Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT viikko 4

23.01.2006 |

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Minulla oli ihanan rauhallinen ilta eilen. silittelin vauvan vaatteita ja lakanoita aivan sydämeni kyllyydestä. Nyt on ihan oikea käsi kipeänä, kun kannattelin koko illan slitysrautaa kädessäni. Vaavin petiin laitan kohta lakanat paikoilleen, patja siitä olikin koko yön ulkona pakkasessa tuulettumassa. Oliskohan se nyt puhdas. olettekos te muut laittaneet sen äitiyspakkauksen suojan vaavin petiin mahdollisilta pissivahingoilta suojaamaan? Sen voisi kai pistää puoliksi tai ostaa toinen samanlainen kangaskaupasta, jotta saisi semmoisen myös vaunujen pohjalle suojaksi.

Täällä ei nyt ole tapahtunut mitään sen kummempia sitten eilisen illan, joten heitän tämän viestini uuden pinon pohjalle. Katsotaan saadaanko satanen tällä viikolla rikki!

Olettekos muuten jo te vauvalliset pinoituneet tuolla vauva-puolella? En ole edes käynyt kurkkaamassa. Eli liitymmekö me muutkin pikku hiljaa johonkin tiettyyn pinoon?

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (38+3)

Vierailija
2/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frida75 - 23.01. 09:08 vastaa tähän viestiin (1/1)

30+ ESIKOT VAUVAPUOLELLE!

Moni on jo ehdotellutkin että siirrytään vauvapuolelle, joten avaan sinne pinon uuden viikon kunniaksi. Vielä odottavat voinevat kirjoitella sinne myös, vai mitä? Vai jatkatteko omaa pinoa täällä?

F & F 2 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ois muistaakseni tuolla kaapissa ylimääräistä valkoista muovifroteeta. Tuli ostettua liikaa kun ostin sitten varsinaiset lakanat petiin. Tarviitko RouvaSukkula?

Mulla on yksi vaunuissa ja toinen varalla ja pedissä tosiaan nuo lakanat. Ajattelin että menevät pitkän aikaa. Tosin ei olis tarvinnu sillä tyttö ei oo kertaakaan vielä pissannu sänkyyn/vaunuihin.

j

Vierailija
4/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Voisin tosiaankin mielihyvin ostaa sinulta ylimäärät muovifroteeta pois. Ensipeti on lainapeti, joten sen haluan ainakin suojata hyvin, kun ei ole oma. Laitatko mulle yhteystietosi sähköpostiosoitteeseen NeitiKesa@city.fi niin voidaan käytännön järjestelyistä.

terv. RvaSukkula

Vierailija
5/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...postia.

Vierailija
6/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun suuri osa siirtyy vauvapuolelle. Älkää meitä kokonaan unohtako! ;)

Täällä on vihdoin pakkanen lauhtunut ja lunta satelee hiljalleen. Käytiin koiran kanssa metsässäkin kävelemässä. Tai ei tainnut kyllä koira kävellä montakaan askelta, juoksi kuin hullu ympäriinsä kun monen päivän tauon jälkeen pääsi vihdoin kunnolla revittelemään. Oli kyllä itsestäkin kivaa saada vähän raitista ilmaa.

Aloitin eilen neulomaan kaverin pojalle villapukua, se aloittaa päiväkodissa helmikuun puolivälissä, niin ajattelin tekaista sille sinne villapuvun. Lahkeen sain eilen tehtyä, nyt aloitan kohta toista lahjetta neulomaan.

Mulla on nuo alimmat kylkiluut todella kipeät, sattuu kun hengittää ja etenkin jos niitä koskettaa. Kohtuko niitä levittää ulospäin vai mikä niihin nyt niin kovan kivun on aikaansaanut...? Onko tuttua muille?

Keskiviikkona olisi perhevalmennuksessa vauvan hoidosta asiaa. Mieskin sanoi koittavansa vaihtaa työvuoroa tai kysyä pääsisikö valmennuksen ajaksi pois töistä (on siis iltavuorossa). Kiva että on innostunut tulemaan sinne. :)

Pesin viikonloppuna kaikki tekemäni kestovaipat ja laittelin siististi hoitopöydän laatikkoon. Sairaalakassinkin ajattelin pakata piakkoin, ettei vaan sitten jää viime tippaan. Yleensä kun olen sellainen viimeiseen asti jahkailija ja vetkuttelija...

Sain vihdoin päätöksen äitiyspäivärahasta. Palkkatoimiston laittamien puolen vuoden tulojen perusteella olisi omien laskujeni mukaan pitänyt saada isompaa päivärahaa koska tulot oli nousseet juuri ja juuri yli 20% verrattuna 2004 tuloihin. Kela oli kuitenkin laskenut jonkin ihme korotuksen niille 2004 tuloille ja niinpä jäi 440e vajaaksi se että tulot olisi nousseet vaadittavat 20%. Niinpä sitten päiväraha on laskettu niiden 2004 tulojen mukaan, jolloin saan vähän yli 40e päivässä. RAIVOSTUTTAVAA!!!

Taidan lähteä jatkamaan neulomista.

susanna 31+0

Vierailija
7/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä taitaa käydä kato kun kaikki siirtyy vauvapuolelle. Jotenkin tuntuu näin vielä toistaiseksi lapsettomana hassulta pinoutua sinne puolelle, mutta taidan kuitenkin ensimmäisenä " vauvattomana" rohkaistua ja siirtyä sinne pinoutumaan. Tulkaa kaikki mukaan, jatketaan keskusteluja siellä. Sinne puolelle me kaikki sitten ennemmin tai myöhemmin päädytään. :)

Vierailija
8/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, sinne ovat menneet :´( En kuitenkaan ihan vielä sinne siirry, odotan lisää rohkeita esimerkkejä ja seurailen sitten muita.

Meillä oli ihan mukava viikonloppu kylpemässä, vaikkakin paikka osoittautui pappojen ja mammojen hoitolaitokseksi, joka kyllä sinänsä sopi ihan hyvin, kun omakin tahti käy vähän hitaalla... Nyt on ihan väsynyt olo, vähän aikaa sitten tultiin ja pelkkä 200 km:n ajomatka oli rankka selälle, joten en varmaan Tutanna itse lähtisi reissuun. Varsinkaan jos itse pitäisi ajaa, olen surkea talviajaja, enkä ole muutenkaan ikinä kunnolla " sisäänajanut" meidän vuoden vanhaa autoa. Opin aikoinani ajamaan mummoni vanhalla Fiat127:lla, sillä oli ihanaa kärryyttää kun se oli niin pieni, mutta sen jälkeen kaikki muut on järkyn suuria.

Lenelle ja Kanikalle kiitoksia muuten työ-onnitteluista, kerroin kotona eteenpäin!

Meillä oli pe:na kauan odotettu kasvukontrolli, ja sintti oli sintti edelleen, mutta suhteessa tasan samalla kohtaa käyrällä kuin viimeksi, eli kyllä se kasvaa, mikä on tärkeintä, vaikkakin hyvin siellä alakäyrillä. Uusi kasvukontrolli tuli vasta neljän viikon päähän, joten kauhean huolissaan ei vaavelin kasvusta onneksi olla.

Hyvä Olivera että kaikki oli särystä huolimatta kunnossa! Näinköhän tosiaan käynnistykseen sitten päädytään... Kirsillä oli kovin outo juttu ylennyksen perumisesta, uskomattomalta kuulostaa!

Nyt täytyy lopettaa, naputan yksisormisesti peppu pitkällä (mies nauraa) ikkunan edessä, jossa on KYLmä, partsin ovesta vetää!

Jaipur 29+0

Vierailija
9/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vastata Kirsille että opiskele tietojenkäsittelyä eli maisteriksi tässä pyrin. Tosin mulla on jo kaksi tutkintoa ko alalta (datanomi ja tradenomi) eli pidän tuota vähän niinkuin harrastuksena. Tällä hetkellä opiskelen tosin vain sivuaineita eli johtamista valtsikalla.

Huomenna aamulla klo 8 on tentti joten nyt lukemaan!

j+beibi

Vierailija
10/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla vielä siirtyä vauva puolelle. Jotenkin tuntuu liian ennakoidulta. Eikö pidetä täällä kirjekerhoa vaikka pienellä porukalla.... JOO

Minun mies esittää putkimiestä... Alakerran vessan pontto meni jumiin ja kun ei kummatkaan minä tai mies olla niitä remonttitaisioisia niin nyt ollaan sitten yhden vessan varassa... nyt vaan odotellaan pari viikkoa kun minun vanhemmat tulee tekemään ' erkille' väliseinän ja kodin putkimies eli minun isä saapuu paikalle... mies on kyllä tuolla talon alla konttaamassa ja katsomassa että eihän sinne vuoda mitään vettä... ettei olisi siis jäätyneet putket... ei kuulemma näkynnyt mitään.

Löysin vasta nyt tuon vauva lehden ostaa ja myy palstan... siellä oli vaikka mitä... puuttuu vielä pinnasänky (ensi sänky on) ja rattaat.

Meinasin kirjoittaa että kiva kuulla että Tutannallakin on paikat pehmentyneet, mutta tarkoitan siis ihan kiva että ei tartte olla niin huolissaan kun muillakin on samat ongelmat...

Mullakin tuli tuo äippärahahakemus eikä 20% ylittynyt... eli sama tilanne tutannan kanssa. Soitin kelaan ja ne sanoi että minulla menee heidän laskujen mukaan 7500 euroa vuodessa työmatkoihin... aika jännä laskentakaava... no koirille kerroin että vaihdetaan koiranruoka Pirkkaan ja luita tulee harvemmin... niille kuulemma sopii.... ' erkille' kerroin että sen pitää olla enemmän isän kaveri ruoka-aikaan... h ehehhe

No aika menee kotona kyllä välillä madennen, kun kaikki alkaa vauvalle olla valmiina... ja kun kotoa ei saa oikein poistua ja kun istu ai pitkään voi... onneksi ' erkki' voi hyvin.

Kirsi 31+0 vai 30+0 no yhden viikon enemmän kun jaipurilla ja yhden viikon vähemmän kun tutannalla

Vierailija
11/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi nyt kuitenkin, että ei siihen vauvan syntymään enää niin _tolkuttoman_ montaa päivää ole. En usko kuitenkaan, että näillä paineilla synnytystä käynnistellään loppuviikosta, uskon että pistävät vaan kotiin vielä odottelemaan tai antavat käynnistykseen ajan seuraavksi viikoksi. Rajoilla ne paineet tänään taas oli, mutta ei tuo 140/90 vielä niin paha ole, kun pissa oli ihan puhdas. Onneksi päänsärky hellitti.

Olisihan se mukavampaa ja luonnollisempaa, jos se savotta alkaisi ihan luonnollisesti itsestään. Kiitos vaan rohkaisevista kertomuksista Mari ja Toukkis (tuolla toisella puolella)- kertarysäyksellähän se teilläkin alkoi. Tosin mullahan tämä tilanne on ihan epäkypsä- mutta voipa ne vedet silti mennä- kuulemma.. taas se terkkari muistutteli, että jos vedet menee, niin muista sitten matkustaa kyljelläsi sairaalaan, kun vauva ei ole kiinnittynyt... toinen terkkari viime viikolla taas ei pitänyt sitä välttämättömänä. No katsotaan.

Ostin tänään sellaisen vauvakirjan (' Minä ihan pienenä' ), jota täytellään ensimmäisen vuoden ajan ja aloitin kirjoittelemaan näitä raskausajan juttuja. Sitten kun vauva on käsivarsilla, voipi olla vähemmän aikaa keskittyä siihen. Printtailin myös koneelta valokuvia sinne suvusta ja meistä tulevista vanhemmista. Ihan kiva kirja, otin sen takia tuon kun se ei jatku tolkuttoman pitkään (siis taperoksi asti), useinhan näkee, että alkua on vanhemmat jaksaneet täyttää mutta loppu on ihan tyhjää. Jos tuon vuoden nyt saisi täyteen. Täytyykin muistuttaa miestä sitten ostamaan päivän lehdet vauvan syntymäpäivältä, niin saa parhaat jutut talteen. Ikäänkuin aikakapselin.

Taidanpa vetäytyä yöpuulle kirjan kanssa. Rytmi on kyllä vähän mitä sattuu: nukkumaan mennään 1 maissa ja sitten 9-10 maissa heräillään. Mutta aina mä olen iltavirkku ollut. Töissä ollessa vaan oli pakko mennä aikaisemmin nukkumaan kun herätys oli aikaisemmin. En ole nähnyt juuri mitään unia vauvasta tai muustakaan viime aikoina, istä sitten johtuneekaan.

Huomisen ohjelmassa on kaverin ja vauvan vierailu meillä. Kiva, että jotain pientä ohjelmaa on päivittäin. Keskiviikkona mittaillaan taas paineita nlassa ja to on se äitipolin aika.

Ai niin, nyt kun vaavin sukupuoli on selvä, niin alettiin päästä yhteisymmärrykseen nimestäkin. Tai ei meillä hirveästi makueroja ole ollut, mutta yhteinen päätös on melkein tehty- tosin katsotaan vielä sitten kun maailmassa, että näyttääkö nimeltään (toinen ehdotus on siinä tapauksessa varalla). Toista nimeä hiukan haetaan vielä hiukan, mutta hyviä ehdokkaista on sillekin. Etunimestä tulee kansainvälinen, mutta toinen nimi saattaa olla suomalainen. Kolmannesta nimestä olen luopunut kun miehen sukunimi tekee siinä tapauksessa rimpsusta liian pitkän.

Hyviä öitä

Olivera 39+1

Vierailija
12/86 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään kato käynyt, kun kaikki on siirtynyt vauvapuolelle. No, onneksi ette kaikki ole vielä jättänyt alkuodottajaa :)

Onpas mukavaa, kun on pakkanen lauhtunut, pystyy taas nauttimaan ulkoilmasta. Vaikka eilen olikin satumaisen kaunista, niin ei kyllä montaa hetkeä ulkona viitsinyt olla.

Vitsi Tutanna olen ihan kade, kun neuloskelet noin helpon kuuloisesti vaatteita. Olisi ihana itsekin osata edes ajankuluksi tehdä jotain kivaa, mutta siinä vaiheessa kummasti löytyy peukalo keskeltä kämmentä, ja jälki on niin kamalaa söhryä, ettei sitä kehtaisi vauvalle pukea.

Mutta nyt tarvii vissiin ryömiä yöpuulle, että jaksaa taas aamulla herätä töihin. Motivaatio on tällä hetkellä juuri niin kova, että jo innolla odottelen äitiysloman alkua (joka siis tapahtuu noin puolen vuoden päästä, jos sinne asti päästään...).

Ulviina 8+1

Vierailija
13/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Tänään nukuttikin makeasti. Eilen olin aivan poikki ja kolme tuntia veljen 10kk ikäisen pojan vahtina otti kummasti voimille. Poika oli täynnä energiaa, oppinut kävelemään pari viikkoa sitten ja kiersi kämppää ympäri aikamoisella vauhdilla. Pääsi sitten tietysti kaikkiin laatikoihin ja kaappeihin käsiksi, joten katsomista hänessä riittä. Yhden kerran kumautti itseään johonkin kaatuessaan ja itkeskeli. Kun sitten ei ollut kuin täti sylittelemässä, niin huutoa kesti sinne saakka, kunne keksin avata kirjan esille ja mielenkiinto siirtyi siihen.

En itsekään vielä osaa oikein siirtyä tuonne vauva-puolelle, mujtta täytynee surffailla näiden kahden palstan välillä ja laittaa kommenttia sinnekin jos aihetta tulee.

Tutanna, valittelit kylkiluitten kipeytymistä. Tuo oli minulle myös tuttu juttu. Lokakuussa se särky muistaakseni alkoi. Paheni aina iltaa kohden, kun oli joutunut päivän istumaan päätteen ääressä. Jotkut kylkiluitten välilihakset särkivät ihan kunnolla myös öisinkin. Nyt kun olen jo näin isona ja vauva on niin korkealla, tuntuu siltä, ettei voi edes kumartua ilman että kylkiluut heiluvat. Ja lauantaina saunan lauteilla löhöillessäni aloin kopeloimaan rintalastaani. Jestas, sen kärki on kääntynyt tököttämään ulospäin koko kehostani. Tuota nyppylää edeltää pieni kuoppa ja sitten sentin mittäinen pätkä suoraan ulospäin. Tuon huomasin vasta selälläni maatessa, näion normaalisti en ole kiinnittänyt edes mitään huomiota.

Ulviina, työmotivaation katoaminen on myöskin täysin luonnollinen juttu. Koko syksy oli itselläni vain vauva-juttujen lukemista internetistä ja ajan kuluttelemista. Tuottavaa työtä... hmmm... tulikohan sitä kovinkaan tehtyä, hehe???

Nyt on sitten Astriksen peti pistetty kuntoon, lakanat pesty ja silitetty, verhorimpsuja myöten. Vaatteet (ne kaksi pienintä kokoa) puhtaina ja silitettyinä viikattu komeroon. Nyt voinkin keskittyä villamyssyn loppuun neulomiseen. Nuttu ja pöksyt siis jo valmiit, tekemättä tumput ja sukat, sitten on koko setti.

Tämä päivä taitaa mennä lepäilyn merkeissä, sen verran väsyttää.

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (38+4)

Vierailija
14/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänä aamuna siihen kun vauveli potki oikean puolen kylkiluita niin kovasti että rutina vaan kävi. Siitähän ne varmaan ovat kipeytyneetkin. On koko kylki ihan kosketusarka. Toisaalta antaa toivoa vauvan kääntymisestä kun alkaa useammin potkiskella ylöspäin, eli potkikoon vaan, kyllä se kestetään! ;) Taitaa vaan vielä mahtua pyörähtelemään ympäri miten tahtoo, koska liikkeet tuntuvat aina vähän eri paikassa, ei malta pieni pysytellä paikoillaan hereillä ollessaan.

Ulviina: itsekään en ole mikään käsityötaituri koskaan ollut, olisinko yhdet villasukat joskus kymmenen vuotta sitten neulonut ja mitä nyt kouluaikaan jotain. Samoin tuo ompelupuoli on ollut yhtä tuskailua. Nyt vaan kun tekemistä on pitänyt keksiä ja aikaa on, niin olen huomannut ihan oikeasti osaavanikin jotain. ;) Eikä pidä olla liian kriittinen... Nuo neulomisohjeet on joissain lehdissä aika hepreaa, mutta onneksi vasta-alkajillekin löytyy yksinkertaisia ohjeita. Esim. Pirkka-lehden nettisivuilta löytyi kaikkea kivaa.

Mietin sitä matkustamisasiaa, ja taidan tosiaan jättää väliin sen reissun. Tiet on polanteiset ja liukkaat ja matka on pitkä. Lähetinkin kaverille sähköpostia, että meille voi tulla kyllä yökylään milloin vaan ja tuoda niitä tarvikkeita samalla...

Vauvapuolen keskusteluihin en oikein vielä uskalla mennä mukaan, tässä on vielä niin pitkä aika kuitenkin. Eli kannatetaan Kirsin ehdotusta ja pysytään täällä vielä! Voihan siellä käydä kurkkimassa, mutten kyllä kokonaan sinne aio siirtyä ennen kuin nyytti on tosiaan sylissä. Mistäs me saataisiin tänne puolelle lisää väkeä? On tuossa Ulviinan edellä pitkä tyhjä väli.

Eli taustalla vaikuttavat ensimmäistään odottavat 30+ ikäiset: avatkaa sanaiset arkkunne ja tulkaa mukaan tähän porukkaan! :)

Juups, pitänee lähteä herättelemään miestä.

susanna 31+1

Vierailija
15/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia mammat!

Täällä siis taas nettiyhteys pelaa.

Ulviina, se on ihan normaali juttu, että työmotivaatio katoaa. Mua ei olis yhtään huvittanut mennä kesäloman jälkeen töihin, kun ajattelin että mammalomaan on niiin pitkä aika. Ja voimille otti lähinnä syksyn pimeys. Niin se aika lopulta kului yllättävän nopeasti ja täällä sitä nautitaan aamuteetä (yleensä tähän aikaan jo monta tuntia hereillä ja töissä ollut...) Tsemppiä vaan työntekoon tai työpaikalla oleiluun ;)

Jaipur, olitteko siis siellä Caribiassa viikonloppuna? Multa on tainnut jokunen viesti jäädä lukematta nettipimennon takia...

Millaiset villahousut, RouvaSukkula, neuloit? Mulla on hakusessa hyvien housujen ohje... Aloitin tekemään jo yksiä, mutta näyttivät liian isoilta muuhun settiin verrattuna, joten kesken jäi. Kasassa on siis paita, myssy ja sukat tai siis kasaamista vaille valmiita. Se on kaikkein hankalin puuha, kun yrittää tehdä saumoista mahdollisimman siistejä ja huomaamattomia ja etteivät ne painaisi vauvaa yhtään. En kyllä kovin taitava ole tossa hommassa, mutta innostusta kyllä riittäää.

Kirsi: voiko nyt oikeasti työnantaja tehdä niin mitä teki sun tapauksessa!? Siis ensin ylennetään ja sitten otetaan ylennys kokonaan pois, kun tulee raskaaksi. Ei kai nyt sentään.... Eihän raskauden takia saa syrjiä, miltä toi sun esimiehen toiminta vaikuttaa. Meneepä tosi mielenkiintoiseksi.

Taidanpa kohta lähteä aamulenkille, ja sitten tiedossa tavaroiden järjestelyä ja sisustussuunnittelua, pitäsi hommata valaisimia, verhoja ja mattoja. Ja kohta kai voisi aloittaa pienten vaatteiden pesemisen. Mitä pesuainetta olette käyttäneet?

R , tasan 34

Vierailija
16/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli RouvaSukkulalle vielä, että olisin varmaan säikähtänyt kuollakseni jos olisin yht' äkkiä huomannut saman kuin sinä saunassa! Hyvä että varoittelitkin, niin en sitten panikoi jos alkaa ylimääräisiä ulokkeita töröttää täälläkin... ;)

Vierailija
17/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa uudet halukkaat nimensä mukaan liittää ja listalla olijat tehdä päivityksiä tarvittaessa.

Missähän Modesty ja Callistrate luuraavat, ei ole kuulunut aikoihin mitään?

Nyt kahville!

-------------------------------------------

Seireeni@

la 19.9.2005

Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka

paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka

paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Paino: 3562 g pituus: 53 cm

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

Paino: 3760 g pituus: 53 cm

Cindi ja Hgin Naistenklinikka

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

Paino: 3610 g pituus: 51 cm

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm

Swheatie KOS

la 26.12.2005

tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi

paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Tyttö s. 30.12.2005, NKL (hätäsektio)

Paino 2640g , pituus 48,5 cm

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm

Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm

susumi, NKL

la 15.1.2006

Lene74

la 25.1.2006 Naistenklinikka

Olivera

la 29.1.2006, Naistenklinikka

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä

la 3.2.2006

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Vierailija
18/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Suuri Käsityölehti marraskuulta 2000 (tilasin sitä tuolloin jonkin aikaa) ja siinä on kahden vauvanvaatesetin neuleohjeet. Kummatkin housut ovat sellaiset, että niille tulee vyötärölle kuminauha. Toiset on ihan sileää neuletta, toisessa 3s nurjaa + patenttisilmukka aina oikealla kerroksella. Tein itse nuo sileää neuletta olevat pökät ja helpot ne olivat. Jos haluat kopiot ohjeista, niin pistäpä yhteystiedot mulle neitikesa@city.fi osoitteeseen. Olen varmaankin menossa perjantaina toimistolle yhden työkaverin läksiäiskahveille ja voisin ottaa samalla sulle kopiot ja pistää postiin tulemaan.

Terv. Sukkula

Vierailija
19/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tällä osastolla:)

Toukokuu tuntuu vielä kaukaiselta, vaikka eilen tajusin töissä että mullahan on töitä enään 2kk. Äkkiä se aika kuitenkin kuluu.

Masuun ei mitään kummempia. Aamulla kaveri aloitti napatanssin jo kuuden aikaan enkä saanut nukuttua enään ennen kellon soittoa kahdeksalta.

Meilläkin koirat suorastaan lentävät ulkona kun pääsevät pitkästä aikaan kunnnon lenkeille. Eilen kävin potkurilla ja tänään kävelin lumikengillä metsässä umpihankea. Nuo lumikengät ovatkin oikea hikoiluvälineet vaikka ei uskoisi.

Hobbyhallista tilasin vauvan peitton ja tyynyn ja tänään tulivat (illalla pääsee hypistelemään).

Töissä en ole raskaudestani kertonut kuin pomolle ja yhdelle työkaverille jonka kanssa ollaan muutenkin tekemisissä. Ja jälleen eilen eräs utelias kyttäsi joka kerta kun liikuin, mutta ei tullut kysymään. Tiedän että hän on kysellyt muilta, mutta eihän ne muutkaan tiedä. Odotan milloin uskaltaa tulla kysymään suoraan, minua kun ärsyttää suunnattomasti että tämä ihminen on niin sairaan kiinnostunut kaikkien ihmisten asioista.

Pitänee käydä lukemassa se vauvapuolenkin pino.

t. Nasu ja Touko-masu 23+2

Vierailija
20/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kaiholla ajattelen Rudiksen aamuteehetkiä ja uuden kodin sisustelua. Ja miten tutulta kuulostaa tuo nollamotivaatio töissä. Minulla on vielä reilut viisi viisi viikkoa. Tosi vähän siis, mutta miten ihmeessä nämä päivät saisi kulumaan.... Tänään piti kyllä kirjoittaa yksi artikkeli, jolloin aina ennen aika on mennyt sujahtamalla, mutta nyt unohdin muistiinpanot kotiin (en viitsinyt aamulla tarkistaa onko ne mukana). Todellakin tuottavaa! ;) Aloitin vielä syksyllä uudessä työpaikassa, joten siksi tää motivaation puute on sattunut huonoon paikkaan, kun olisi ihan hyvä antaa reipas vaikutelma. Helpottaa tosissaan kuulla, että esim. RouvaSukkulan syksy on mennyt ihan samoissa merkeissä kuin täälläkin jo useamman kuukauden, surffaillessa ja haaveillessa siis!

Kotona mies on ollut tosi suloinen, se on käynyt tänäänkin katsomassa kahta asuntoa, joista toinen oli kuulemma tosi kiva. Itse olen vaan TOSI lattea, ei huvita edes käydä katsomassa mitään sen joulukuussa ohimenneen asunnon jälkeen. Itseänikin ärsyttää tämä oma latteus ja innostuksen puute. Olisi se mukavaa muuttaa, ja varmasti sitten vauvan synnyttyä on hankalampaa etsiä asuntoa, ja toisaalta jo esim. vuoden ikäinen viimeistään olisi kai hyvä siirtää omaan huoneeseen, monella kaverilla vauvan yöunet ovat rauhoittuneet sen jälkeen niin paljon. Eli kaksiosta olisi kai päästävä pois (jonne on siis myös tulossa putki- ja hissiremppa keväällä). Muttei toisaalta huvita tehdä päätöstä hätiköidenkään.

Alkoipa tehdä mieli cafe lattea kaiken tämän latteus-höpötyksen jälkeen, taidanpa hakea kohta tuosta läheisestä kahvilasta :)

Tosi outoa muuten, miten raskaus muuttaa! En olisi ikinä uskonut, että asuntoasiat alkaisi näin häiritsemään. Esim. rappukäytävän likaisuus ja hajut on alkanut ärsyttää niin paljon, että tuntuu, ettei sinne viitsi edes viedä puhdasta ja hyväntuoksuista vauvaa.

Kauhea valitus taitaa tulla, sori! Koitan nauttia näistä iloisista ajatuksista, kuten siitä, että vauva punkee parhaillaan jotain osaa mahasta läpi ja yöllä tunsin selvät potkut ylhäällä, eli ainakin hetkellisesti oli ¿lähtöasennossa¿.

Rudis, olimme sitten lopulta Ruissalon kylpylässä. Olo on vähän kuin uitetulla ja keitetyllä ravulla (olin eneimmäkseen lämminvesialtaassa ja saunassa). Turkuun päin ajellessa kävimme muuten tosi hauskassa kaupassa nimeltään Kasvihuoneilmiö. Se oli siinä keskellä matkaa, ja siellä oli kauheasti kaikkea sisustukseen liittyvää, ja myös tosi paljon vanhoja huonekaluja (mm. kaappeja), jotka on oma intohimo. Suosittelen kävisemään, jos käytte siellä päin!

Jaipur 29+1

ps. Tutanna, mitä tarkoittaa polanteiset tiet?