*****syyskeijujen perjantait******
Kommentit (41)
Kyllähän täällä naama aika muikeena ollaan;) Mies oli kertonut jo töissäkin asiasta - saa kuulemma varpajaislahjaksi laatikollisen kortsuja, heh heh:)
Moisku75: kappas, sama laskettu aika ja molemmilla kaksi poikaa ennestään. Varmaan säkin saat kuulla kommentteja siitä, että yritetättekö te nyt sitä prinsessaa...? Mä olen vaan tokaissut, että ei se mies tyttöjä osaa tehdä! (Suvussa vaan poikia.)
Jeps, jaksuja vielä kaikille huonovointisille!
Rv 7+3
Minnuu on palellu eilisillasta lähtien ihan törkeesti. Ajoin 41km töihin illalla ja yöllä jouduin pari kertaa tekemään " ulkokierron" vanhusten asunnoissa. Sitten aamulla 6 jälkeen takasi kotia vanhalla auton rottelolla ja pakkasta -31. Nukuin muutaman tunnin ja kävin saunassa puoliltapäivin. Nyt oon pyjamassa, lapset nukkuu päikkäreitä enkä takuulla laita nenäänikään tänään ulos. Koirakin makaa pitkin pituuttaan uunin vieressä.
Täällähän taisi olla muitakin, jotka työnsä puolesta tekevät yövuoroja. Minä itse olen jatkuva yötyöläinen. Eikös siinä ollu joku suositus, monelleko kuulle saa tehä yövuoroja? Ite kyllä jo ihan aattelin jäädä varh. äippälomalle 50pv aiemmin.
Kurkku yhä kipeä, kaksi viikkoa jo. Ei kiva.
Tervetuloa kaikki uudet keijukaiset :) -piias- rv 6+4
Untamon pienen pieni sydän sykki! Ihan oikeassa paikassa oli masuasukki, mittaa tällä " knöölillä" oli 6,8 mm ja vastasi raskausviikkoja 6+4 eli ihan oikeaan niin kuin arvelinkin! Ihanaa. LA ei kuitenkaan muuttunut, kun eroa kuukautisten mukaan laskettuun LA:han on vain 2 päivää. Mutta sanonko nyt, että olen rv 6+6 vai 6+4?
Aluksi ei meinannut sitä sykettä löytyä mutta sitten kun lääkäri aikansa käänteli ja suurensi kuvaa niin pienen pieni jumputus saatiin vihdoin esiin! Meinasi kyllä kylmä hiki tulla jo otsalle kun ei meinannut ensin näkyä.
Mutta nyt voin rauhallisin ja iloisin ja odottavaisin mielin alkaa kasvattaa masua.
Mäkimeiramille myös onnea samanlaisesta ulrtatuloksesta. Ihanan vapauttava fiilis, eikö!
Terkuin Rizzu & " Untamo" rv 6+6/6+4
Vauva2006: tottakai infoan ultrahintoja JNS:ssa, kunhan ' kerkeen' kyselemään. Eli varmaan joskus ens viikolla soittelen ja utelen.
Piias: tsemppiä yötyöläiselle!
Itse teen kolmessa viikossa 2-5 yövuoroa riippuen listasta, mutta kunhan ens viikolla kerron pomolle tilastani, niinsaa nähdä vaikuttaako tuleviin vuoroihin miten paljon. Työnkuva tulee ainakin muuttumaan ihan radikaalisti ja sekös jännittää, mitä ne sitten mulle keksii. Mutta senpä näkee sitten aikanaan.
Tintti rv5
sydämen lyönnit, onnea teille jotka sen hetken olette jo saaneet kokea eli rizzu ja mäkimeirami ainakin, enkäpä me muutkin jossain vaiheessa pääsemme tuon kokemaan. Sitä odotellen..
Miten muuten, eikös raskauden aikana saa ihan normaalisti harrastaa seksiä, eikä siitä ole vahinkoa sikiölle kun ei vuotojakaan ole, vai miten asian laita on? Miestä vähän pelottaa keskenmeno pelon vuoksi.
vauva06 rv5+4
minä täällä kuulostelen ja ilmotan itekkin jos saan aikaeks kysyä asiasta. Missä vaiheessa sinne kannattais ees hakeutua ultraamaan?
Vauva 2006 ja SyksyäOdotellen: Satuin tuossa lokakuulla soittelemaan Suinuulle ultra-aikaa, kun olisin halunnut tarkistuttaa munasarjojeni tilanteen (pco siis todettu joskus 6-7v sitten) ja hinnaksi sanottiin 70¿. En nyt enää muista, oliko siinä jo se toimistomaksukin enkä tiedä ilkeekö ne rontit periä enemmän alkuraskauden ultrasta.
Suinuulla saa Kelan korvauksen jo suoraan (Suinuu hakee sen siis Kelalta itse), mutta Itellä maksat ensin koko summan ja saat Kelalta sit myöhemmin takaisin.
Mutta kannattaa kysellä, tuo vain siis jotakin suuntaa antamaan.
Mie menin kyllä eilen siellä ultrassa ihan sekasin näissä hiton viikoissa ja päivissä. Mietin että olisko se kaksoisalku voinu vaikuttaa siten, että hiirenherne on pienemmän kokoinen?? Kun olin ihan sata varma oviksesta, se tulee meikäläisen kohdalle niin harvoin että sen kyllä tunnistaa..vai olenko sitten ihan tulkinnut oireet väärin ja todellakin ovuloinu vasta kp21? En tiedä. Aion nyt tuonne kuitenkin merkitä raskauden kestoks menkkojen mukaan lasketun keston, muuttelenpahan sitä sitten 12vkon ultran jälkeen jos tilanne on yhä sama. Kertokaa jos on kokemusta?
Minjuska ja hiirenherne (6+5 tai) 7+3
ultran ajankohdasta: ei ainakaan enne 6-7 viikkoja kannata, viikon 6 maissa pitäis sen sykkeen ilmaantua sinne kuvaruudulle pilkittämään, sitä aiemmin sitä tuskin havaitaan. Muistaakseni esikoinen näkyi 6+4.
Minjuska
Tein pari päivää sitten testin. Olo kovin epätodellinen, kun oireita ei juuri ole mahakipua ja janoa lukuunottamatta. Pahoinvointia mulla ei kyllä juurikaan ole ollut kahdessa edellisessäkään raskaudessa.
Tietääkö muuten täällä joku, että voiko d-vitamiinilisää syödä ihan alkuraskaudesta? Sitähän kun muuten raskaana ollessa suositellaan pimeimpinä kuukausina.
t. sini_nen rv 4+5(?)
Mie itsekin arvelin, että jos sitä parin viikon päähän pyytäis tohon 7.2 tiistaille,... Sillon sintti ois sen rv7+4 ja se ois sellanen merkityksellinen päivä muutenkin meille mieheni kanssa. Tuolloin tulee nimittäin tasan 10v ensimmäisestä tapaamisestamme. :)
Tintti rv5
Tuli sit reilu viikko sit pakollinen paussi tähän kirjotteluun,kun pikkumies raapas mun silmän sarveiskalvoon mojovan haavan ja oli sit niin vietävän kipeä,ettei toivettakaan koneelle pääsystä. Eilen olin sit silmäläääris tarkastukses ja sain jo luvan hiukan alkaa totutella silmää normaalieloon. Pitkiä aikoja ei kyllä nytkään pysty koneella olla,kun alkaa taas silmis sätiä :(
Mulla ensviikolla eka neuvola-aika,siitä se sit taas lähtee :)
H & masukki 7+2
pitää pistää korvan taakse, jos en jaksa odotella ekaan neuvolaan asti joka siis olisi 2.2. tai jos siellä en saa varmuutta vielä asiaan. Toisina päivinä on ihan malttamaton olo ja toisina taas ajattelee, että mikäs hätä tässä on kun ei ole vuotojakaan. Mut sellasta minun olo tällä hetkellä.
vauva06 rv5+4
täällä olikin jo kirjoitettu, Mäkimeirami ja Rizzu ainakin... Nyt ei muuta kuin masua kasvattelemaan ; )
Itse olin niin hätähousu, että siirsin gyneäni viikolla aikaisemmaksi, eli menisin ultraan jo vaiheessa 6+5, ensi torstaina. Liekö sitten liian aikaisin : 0 Tämä täysi oireettomuus sai taas ajatukset harhailemaan, ja ajattelin että mennään sitten mahd. aikaisin, että saa selvyyden tähän asiaan. Mulla ei nimittäin tunnu edelleenkään mitään missään päin kehoa. Ja se ihmetyttää eniten, että valkovuotoa ei ole (kahta päivää lukuunottamatta, kuin tuli rusehtavaa vuotoa ja sitäkin vain hetken aamupäivällä).
myttö ja rv 6+0
Ps. Muistin etten ole itseäni laittanut vielä tuonne esittelypinoon, mutta jos tuon ekan gynen jälkeen uskaltaisi jo laittaa... Katsotaan.
Käykääpä tutustumassa seuraavaan sivustoon:
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/pregnancy/Maintaining_Your_Pregnan…
Ihan hyvää tekstiä,..
Tintti rv5
Mäkimerami, masu rv 7+3 (7+0?)
Kertoiko lääkäri sinulle minkä mittainen vauveli on?
täällä rv 7+4
Joensuussa Suinuulla nk. raskaudentodenta-ultra maksaa seuraavanlaisesti:
itse ultra n.50¿ + lääkäripalkkio n.60¿ +tstomaksu n.10¿ = 120¿-KELA
=>omavastuuksi jää n. 100¿.
Soitin nimittäin Suinuulle vajaa tunti sitten ja kysyin, kun meinasin, että varaan jo ajan sinne helmikuun alkuun,... jätin nyt kuitenkin vielä varaamatta. Päätin, että jos alkaa tutua, että jokin pielessä, niin sitten menen mutta jos kaikki tuntuu menevän ok, niin sinnittelen sinne 20.2 asti, kun tk:lla eka lekuri+ultra.
Mutta siis ihan tiedoksi vain.
Mukavaa perjantai-illan jatkoa kaikille!
Tintti rv5
Vauva oli 7,1mm pitkä, eli vastasi kuulemma viikkoja 6+6. (Eli nyt olisi sen mukaan 7+0, kuukautisten mukaan 7+3).
....että miten toi nyt lasketaan toi la... kun mulla pitäis olla nyt viikkoja 8, melkeen 9, ni tä, kun joillain vaan 5 ja kumminkin syyskuisii, vaikka joku laskuri mulle laski et la ois 1.9...
taas olen tavan tollo :)
On tainnu raskausdementia iskeä?! ;)
Siis tietty niillä joilla raskausviikkoja nyt vasta vähän, on laskettuaika myöhemmin syyskuussa kuin sinulla.
t. Itta rv 5-6 (ultran mukaan siinä välissä jossain..) ja la. sitten siellä syyskuun puolivälin jälkipuolella!
Poika päikkäreillä ja nyt ehtii kirjoitella. Eilennä en saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Tervetuloa kaikkille uusille syyskeijuille. Mukaavaa kun meitä on jo aika paljon.
Mäkimeiramille ihania ultra kuulumisia.
Täällä oksettava olo senkun jatkuu. Tänä aamuna piti jo käydä oksentamassakin. Poitsu siinä vieressä ihmeessään katteli mikä äidillä on ja tuli sitten halaamaan. Mun pahoinvointi ei vain rajoitu aamuun vaan se on ihan 24 h kestävää. tänäänkään en oo taas saanut yhtään mitään syötyä. pelkkä jääkaapille meno saa oksennuksen nousemaan kurkkuun. ja autossa en pysty olemaan. Eilennäkin oli ihan tuskaa käydä kaupoissa yms. Siellä vaan paha olo pahenee ihan kunnolla.
Eilennä varasin ruotsin risteilyn 2.2.Toivottavasti silloin ois hieman parempi olo ettei mee laivareissu pönttöä halaillessa.
Nyt meen jotain syömään.
Öttis, poistu 1v3kk & masutoukka rv 8+0