*****syyskeijujen perjantait******
Kommentit (41)
perjantaita tässä elellään, aamut äärettömän vaikeita, ensiks ei jaksais sängystä kaivautua ylös ja sitten kun vihdoin saa ittestään sen verran irti, niin sitten pitäis syödä, muuten paha oksetus ottaa vallan, ja yritä siinä syödä, kun kokoajan potkii vastaan :/
tosiaan pahoinoloa on onninverran ja rinnat ihan äärettömän kipeet ja sitten kun on noita eläimiä, niin ne ei jostain kumman syystä tajua että sattuu ja ei voi rymytä :)
enää viikonloppu ja sitten pääsee neuvolaan :) jipii.
...ja kylmä sellainen.
Aamulla kun mies lähti töihin, tuli antamaan mulle vielä pusun. Sitten sanoi, että meillä ei tule mihinkään talon vesipisteeseen vettä. Että sellainen herätys. No nyt selvisi, että vesimittarille tulevat putket ovat jäässä. Niitä tässä nyt sitten aikani kuluksi(ei olis muutakaan tekemistä) sulattelen hiustenkuivaajalla. Nuukuuksissaan mies ei ollut viitsiä kytkeä lämmitystä sinne tilaan, missä on vesimittari. Nyt sitten nämä kovat pakkaset on jäädyttäneet putket. Kyllä veetuttaa. On tästä kiva lähteä töihin, kun ei pysty pesemään naamaansa, hampaita tai mitään, kun ei ole vettä. Täytyy mennä jatkamaan operaatio-vesimittarinsulatusta.
Muuten olo on mitä mainioin.
Tuuli+ natunen7+0
Voe taivas tätä oloa. Heräsin yöllä kahdesti aivan kamalaan olon, oli pakko syödä jotta olo helpottais. No tietysti oli syönyt yöllä kaiken, mitä olin aamuksi ajatellut ja muut ruoat ei maistu (kuvottavat) Tyhjällä mahalla töihin, olo on ihan kamala... koko ajan oksettaa.
No toivotaan, että jossain välissä helpottas :)
Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 6+4
Pahoinvointi on back. Plääh. Luulin jo sen helpottavan kun eilen oli niin hyvä päivä, mutta ei sittenkään. No saipahan ainakin vähän taukoa kuvotukseen. Yö meni sitten vähän paremmin, nukuin kai aika hyvin vaikka otin eilen yli tunnin tirsat alkuillasta.
Eilenhän panikoin siitä puhjenneesta herpeksestä, ainakaan vielä ei ole mitään erityistä sen johdosta tapahtunut, niin ehkä se tosiaan siitä. Taidan kyllä pyytää sen suojalääkityksen raskauden loppuajaksi. Synnytyksen kannalta sillä ei ole väliä koska menen joka tapauksessa sektioon.
Huomasin että Jossu oli eilen kirjoitellut taas, kiva tietää että vuotelu ei ole johtanut mihinkään ikävään, pelkäsin jo pahinta kun hänestä ei kuulunut mitään aikoihin.
Huomenta!
Eilen se testi sitten vihdoin näytti plussaa, joten ajattelin uskaltautua joukkoon.
Kolmatta odotellaan( lapset 1v3kk ja 4v) ja laskettuaika vissiin 10.9.
Vähän varpaillaan olen, koska mitään oireita ei vielä ole. Edellisissä raskauksissa olen voinut todella pahoin ja saanut siihen lääkkeetkin. Toivottavasti nyt ei tulekaan.
Vointeja kaikille!
Nuppulinmamma rv 7?
Tunnen itteni jotenkin vajavaiseksi!! Teillä kaikilla on aamupahoinvointia, mutta mulla ei ole mitään. Ainut selkeä oire on palelu. höh...
Meillä meni yö taas tosi " mukavasti" . Ensin poika alkoi näkemään painajaisia ja sain illalla käydä rauhoittelemassa kolmeen kertaan. Nukkumaan mentäessä rumba alkoi uudelleen ja otin meidän väliin yöksi. Sai sitä siinäkin vähän väliä hyssytellä ja hokea korvaan, mamma pelastaa, mamma pelastaa... (Se kuulemma auttaa, poika aina selittää seuraavana päivänä, että hirviöt yritti viedä sitä pois, mutta mamma tuli antaa niille köniin =)
No ei siinä vielä kaikki! Pienin neitokainen alkoi aamuyöstä itkeskelemään ja koska olin niin väsynyt öisistä hyssyttelyistä, otin senkin meidän sänkyyn. Yhdeksään asti nukuttiin sitten tooosi hyvin kaikki neljä samassa sängyssä. Isompi tyttökin kehui aamulla, kun oli nukkunut niiin hyvin =) Kait kun sai nukkua makkarissa ihan yksikseen...
Me siis asutaan kolmiossa. Kaikki lapset samassa makkarissa ja meillä on vauvaprojektin takia miehen kanssa oma huone.
Mietin vaan, että mitenköhän tuonkin eilisen yön homman hoidan sitten kun vauvakin nukuu vielä samassa huoneessa ja heräilee vähän väliä syömään. Äijäkin on niin tottunut siihen että minä hoidan lapset, ettei herää edes kovaan huutoon =(
No kaipa tästä täytyy nostaa pyllynsä ja lähteä laittamaan pyykkiä! Eihän sitä tällä viikolla tullut pestyäkään kuin 14 koneellista vasta... No okei, okei. Meillä on kone niin pieni ja linkous huono, että joudun farkut, petivaatteet, pyyhkeet, takit ja villapaidat laittamaan sinne yksitellen...
Baby & Keiju 5+1 (VASTA!!!)
Siellä se pieni sydän sykki pikkuruisen " katkaravun" rinnassa...:):):) Viikkoja oli tosin muutama päivä vähemmän kuin laskurin mukaan, mutta en vaihda päivämäärää ennen varsinaista np-ultraa. Ainakin edellisessä raskaudessa np-ultra antoi todellisemman lasketun ajan.
Eli uskottava se on! Siitä huolimatta,että pahoinvointia ei ole nimeksikään, niin masussa on elämää. Taidanpa siis nauttia tästä oltoilasta, vaikka lääkäri vähän varoitteli, että saattaa se huono olo vielä iskeä...
Kerrottiin samalla kaikille lähisukulaisille (äitini oli ihan innoissaan) ja esikoiselle. Esikoinen tuntui olevan ihan iloinen asiasta, mutta ei varmaan tajua asian konkreettisuutta ennen kuin syyskuussa.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Mäkimerami, pojat 3,5v ja 1v sekä masu rv 7+3 (7+0?)
Mäkimeirami: Meillä taitaa olla näillä näkymin sama laskettu aika 5.9. Meillekin tulee kolmas, kaksi poikaa 05/02 ja 03/04 on jo :-)
Päivät on aika touhuntäyteisiä, kun yrittää sisällä keksiä puuhaa vilkkaille pojille, kun uloskaan ei oikein tarkene. Onneksi ei pahoinvointi ole kovin voimakasta, mutta kuitenkin on jotenkin " veto pois" itseltä eikä jaksaisi pahemmin kotiöitäkään tehdä. Mulla on lisäksi ollut selkäkipua koko alkuraskauden, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän, mutta toivottavasti se ei tuosta pahennu.
Mukavaa alkavaa viikonvaihdetta keijuille!
moisku rv 7+4
ja tervetuloa uudet tulokkaat! Kotosalla tässä rupesin heti herättyäni uunia lämmittelemään kun tuota pakkastakin tuntuu olevan taas enemmän kuin tarpeeksi, mittari nimittäin näyttää -32,6. Sais kyllä kelit hieman lämmetä. Täällä jatketaan oloa niukkaoireisena, rinnat edelleen turvonneet ja vain vähän arat, palelu on vähentynyt, väsymyskin on vähentynyt kun olen nukkunut n.10-12 tunnin yöunet eikä äklötystäkään ole niin paljon. Nälkä kylläkin tuntuu olevan vähän väliä ja kerralla ei esim.ruualla pysty syömään niin paljon kuin aiemmin, mutta pian sen jälkeen onkin uusi nälkä, valkovuoto on edelleen runsasta ja pieniä nippailuja tuntuu välillä alavatsalla, myös ilmavaivoja löytyy ja vatsakin on ollut hieman sekaisin melkein koko ajan.
vauva06 rv5+4
Onnittelut jumputtavasta syrämestä Mäkimeiramille!!!!
Täällä pakkasta -27,huiiiii!!!!Huono olo jatkuu.....yäks.....vielä ei oo laatan puolelle menny,toivottavasti ei meekkäää.Eilen oli päivälläki huono olo ja illalla :(Ei kait se vaa meinaa yltyä ympärivuorokautiseks.......
Ull-maijtaki heikottaaaa..hih...meinasitko mennä alkuraskauden ultraaan?
Ite en nyt oikee tiiä ku ei oo oikee rahaa.Kyselin täältä,niin kaupunki tarjoaa vaa sen np-ultran rv12-13 ja ei muuta.Ja sit oli loppuvaihees enne LA:ta joku ultra kans ensisynnyttäjille,missä arvioidaan synnytystapaa.EIks sit tosiaan pääse näkemään ku kerran sen?En oikee hokaa näitä systeemejä ;)
Voikaa hyvin!!!
-Pepsi ja nuppu rv5+4(6+0)
Ja tervetuloa kaikki uudet!! Tännehän tulee uutta väkeä päivittäin!!
Ja Suomen valtio on huolissaan, kun väki ei muka lisäänny,.. Kovastihan täällä lisää väkeä maahan pukataan!! :)
Eilen illalla ensimmäiset mahatuntemukset,.. eli mahaan tuli sellanen pingotustila ja oli pakko olla selällään ja kyljellään. Ja sitten kaikki purkautu (taas kerran) ilmana ulos. Onko muilla tällasta nk ylimääräistä pörinää? ;)
Tänää on sairasloman viimeinen päivä ja onneksi itse tautikin alkaa tosiaan olla pikkuhiljaa ohi. Vapaita jatkuu kuitenkin aina ensi viikon tiistaihin asti, joten vasta ke tarttee seuraavan kerran itseänsä rasittaa työasioilla. Ihan hyvä näin.
Miun on pakko ens viikolla jo kertoo pomolle tästä raskaudesta, koska teen sellasta työtä, jossa neuvolatätin mukaan on sikiöllä liian suuri mahdollisuus saada huonot lähtökohdat.. Arvatkaapa jännittääkö kertoa, kun itseensäkin viel jännittää meneekö koko raskaus hyvin,.. Mutta pakko on, joten eiku härkää sarvista.
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja sykkeet nähneille!! On varmaan upea fiilis.
Itse eilen mieheni kanssa keskustelin aiheesta myös,.. ensin mies oli sitä mieltä, että mitä sitä turhaan laittaa rahaa kiinni ultraan, kun jokatapauksessa se on tk:lla 20.2, mutta kun sanoin, et siellä ois mahdollista kahen viikon päästä kuulla jo ekat sykkeet, niin johan alko mieskin pehmetä,.. Pitää siis kysellä Joensuusta hintoja.
Mutta nyt lähettävä kylälle ruokakauppaan,. ulkona taas -30, joten koko vaatekaapin sisällön saa päällensä koota. ;)
Mukavaa perjantaita jokaiselle!!
Tintti rv5 (tänään siis viides viikko täynnä :) HipHei!
syksyä odotellen sitten täällä palstalla niitä hintoja mitä saat selville, kun itekkin vähän mietin ultrassa käyntiä yksityisellä ja lähin kaupunkihan tässä Joensuu on.
Ekaa kertaa ehdin tässä koneelle, päivät ovat täynnä hulinaa kohta 3v. esikoisen kanssa ja iltaisin olen ollut niin poikki, että alan yöunille samoihin aikoihin kuin poikakin. Lievää väsymystä on kuvioissa, etenkin iltaisin ja pahoinvointia ollut enemmässä määrin nyt muutamana iltana ja tänä aamuna nyt ekaa kertaa heti herättyä. Esikoisen odotusaikana pahoinvointi ja väsymys alkoivat rv5+4 ja sitä sitten kestikin. Olin sairaslomallakin aika paljon kun olo oli kamala. Saas nähdä kuinka tästä nyt selvitään, kun ei ole mahdollisuutta huilata ja nukkua kuten silloin.
Maha on tosi turvonnut, en pysty pitään enää farkkuja ollenkaan kun ne painaa. Kuinkahan paljon tässä turpookaan? No se on sen ajan murhe.
Katselin tuossa, että meillä on sama la Pepsimax7. Kuinka lasket noi rv:t, kun laskeskelin että mulla olis 5+3 nyt. Viimeset menkat alkoi mulla 13.12.
Mutta myöhemmin lisää. Poika tuossa höpöttää koko ajan, en pysty keskittyyn tähän kirjoittamiseen. Huomaa varmaan tekstistä.:-)
Työn teosta ei tuu mitään!
Toivottavasti ruokkiksen jälkeen olis parempi olo.
Niin meillähän tosiaan kaupunki ei tarjoa, kuin rakenneultran. Kiinnostas mennä sinne alkuraskauden ultraan, mutta en tiiä missä täällä on ja paljonko maksaa? Oulu siis kyseessä.
Laskin sen mukaan että oletan et kierto ois ollu 27pv ja LA oiski sillo 18.9...alussa taisin laskee väärin.Mullakin 13.12 oli viimeset menkat.Epäilen kyllä et kierto ollu vielä lyhyempi,noin 24 pv,ku sillo sain jo selvän plussan niin tän mukaan ois jo 6+0 menossa.No nää nyt tarkentuu sit joskus ultrassa ;)
Mulla kans hirveitä ilmavaivoja ollu!!!!Joku tais kysellä täällä ;)
Ulla-Maj: Oulussa ainakin Gyneko ultraa, en tiedä onko mehiläisessä kanssa. Alkuraskauden ultra oisko joku 80 + toimistomaksu - kelan korvaukset. Luulisin.
Mulla on kans alkanut aamukuvotus ja alamaha pompottaa, ei oikein kehtaisi pitää farkkuja kun painavat, onneksi on yhdet sammarit, jotka ei paina joka suunnalta.
Mutta nyt ruokahommiin, joten moikka.
Heikkopeikkonen rv tasan 7!
PS. Mulla muuten on muuttunut tuo laskettuaika kaksi päivää aikaisemmaksi, mutta kuunnellaan vielä arvio kun asukki kasvaa, niin ei tarte koko ajan vaihdella.
minäkin taidan suunnilleen samoissa olla teidän kanssa menossa. Mulla viimeset menkat alko tosiaan 12.12. ja kierto on28 päivää ja la18.9. todennnäköisesti. Ja nyt siis elelen rv5+4 omien laskujeni mukaan.
Aamulla oli mittarissa 20 astetta ja ulkona hirmuinen tuuli. No jotenkin sieltä seasta töihin pääsi! Nyt sataa lunta ja taitaa pakkanenkin hellittää =)
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! Syyyskuussa taitaa Suomi olla vauvoja pullollaan...
Ihana edelleen kuulla ultrakokemuksia! Oman alkuraskauden ultran odotus käy vain kiivaammaksi ja toivon todella, että syke siellä sitten näkyy! Niin ja tietysti toivon että kaikki muukin on kohdallaan!
Omaa napaa: Oireita on edelleen melko vähänlaisesti. Pientä kuvotusta aamulla ja muutenkin, jos aterioiden väli venyy pitkäksi. Viluttaa koko ajan ja vatsaa nipistelee... Siinäpä ne.
Kirpeää pakkasperjantain jatkoa kaikille ja voikaa paksusti viikonloppuna!
Sippu ja pikkutikru rv 5
Tervehdys,
Eilen tuli plussa - vaikka jo puolitoista viikkoa olen ollut ihan varma, että raskaana tässä ollaan. Alavatsaa vihloi, rinnat turposi ja kaikki viittasi siihen ettei ne iahn normaaleja oireita olleet.
Meille odotellaan pikkukakkosta (poika 0401103), LA menkkojen mukaan 27.9.
Olo on tosi onnellinen.
Pahoinvointia en odottele aivan yhtä riemulla. Oli jo aika rankkaa ensimmäisen kanssa. Muutenkaan ei luultavasti ole ihan helppo raskaus tiedossa, mutta nyt ainakin uskon jaksavani hyvin. Onhan palkkio sen arvoinen!
Toivotaan että kaikki sujuu hyvin.
Mukavaa liittyä joukkoonne!
iita-emma 4+2 (tai jotain)