Huonolaatuisilla munasoluilla raskaaksi?
Hei!
Onkohan kukaan täällä raskautunut huonolaatuisilla munasoluilla, esim. kaikissa munasoluissa olisi ollut sytoplasma granulaatiota? Itselläni tälläinen ongelma, joka näkynyt myös alkioissakin, olleet kaikki fragmentoituneita, enemmän tai vähemmän...
epätoivoinen Eva
Kommentit (3)
Onnea tässä tarvittaisiin, neljäs ICSI on paraillaan menossa...siirtoihin on päästy niukin naukin, pakkaseen ei ole saatu mitään alkioiden fragmentoitumisen vuoksi. Tiedä häntä sitten onko paha endometrioosi tehnyt tuhojaan solutasolla vai mikä on ollut syynä. Jospa sinulla ei olekaan jokaikinen solu granuloitunut ja toisenkin kerran tärppäisi!
Eva
Minulla on takana 5 punktiota, joissa munasolujen määrä on ollut luokkaa 1-9, kaksi annosta ollaan saatu pakkaseenkin, joista yksi siirretty, yksi tuhoutui sulatuksessa ja yksi sitten ennen siirtoa. Eli kovin tutulta vaikuttavat tarinanne. Nyt siis rv 30 menossa luomutärpistä ja yksi IVF-tenava on saatu aiemmin (kolmesta munasolusta 2 hedelmöittyi ja yksi jakaantui...).
Silloin kun me saimme tuon huonon satsin (9 " sairasta" munasolua), luin jostain, että munasolujen kehittyminen kestää kolmisen kuukautta. Ennen kuin tärppäsi ekan kanssa, olin syönyt kalaöljykapseleita, joten aloitin ne uudestaan ja jälkikäteen tajusin myös tankanneeni paljon pähkinöitä ennen kumpaakin raskautta. En tiedä, onko noilla mitään merkitystä, mutta eipä kai haittaakaan? Kapseleiden syönnin lopetin raskautumisen jälkeen, en oikein tykkää kuitenkaan napsia raskauden aikana mitään tuollaisia.
Mulla samansorttista ongelmaa. Tarkasti en diagnoosia tiedä, mut hoitoja on läpi käyty (2xIVF tuoresiirtoineen + PASx3) ja fragmentoitumisesta oli niiden yhteydessä puhetta. Munasarjat reagoi melko hitaasti, toisessa hoidossa hormoniannokset olikin sitte suuremmat.
Kuitenkin -03 tulin PAS-siirrosta raskaaksi ja tyttö kohta 2v. Jälkitarkastuksessa yksityislääkärillä ekan kerran kuulin, et munasolut huonon laatusia ja että hyvää onnea et raskaaaks ylipäätänsä tulin.
Nyt kun vuosia hoidoista on kulunu, vauvakuume nostaa päätään ja olis kova halu yrittää vielä kerran, vaikka vannoin aiemmin et hoitoihin en enää ryhdy.
Onnea yritykseen!!
Ina