minusta olisi hyvä idea abortin tekijöille,
että kuvattais se kuollut sikiö ja näytettäs heti heräämössä ne kuvat ja annettais kotiin mukaan!
Kommentit (94)
muita ihmisiä tälla palstalla? Kuten esim. äitejä jotka eivät imetä tai hoida alle 3-vuotiasta kotona.
joilla ei ole itsellä ollut mitään suurempia vastoinkäymisiä elämässä. Ei kannata kovin äänekkäästi, sormi ojossa soimata muita, koska ei voi tietää, missä tilanteessa on itse joskus.
Ja nyt tähän vastaan joku valopää, että " en silti tekis aborttia, vaikka mikä olisi" . En minäkään tekisi aborttia, jos tulisin raskaaksi parisuhteessa tms. Mutta mitä tekisin tilanteessa, jossa minut raiskattaisiin esimerkiksi? Vaikeita asioita!
suvaitsevaisuus on mennyt tässä aborttiasiassa liian pitkälle.
miksi muuten suvaitset, pusituuteri, vaikka rahanpuutteen takia tehdyt abortit muttet hyväksy Kiinassa tehtäviä tyttösikiöiden aborttia?
vai hyväksytkö nekin?
mihin viikoille asti se abortti pitäisi hyväksyä? jos pusituuteri asuisit Ruotsissa, olisit ilmeisesti vapaan abortin kannalla rv18 asti, eikö?
ja jos olisit Venäjällä, hyväksyisit sosiaalisin syin tehdyn abortin rv22?
mihin raja vedetään suvaitsevaisuudessa? milloin on hyväksyttävää vastustaa aborttia, mikä on se viikkoraja?
kohta täällä suomessakin pitää ilmeisesti hyväksyä ja suvaita sukupuolen perusteella tehdyt abortit, onhan sekin " syy" ..
Vaikea sanoa katumisesta, kun en tiedä kuin tämän toisen puolen, mutta olin silloin niin lapsellinen, kärsin huonosta itsetunnosta, yritin mielyttää muita epätoivoisesti, ei koulutusta, isät olivat mitä sattuivat yms. muuta mukavaa, vanhempani eivät koskaan tukeneet- olisin varmaan saanut turpaani, jos olisin sanonut synnyttäväni aviottoman lapsen,että uskon, että enemmän katuisin näin kymmenen vuoden jälkeen terapiassa käyvien adhd, käytöshäiriö yms. yms. lasten yksinhuoltajana.
Oma lapsuuteni ja nuoruuteni oli todellista helvettiä, että olen usein toivonut etten olisi koskaan syntynyt.
No saatte vapaasti pitää minua murhaajana ja halveksia ihan niin paljon kuin jaksatte.
Veikkaan että vaikka kantani asiaan olisi mikä vain niin se " maku" olisi jollakulla mennyt anyway.
Sinänsä on kyllä surullista että maku menee siitä että toinen kannattaa naisen oikeutta omaan kroppaansa ja on sitä mieltä mitä nyt ilmi toin.
Mutta mielipideasioitahan nämä, varmasti hlö joka kokee abortin siten kuten esimerkiksi 31 niin menettää sen makunsa jostakusta toisin tuumaavasta.
Pusituuteri2n:
Todella asiatonta tuolla tavoin vouhkata asiasta mikä ei sinulle eikä muille kuin asianosaiselle itselleen kuulu!Onko sinulla tilastoja antaa tuosta että naisen sairastama sairaus estäisi raskauden tai vaikeuttaisi sitä huomattavasti? jos ei ole niin se siitä.
Suostuisitko sinä elämään selibaatissa ikäsi? Jos et niin se siitä.
Kuinka monelle mahdollisesti sairaalle lapselle oletat vanhempien ajan ja voimavarojen (ja kyllä, myös niiden rahojen) riittävän?
Sinä et ilm ole elämässäsi kummepia kriisejä kokenut jajos oletkin niin ainakaan ne ei ole jalostaneet sinua ihmisenä paljoakaan.
Ihminen on psykofyysissosiaalinen olento ja jos joku osatekijä niistä kovin kremppaa niin se vaikuttaa aikalailla niihin muihin osatekijöihin kuten jaksamiseen, voimavaroihin, siihen millaisena elämänsä näkee ja kokee, kaikkeen.
En tiedä mihin viitatsit tuolla " miksi ihmeessä tappaa jonkun kuoleman takia toinen" koska en ole koko ketjua lukenut mutta näin pikapikaa tulee mieleen että kuinka monta riskiä ja mahdollisuutta sinä ottaisit kanataksesi sille että saisitkin ehkä jo toisen, tai kolmannen jne kerran niin sairaan lapsene ttä hän menehtyisi tai olisi laitoshoitoon tuomittu koko elämäkseen?
Seksikö vain parisuhteessa elävien oikeus? aika kuivaa ja julmaa tuokin, sitä paitsi tervetuloa moikkaamaan ystäväni lasta joka ns pillerikondomilapsi.
Toisekseen tahvokin tietää että ns varmoja päiviä ei olekaan, on vain todennäköisyyksiä.
Ja siitä rahasta, lapset syövät rahaa, se on raaka fakta. Se kuka selittää muuta elää laput silmillä. Se on sitten eri asia kuinka paljon he sitä syövät mutta kyllä sitä kuluu. Ja jokainen haluaa tarjota lapsillensa sitä parasta eikö vain? se ei ehkä ole mahdollista jos vain lisääntyy ja lisääntyy lisääntymisen ilosta. Se ei tarkoita materiaan hukuttamista ei tosiaankaan mutta tietynlaisen elintason ja turvan tarjoamista koko perheelle. Ja mahdollisuuksia.Sorry nyt vain mutta pistää pikkasen kypsyttämään kaltaisesi vaahtoajat vaikka aihealue näinkin herkkä ja ennenkaikkea henk.kohtainen!!!
Enkä halua tapella kenenkään kanssa tästä asiasta. Mutta sanoisin oman mielipiteeni, että minä ainakin olisin kiitollinen äidilleni omasta elämästäni, vaikka olisin saanut alkuni raiskauksen kautta. Eihän se ole lapsen vika, jos äiti raiskataan. Itsekään en tekisi aborttia, jos minut raiskattaisiin, arvostan ihmiselämää liikaa tappaakseni sellaisen.
Ymmärrän täysin abortin, jos äidin henki olisi vaarassa raskauden tai synnytyksen takia tai jos lapsen elämä olisi yhtä kipua ja kärsimystä fyysisesti, jos tämän annettaisiin syntyä.
Ennen olin abortin kannattaja, mutta saatuani oman lapsen, vuosien yrittämisen jälkeen, mieli muuttui. Uusi ihmisenalku on aina ihme!
Pusituuteri2n:
Veikkaan että vaikka kantani asiaan olisi mikä vain niin se " maku" olisi jollakulla mennyt anyway.
Sinänsä on kyllä surullista että maku menee siitä että toinen kannattaa naisen oikeutta omaan kroppaansa ja on sitä mieltä mitä nyt ilmi toin.
Mutta mielipideasioitahan nämä, varmasti hlö joka kokee abortin siten kuten esimerkiksi 31 niin menettää sen makunsa jostakusta toisin tuumaavasta.
et sitten osaa vastata vai?
väittää, että jokaisen lapsen olisi parempi syntyä tai, että itse ainakin olisi kiitollinen omasta elämästään, vaikka isä olisikin väkivaltainen, sairas raiskaaja.
Ette ehkä ajattelisi niin, jos olisi takana vaikea lapsuus, äidin mielenterveysongelmat ym asiat, jotka olisivat teidänkin minuutenne nujertaneet.
Abortti on raskas päätös ja jos joku on todella sitä mieltä, että lapsen on parempi jättää syntymättä, niin ei varmasti kevyin perustein niin ajattele.
Et taida kyetä asialliseen ajatteluun, saati keskusteluun?
ikä nro olin,mutta se opiskelija-yh-
Vierailija:
Ette ehkä ajattelisi niin, jos olisi takana vaikea lapsuus, äidin mielenterveysongelmat ym asiat, jotka olisivat teidänkin minuutenne nujertaneet.
Menee todella kauas asiasta ja asialinjasta sinun kirjoituksesi mutta sanon silti että tämä ei niinkään ole suvaitsevaisuus asia vaan oikeusasia. Jokaisen oma oikeus päättää siitä mitä asian suhteen tekee. Jokainen joutuu sen päätöksensä kansa sitten myös elämään.
En tod sanonut että rahanpuute, tietyissä rajoissa, olisi jotenkin oiva syy tehdä abortti mm siksi että elämäntilanteet muttuvat ja apuakin saa, myös taloudellista mutta esimerkiksi joku huumenarkkari joka laittaa kaikki rahansa aineisiin ja asuu sillan alla niin ei hänellä ole myöskään niitä taloudellisia resursseja huolehtia lapsesta kun ei kykene huolehtimaan itsestäänkään. eikä tarvitse olla noin kärjistetty esimerkki mutta pointti lienee tuli selväksi.
Mitä kiinaan tulee niin siellä taphtuvat tyttösikiöiden abortoinnitahan ovat silkkaa ihmisoikeusrikkomusta koska syynä slapsen sukupuoli.
No, se on sen maan touhua ja siitä he ovatkin saaneet jo kauan ja paljon kritiikkiä.
Jos aborttiin päätyy niin tietysti sitä parempi mitä aikaisemmalla vkolla se tapahtuu, niin naisen kuin sen alkionkin/sikiönkin puolesta, jos tulisi jokin aivan totaalisen pakottava tarve siihen itse päätyä niin haluaisin sen tapahtuvan viim.rv6-7 vaikka tiedänkin alkion kehitysvaiheen siinä vaiheessa. Korostan että en abortiin itse kykenisi kuin tyyliin " jos asetta pidettäisiin ohimolla" eli tämä on jossittelua mutta vastasin kun kysyit.
Aborttia saa tottakai vastustaa, sitä minä en ole kieltänyt, miä olen tässä ketjussa ollut äänessä siksi että tämä on jokaisen henk.koht asia ja jokaisen maamme saaliva oikeus! minusta kellään ei oikeuat sitä tuosta noin vain automaattisesti tuomita ainakaan niin että hyppää toisen silmille ja alkaa vauhkomaan että " olet hullu murhaaja pidä kinttusi ristissä" .
Silloin mennään yksilön oikeuksien ja jokaisen oman intimiteetin rajojen yli ja räikeästi.
Toivon vaan että syyllisyys ja pienen enkelilapsenne varjo seuraavat teitä loppuikänne - Sääliä tai myötätuntoa turha kalastella.Nyt poistun täältä luuseriseurasta.-55-
Vierailija:
Et taida kyetä asialliseen ajatteluun, saati keskusteluun?
ja missä vaiheessa lapsi sitten saa oikeudet?
miksi on hyväksyttävää tehdä abortti rv11 muttei rv22? tai miksei aborttia voisi samantien tehdä rv30? jos kerran naisella on aina oikeus omaan kroppaansa?
ja muuten, alkuperäinen aihehan oli, että kuollut sikiö pitäisi näyttää abortintekijälle.
miksi se on niin huono idea?oppisipa ainakin käyttämään kunnon ehkäisyä! ja loppuisi noi helvetin solumöykkypuheet, millä abortinpuolustajat kutsuvat jopa 10viikkoista sikiötä.
kaa kyetäkseni moiseen.Enkä hetkeäkään ole katunut,vaikkei ulkoiset puitteet ole siitä prameammasta päästä - lapseni silti parasta mitä mulle on tapahtunut,ihana aurinkoinen iloinen kultakutri 2v nyt jo :))
Eikö se olisi kaikin puolin aborttia parempi vaihtoehto (ellei kyseessä ole äidille hengenvaarallinen raskaus)?
Minusta on naurettavaa ja tekopyhää nimenomaan se, että aina näissä keskusteluissa abortin puolustajat vetoavat näihin terveydellisiin perusteisiin, tai sitten raiskaukseen, vaikka tosiasiassa aivan murto-osa aborteista todella tehdään ko. syistä.
kiertää ja kaartaa eikä osaa vastata. ollaan vaan niin helvetin suvaitsevaisia, kunnes oikeasti joku pakottaa miettimään kantaansa. sitten hiljennytään ja höpistään jotain ympäripyöreetä..
Vierailija:
kiertää ja kaartaa eikä osaa vastata. ollaan vaan niin helvetin suvaitsevaisia, kunnes oikeasti joku pakottaa miettimään kantaansa. sitten hiljennytään ja höpistään jotain ympäripyöreetä..
kun tämä esittää mielipiteensä...