Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEINIKSET VKO 26

23.06.2008 |

Teinpäs uuden alotuksen, kun uusi viikkokin pyörähti käyntiin.

Täällä yksi ilmoittautuu joka ei ole nukkunut koko yönä :( Ärsyttää kun väsyttäis, mutta ei saa nukuttua.

Kaikki alkoi siitä kun ensin koko päivän oli outo olo. Sitten alkoi oksettamaan ja oksensin 2 kertaa. Maha oli myös vähän löysällä. Oksentaminen tapahtui 19.30-20. Klo:21 alkoi supistella. Siitä asti on supistellut 4-6 minuutin välein. Ei näillä vielä ketään synnytetä, mutta ei kyllä nukutakaan. Toivon että tapahtuis jotain. Joko nämä voimistuisivat taikka sitten loppuisivat. Haluaisin nukkua edes hetken ennen kun tyttö herää. Tuota oksentamista minä ihmettelen, oliko noin nopea oksennustauti vai liittyikö jotenkin tähän raskauteen. En ole koskaan ollut mitenkään herkkä oksentamaan niin nyt tuntuu oudolle....

Kävin synnärillä näytillä lauantaina kun minua supisteli ja vauva ei liikkunut. Sinne kun pääsin niin vauva aloitti semmosen jumpan että ei IKINÄ ennen ole niin kovaa jumppaillut. Hyvä niin, kaikki oli siis kunnossa. Lääkäri sanoi että synnytys voi käynnistyä ihan milloin vaan. Oli kuulemma todella kypsät paikat. Hyvin pehmyttä kanavaa 1cm ja auki 2cm ja vauvan pää ihan lähtökuopissa. Saa nähdä milloin tämä syntyy, kunhan ei vaan valvota minua montaa yötä. Painoarvio oli jo huimat 3200g, ihan samaa käyrää kasvaa koko ajan ja jos menis viikolle 40 nii sit olis jo yli 4kg!

Vielä ONNEA kaikille jotka ovat jo vauvansa saaneet!

Minä taidan jatkaa valvomista :(

Jouhi 35+5

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen ihan varma että jos lapsivedet ei mene niin minähän olen odottajissa vielä elokuussakin :-)

Kvaak 38+5

Vierailija
62/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli 39 viikkoa täyteen eli nyt on siis menossa rv 40 - aika hurjaa. :) Laskettu aika on ensi lauantaina, joten ei tässä enää pitkiä aikoja mene. Jokin jännä tunne on ollut jo pitkään, että heinäkuun ekoina päivinä (3.-4.7.) tapahtuisi jotain, mutta voi olla vain höpöhöpöä. Joka tapauksessa vointi on ollut edelleen ihan ok, välillä hulahtelee valkovuotoa vähän runsaammin (neuvolath:n mukaan ihan normaalia loppuvaiheessa), turvotusta on ollut muutaman viikon sormissa ja varpaissa ja toki touhutahti on hiljentynyt masun kasvaessa. Vessareissuja on myös tehtävä pari kertaa yössä, sen verran masukki painaa alhaalla. Hikoilen myös aika paljon öisin. Supistuksia tuntuu silloin tällöin. Miehellä on nyt kesäloman eka viikko takana ja oikeastaan on ollut kiva, kun on ehditty vähän yhdessä levätä, käydä ostoksilla ja tehdä pieniä päiväretkiä (kuten eilen Porvooseen). Vähän on lueskeltu vauvakirjojakin, "opiskeltu" tulevan varalle. :) Koti alkaa olla mukavasti kunnossa vauvaa varten, viimeisiä verhoja odottelen postista saapuvaksi ensi viikolla. Tsemppiä vain kovasti vielä muuton parissa puuhaileville heinähatuille! Onhan meilläkin tässä kaikenlaista remontoitavaa jatkossa, mutta sisäosien suurimmat remontit on tehty, pientä komeron kunnostusta ja laatoitusta täytyy jossain vaiheessa tehdä, mutta niitä ehtii sitten vauvan synnyttyäkin. Pääasia, että maalin katkut on täällä sisällä "kärsitty". :)

Saapa nähdä, saadaanko heinäkuun helteitä ensi viikolle, ainakin keskiviikon ennuste näyttää vähän siltä. Toivottavasti ei kovin turvotukset lisäänny auringon paahteessa.

Voimia ja kaikkea hyvää odotukseen heinähatuille - ollaan linjoilla, kuka seuraavaksi saapi käärön kainaloon :)

t: Tipsu79 + masukki 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki suipistukset ovat kipeitä. Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin lähtö tulee. Vähän jo jännittää ja mietityttää että kuinka sen kivun taas kestää ja miten huonoon kuntoon tällä kertaa vetää.

Vauva on aika hiljanen, liikkuu kyllä ihan tarpeeksi, mutta normaalia vaisumpi. Jännä, kun se tulppa tuli niin siihen loppui jopa valkovuotokin. Nyt ei vuoda mitään siis, ihan kiva näin :) Tosin välillä vessassa käydessä saattaa sitä limaa vielä vähän tulla.

Vielä olisi hommia tehtävänä ennen vauvan syntymää. En tiedä pitäiskö niitä nyt rueta kiireellä tekemään vai kerkiänkö ensiviikolla... Ruoho jäi ainakin ajamatta, koska leikkuri oli rikki :(

Siellä sairaalassa käydessäni kätilö varoitteli/muistutteli että en ole ensisynnyttäjä. Paikat hyvin auki ja todella kypsää että voi tulla sairaalaan jo vaikka puolen tunnin supistelujen jälkeen ettei tule kiirettä. Edellisestä synnytyksestä aikaa 1v 3kk niin sekin kuulemma voi vaikuttaa sitten siihen nopeuteen kun alkaa tosiaan tulemaan. Aika napakkaan supistaa nytkin, auts :/ Tulisko näitä nyt 10 min välein ja kipeetä tekee. Ei kuitenkaan näillä kivuilla tarvi minnekään lähtee :) Tytölle ei oo hoitajaakaan ennen ilta yhdeksää.

Saapa nähdä miten käy. En osaa muuta ajatella tai keskittyä mihinkään. Mietin vaan sitä synnytystä ja sitä milloin lähtö tulee. Huih :) Jos syntyis huomenna niin tulis päivälleen 1v 3kk ikäeroa esikoisen kanssa.

Siinä limatulpassa ei ollut verta. Kuuluisko siinä olla? En oo ennen semmosta bongannu niin ei kokemusta ;)

Kesäisiä ilmoja kaikille ja toivotaan ettei tule kuitenkaan liian kuuma!

Jouhi 36+4 edelleen

Vierailija
64/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouhella kuulosti jo liiankin lupaavalta tuo lähtö samoin,oliko se kvaak (anteeksi,jos ihan metsään meni heitto..),jolla supisteli.. *huoh* me käveltiin tänään n.7km lenkki ja oli kyllä tuskallista loppu kilsat ja mukavasti supistelikin jonkin aikaa lenkin jälkeen,mutta loppuivat kun pääsin istumaan..HÖH.. sukulaiset on alkaneet pommittaa viesteillään,joko joko..*per..le* jos nyt tosin jotain muutosta koko tilanteeseen on tullut,niin nyt jo parina yönä on koskenut ja jomottanut koko lantion seutua ja kävely+pissalla käynti todellista tuskaa,samoin tämä päivä on ollut sitä,mutta ei muuta..pakko kai se on uskoa,että vauva tulee,kun on valmis,eikä tämä vielä ole :) tosin kun esikoinen syntyi 37+0,niin sen kyllä huomasi,kun vertasi muihin vauvoihin,jotka syntyivät sitten lähempänä laskettua-aikaa. joten hyvähän se on kai näinkin,minua vain jo niin tympii.. tänään kyllä lähdetään vielä saunaan,kun poika nukkuu ja jospa saisin miehen siihen viimeiseenkin S:ään taipumaan,ei kyllä varmaan kovin vaikeaa ole suostutella :)

juu,ei tänne siis kummempia.. nämä jomotukset on uutta,kaipa se kaikki kipu tuolla alhaalla on vaan lähempänä itse synnytystä,joten katsellaan.. mies meillä on synnyttänyt nyt jo monena yönä,hyvä sentään,että edes toinen meistä :)

-annu ja pikkumies 39+5-

Vierailija
65/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi, Sinuna kävisin kyllä jo kohta tarkistamassa tilanteen, sulla on paikat jo niin "kypsänä" olleet muutenkin. Ettei vain tule ikäviä yllätyksiä!

En tiedä onko limatulpassa pakko olla verta mukana. Minulla ainakin viimeksi oli niin, että limatulppaa tuli, mutta sitten vasta kun tuli loput tulpasta, jossa oli vertakin mukana alkoi tapahtua. Tai noin vuorokausi siitä niin poika syntyi.

Mulle sanottiin että verta on siksi mukana kun se irtoaa kohdunsuulta. Mutta ei kai kaikilla tule?

Annullakin on jo todella kiitettävästi viikkoja! Hui!

Itsellä on ihan kamala olo. Nyt en ole kahteen yöhön nukkunut. Tänään päivällä olen kyllä nukkunut ja torkkunut, mutta ei se ole sama asia kuin yöunet. Kamala päänsärky ja inhottava päänsärky koko ajan. Vauvakin on TODELLA hiljainen. Mä en vaan jaksa lähteä äitipolille kun vaikka tätä on ollut aiemmin, niin koskaan ei ole mitään vikaa löytynyt. Viimeksikin oli kyllä paineet koholla, mutta pissa taas puhdas.

Ja jotenkin saan aina sellaisen kuvan, että ne ihmettelee mitä mä ramppaan siellä...

Turvotuskin on aivan järkyttävää... VALI VALI siis...

Huomenna alkaa jo 38. raskausviikko... Eipä tässä nyt kamalasti olisi enää kestettävää. Vaikka en kyllä jaksaisi odottaa enää hetkeäkään tämän olon takia. En usko, että tämä menee ohi muulla kuin synnytyksellä...

-Viivi ja Vatsa 36+6

Vierailija
66/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mullahan on tänään jo 37+0!

Vierailija
67/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi, mulla ei aiemmissa raskauksissa ollut verta limatulpassa, mutta mulla on kyllä mennyt viikkoja ennen synnytystä pienissä osissa, joten sen takia ei varmaan vertakaan ole näkynyt.

Tänään vihdoin ja viimein koottiin pinnis vauvalle. Tai siis MÄ kokosin. Miestä houkuttelin auttamaan monen monta kertaa, mutta kun ei mitään tapahtunut, niin pistin sitten sängyn yksin kasaan. Nyt ois sitten sekin vauvalle valmiina... Vielä pitäisi pestä vaunun kantokoppa ja turvakaukalo. Jätin kaikkein tylsimmät hommat viimeiseksi. Niin ja pussilakanat äitiyspakkauksen peittoon pitäisi etsiä. Ovat muuton jäljiltä ilmeisesti jossain varastossa.

Mullakin alkaa olemaan pikkuhiljaa aika tukala olo, mutta ei vielä merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä. Hirveä ummetus on iskenyt päälle ja tuntuu, että kun tarpeeksi pinnistää, niin koko vauva tulee ulos, mutta muuten ei mitään suppareita tai jomotuksia ole...

Tsemppiä vaan jos joku lähtee tänään nyyttiä hakemaan!

Mä siirryn nyt sohvalle lepäilemään...

Pricilla ja Muru 37+5

Vierailija
68/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, olipas ihanaa käyä saunassa :D Eilinen päivä mulla meni oikeastaan keittiössä ja leipomisen parissa. Sain leivottua pakkaseen suolasta ja makeaa piirakkaa, onpahan sitte valmiina. Tänään ollaankin käyty kyläilemässä ja otettu ihan levon kannalta. Ihanaa, kun tuolla on odottelemassa just uunista otettu pitsa. Nam nam.

Mahaan ei mitään uutta, tänään ei oo ees supistellu. Pikkuinen on kyllä myllänny senkin eestä. Tiistaina mulla onkin sitte se viimeinen lääkärikäynti ja samalla se synnytystapa-arviointi. Vähän jänskättää, että onkohan tuolla alhaalla tapahtunu minkäänlaista edistystä.. Huomenna pitäis käyä ostamassa vielä vauvan sänkyyn patja ja sitte oiskin jo kaikki valmiina pikkuista varten. Jouhillahan on jo jännät paikat :D

Nyt taian mennä syömään pitsaa... Huomisiin.

Helmiir 37+5

Vierailija
69/80 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ihmeempiä vielä tapahdu. Vauva on kyllä potkinut extrapaljon nyt illalla. :) Huono olo jatkuu edelleen, on varmaan tullut jäädäkseen. Onneksi se on vain lievää.

Mä kävin ostamassa vihdoin vauvalle turvakaukalon. Vaatteitakin olen vauvalle pessyt, vielä kun tietäisi että mihin kaappiin ne tunkisi... kun ei ole tilaa.

Meillä on vähän ratas-/vaunuongelmia: ei osata päättää millainen kuljetusmuoto olis hyvä. Tällä hetkellä meillä on vaan kantoliina, matkarattaat ja rikkinäiset yhdistelmävaunut. Nyt mietitään, että pärjäisköhän vauvan kanssa ihan kantoliinalla vai ostaisko vaunut vai kenties kaksostenrattaat? Esikoinen on kohta 2v 5kk, mutta ei vielä jaksa/halua kävellä monen kilsan matkoja, joten hän joka tapauksessa tarvitsee jonkun kuljetusmuodon...

Anne rv 37+3

Vierailija
70/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas:)

Meillä kyllä kaikki muuten mennyt hyvin mut pikku neiti ei oikein hallitse tuota syömistä ja hengittämistä yhtaikaa. Tosin nyt muutamia päivä mennyt vallan mainiosti. Ongelmana ollut kun saturaariot laskee. Huomenna lähdetään helsinkiin vielä kokeisiin varmistamaan onko kurkunpäässä kaikki ok. Onneksi kuitenkin tyttö on perusterve ja kasvaa tosi hyvin. Tyttö hallitsee kyllä rinnasta syönnin mut pullosta sit saturaatiot laskee..tosin vaan pikaisesti. Pikkuisella on jo painoa 3055g (eilen) ja pituutta 46.9cm(viikko sitten)Onhan tä aika rankkaa ravata sairaalan ja kodin väliä kun ei pikkuista ole vielä kotiin saanut. Aika erillaista vauva-arkea näin aluksi.

Näippä ja pikku Tiitiäinen

Vierailija
71/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Näipälle jaksuja erilaiseen vauva-arkeen. Toivottavasti pikkuinen pääsee pian kotiin, niin saatte aloittaa normaalin arjen vauvan kanssa.

Jouhi - eipä ole täälläkään juuri nukuttu viimeyönä. En ole sentään oksentanut tms., mutta koko yön supisteli tosi kipeesti ja kohtuu tiheesti. Asennon vaihtaminen oli yhtä tuskaa, kun alavatsaan sattui kovasti. Kävin iltasella reippaalla kävelylenkillä ja venyttelin vähän sen päälle. Illalla alkoi nivuset kipeytyyn ja sänkyyn kun pääsin niin alkoi supisteleen. Välillä oli ihan tuskaa, kun yritti kääntyä kyljeltä toiselle - vatsa kovettui välittömästi ja alavatsaa vihloi. Yöllä vessassa käydessä tuntui, että nivuset on tulessa ja kävely sen mukaista. Onneksi vessaan on lyhyt matka! Tänään aamullakin nivuset on vielä hellät, mutta ei onneksi enään niin pahat ja supistelut ovat loppuneet. Ihmettelen kyllä, jos noilla supisteluilla ei ole tapahtunut mitään tuolla alapäässä - se selvinnee keskiviikon lääkärineuvolassa.

Ulkona on taas vähän synkän näköistä, ajattelin silti roudata pojat kohta ulos vähäksi aikaa raittiiseen ulkoilmaan. Kovin kauas ei kyllä viitsi näiden nivusten kanssa ähteä. Vieläkö muuten kukaan muu Heinämamma pyöräilee kuin minä? Minäkin tosin aika satunnaisesti, mutta välillä kyllä. Mies vei tänään töihin mukaan ns. ykkösauton enkä ihan vähällä hyppää kakkosen rattiin, joten ajattelin, että piipahdamme poikien kanssa pyöräillen Mummia moikkaamassa parin kilometrin päässä.

Nyt sängyt petaan ja sitten ulos!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana, tasan 36 :-)

Vierailija
72/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs tänään kävin ja vaaveli vieläkin täydellisessä perätilassa. Kääntämistä eivät ala edes yrittämään, koska napanuora oli niin lähellä kaulaa. tein heti alussa selväksi etten halua synnyttää jalat edellä(olen myös ensisynnyttäjä), joten sektioon mennään parin vkon päästä!! :) tarkkaa pvää en vielä saanut, koska koneissa oli jotain häikkää, mut näillä mennään :)

Yöt on ollut täälläkin tuskasia, mut supistellu ei onneksi ole. Vauva nyt vaan vähän puskee tuolla päällään ja venyttelee samalla jaloilla niin, että alapäähän koskee :D

tänään viiminen neuvolalääkäri ja kohta pitäis sinne lähteä lyllertämään.

ilmoittelen leikkausajankohdan tarkemmin! nyt vaappumaan neuvolaa kohden.

hyvin jännittynyt jenppu ja jääräpää 36+6

Vierailija
73/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut MyLovelle vauvelin johdosta! Hienoa, että kaikki sujui hyvin.

Meillä on tänään tutustumiskäynti sairaalan perheosastolle. Pitänee ehkä pikkuhiljaa uskoa, että lähtö tulee sinne jonakin päivänä. Tuntuu ihan hurjalta, että vauva voi periaatteessa syntyä milloin vain. Ehkä pitäisi sitä sairaalakassiakin alkaa miettimään.

Vointi on samanlainen kuin useimmilla Heiniksillä tuntuu olevan. Vauva on tosi alhaalla ja pää painaa häpyluuta eli kävely ja istuminen tuottavat tällä hetkellä tuskaa. Tuntuu kuin olisi jatkuvasti alapäässä iso mustelma, jota joku tökkii. Öiset lonkkakivut ovat myös varsin kovat, joten jumppailen jalkoja 2-3 kertaa yössä vessakäyntien yhteydessä. Enpä olisi uskonut itsestäni löytyvän tällaista reipasta yöjumppaajaa :) .

Saas nähdä, kuka seuraavaksi "poksahtaa". Ei ainakaan vielä ole kuulunut juhannusvauva uutisia.

Mukavaa viikkoa ja voimia odotukseen!

Milja ja vaavi 36+0

Vierailija
74/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysviljako se kyseli edellisessä pinossa, että mistä tietää vauvan kiinnittyneen. Mä en ole ainakaan ikinä oikeastaan itse tiennyt, neuvolantäti on sanonut aina. Viimeksi kokeili pyöritellä vauvan päätä ja sanoikin sen vielä liikkuvan, vaikka todella alhaalla se tuntuu ja vihloo tosi kovasti.

Meillä on vauva ollut oikeastaan koko ajan samalla puolella, joten siitäkään en voi itse ajatella vauvan kiinnittyneen.

Illalla kävin saunassa ja miehen kanssa sitä toistakin S:ssää harrastettiin, mutta ei juuri mainittavia vaikutuksia tullut. Olen jo menettänyt toivoni, että saisin tämän "häädettyä" täältä.

Olen nyt kai alistunut kohtaaloni, että tulee kun tulee... Tosin jos menee yli lasketun ajan niin mielenterveys saattaa olla uhattuna. Kummatkin muut lapset kun syntyneet viikon etuajassa. Eihän tässä olisi enää kuin vajaa kuukausi laskettuun aikaan (27 vuorokautta!).

Kaikki alkaa olemaan jo vauvallekkin aika valmiina. Itkuhälytin ja kantopussi puuttuvat, mutta niitä ilmankin selviän hetken jos vauva päättäisikin tulla jo nyt.

Meillä on nimeä mietitty myös ahkerasti. Meillä nimen pitää olla sekä suomen- että ruotsinkielinen ja ääntää samalla tavalla kummallakin kielellä. Pitäisi myös sointua ruotsinkieliseen sukunimeen. Elle, Ellen ja Lili ja Lilli ovat tällä hetkellä aika sopivan kuuloisia, tais siis sellaisia jotka miehen kanssa kummatkin kelpuutettaisiin.

Helena pitäisi olla toisen nimen, se tulee kummastakin suvusta. Kolmas nimi pitäisi olla ruotsinkielinen vähän pidempi ja "hienompi" nimi. Isabellaa olen itse miettinyt. Mutta vaikeaksi menee...

- Viivi ja Vatsa 36+1

Vierailija
75/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhannus meni loistavasti hyvässä seurassa,tosi hyvää ruokaa syöden :) jaksoin jopa valvoa yli puolen yön ja kuunnella muiden ei niin selvinpäin olevien puheita.. kyllä se vaan niin on,että humalassa ne jutut vasta tyhmiä onkin! jossain vaiheessa supisteli,mutta luojan kiitos vauva ei alkanut syntyä,kun ei sieltä korvesta olisi ollut kukaan mua kyytimässä sairaalaan!

muutenkin olo on aivan loistava! vauva oli kyllä jo viime viikolla kiinnittinyt,mutta ei se kyllä pahemmin ole haitannut.ne sukkapuikkopistot on toosi kipeitä ja välillä muutenkin vihloo/supistaa,mutta ei merkittävästi,eikä tosiaan kuin hidasta seuraavaa askelta :) vielä jokunen viikko sitten minulla oli kiire saada vauva maailmaan,mutta nyt ei enää,hassua,että se menee näin päin :) ilmat on ollu aivan ihanat,ollaan oltu päivät aina iltaan asti ulkona ja käyty sitten syömässä samalla jossain ravintolassa jne,eipä se enää ihan heti vauvan kanssa onnistu.siksi otankin kaiken tästä irti!:) vauva on todella alhaalla ja vatsa on jotenkin muuttanut muotoaan,ei ole enää pallo,vaan jotenkin oudosti tuossa alhaalla möllöttää koko vatsa. supistellut ei pahemmin ole,eikä mitään muutakaan mainittavaa,joten ei tämä varmaan tällä viikolla synny.ehkäpä sitten lähellä sitä laskettua aikaa :)

miten teidän muiden sf-mitat on ja mikä oli se painoarvio? minulla viime viikolla sf oli 32 ja muistelisin,että teillä muilla,joilla LA on paljon myöhemmin kuin mulla sf-mitta olisi ollut jo suurempikin.. ihan vain kyselen huvikseni,josko se antaa sitä osviittaa,että pieni vauva tulee?

meillä vain sukulaiset jaksavat kauhistella tätä pallovatsaa ja koko juhannuksen sain kuulla,että näytän siltä kuin vatsa räjähtäisi hetkellä millä hyvänsä ja koko ajan joku oli kyselemässä,supistaako.. *huoh* muuten niin levollinen olotilani sitten karisi noihin kysymyksiin ja aloin itsekin jo entistä enemmän toivoa,että supistaisi.. nyt kun pääsin rauhaan noista kysyjistä,niin mieli on taas rauhallinen,enkä haluaisi ihan heti mennä sairaalaan.. ei edes tunnu siltä,että on enää viikko laskettuun aikaan,niin hyvä olo on! :)

jees.. nyt hieman lukemaan,löysin ihan mahtavia kirjoja :)

-annu ja pikkukakkonen 38+6-

Vierailija
76/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusta vietettiin leppoisasti perheen kesken kotona ja mökillä. Harmi, että ilmat oli mitä oli:( Sais mun puolesta jo loppua sateet ja tulla lämpimämpää!

Jouhiksen tilanne kuulostaa jo aika lupaavalta. Parilla tutulla on alkanut synnytys oksentamisella:0

Tänään olen vielä menossa illasta lääkärin juttusille, kun nyt on tän viikkoa tullut hirveästi rytmihäiriöitä. Todella pirullinen vaiva ja ilmaantuu yleensä syömisen jälkeen. Eihän noille taida mitään voida ja suurin osa on ilmeisesti ihan vaarattomia, mut aattelin, et tarkistaa edes verenpaineet, ettei niissä ole häikkää...

Muuten olo on ihan hyvä. Tuntuu että kräuter-blutsaft alkaa myös vaikuttamaan, ainakin olo on ollut hivenen pirteämpi:)

Mua ärsyttää, kun selkeesti vauva oli pari viikkoa sitten paljon alempana, mutta nyt on taas hilautunut ylös. Näyttää ihan samaa rataa menevän kun aiemmatkin raskaudet. Eli loppuun asti vauva viihtyy kylkiluissa kiinni ja vasta synnytyksessä putoaa alespäin.

Täällä kanssa synnytystä on pohdittu, mutta ei kyllä hirveästi, kun tuntuu niin kaukaiselta asialta vielä.

Yöt on mullekin ihan tuskaa lonkkien ja unettomuuden takia. Viime yönäkin sain unenpäästä vasta kun mieskin tuli nukkumaan KAHDELTA ja antoi selkähierontaa. Noh, kuudelta taas pienempi neiti kapusi viereen, joten melko vähäistä on nukkuminen:S

Jees, mut kohta lääkäriin...

Pricilla ja Muru 36+6

Vierailija
77/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhen pahoinvointi tosiaan kuulostaa siltä että synnytys vois olla lähellä! Annuko kyseli sf-mitasta...mulla oli samat 32 jo viikolla 34 mutta ei sekään välttämättä aina kerron mitään lapsen koosta.

Esikoinen syntyi aikoinaan just tällä raskausviikolla eli 35+4. Pikkusisarella ei näytä olevan samanlainen hoppu tähän maailmaan, eikä tietty ihan vielä olekaan täysiaikainen. Mulla olo päivisin suht hyvä mutta yöt menee kanssa pyöriessä ja valvoessa, alapäätä painaa ja parin tunnin välein on pakko nousta jaloittelemaan ja vessareissulle. Meillä kans esikoinen kömpii väliin aamuyöllä ja nukkuu tietty ihan kiinni minussa ja mahassa, no onhan se ihanaa kuitenkin vaikka äipän unet jää vähäisiksi.

Mutta nyt syömään!

Vierailija
78/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Annuhan on Anzku, mulla pää lyö vähän tyhjää :)

Vierailija
79/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry Anzkuhan sitä sf-mittaa kyseli....

Vierailija
80/80 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin masuasukki oli perätilassa yllättäen kun kävin synnytystapa arvio ultrassa ja kääntö saatiin tehtyä viikko eteenpäin siitä. Pelotti kyl mennä koko juttuun mut hyvin sujui. nyt viikkoja 38+6 ja ilmeisesti on pysynyt pää alaspäin, vaikka kovasti yrittää myllertää vieläkin. Sanoivat, et sitten kun menee synnyttämään, pitää vielä tarkistaa onko varmasti pää alaspäin.