Ärsyttääkö muita kun kuolinilmoituksissa lukee
että esim. diplomininsinööri tm. vastaavaa? Mua se ärsyttää! Ihan niinkuin vainaja olisi jotenkin muita parempi että hänestä täytyy mainita joku titteli. Pahinta on, kun joskus esim. ei lue että rakkaamme ollenkaan vaan pelkästään vaikka varatuomari tms. (ja siis perheen ilmoitus kyseessä). Tänään sanoinkin ukolleni, että jos mä delaan, niin älä nyt hemmetissä laita ilmoitukseen mitään titteliä. Voiko joku selittää mikä saa ihmiset laittamaan tittelin ilmoitukseen? Onko sille joku järkeväkin selitys?!
Kommentit (27)
Mikäli kokoomus johtaisi tätä Suomi-laivaa, tämäkin opiskelujen tasa-arvoisuus hitaasti hivutetaan varakkaiden perheiden lasten oikeudeksi. Sen jälkeen ei siivoojan tyttärestä tule tuomaria rehellisin keinoin.Terv ohikulkija-sosialisti.
Taisit vastata minun kommenttiini. Tiedoksesi vain, että kyllä täällä ihan akateemisia ollaan ja hyvin pitkälle ollaan koulutettu sekä unettomat yöt kärsitty ennen suuria tenttejä.
Kyse ei siis ole mistään " elämäni ainoa sisältö on olla äiti" -hommasta.
En näköjään osannut siis ilmaista itseäni oikein, kuitenkaan. Minusta kuolinilmoitukseen riittää yksinkertainen " Rakas" tai " Meille kovin rakas" , tms. Siinä vaiheessa luulisi että titteleillä ei niin suurta merkitystä enää ole, vai?
Vierailija - 22.01. 17:44 vastaa tähän viestiin (28/32)
Menkääpä hautausmaalle. Siihen aikaan, kun vielä oli persoonallisia hautakiviä, niissä usein luki " apteekkari" tai " seppä" tms.
Minun evp-upseeri isoisäni hautakiveen tuli hänen sotilasarvonsa, samoin kuolinilmoitukseen. Se oli hänelle tärkeää - mitä me jälkipolvet olemme siihen kantaa ottamaan! Isoäidin hautakivessä lukee " rouva" . Molemmat olivat syntyneet vuosisadan vaihteessa, eli edustivat ihan jotain muuta aikaa.
Isovanhempiemme ikäpolvelle nänä tittelit olivat merkittävämpiä kuin meidän ikäisillemme. Jo yksin siitä syystä että nykyään akateemisesti koulutettuja on valtavasti verrattuna isovanhempiemme ikäpolveen.
jos jonkun ihmisen läheisen menettäminen ärsyttäisi minua, niin olisihan se aika merkillistä.
NO häiritseekö sinua jotenkin se, että jotkut laittavat myös " rakkaansa" tittelin näkyviin? Ja jos niin miksi ihmeessä. Jos sinä et halua omaasi, niin se on sitten sinun sukusi asia, mutta mitä se voi nyppiä, jos muut laittavat?
Ei minua " nypi" mikään :) Jos luit ensimmäisen kirjoitukseni niin siinähän juuri kirjoitin että jokainen tekee niinkuin haluaa.
Olen myös huomannut tuon, että vanhemmalle sukupolvelle tuon tittelin mukaan liittäminen on ollut tärkeämpää kuin nykyään. Samoin on minun suvussani. Tittelit on juuri sukuni - myös mieheni suvin - vanhemmalle sukupolvelle tärkeitä. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä, että minun tai mieheni täytyisi tätä perinnettä jatkaa.
Mutta kuten jo sanottua, kaikki tekee kuten itselle sopii parhaiten.
Mutta siis ihan tosissaan.
Meidän suvussa on ollut tapana tehdä näin:
esim. isäni kuolinilmoituksessa luki " Rakkaamme, isämme, ukkini, puolisoni, MAANVILJELIJÄ Eino Esimerkki.
Pappani ilmoituksessa luki: Rakkaamme, isämme, pappamme, puolisoni, MAANVILJELIJÄ ja sotaveteraani Eino Esimerkki.
Setäni ilmoituksessa luki: Rakkaamme, isämme, pappamme, veteraani Ensio Esimerkki.
Ja meillä on suht harvinainen sukunimi (322 saman nimistä). Mitäs siihen sanot??