Mä en voi edes silittää mieheni kalsareita ilman että alan taas odottaa vauvaa...
1. raskaus alkoi ekasta kerrasta ilman ehkäisyä. Tein kahven viikon kuluttua positiivisen raskaustestin. ikävä kyllä raskaus meni kesken viikolla 9. :'(
2. raskaus alkoi alle kaksi viikkoa keskenmenon jälkeen ja saimme terveen tytön
3. raskaus alkoi yhdestä kerrasta ilman kumia, kuukautisten viimeisenä vuotopäivänä. Tein testin parin viikon kuluttua ja se näytti positiivista.
4. raskaus(?) on ehkä alkanut. Tilanne: jätimme kumin pois vain yhden kerran joka tapahtui 15. tätä kuuta. Merkkaan kuukautiset kalenteriini (ne ovat hyvin säännölliset) ja niiden olisi pitänyt taas ilmaantua viimeistään 17. päivä. 18. päivä tuli n. yksi teelusikallinen kirkasta vuotoa jonka jälkeen ei enää tipan tippaa.
Tänään pesin kädet huolellisesti ja koitin kohdunsuuta. se tuntui kovalta ja pitkulaiselta.
Täytyy tehdä ensi viikon lopulla testi..
Lapsi on kyllä tervetullut vaikkakin vähän suunnittelematon.
Jos saamme vielä kolmannen niin sitten ei enää riitä kaikille omaa huonetta ja auto täytyy vaihtaa tilavampaan. Mutta ne nyt on sivuseikkoja.
Enemmän mua harmittaa se, että minulle on tulossa kaksi hoitolasta elokuussa ja edellisten raskauksien alkukuukaudet ovat olleet painajaista jatkuvan oksentelun ja masennuksen vuoksi. :(
Niin, tämä mun ystäväni siis kyseli siitä sterilisaatiomahdollisuudesta kun kolmas oli syntynyt. Silloin hänelle sanottiin ettei vielä kannata.
Kun neljäs oli syntynyt, lääkäri sanoi että "Älä kuule vielä edes ajattele koko asiaa".
Hän on nyt 28-vuotias.