Ärsyttääkö muita kun kuolinilmoituksissa lukee
että esim. diplomininsinööri tm. vastaavaa? Mua se ärsyttää! Ihan niinkuin vainaja olisi jotenkin muita parempi että hänestä täytyy mainita joku titteli. Pahinta on, kun joskus esim. ei lue että rakkaamme ollenkaan vaan pelkästään vaikka varatuomari tms. (ja siis perheen ilmoitus kyseessä). Tänään sanoinkin ukolleni, että jos mä delaan, niin älä nyt hemmetissä laita ilmoitukseen mitään titteliä. Voiko joku selittää mikä saa ihmiset laittamaan tittelin ilmoitukseen? Onko sille joku järkeväkin selitys?!
Kommentit (27)
Itse en haluaisi, että suku ja läheiset muistaa minut rakkaana diplomi-insinöörinä =)
Kuolinilmoitus on kuitenkin virallinen ilmoitus toisen kuolelmasta, harva haluaa laittaa siihen liian tuttavallista ja henkilökohtaista lepertelyä, varsinkaan vanhemmat ihmiset.
kaikki eivät ole räkäduunareita, vaan jotkut haluavat itseltään ja elämältään enemmän kuin vain ojankaivuuta.
Että jos siinä vaikka lukee että Varatuomari Matti Miettinen niin siitä tunnistaa että tämähän on tuo naapurin isä, se kun oli tämän niminen ja ko. ammatissa.
Ei se minusta mitään pröystäilyä ole?
Itse toivoisin että minusta laitetaan " äitimme, vaimoni, lapsemme, sisareni" eikä että Siwan kassa Leena ;D
Vaikka asiakkaat tunnistaisi sitten minut ;)
ei saa edes vainajaa kunnioittaa. Muutenkin kateellisten amislaisten tilitystä tuo, ettei koulutuksella ole mitään väliä. Onhan akateeminen ihminen nähnyt hurjan vaivan kouluttautumalla pitkän kaavan mukaan, tehnyt paljon töitä ja mahdollisesti toiminut hyvin vastuullisessa työssä. Miksi helvetissä sitä ei saisi arvostaa? Että voi olla kateellista, katkeraa ja sivistymätöntä sakkia.
paljon sellaisilla, joilla on harvinainen sukunimi ja silti pitää korostaa sitä ammattia.
stä ammateista laitetaan titteli. Enpä ole nähnyt roskakuskia, siivoajaa, kanslistia tms perheilmoituksissa.
terv. akateeminen, jolla olisi titteli
joissa on ammattina esim. rakkaamme siivooja, lähihoitaja, rekkakuski, portsari, kaupankassa, pesula-apulainen...
Aina kun ammatti on laitettu, niin se on korkeastikoulutetulle henkilölle. No, joskus on näkynyt maanviljelijä, muttei juurikaan muita. Johtuuko siitä, että vain tietyn koulun käyneitä kunnioitetaan.
Toki se on niin, että kuolleetkin on yleensä iäkkäämpiä!
Mua ei ole kyllä koskaan ärsyttänyt toi titteliasia.
vaivaa ammattinsa eteen kuin joku siivooja. Eipä silti, että se ketään haittaisi, jos kuolinilmoituksessa oli siivooja tai pesula-apulainen. Ei kai se akateemisten vika ole, jos ei näiden henkilöiden omaiset halua ammattia laittaa. Kuka kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse.
rakkaamme lastenhoitaja.
Onpas rumasti kirjoitettu " korkeastikoulutetuilta" esim tuo kylmäkkö-kommentti. Itse olen kokki ja ylpeä siitä. Ainut harmillinen seikka tässä ihanassa ammatissa on sen huono palkka. Keittiötyö on todella raskasta, mutta matalapalkkaista=(
akateemisen loppututkinnon, kituuttanut opintotuella ja lainalla, lukenut yökausia tentteihin. On se nyt perkele, että jotain kateellisen, työttömän av-mamman takia en saisi olla ylpeä siitä, että olen maisteri.
kouluttautua, niin ei ole mitään syytä olla kunnioittamatta akateemisia. Eri asia joissain muissa maissa, joissa vain raha ratkaisee. Suomessa akateemisen tutkinnon saa kuitenkin vain kovalla työllä. Kunnioittakaamme niitä, jotka jaksavat akateemisen tutkinnon hankkia.
Jokainen toki tekee kuten haluaa.
Itse en haluaisi laittaa läheisen kuolinilmoitukseen mitään titteleitä. Tai omaani, sen puoleen. Haluaisin, että ilmoituksessa lukisi jotakin ihan muuta ja sellaista joka kytkee minut tai läheiseni perheeseeni, sukuun, tms. En ehkä osaa ilmaista asiaani oikein mutta tarkoitan, että paljon läheisemmäksi koen ilmoitukset joissa lukee " rakas isoäiti ja äiti" tai " meille rakas se ja se"
Minun evp-upseeri isoisäni hautakiveen tuli hänen sotilasarvonsa, samoin kuolinilmoitukseen. Se oli hänelle tärkeää - mitä me jälkipolvet olemme siihen kantaa ottamaan! Isoäidin hautakivessä lukee " rouva" . Molemmat olivat syntyneet vuosisadan vaihteessa, eli edustivat ihan jotain muuta aikaa.
Voi että tuota kouluttamattomien itsekusetusta, että on se kaikkein hienointa olla äiti. Jumangekka, äidiksi pääsee kuka tahansa, akateemiseen loppututkintoon tarvitaan aika helvetisti enemmän.
Joskus on vain pröystäilyä.