Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT

23.01.2006 |

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukkis, kävin äsken uteliaisuuttani asuntosivuilla. Jos miettimänne rivari on se, joksi luulen, on asunnon sijainti Havukosken hyvällä puolella ja aika kaukana niistä levottomista kerrostaloista. Tosi viihtyisää seutua!

Vierailija
2/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Swheatie että jaksoit kirjoitella kuulumisia. Kuullostaa tosi rankalta. Kun ei tämä vauva-arki muutenkaan ole helppoa. Olen itsekin aloittanut pari aamua itkemällä väsymyksestä kun vauva ei ole nukkunut kuin pari tuntia yhteensä koko yönä. Kamalinta on minusta se kun juuri ehtii melkein itse nukahtaa ennen kuin toisella taas on paha olla. Ja kun se oma vauva on niiiiiiiiin ihana kuintekin. Toivotaan että parin viikon kuluttua teillä helpottaisi kun saatte lastan pois.

Jotain muutakin piti kommentoida mutta paha vauvadementia vaivaa. Jatkan kohta.

F & F

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliveralle siitä peräruiskeesta: ei tarjottu, mutta pyysin itse. peräruisekeen anto oli yksi kamalimmista kokemuksista synnytyksessä. Kätilö yritti väkisin tunkea letkua vaikka sattui ja sitten vesi ei jostain syystä valunut sinne mienne olisi pitänyt. Lopulta pussi hajosi ja vedet oli salin lattialla. Sanoin että ei tarvitse ottaa uutta... mutta kai se yleensä onnistuu ihan hyvin. Jälkikäteen ajateltuna aika samantekevää ottaako vai ei, minä en muistanutkaan koko asiaa ponnistaessa, sen verran oli muut asiat mielessä...

F & F

Vierailija
4/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen illan ohjelmistoa. :)

Just sain Dinan nukkumaan, hänellä oli tänään harvinainen kitinä ilta, tai onhan noita aina välillä, yleensä just aina sillon kun iskän pitäis tehä iltapuuhat ja laittaa hänet nukkumaan... Ja kitinät loppuu aina kun äiti tulee.

Taitaa tyttö olla vähän liian kiinni äipässä. Onhan se imartelevaa mutta inhottavaa sillon jos/kun on jotain menoa itellä, esim. huomenna mulla on se ratsastus just tähän aikaa. :/

Hitsi ku tää on huono systeemi, kun ei nää noita edellisiä viestejä, ei millään voi muistaa mitä kukakin on sanonut tai kysynyt... :/

Olikohan se Sweathien vauva kellä oli se lasta? Voin vaan kuvitella miten rankkaa teillä on ollu ja varmaan saa välillä mielikuvitusta käyttää että saa hommat hoidettua. Mut onneks ei ole enää pitkä aika niin pääsette viettämään " normaalia" vauva arkea.

Kyllähän tää välillä on rankkaa itse kullakin, meilläkin joilla on ns. helppo lapsi. Mä ainakin oon välillä iltasin niin väsyny et jos en pääsis noiden koirien kans ulos tuulettuu niin en tiedä mitä tapahtuis.. ukko kulta sais varmaan kuulla kunniansa tjtn.. ;)

Joo mut mä taidan kans jatkaa taas huomenna kun en yhtään muista mihin piti kommentoida vai pitikö mihinkään.. nyt koirat pika pissalle ja sit tv:n ääreen pariks tunniks. :)

-mari & dina-

Vierailija
5/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on lukea teidän kuulumisia! Rankkaa ja samalla ihanaa tuntuu olevan kaikilla, ja voin kuvitella, miten nopeasti odotusajan mietinnät ainakin hetkeksi unohtuu kaiken touhun keskellä. Olen juuri tuonne odotus-puolelle valittanut siitä, miten moni taivastelee mahani pienuutta, mikä masentaa, kun vauva kasvaa tosiaan pari viikkoa käyristä jäljessä, mutta teidän kirjoitusten jälkeen tuli sellainen olo, että kannattaa vaihtaa asennetta ja olla piittaamatta muiden kommenteista, koska jokainen vauva tuntuu olevan niin yksilö niin koon kuin kaiken muunkin puolesta, ja keskittyä vaan nauttimaan odotuksesta ja sitten siitä kallisarvoisesta vauvasta, eikä huolia käyristä tms.

Katsoitko Frida F. Sinebrychoffista eilen ohjelman?

Voimia kaikille!

Jaipur 29+4

Vierailija
6/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängystä piti vielä kysymäni, kun sellaisen ostoa suunnittelemme. Onko teillä suoraan pinnasänky, missä vauva voi nukkua sitten pidempää, vai pitääkö/kannattaako alkuvaiheessa olla joku alkuajan sänky? Nkl:llä näin ilmoituksen, jossa vuokrattiin alkuajan sänkyjä ekoiksi kuukausiksi, onko kellään kokemuksia siitä? Entä sellaisesta kehdosta, joka ripustetaan esim. kattoon ja jossa vauva voi olla ekat kuukaudet? Ne ovat tosi kalliita, mahtaneeko kannattaa sellaisen osto.

jaipur

Vierailija
7/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tässä vaunujen heiluttelun lomassa kirjoittaa jotakin. Neiti nukkuu tosi huonosti nyt, oisko se eka naskali tulossa ku kähisee kokoajan.. jännää.

Jaipur: meillä on kehto, sellainen omilla jaloillaan seisova. Pinnasänky hankitaan vasta sitten kun kehto jää pieneksi, mitä ei varmaan ihan heti tapahdu kun nytkin joudutaan laittamaan lisäpeitto reunaan että on riittävän ahdasta. Ainakaan meidän tyttö ei nuku, jos on liian väljää. Pitää olla ahdasta, sitten vasta voi nukkua. Eli jos multa kysytään niin jos sulla ei ole ennestään kehtoa tms. ensisänkyä niin äitiyspakkauksen laatikosta saat sellaisen, ei kannata haaskata rahaa muutaman kk:n sänkyyn. Mie oisin tehny tuosta laatikosta sängyn jos meillä ei ois ollu tuota " perinnekehtoa" .

Olipa kiva kuulla Swheatie sinusta! miekin olen monesti miettiny sinua ja miten teillä menee. Kuulostaa tosi rankalta mutta ajattele, kohta se on ohi ja pääset opettelemaan uudet asennot ja otteet ;) Tsemppiä ja voimia!

Mitähän muuta piti sanoa... pääsi unohtumaan tuossa parvekkeella hyppäämisen aikana...

Havukoskesta. Kiitos kommenteista, pitää käydä kattomassa, nettikuvat ainakin näytti lupaavilta. Sitten voidaanki SnowApple tukkia yhdessä seudun pyörätiet vaunujen kans ;)

Palaillaan kun muistuu taas mieleen mitä piti sanoa..

Aurinkoista perjantain jatkoa ja mukavaa viikonloppua! Pysyispä ilma tällaisena :)

Toukkis

Vierailija
8/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Iiris oli todella itkuinen viime yönä ja syykin selvisi. Lasta on hangannut rakon ja mitä enemmän neiti liikkui tai sitä hyssytteli, niin sitä enemmän tietysti rakko hankasi... Laitoin siihen nyt rakkolaastarin, toivottavasti se auttaa. Täytyy vaan talkata tiheämmin ja todella varoa, että Iiris ei pääse yhtään hikoilemaan. Odotan todella kuin kuuta nousevaa, että saadaan tuo lasta pois!!!

Frida, se on todellakin kaikista rankinta, kun juuri on itse päässyt uneen, niin toinen herää. Tsemppiä sinnekin!!!

Sain tuossa nukuttuakin päiväunet, kun ystäväni haki Iiriksen vaunulenkille, oli kyllä juhlaa! :) Nyt taas jaksaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Terveisin Swheatie

Vierailija
9/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuikkis-neiti nukkuu joten muutama rivi kuulumisia ennen seuraavaa tankkausta...

Meillä oli neuvolapäivä tänään. Mukavasti nousee paino, nyt 3570 eli lähes kilo on tullut kuukaudessa (synt.paino 2640) ja pituus 51 cm, 2cm tyttö " venähtänyt" viikossa. Kyllä tuon painon kehityksen näkee ja tunteekin, posket ovat pyöristyneet, kaksoisleuka löytyy ;-)) .

Tosi ihanaa kun ollaan päästy ulos vaunuilemaan ja nauttimaan ihanasta säästä,keväinen fiilis oli ainakin tänään.

Ihan hyvin olen selvinnyt/jaksanut tämän ekan viikon kotona kahdestaan tytön kanssa kun mies palasi töihin. Muutamat yösembalot ovat välillä väsyttäneet ,onneksi olen saanut nukuttua aamupäivällä pidempään. Eli terkkuja FRIDALLE, täälläkin haahuillaan silmät ristissä ajoittain :@)

Tosiaan jos aamuyöllä joutuu pari kolme tuntia kukkumaan vauvan kanssa, niin kyllä aamulla on veto veks totaalisesti.

TOUKKIS; muuttakaa vaan Vantaalle, saadaan hyvä vaunuiluseura kokoon. Katjalla oli hyvä idea, että 30+esikot vois kokoontua piknikille Kuusijärven maisemiin keväämmällä...

Huomenna saadaan vieraita, miehen sisko perheineen tulevat tutustumaan uuteen sukulaiseen ja mielenkiinnolla odotan Oton reaktiota (kultainennoutaja).

Käytettiin äiti meillä alkuviikosta, pääsi nyt ekan kerran näkemään tytön. Oli ihan iloinen, eikä me olla kerrottu koko totuutta tapahtumista, olis varmasti liikaa. Valitettavasti äidin kunto on mennyt nopeasti alaspäin ja hän on alkanut selvästi dementoitumaan... selvitellään tutkimuksilla tilannetta.

SONJA kertoi aiemmin tuosta sossu-käynnistä. Me ollaan vuorostamme menossa ens viikolla siihen " synnintunnustukseen" , täällä pääkaupunki- seudulla tuo on oikeasti kai ihan rento ja muodollinen juttu, samoin kun ristiäisten vietto avoparina. Olen tuttavapiirissä kuullut tapauksen siitä, miten pappi oli kastetilaisuudessa moralisoinut ja paheksunut vanhempien avoliittoa (ei tapahtunut etelä-suomessa).

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Suiza ja Kuikkis-neiti 1 kk !!

Vierailija
10/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shweatille ja Irikselle. Eikös tuo lastan pitoaika ole jo voiton puolella, vai muistanko väärin?

Mutta niinhän se aina menee, että odottavan aika on kovin pitkä... tsemitoivotuksia kuitenkin vielä!!

Vierailija
11/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tosiaan taidatte kohta olla voiton puolella lastan kanssa, joten vähän aikaa kun kestätte niin helpottaa. :)

Ja jaipurille jälleen kestämistä niiden mahan pienuusihmettelijöiden kanssa. Symppaan siuta täysin tuossa aiheessa, kun mullehan jaksettiin koko raskauden ajan huomautella mahan pienuudesta. Kaikilla huomauttelijoilla oli aina joku tuttu jonka maha oli Ainakin 2 kertaa isompi.... Koita jättää omaan arvoonsa huomauttelut, tiiän että se on vaikeeta...

Ai niin, siitä ensisängystä, meillä on se äitiyspakkauksen loota käytössä (silloin kun vauva siellä suostuu nukkumaan). Ompelin siihen sellaisen yksinkertaisen verhoilun. Nyt kun ajattelee niin olisi kannattanut pehmustaa se verhoilu esim. vanulla niin olisi tullut vähän pesämäisempi. Voisihan siihen tietty vieläkin laittaa jotain.

Frida, ei tarvii olla kateellinen meidän yörytmistä, kyllä täälläkin on vaihtelevasti heräilty vieläkin esim. tunnin välein joinakin öinä. Eihän tuolla pienellä vielä voi oikein mitään järkevää rytmiä olla. Ja tänään on ollut tää päiväsaika ihan ihmeellinen, yleensä tyttö nukkuu jossain välissä pidemmät päikkärit, pariinkin otteeseen, mutta tänään ei ole suostunut millään nukkumaan ennen kuin nukahti tuohon sohvalle vasta äsken. *applause* kun pääsit Frida eroon rintakumeista, mulla on vielä yöllä sängyn vierellä varalla, kun hämärässä on niin paljon helpompi sihdata vauvan suuta kohti sen kanssa. (Siis käytän siinä rinnassa mistä vauvalla on vaikeuksia saada otetta.)

Ei tarjottu peräruisketta synnytyksen yhteydessä, mutta mulla tyhjeni suoli siinä supistusten aikana ihan luonnollisesti, pystyin siis käymään kunnolla vessassa. Olisin varmaan halunnut ruiskeen jos en olisi pystynyt käymään.

Minäkin oon monet kerrat ihmetellyt sitä, mistä äidit saivat vertaistukea ennen nettiä. Käytiinköhän silloin enemmän jossain keskusteluryhmissä vai luotettiinko ihan vaan sukulaisten neuvoihin. Olisi todella orpo olo, jos nettiä ei yhtäkkiä olisi.

Kävin lukemassa tänään imetystukiryhmän sivuja, ja sieltä löytyi kyllä paljon hyviä neuvoja. Tosin tietoa on toisaalta niin paljon, että imetys alkaa tuntua ihan salatieteeltä! Pikkuisen tökkii se pullo- ja tuttikielteisyys, on niistä kuitenkin paljon hyötyäkin. Ymmärrän tietty sen, että sitten on huono juttu, jos vauva alkaa ihan hylkiä rintaa saatuaan pullosta, mutta luulisi että niin ei ihan helposti tapahdu, jos rinta on se pääasiallinen maidonlähde.

Onko monella muuten imetystyyny käytössä? Swheatiella ainakin oli. Olen ajatellut että voisi hankkia sellaisen (ehkä käytettynä) kun se oli sairaalassa niin hyvä, mutta jääköhän sen käyttöaika tosi lyhyeksi..? Ehkä se olisi juuri tässä alkuvaiheessa hyödyllisin.

Sonja, oletko jo kokeillut kantoliinaa, sullahan oli se hug-a-bub? Yritin yksi päivä kehtosidontaa (vai mikä peapod se nyt olikaan) mutta en tainnut saada sitä tarpeeksi tiukalle ja vauva hermostui. Pitää kokeilla uudestaan tässä joku päivä.

Apua, mies lähti reissuun täksi yöksi ja oon ekaa yötä vauvan kanssa kahdestaan. Vähän jännittää. Onhan miehestä paljon henkistä tukea. Kyllä täytyy muuten kunnioittaa yksinhuoltajia, varsinkin pienen vauvan, olisi aika rankkaa hoitaa koko rumba itsekseen.

Kääk mikä romaani taas. Huomenna pääsisi jo ulkoilemaan, olisipa yhtä ihana ilma kuin tänään.

Perjantai-illan jatkoja!

terkuin

susumi & vaavi 13 pv

(ei uusia mittoja)

Vierailija
12/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisia Swheatielle ja Iirikselle sekä yövalvojille. Olen varmaan kertonutkin tämän, mutta mulla ja kaksoissiskolla on ollut joskus 1,5 vuotiaana a-mallinen kipsi jaloissa nilkoista haaroihin asti, eli uudelleen on pitänyt kuulema opetella esim kävely.

Tänään oltiin taas luennolla 3 tuntia!!! ja tyttö oli niiin kiltisti että. Nukkui ja söi sekä vähän katseli ympärilleen. Kitisi todella vähän. Paikka on vain hankalasti toisessa kerroksessa, jonne ne piti kantaa muiden avustuksella. enää 3 kertaa jäljellä eli lyhyt kurssi.

[b]G:[/b] Tuntuuko teistä muista hankalata/kiusalliselta kun pitää turvautua toisten ihmisten apuun esim bussissa/ratikassa? Itsestä se on jotenkin kiusallista. En tiedä miksi.

Meillä muuten hierotaan jo silmiä väsymyksen merkiksi.

viikonloppuja...

j+beibi

Vierailija
13/60 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun te ootte nyt tällä puolella niin tulee " jutskattua" useemmin. :)

Kävin tänää ratsimassa ja niinhän siinä sitten kävi että yhtä huutoa oli ollut.. :(

Mies vielä soitti sitten hädissään ennen mun tuntia mulle et " mitä mä teen?!" ja taustalta kuului IHAN HIRVEÄ HUUTO... :/ Olipas siinä sit kiva mennä tunnille.

No, Dina oli onneks sit kuitenkin jossain vaiheessa nukahtanu ja nyt se nukkuu tuolla ihan tyytyväisenä.

Kannattaa todellakin pitää huolta siitä että mies osallistuu myös vauvan hoitoon päivittäin. Mä oon ehkä liian " helpolla" päästäny ton mun äijän kun Dina on nyt sit alkanu protestoimaan näin.

Normaalistihan Dina itkee vaan tosi harvoin ja sillonkin vaan nälkäänsä jos ei heti tajuu/ehdi antaa hänelle ruokaa. Ja illat menee yleensä tosi kivasti, neiti alkaa nukkuu aina tos puol kasin-kasin pintaan ja ilman kitinöitä.

OLIVERA:lle piti siitä peräruiskeesta kommentoida että mulle sellasta ei tarjottu, varmaan koska ei ehditty, mutta mulla asia hoitu kuitenkin ihan luonnollisella tavalla. Eli suoli tyhjeni heti kun supparit alkoi niin urakalla.. mähän luulinkin eka et mulla on vaan joku vatsatauti tms ku vatsas kiers ja myllers ihan hirveesti ja vessas piti rampata pariinkin otteeseen kunnes kolmannella kerralla tajusin et näähän on hitsi vie suppareita ja aikas mojovia sellasia! :)

Onko teillä muilla jo synnyttäneillä sama vika kuin mulla et on tosi mukavaa vieläkin muistella noita synnytys juttuja? Ja sitte myös sellanen " vika" et kun kuulee et joku on just saanu vauvan tai lähös synnyttää niin tulee itelle ihan tippa linssiin?

Mutta nyt mä annan taas tilaa muillekin, oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille. :)

T: Mari & Dina 3kk 20pv

Vierailija
14/60 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus kunniaan! Sain vihdoin nukuttua vaikka vauvalla alkoivat kahden aikaan taas loppuyön kestäneet vatsanväänteet joihin auttaa vain istumaan nouseminen. Vinkiksi muillekin joiden vauva pitää ottaa yöllä syliin: tyynyjä seinäää vasten ja vauva syliin, itse sain näin yhdistettyä nukkumisen, istumisen ja imetyksen. Nyt on olo kuin uudella ihmisellä!

Onko teidän muiden vanhemmat vaativaisia vauvan suhteen? Mua stressaa tällä hetkellä vähäisten yöunien lisäksi eniten isovanhempien odotukset. Anoppi on tavannut reilun kahden viikon ikäisen vauvan neljästi, tosin pari kertaa melko pikaisesti, ja kerran on kutsuttu mutta ei päässyt flunssan vuoksi, ja silti on minusta loukkaantuneen oloinen kun ei pääse useammin vauvaa katsomaan. Meillä on ihan täysi työ opetellessa rytmiä ja koittaessa välillä saada itse levättyä. Ei me voida vielä suunnitella elämää, kun ei tiedä milloin vauvalla on nälkä ja milloin se on hereillä, milloin nukkuu. Eikä vauva vielä tarvitse muuta kuin pöerustarpeiden tyytytyksen. Ihan riittäväsit on siinä että mies ehtii hoitaa tarpeeksi vauvaa kun minä olen siinä niin kiinni tuon imetyksen takia. Tuo oli Mari hyvä huomio ettei pidä päästää miestä liian helpolla.

Jaipur: en katsonut ko. ohjelmaa. Mitäköhän muuta sulle piti kommentoida? En nyt muista. Jatkan myöhemmin.

F & F 2 vkoa 5 vpää

Vierailija
15/60 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vähän tökerösti tuo vastaus Jaipurille kun tuli kiire - ei siis tarkoitus :-) Tuosta masun kommentoinnista pitikin vielä sanomani, minua kanssa ärsytti suunnattomasti kun kaikki katsoivat asiakseen päivitellä pientä mahaani, tietämättä edes paljonko minulla on viikkoja.

Nyt täytyy taas mennä, moi!

F & F

Vierailija
16/60 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai myöhäistä iltapäivää. Meillä on ollut vaihteleva viikonloppu vanhempieni kyläillessä täällä Päiväkummussa. Aamupäivällä ihan repäisimme mieheni kanssa ja lähdimme kahdestaan Jumboon ;-) Hyvin oli mummilla ja ukilla sujunut vauvanhoito. Mummi kokeili syöttää tyttöä tuttipullosta: 100 ml pumppaamaani maitoa oli mennyt alas muutamassa minuutissa eikä tyttö ollut edes pulauttanut. Tuo viittaa siihen, että neito syö liikaa tisseistäni ja puklaa ylimääräisen pois.

Meillä Frida olisi ehkä niin, että anoppi olisi aika vaativa lapsenlapsensa näkemisen suhteen, mutta hän asuu yli 300 km:n päässä. Joskus kaipaan omia tai mieheni vanhempia asumaan hieman lähemmäksi, mutta toisaalta arki sujuu hyvin näinkin eikä tule ristiriitatilanteita.

Kuten Suiza kirjoitit, olen tosiaan miettinyt, että joskus keväällä voisimme 30+ esikkojen voimin tehdä piknikin Kuusijärvelle - jos vaan pk-seudulla asuvia kiinnostaa! Kuusijärvelle pääsee helposti Lahdentietä ja bussilla 730 aivan suoraan rautatientorilta. Matka kestää puolisen tuntia bussilla. Kävimme eilen Sonjan kanssa vaunulenkillä Kuusijärvellä ja lounastimme siellä olevassa kahvilassa. Ruoka oli yllättävän hyvää ja paikka ihan mukava. Minä ainakin virkistyin ulkoilusta ja ruokailusta. Tyttökin nukkui vaunuissa oikein makoisat unet.

Susumi taisit kysellä imetystyynystä. Meillä se on ahkerassa käytössä edelleenkin. Suihkutissit ja vauvan pulauttelu ovat oikeastaan hieman vaativa yhdistelmä imettämisen kannalta ja siksi tyyny on oiva apu: Saan tarvittaessa molemmat käteni vapaaksi ja vauva on silti hyvin tuettu. Itse asiassa tulevat kahvilaimetykset jännittävätkin. Miten Mari sinulla on sujunut pulauttelijan kanssa, jos olet julkisilla paikoilla imettänyt?

Ja Toukkis: Ilmoittele, jos käytte katsomassa sitä Havukosken rivaria! Tänne vaan tukkimaan jalkakäytäviä ;) Jos haluat kirjoitella, lähetä postia kultaneito*yahoo.com (tähden tilalle tietenkin @)

Ensi yönä joulutyttömme on jo viisiviikkoinen!

Katja

Vierailija
17/60 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitokainen se vaan käy ilta illalta aikasemmin nukkumaan.. tänään sippas jo kuudelta! Saa nähä mihin asti jaksaa nukkua.

Snow Apple: Mähän en imettäny ku ekan kuukauden kun multa ei tullut maitoa ku muutama tippa ja siis sen ekan kuukaudenkin Dina kasvoi pääasiassa korvikkeella.

Mutta puklurätti ja vaihtovaatteet meillä on aina mukana kun ollaan sen verran pidemmällä reissulla että vauva pitää syöttää siinä reissun päällä.

Sain tänään anopilta lahjaks jonkun 70-luvun vauvanhoito oopuksen, oli löytänyt sen jostain kirppikseltä. Siinä oli aika mielenkiintoista tekstiä.. sen mukaan meidänkin olis pitäny jo ajat sitten alottaa kiinteet ja tässä vaiheessa syödä niitä jo urakalla, ettei vaan tule anemiaa tai muita vitamiini puutostiloja. Anoppi oli vielä oikein merkinny mulle noi sivut. Toivottavasti anoppi ei nyt oikeesti kuvittele että vielä mennään niiden oppien mukaan. :P

Mut ny mä lopetan taas, illan jatkoja!

T: M&D

Vierailija
18/60 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kutsuista Vantaalle, miestä pitää vielä pehmittää. Se kun miettii vain kauanko työmatka kestää ;) Nyt on vähän liian ihanteellinen tilanne, vain 15 min. eikä yleensä ruuhkia. Olen yrittäny sanoa sille että vois mennä aamulla ennen ruuhkia töihin ja olla sitten vähän myöhempään että ruuhkat ehtii mennä ohi hah hah...

Noh, kyllähän se jo lupas lähteä kattomaan sitä asuntoa. Mie tiiän jo miten tässä käy... mie olen ihan innossaan ja suurinpiirtein aloitan pakkaamaan kamoja, mies löytää vikaa siitä ja tästä ja tuosta ja siihen se sitten taas jää.. plääh... jospa ottais toisen asenteen enkä ois milläsinkään, en yhtään hehkuttelis. Täytyy testata.

Ette arvaa! Mie sain just lasillisen punkkua tarjoiltuna tänne sohvalle!!! Nyt se on tullu hulluksi tuo ukkeli! Meidän piitsu nukahti 21.30 paikkeilla ja hiljasta on, joten mies toi mulle (pyytämättä!) punkkulasin. Ihana mussukka, miten mie saatoinkaan äsken epäillä huonoa asennetta asuntokaupoissa ;)

Mutta asiaan. Eka Beibin galluppiin, että ei minusta ole yhtään kiusallista pyytää apua. Olen aina ite tarjonnut apua vaunuilla liikkuville ja minun mielestä se on niin että jos on niin moukkaa sakkia ettei pyytämättä auta niin siinä ei oo mitään hävettävää sitä pyytääkkään. Rohkeasti vaan beibi ;)

Oliveran kyssäriin peräruiskeesta. Multa ei kysytty haluanko vai en, vaan komennettiin huuhteluhuoneeseen. Oisin kyllä pyytäny sitä joka tapauksessa koska en ollu käyny ¿kakkoshädällä¿ ja olin silloin illalla vetäny pitsan huiviin. Minusta se ei ollu mitään, vähänhän se tuntuu ilkeälle mutta oli tosi nopeasti ohi. Siinä pitää vain yrittää olla mahdollisimman rentona eikä hullunlailla supistaa peräaukkoa kiinni. Kyllähän siinä vissiin vauvaa puskiessa kumminkin pökälekkin tuli, mutta ei ne kätilöt tee siitä numeroa. Mulle jäi positiivinen tunne ruiskeesta ja otan sen mahdollisella seuraavallakin kerralla. Siitä aasinsiltana kysymys: joko on tullu vauvakuume? Lueskelin tuossa marrasmasujen pinoa ja siellähän hemmettisoikoon melkein kaikki hirveessä vauvakuumeessa!!?! Mulla taitaa olla pakkasen puolella tuo tunne toistaiseksi, ei mitään kiirettä kakkosen tekoon. Ollaan puhuttu että annetaan tämän esikoisen nauttia asemastaan ja nautitaan mekin vauvan kehittymisestä jne eikä ainakaan vuoteen aleta mihinkään vauvahommiin. Vannomatta paras... katotaan miten käy kesällä ku oma nyytti on jo ¿iso¿...

Kyllähän ne vanhemmat osaa joskus olla tosi rasittaviakin. Minun äiti hokee kokoajan, että ¿sillä on mahassa huonosti¿ ku Pinja itkee. Vähän meinas keittää ristiäisissä kun se taas hoki tuota, vaikka Pinja ei itkeny ku kerran ja silloinkin rauhottu heti kun pidin vähänaikaa sylissä. Vaunut oli huonot, puklaa liikaa, puklu on limaista tai kokkareista (syy: minun maidossa on jotain vikaa), nukkuu liikaa/liian vähän, syö liian usein/harvoin, mulla ei riitä maito, pitää opettaa syömään tuttia jne.jne. Meinas mennä hermo... Onneksi äiti asuu 1000 km:n päässä eikä ole jatkuvasti täällä meillä! Miehen vanhemmat taas ovat ihan normaaleja, anoppi vähän tupisee ku on taas ostettu sitä ja tätä, ¿ompas sille taas hankittu¿ vaikka kyseessä ois joku mainoslelu?! Vaatteitakaan ei vissiin sais kahta paria enempää olla ;)

Olen yrittäny olla välittämättä, hymähdelly vaan ja sanonu, että tottakai se pitää olla kaikki mahdolliset. Ruokailuun eivät onneksi ole puuttuneet, mutta kylvetyksen kans ollaan vähän keskusteltu mikä on soppeli taajuus. Ja mie pöljä menin sanomaan että aletaan totuttaa Pinjaa saunaan... siitähän kohu nous. Pientä vauvaa, ei ei, johan se kuivuukin sinne. Ei ollu tarkotus jättää sitä sinne lauteille... hohhoijaa...

Ohhoh.. punaviini alkaa tehdä tehtävänsä ja kielenkannat irtoaa! Pitää äkkiä kirjoittaa omat kuulumiset että jää muillekin tilaa :)

Me ei olla vieläkään päästy siitä karstasta eroon, tuntuu että se tulee yön aikana takas. Ostin eilen apteekista paljon kehuttua Kelual emulsiota, joka on siis juuri karstanpoistoon tarkoitettu ja näyttäis siltä että kaikki lähti kertakäsittelyllä. Katotaan mikä tilanne aamulla.

Meidän neidistä on tullu oikea räpätäti (hmmm.. keneenköhän on tullu?!). Hereillä ollessaan juttelee kokoajan. Välillä on ilmeisesti syvällisempää asiaa ku oikein kulmat menee kurttuun ja lopuksi tulee huokaus. Hellyyttävän näköistä.

Nyt täytyy lopettaa ettette kyllästy.

Hyvää yötä ja jännittävää vaalipäivää ;)

Toukkis ja Pinja; tasan 11vk

Ps. Piknik Kuusijärvelle on huippuidea! Mukana ollaan!

Vierailija
19/60 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kirjoittaa tänne lopen väsyneenä, kun tulee näköjään peloteltua peräruiskeilla ja haukuttua anoppi :-)

Nyt menee jo paremmin, viime yönä nukuin peräti yhden neljön tunnin pätkän ja loppuyönkin nukuin, joskin tunnin pätkissä. Olen eri ihminen kuin pari päivää sitten! Virkisti myös kaydä kavereilla eilen. Olemme ajatelleet ettemme jämähdä tänne neljön seinän sisälle vauvan kanssa, sen on on ihan hyvä tottua ihmisiin ja ääniin, ja ennen kaikkea meidän vanhempien mielenterveydelle tekee hyvää että elämässä on muutakin. Hassua mutta vauva nukkuu aina kuin tukki kun meillä on äänekkäitä vieraita tai olemme kylässä jossain.

Piknik Kuusijärvelle kuulostaa hyvältä, jos sinne tosiaan pääsee helposti bussilla.

F & F

Vierailija
20/60 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa äänestystä niille, jotka ei ole vielä ehtineet käydä. Itse kävin jo ennakkoon, kun en tiennyt milloin tämä masu poksahtaa. Mutta eipä näy merkkejä...

Ilmoittaudun mukaan piknikille Kuusijärvelle! Olen kuullut paljon hyvää siitä paikasta. Kirkkonummella meillä oli miehen kanssa tapana käydä piknikeillä. Siellä on todella upeita, luonnonsuojelualueella sijaitsevia kalliorantaisia järviä. Saatoimme istuskella siellä tuntikausia. Talvella oli lämpimät kaakaot mukana, ja kesällä saatoimme mennä pyörällä, ottaa mukaan hyvää ruokaa, pullon skumppaa ja parhaassa tapauksessa käydä iltauinnilla. Oi niitä aikoja... Sellaisia paikkoja ei täältä Hesan pohjoispuolelta taida oikein löytyäkään, tai jos löytyy, niin ovat ainakin kesäisin todella kansoitettuja.

No, vauvan kanssa piknik on toki eri asia. Siinä arvostaa esim. hyvää kahvilaa, josta saa lämpimän ruuan valmiina ja pullon lämmitettyä mikrossa. ;) Mulla on tuo vanha autokin käytössä, joten sillä liikkuminen onnistuu, ja voin napata matkalta kyytiin jonkun muunkin kyytiä tarvitsevan. Mutta ihan lähiviikkoina ei taida vauvapiknikit meikäläiseltä onnistua...

Lene rv 40+4 (rakenneultran mukaan) tai 39+2 (kierron mukaan)