat kotona ja tulevat raskaaksi niin voisivat pitää lapsen.Kuitenkin kaikkiallahan toitotetaan että mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja että yhden illan jutustakin voi tulla raskaaksi.Joten kannattaisi minusta vaan kaikkien suhtautua seksiiin sillei että ottaa riskin et voi tulla raskaaksi.Se vähentäs noita yhden illan juttujakin tosi paljon.Eräs hyvä ystäväni tuli raskaaksi tuollaisesta yhdenillan jutusta ja nyt hänellä on pieni ihana vauva ja hän rakastaa lastansa.Olen monesti kehunut miten ylpeä hänestä olen.Kun itse olen pienen pojan äiti ja olen kokenut raskauden ja äitiyttä niin voin sanoa että abortti on paha erehdys.Raiskatut tai vammaista lasta odottavat ovat asia erikseen koska heillä on perusteet.Toki minusta heidänkin kannattaisi ottaa lapsi vastaan koska lapsella on oikeus elää.Kauheita olivat nuo kuvat!

Vierailija
85/94 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiojonoissa odottaa ihmisiä vuosikausia. Joten ihan varmasti jokaiselle vauvalle koti ja vanhemmat löytyisi.

Vierailija
86/94 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin raskaaksi, minulla ja miehelläni oli opinnot kesken ja olimme juuri rakentaneet talon. Meillä oli yhteenlaskettuja tuloja 8000mk/kk ja pelkkä lainanlyhennys oli 5000mk/kk. Minä olisin saanut minimiäitiyspäivärahan, eli tulomme olisivat pudonneet 6000markkaan. Asumiskulujen (sähkö ym.) ja bensakulujen jälkeen tili olisi ollut jo miinuksella? Pyhällä hengelläkö se lapsi olisi ruokittu?

P.S muruset armaat, kaikille hormonaalinen ehkäisy ei sovi

Vierailija
87/94 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse tulin raskaaksi, minulla ja miehelläni oli opinnot kesken ja olimme juuri rakentaneet talon. Meillä oli yhteenlaskettuja tuloja 8000mk/kk ja pelkkä lainanlyhennys oli 5000mk/kk. Minä olisin saanut minimiäitiyspäivärahan, eli tulomme olisivat pudonneet 6000markkaan. Asumiskulujen (sähkö ym.) ja bensakulujen jälkeen tili olisi ollut jo miinuksella? Pyhällä hengelläkö se lapsi olisi ruokittu?

P.S muruset armaat, kaikille hormonaalinen ehkäisy ei sovi

lainanlyhennyksen saa pienemmäksi, toimeentulotukea voi hakea, noin pienillä tuloilla olisi myös luultavasti saanut asumistukea.

kaiken voi järjestellä, eikä 10kk köyhänä eläminen ole niiin pitkä aika.

naurettavaa vedota raha-asioihin.

meidän perhettä kohtasi odottamaton työttömyys, ja lainaa oli, todellakin!

kysyttiin pankista että mitä tehdään, ja käskivät tehdä kirjallisen pyynnön lykätä maksuaikaa työttömyyden ajaksi (korkeintaan 6kk).

ja tehtiin ja saatiin!

te ette varmaan edes jaksaneet miettiä raha-asioiden järjestämistä kun oli niin kiire kaavintaan?

ja niin joo, kuparikierukka+kortsun käyttö ovulaation aikaan on jo lähes 100% ehkäisy.

mutta teidän " ei-hormonaalinen" ehkäisy tarkoitti tietenkin keskeytettyä yhdyntää, vai?

Vierailija
88/94 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaation teille ois saanu tehdä abortin yhteydessä - sittenpähän voisitte jaella toosaanne " vaarattomasti" .Harkitkaa ens kerral eix juu :)

Oletko kuullut, että myös sterilisaatio voi pettää? Mitä itse tekisit jos olisit yli 50-vuotias sterilisoitu nainen ja luulisit että vaihdevuodet ovat jo alkaneet, mutta saisitkin tietää olevasi raskaana? Kasva aikuiseksi, elämä ei koskaan ole mustavalkoista!

Abortti EI missään nimessä ole ehkäisykeino, mutta liikaa on tässä maailmassa ei-toivottuja lapsia, jotka elävät kaduilla ja muutenkin sietämättömissä oloissa. Käytä sinun upea abortin vastustustarmosi vaikkapa JO OLEMASSA OLEVIEN LAPSIEN AUTTAMISEEN, JOTKA OVAT SYNTYNEET ILMAN RAKKAUTTA JA TURVAA!!!! KIITOS!

Vierailija
89/94 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä sitä, että esim. lapsen jolla downin syndrooma saa abortoida rv 24 asti. Muuten en ota kantaa aiheeseen, jokainen tietää mitä tekee mutta tuo on mielestäni käsittämätöntä.

Vierailija
90/94 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs jonka mielestä abortti on murha

Vierailija
91/94 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä siitä. Eihän se ole edes vauva vielä... Kun sain omia lapsia, alkoi mieli hieman muuttumaan mutta silti ajattelin että abortti on ihan hyvä vaihtoehto jos tulee vahongossa raskaaksi.

Nyt olen töissä paikassa jossa näen lähes päivittäin kuolleen sikiön (ehjän sellaisen). Ja kieltämättä on tullut mieleen että niitä sikiön kuvia pitäisi esim teineille koulussa näyttää tai jotenkin muuten tuoda ihmisille (vanhemmillekin kuin vain teini) ilmi jotta tajuaisivat ehkäisyn käytön. Silloin moni tajuaisi että sikiö on todellakin kuin ihminen, sellainen mini-vauva jo hyvin varhaisessa vaiheessa!!! Eikä vain mikään soluklöntti!

Ymmärrän kyllä kun äidin tai lapsen sairauden takia tehdään abortti tai esim raiskauksen jälkeen, mutta nämä " luotetaan varmoihin päiviin" -> tullaan raskaaksi

->tehdään abortti tai esim kännissä ei jakseta käyttää kumia->tullaan raskaaksi -> tehdään abortti tapaukset saavat karvani pystyyn.

Ja joku sanoi että näitä tapauksia on murto-osa. Siihen en kyllä usko ja juurihan tuli joku tutkimuskin ja luvut olivat kaikkea muuta kuin murto-osa.

Vierailija
92/94 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän yli tulojen. Talon myynnistä olisi tullut pahasti takkiin, niin että vuokra ja jäljelle jäävä laina olisivat maksaneet enemmän kuin tuo lyhennys. Kummankaan vanhemmilla ei ollut mahdollisuutta auttaa taloudellisesti. Sossusta ei oltais saatu mitään. Asumistukea oltais juuri ja juuri saatu asumiskuluihin, ei siis lainan lyhennykseen. Summa oli niin mitättömän pieni, ettei sillä olisi päästy edes plussan puolelle.

Te ette taida oikeasti yhtään tajuta, kuinka KÖYHIÄ me jo oltiin. Elettiin ensimmäiset kaks vuotta kaurapuurolla. Eli tosiaan, ei ollut mahdollisuutta menoja vähentää yhtään mistään, joten tulojen oli pysyttävä samoina. Mietimme myös toista työtä miehelle tai minulle, mutta opintojakin oli pakko hoitaa, kummallakin ne olivat jo yliajalla. Me emme keksineet ainuttakaan vaihtoehtoa saada ruokarahaa perheeseen, jos lapsi syntyisi. Mikä sitten olisi sosiaalinen syy, ellei tämä?

Vierailija
93/94 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sossusta ei oltais saatu mitään.

Vierailija
94/94 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juuri painvastoin. Kotimainen adoptio on lahes ilmainen, kansainvalinen adoptio maksaa noin 6-12 000 euroa.

Mita itse keskustelunaiheeseen tulee, kasittamattominta on vammaisten sikioiden abortointi ainoastaan vammaisuuden perusteella.

Rotuhygieenikot vankilaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi