Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en voi edes silittää mieheni kalsareita ilman että alan taas odottaa vauvaa...

Vierailija
22.06.2008 |

1. raskaus alkoi ekasta kerrasta ilman ehkäisyä. Tein kahven viikon kuluttua positiivisen raskaustestin. ikävä kyllä raskaus meni kesken viikolla 9. :'(

2. raskaus alkoi alle kaksi viikkoa keskenmenon jälkeen ja saimme terveen tytön

3. raskaus alkoi yhdestä kerrasta ilman kumia, kuukautisten viimeisenä vuotopäivänä. Tein testin parin viikon kuluttua ja se näytti positiivista.

4. raskaus(?) on ehkä alkanut. Tilanne: jätimme kumin pois vain yhden kerran joka tapahtui 15. tätä kuuta. Merkkaan kuukautiset kalenteriini (ne ovat hyvin säännölliset) ja niiden olisi pitänyt taas ilmaantua viimeistään 17. päivä. 18. päivä tuli n. yksi teelusikallinen kirkasta vuotoa jonka jälkeen ei enää tipan tippaa.

Tänään pesin kädet huolellisesti ja koitin kohdunsuuta. se tuntui kovalta ja pitkulaiselta.

Täytyy tehdä ensi viikon lopulla testi..

Lapsi on kyllä tervetullut vaikkakin vähän suunnittelematon.

Jos saamme vielä kolmannen niin sitten ei enää riitä kaikille omaa huonetta ja auto täytyy vaihtaa tilavampaan. Mutta ne nyt on sivuseikkoja.

Enemmän mua harmittaa se, että minulle on tulossa kaksi hoitolasta elokuussa ja edellisten raskauksien alkukuukaudet ovat olleet painajaista jatkuvan oksentelun ja masennuksen vuoksi. :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin että alat syödä pillereitä :-P

Vierailija
2/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi jäi pois ekoilla kolmella kerralla tahallaan, neljännellä kerralla hetken huuma antoi myöden (kolmannesta lapsesta on kyllä silloin tällöin juteltu vuoden ajan) eli suurta vahinkoa ei nytkään tapahdu jos olenkin raskaana

Ja pillereistä.. käyttäisinkin mielelläni mutta minulla on sairaus joka sulkee kaiken hormoniehkäisyn pois aivohalvausriskin uhalla.. :/

Kuparikierukkaa en uskalla "minikeskenmenojen/raskauksien" vuoksi, pessaari ei ole luotettava, samoin spermisidit saattavat pettää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei mitään ehkäisyä

Kumi jäi pois ekoilla kolmella kerralla tahallaan, neljännellä kerralla hetken huuma antoi myöden (kolmannesta lapsesta on kyllä silloin tällöin juteltu vuoden ajan) eli suurta vahinkoa ei nytkään tapahdu jos olenkin raskaana

Ja pillereistä.. käyttäisinkin mielelläni mutta minulla on sairaus joka sulkee kaiken hormoniehkäisyn pois aivohalvausriskin uhalla.. :/

Kuparikierukkaa en uskalla "minikeskenmenojen/raskauksien" vuoksi, pessaari ei ole luotettava, samoin spermisidit saattavat pettää..

Vierailija
4/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaus epillereistä huolimatta

2. raskaus hormoonikierukasta huolimatta

2 tervettä lasta, jotka molemmat ihania vahinkoja, vauvaa ei vielä ole yritetty vaikka lapsiluku taitaa olla täysi. Mies on luultavasti menossa strerilisaatioon.

Vierailija
5/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, tietty on.. Mutta meillä on ollut kumi käytössä ja se on ollut ihan hyvä.

Vierailija
6/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, millä perusteilla hän voi saada sterilisaation?

Meidän tutuilla on jo neljä lasta, äiti lähentelee 30v:ta mutta hänelle sanottiin ettei saa vielä pitkään aikaan sterilisaatiota.

Itsellänikin on käynyt mielessä että laitattaisi "piuhat kiinni" mutta luulenpa ettei sitä tapahdu lähimpään kymmeneen vuoteen..

Vierailija
7/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 ihanaa "vahinkoa", eka e-pillereistä huolimatta ja toka hormonikierukasta huolimatta. Vauvaa ei olla koskaan yritetty ja taitaa olla meillä nyt lapsiluku hyvä näiden 2 kanssa.

Vierailija
8/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä minä olen 26 vuotias neljän lapsen äiti ja vuosi sitten sairaalassa viimeisimmän synnytyksen yhteydessä tehtiin sterilisaatio eikä kukaan kieltäytynyt,. keskustelu käytiin, että on peruuttamaton jne. Eikä minulla ole mitään terveydellisiä syitä, en vain halua enempää lapsia, kyllä neljässä on meille ihan tarpeeksi. Myös ystävälleni jolla on kolme lasta tehtiin sterilisaatio hänen ollessa 30-vuotias

Vierailija
9/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26 vuotias neljän lapsen äiti ja minulle on tehty sterilisaatio. Täytin paperin ja kävin keskustelun, jossa selvitettiin ymmärsinkö, että se on peruuttamaton. Olisiko kuukauden päästä tuosta tullut aika. Ei siellä kukaan kieltäytynyt, toki iän vuoksi suositeltiin jotain muuta, mutta mulle ei kans hormooni ehkäisy käy ja neljä lasta on meille ihan tarpeeksi. Samoin 30-vuotias ystäväni jolla on kolme lasta kävi hiljattain sterilisaatiossa.

Vierailija
10/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syynä tähän meillä on kaksi lasta ja minulla on sairaus joka estää hormonaalisen ehkäisyn.

Kun kuopus syntyi olin silloin 27v lääkäri kysyi minulta jälkitarkastuksessa, että olisihan sinulla putkien "poikkasu" vaihtoehtona. En valinnut tätä, mutta varmasti onnistuisi jos menisin ruinaamaan.

Valitsin sitten kuparikeirukan ja olen ollut tosi tyytyväinen ei mitään ongelmia. En vielä nyt 30v uskalla pistää putkiapoikki jos vaikka mieli muuttuu ja haluammekin lisää lapsia. Katsotaan sitten nelikymppisenä sitten voisikin tehdä radikaaleja ratkaisuja.

Vierailija
11/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada sterilisaation, siihen ei päde samat säännöt kuin naiselle tehtävässä sterilisaatiossa.

Vierailija
12/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten saanti on erittäin epätodennäköistä ellei jopa mahdotonta. Sitten niitä tupsahti ihan yhtäkkiä kolme perä perää. Oli pakko tehdä sterilisaatio.

Vierailija
13/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ne samalla menee kuin muukin pyykki.

Vierailija
14/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää. Itse olemme yrittäneet lasta 2v ja maksaneet siitä jo 2000 euroa..

Vierailija
15/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun aloin kuivaa kaikki kuivausrummussa, en ole silittänyt kuin kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
16/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oikeasti silitä alkkareita.. silitän vain hyvin ryppyiset kankaat mutta muuten ripustan pyykin vaan mahdollisimman suorana telineeseen niin ei juuri ole ryppyjä.. ;)

----

Tein tänä aamuna raskaustestin: negatiivinen.

Täytyy varmaan viikon päästä tehdä uusi ellei menkat ala kuulua. (Ei kyllä ole mitään siihen viittaavia oireita).

16, Olen pahoillani puolestasi.. :(

Toivottavasti saatte lapsen.

Minkälainen tilanne teillä on hoitojen suhteen?

Vierailija
17/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan viikon päästä tehdä uusi ellei menkat ala kuulua. (Ei kyllä ole mitään siihen viittaavia oireita).

Vierailija
18/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oikeasti silitä alkkareita.. silitän vain hyvin ryppyiset kankaat mutta muuten ripustan pyykin vaan mahdollisimman suorana telineeseen niin ei juuri ole ryppyjä.. ;)

----

Vierailija
19/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kivasti tökkii taas...

Vierailija
20/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sterilisaation voi saada nainen, jolla on ikää 26 vuotta ja neljä lasta. Mikäli lapsia ei ole, pitää olla lääketieteellinen syy sterilisaatioon, tai ikää yli 30 vuotta.

Mulle ihan ehdotettiin sterilisaatiota kun synnytin neljännen lapsen. Itse tulin raskaaksi kerran e-pillereistä huolimatta, kaksoset syntyivät kierukasta huolimatta. Ensimmäinen oli aoikeastaan ainoa suuniteltu vauva. Silti ovat kaikki rakkaita. Nyt odottelen viidettä, jonka synnytyksen yhteydessä tehdään sterilisaatio. ikääkin on jo tuon 30 v.