*****TOUKOKUISET UUTEEN VIIKKOON*****
Huomenta kaikille! Ihana oli herätä tänä aamuna kun päähän koski jo valmiiksi ja niskat kipeät. Nukuin tosi huonosti viimeyön. Olisiko yksi syy, kun kovien pakkasien takia tuli ähötettyä sisällä koko viikonloppu. En paljon nokkaa ulos työntänyt. Nyt tänä aamuna ei ollut enää kun viisitoista astetta pakkasta. Se olisi ihan sopiva määrä. Muuten vointi on hyvä.
Eilen illalla nukkumaan mennessä kuulostelin masua, niin tuli välillä parin minuutin ajan kunnon kumautuksia. Ja tuntui potkut. Mutta vielä en tunne tällälailla esim päivällä jos en jää kuulostelemaan. Mutta koko ajan kovemmin ja kovemmin. =) Odotan että mies saisi tuntea liikkeet. Vaunut olisivat matkahuollossa, täytyisi tänään hakea ne. Minnekähän ne saisi survottua... no täytyy joku sopukka etsiä. Kun ei oikein vielä kehtaa rakennukselle viedä.
Heidi 20+6
Kommentit (31)
Mukavaa, että meillä on näin iso joukko eri elämäntilanteissa olevia naisia, joita kutienkin kaikkia yhdistää tuleva vauva!
Emminnen, ikävää kuulla äitisi sairaudesta. Tiedän kokemuksesta, että tunteet vaihtelevat toiveikkuudesta niihin kaikkein pahimpiin pelkoihin. Onneksi ennuste on hyvä. Voimia teille!
Pricilla, tukivyö tuli eilen postissa ja on nyt ahkerassa käytössä. Raportoin sitten, onko avuksi. Itsekin rupesin kyllä epäilemään välilevyn pullistumaa selässä, kun viiltävä kipu tulee aina saman nikaman kohdalle ja sitten ei tosiaan pysty edes astumaan.
Lapsivakuutuksista oli juttua. Otetaan varmaan Tapiolasta syntymättömön lapsen vakuutus kuten esikoisellekin. Kaikki muutkin perheen vakuutukset ovat jostain syystä kertyneet sinne.
Nyt vaipanvaihtoon, lattialla touhuava esikoinen haiskahtaa oudolle :)
Pampula ja Sintti 23+0
Heippa kaikki touko-odottajat!:)
Lueskelin tänään ensimmäistä kertaa viestiketjujanne ja ajattelin liittyä mukaan porukkaan. Laitoin perustietoni sinne toukotoiveiden sivulle, missä oli kaikkien toukokuisten perustiedot. Toivottavasti ilmoittauduin oikeaan paikkaan!:)
Olen 27-vuotias (maaliskuussa 28v, hui!) freelance-toimittaja ja asustelen Espoossa aviomieheni kanssa. Naimisiin menimme viime kesänä. Nyt tuntuu, että siitä on jo ikuisuus; on niin paljon muuta uutta ajateltavaa ja jännitettävää. Laskettu aika on 3.5.2006 ja Jorviin ollaan menossa. Äitini ja siskoni ovat tosin synnyttäneet kaikki lapsensa etuajassa, joten saataapa olla, että meidänkin esikoisemme putkahtaa maailmaan jo huhtikuun puolella. Kylläpä olisi kiva, jos saisi viettää jo tänä vuonna ensimmäistä äitienpäivää!:)
Voin ensimmäisen kolmanneksen aikana huonosti, mutta olo parani neljännen kuun alkaessa kuin seinään - hyvä niin. Huomenna alkaa 27. viikko eli tänään on 25+6. Vointi on vielä aika mahtava, eikä minkäänlaisia kipuja ole ollut. Olin aivan ihmeissäni, kun luin, kuinka monella teistä on ollut selkäkipuja tms! Mutta pääsenkin varmasti paljon helpommalla kuin monet teistä, sillä minulla ei siis vielä ole muita lapsia, joita pitäisi nostella ja muutenkin saan keskittyä aika lailla itseeni. Täytyy olla tyytyväinen tilanteeseen, sillä vointihan voi muuttua minä päivänä tahansa. Olen käynyt myös 2-3 viikossa uimassa, minkä uskon pitäneet selkälihakset kohtuullisessa kunnossa ja siten auttanut myös vointiini. Painoa on tullut 6,5 kg. Lukema voisi tietysti olla pienempikin, mutta en ole lainkaan yllättynyt, sillä olen niitä ihmisiä, joilla paino nousee jo suklaaseen päin katsomisestakin...Puhumattakaan jos sitä syö;) Kiloja ei kuitenkaan tunnu kertyneen juurikaan muuhun kroppaan - ehkä vähän kasvoihin ja käsivarsiin- joten saas nähdä millainen maha minulle jää synnytyksen jälkeen...Olo on ollut toisinaan vähemmän hehkeä huonokuntoisten hiusten ja finnien takia:/ Mutta ne ovat tietysti pieniä vaivoja, jos kaikki menisi muuten hyvin.
Tunnen vauvan liikkeet nykyään monta kertaa päivässä, mutta en lainkaan niin hyvin kuin monet muut joiden kanssa olen jutellut. En siis erota miten päin vauva on, ellen tunne selviä potkuja (yleensä tunnen pieniä muksahduksia siellä täällä). Vauva on alkanut viimeisen viikon aikana jumppaamaan aamuyöllä viiden aikoihin. Silloin en tunne niinkään potkuja, vaan vauva taitaa tehdä lähinnä voltteja. Haluaa kai leikkiä äitinsä kanssa:) Vaikka yöunet ovat sen vuoksi lyhentyneetkin, en osaa olla harmissani. On tämä niin ihmeellistä aikaa, etenkin oman vauvan liikkeiden tunteminen!
Viikon kuluttua on seuraava neuvolakäynti, myös lääkäri, joten sitä odotellessa ( tai pelätessä...KAMMOAN vaakoja!;)).
Leppoisaa viikonjatkoa!:)
tukivyö on turhin keksintö. ei tue ja painaa joka paikkaan..
kaikille uusille tervetuloa ja onnea odotukseen!
Emminnen (menikö oikein?); toivotaan et äitisi paranee niin nopeesti kuin mahollista..onneks on lääketiede kehittyny niin paljon et ennusteet hyvät jos löytää ajoissa. voimia teille!
Käykää ihmeessä pistämään tietojanne siihen toukotoiveiden la- synnäri-listaan. sieltä voi vaikka bongata samassa paikkakunnalla asuvia. =)
Masu kasvaa nopeesti täällä. tuntee kun makaa selälle kun kohdunpohja vaan nousee ja nousee. ja porkutkin ovat jo niin kovia et maha hyppii ja nähka venyy oikein kunnolla. lapset jo odottavat milloin pikku-sisar syntyy. vanhimmalla on just sopisvasti synttärit huhtikkuusa joten ostan sille " oman vauvan" niin voi sit hoitaa sitä siinä sivulla niin vauva saa joskus nukkua. =)
Voikaa hyvin mamit ja masut!
my_selene ja Remppa rv22+
eli tervetuloa kaikki uudet odottajat!
ja emminem, voimia sinulle ja äidillesi!
mä omistan ihan uskomattoman auton. reilun viikon se seiso tuolla pakkasessa ja eilen lähti kerrasta käyntiin! ajeltiin sitten melkein tunti sillä että akku lataantuu. ja huomasin ettei toi autossa istuminen sovi enää ollenkaan. :(
mahan liikkeistä. mä luulen välillä tietäväni miten ruoto on ja miten päin, varsinkin silloin kun venyttelee vaakasuorassa. ja sit sillä taitaa olla oma unikuoppa mihin se aina pykää (mahan oikea yläkulma).
oon tässä miettiny että onkohan mun äidin vaisto sittenkään oikeessa kun maha on aika selvä poikamaha, liikkeet ovat kovia ja niitä on paljon ja ne tuntuu eniten oikealla puolella. muitakin poikamerkkejä havaittavissa. mutta silti tyttöfiilis. vai toivonko alitajuntaisesti tyttöä?
koskahan se äidin vaisto olis niin vahva että siihen vois luottaa.
no jännitys säilyy yhä toukokuulle!
vakuutus otetaan vasta syntymän jälkeen. toivottavasti ei tule tarvetta.
pirun kalliita ne on ja se onkin yksi syy miksi emme otakkaan sitä ennen syntymää vaikka alkuun piti.
kateellisena toivottelen kaikille lomalle lähtijöille hyvää matkaa :)
meppe81 ja ruoto26rv
Täällä myös toukomasu ilmoittautuu jolla olisi 24.5. arvioitu saapumisaika uudelle Hyvinkääläiselle.
Ensimmäistä tässä odotellaan (tosin talo on kyllä ollut jo monta vuotta täynnä erinäköisiä karvaisia " lapsia" ) ja on kyllä ollut ihana että on löytynyt paljon vastauksia moniin mieltä askarruttaviin asioihin täältä palstalta.
Masuasukki ei ole vielä missään ultrassa suostunut kunnolla ilmoittamaan kumpaa sukupuolta on mutta tyttö tunne olis (ihan vähän vain). joten vielä pimennossa elämme. mahan muodosta ei oikeen pysty mitään sanomaan kun omaakin fyllinkiä löytyy vaikka muille jakaa... Mutta tulee kumpi tulee sen voin kyllä että tulinen pikku otus sieltä on tulossa.
tänään ei ole ollut mikään parhain päivä kummallekaan meistä syystä lähinnä että meitsi nukkui pommiin joten aamu on aloitettu juoksemalla. Onneksi ei neuvolan täti suuttunut kun oltiin puolisentuntia myöhässä... sydänäänet 150 piekkeillä eli ihan ok joten alles in ordnung niin sanotusti.
mutta nyt on riennettävä ruokatunnille - pitänee jatkaa toiste....
Shendea ja sähikäinen22+6
Aamulla Touko aloitti napatanssin jo klo6 ja jatkoi sitä kahdeksaan asti kun kello soi. Nyt on ollutkin rauhassa. Varmaan tyytyväinen kun sai minut hyvissä ajoin hereille.
Tilasin hobbyhallista vauvan peiton ja tyynyn, tänään pitäisi paketti hakea postista. Sänky pitäisi vielä jostain saada hankittua. Miehen kotona olisi vanha sänky, mutta hieman epäilen sitä kun siinä ei ole nostettavaa pohjaa. Kuinkahan rankaksi nostelu käy.
Voi teitä joilla paino nousee. Oma puntarini on näyttänyt yhtä lisäkiloa vasta, tosin minullahan alussa tippui paino 4 kiloa eli jos nekin laskee niin 5 kiloa on tullut kaiken kaikkiaan.
Jotenkaan ei päässä ole yhtään järkevää asiaa joten en jaarittele pitempään.
t. Nasu ja Touko 23+2
Tervetuloa uusille Toukoisille! =)
Myttynen on ollut taas erittäin vilkas ja parhaillaankin tuntuu liikuskelevan masussa. Erottaa jo selvästi pienet jalat masun läpi, ja terävät tuntuvat olevan nuo kantapäät jo nyt.. ;)
Viihtyy parhaiten poikkitilassa tai sitten rt.ssä, kivan näköisiä nuo liikkeet masun läpi..
Noista vakuutuksista, meilläkin ne on pääosin tapiolassa ja sieltä nytkin..
Tosin ennakkoon tällä kertaa, viime kerrasta viisastuneena kun esikoinen joutui suoraan salista teholla vihreän lapsiveden ja siitä aiheutuneen hengitysvajauksen vuoksi. SILLOIN MUUTEN PELOTTI, mutta onneksi on ollut muutoin tosi terve ja reipas tyttö!
Mutta nyt tuoksuu keittiöstä jo sen verran hyvälle että lähden kahvin keittoon, näkemisiin!
[color=fuchsia]Pid ja pikkuinen (?) Myttynsä 24+3[/color]
=)
Tännehän on tullut paljon lisää toukoja:)
Masuun ei mitään uutta, oottelen edelleenkin sitä torstaista neuvolaa. Pääsee sitten mieskin mukaan, eka kertaa kuulemaan sydänääniä:)
Kaarin@78 (meniköhän tuo nimimerkki oikein???) Eipä mullakaan ekassa raskaudessa ollut yhtä ainutta vaivaa. Ja itse asiassa tuntui, että olin silloin elämäni kunnossa. Nyt vasta tässä toisessa on näitä selkä kremppoja tullut. Mutta onneksi ei edelleenkään mitään pahempaa, kuten jatkuvaa pahoinvointia!
Tyttö ei taaskaan meinaa nukahtaa päikkäreille! Mölyää vaan sängyssään jo toista tuntia!!! Pahoin pelkään, että kohta jättää päikkärit kokonaan väliin ja ikää ei ole vasta ku 1v4kk. Mitenköhän sitä sitten vauvan kanssa jaksaa, jos ei pääse esikoisen takia nukkumaan:(
Taidanpa mennä leipomaan kääretorttua, kun jotain hyvää tekee mieli. (kasvatetaan nyt sitä painoa oikein kunnolla, ennen neuvolaa!)
pricilla rv 21
Moi kaikille ja tervetuloa uusille! Pinoudun pitkästä aikaa minäkin.
Neuvolakuulumisia eiliseltä:
Viikot 23+3
Tosin ultrissa vauva on näyttänyt 4-7 päivää nuoremmalta. mutta eivät vaihtaneet laskettua aikaa, kun ei kuitenkaan silloin kuulemma synny....
SF-mitta 20 cm
Painoa tullut viimeisen kuukauden aikana 955 gr/vko
Aargh! Itse olin kauhuissani mutta neuvolantäti kysyi vain onko ollut turvotusta ja kun ei ole ollut sanoi, että älä sitä nyt mieti ja katsotaan ensi kerralla jos painonnousu olisi tasaantunut.
Verenpaine vähän noussut 120/60
Hemoglobiini myös noussut 130:een
Syke 140-145 (luulen että kaveri huomasi kesken tutkimuksen että sitä tarkkaillaan ja syke nousi kun kävi ärsyttämään...)
Olin kaksi viikkoa lomalla Italiassa. Siellä raskaana olevat pesevät salaatin ruokasoodavedellä joka tappaa parasiitit. Minäkin söin salaatin näin pestynä, pitää kuitenkin testata toksoplasmoosi parin viikon kuluttua varmuuden vuoksi...
Miten paljon te muut nyt painatte? Itse olen 165,5 cm pitkä ja nyt painan 69,5 kg, viime kesänä hoikimmillani 57 kg..... Ja vielä puolet raskautta jäljellä!
Hyvää alkuviikkoa!
Genoveffa ja Papu (jollain muulla oli sama projektinimi :-))
Ihana lukea että olemme saaneet uusia toukokuisia joukkoomme. =) Oli ihana aamu pitkästä aikaa. Nukuin yön tosi hyvin, en herännyt kertaakaan. Aamulla herättiin ukkelin kanssa puoli viisi, kun piti lähteä miestä töytyyttämään lentokentälle. Mutta onneksi tulee jo illalla kotio. Loppuviikon se onkin sitten poissa. Pakkasta täällä savossa ei ollut kun kolme ja puoli astetta, just sopiva ulkoilukeli. Eilenkin innostuttiin kävelylle ja se teki tosi hyvää viikonlopun jälkeen. Omaan napaan ei uutta. Aina välillä tunnen kumautuksia, jotka tulkitsen potkuiksi. =) Masu pyöristyy hiljaa mutta varmasti. Poika maha tulossa.
Ai niin tänään pitää varata loma katin kultaan maaliskuun loppuun. Kun on saatu talo valmiiksi, niin lähdetään oman kullan kanssa vähän huilaamaan. Muutkin tuntui olevan lähdössä hiukan pidemmälle reissuille. Me ei nyt ulkomaille lähdetty, mutta ensi talvena lähdetään maurutiukselle, se on jo päätetty. =)
Heidi 21+0..... hui miten paljon.....!