++NELIAPILAT varaslähtö viikonloppuun++
Ajattelin rohkeasti pistää uuden pinon, joka kestää tarkastelun viikonlopunkin yli...
Kommentit (78)
ja Alice-74:lle vastailen tuosta kuurista, että:
joo, juttu meni kutakuinkin näin...
Kierto oli taas jälleen kerran venähtänyt pitkäksi, testejä olin tehnyt ties kuinka monta, ja pähkäiltyäni asiaa varasin ajan gynelle (joka erikoistunut lapsettomuushoitoihin).
Teki normaalin sisätutkimuksen, ultrasi ja jutusteltiin siinä kierrostani, yrittämisestämme yms.
Sanoi jotakin, että " kohdun limakalvo on paksuuntunut" , ja näytti jotakin kohtaa sieltä monitorilta, ja sanoi, että " jos kerran olet just tehnyt testin, ja se oli negaa, niin arvelen tämän olevan tulevaa kuukautisvuotoa" , ja iski kouraani reseptin, jossa siis keltarauhashormoonia (Lugesteron), niitä sitten popsin (suun kautta! niitähän voi käyttää emättimeenkin ;O ) ja eivät alkaneet kuukautiset, vaikka gyne niin " lupaili" , että " pian alkavat tämän kuurin myötä" ;O
No, otin sitten puhelua gynelle, kerroin että kuuri on loppu, mutta vuotoja ei tule ;O
Kehoitti ostamaan raskaustestin, ja palaamaan asiaan mikäli tulos on edelleen negatiivinen ;O
Ajattelin jo mielessäni, että ´mitä tuo nyt horisee, minä mitään raskaana voi olla`, mutta tein työtä käskettyä, ja menin siltä istumalta apteekkiin, ja eikun pissimään tikkuun...
meinasin pudota pyrstölleni, kun tikkuun ilmestyikin yhden viivan sijaan kaksi viivaa, en voi edes sanoin kuvailla tuota tunnelmaa...itkin ja nauroin samaan aikaan ;)
Olin epäluuloinen, ajattelin, että kuuri aiheuttaisi väärän plussan, ja otin uudelleen puhelua gynelle.
Tällä kertaa gyne ei ollut tavattavissa, joten keskustelin hoitajan kanssa, kerroin tarkalleen mitä on tekeillä ja missä mennään, ja kyselin tuosta kuurista, että kuinka vaikuttaa mikäli olinkin jo raskaana tuota kuuria aloittaessani, sekä sitä, että vaikuttiko tuo tuohon testitulokseen, antaen väärän vastauksen.
Varmisti asiaa vielä joltakulta, ja kertoi, että " ei haittaa, tuotahan käytetään lapsettomuushoidoissakin tukimuotona" ja vakuutteli, että " kyllä sä olet sitten oikeasti raskaana" ;O
No, epäluuloinen olin, kerran kiertokin oli ollut niin jättipitkä, ja yritin päästä neuvolan kautta ultraan, mutta se ei onnistunut ;(
Normaaliin ultraan (np-ultraan siis) olisi pitänyt odottaa, laskivat raskauden alkaneeksi tuosta + tuloksesta, joka ei siis pitänyt alkunsa, ja näin teimmekin päätöksen mieheni kanssa, että menemme yksityisesti ultraan, maksoi mitä maksoi, mutta me halusimme tiedon, että miten pitkällä raskaus OIKEASTI on, jos edes olen raskaana ;O
Menimme sitten epäluuloisina ultraan, odottaen ´lähes mitä vaan vastausta`, mutta iloiseksi yllätykseksi gyne totesi, että " kyllä täällä on ruskuaispussi ja kaikki oireesi viittaisivat raskauteen, joten uskallan jo onnitella teitä" ;)
Itkua tirautellen (onnesta siis ;) ) kuuntelin gynen arviota mahd. hedelmöittymisajankohdasta, ja totesimmekin, että taisin olla raskaana jo tuota kuuria aloittaessani, mutta hyvin pienillä viikoilla ;)
Tästä sitten huolestuneena kyselin teratologisesta tietopalvelusta (joka siis neuvoo raskauden- ja imetyksen aikaisista lääkityksistä), että onko tuolla kuurilla haittaa sikiöön, ei ollut/ole.
Raskaus jatkui aivan normaalisti, ja siitä tuloksena siis tuo pian 2 v täyttävä päivänsäteemme, jota välillä kutsumme " yllätysvauvaksi" ;)
Tosin mieheni aina jaksaa toitottaa, että " älä sano noin, hänhän on enemmän kuin toivottu" ;O Totta, mutta totaalinen yllätys siltikin ;)
Pahoitteluni keskenmenostasi.
Ikävä juttu. Voimia tulevaan, ja toivottavasti ensi kerralla asiat menevät hyvin loppuun asti.
Anteeksi uteluni, vaikka sanoitkin, että saa kysyä.
Nyt taas puheenvuoro jollekkin muulle ;)
Muumimamma - Rivi riviltä jännäsin tarinaasi. Olit varmaankin tosi onnellinen. Tsemppiä uuteen yritykseen.
Katsotteko te kaikki telkkaria kun ei kuulu mitään. Näin mainoskatkolla on hyvä käydä tiirailemassa ketkä valvoskelee. Nelosen leffaputki menossa ja ihan " kovaa kamaa" tuntuu olevan. Piti ottaa konjakkilasitkin kehiin, jotta vähän edes lämpenis olo. Saunottiinkin poikkeuksellisesti jo tänään.
Näistä vauvajutuista taas sain puhuttua miehellekkin. Ei nyt tyrmännyt, mutta ajatuksena oli ihmeellinen -sitten viiden vuoden kuluttua. Olisin silloin 38, eli joku teistä oli sen ikäinen? En pidä ikää vanhana. Ajattelin, että silloin olisi viidennen lapsen vuoro.... hei, haloo! neljäteenkään en ole saanut suostumusta. Mut nyt kattoon ohjelmaa ja taas pikku lasillinen lämmikettä... odottelen uutta mainoskatkoa...tulkaa mukaan kaikki vaan!
Muumimammalle; ihan hyvä tietää ettei lääkkeet ehkä keskeyttäisi mahd. raskautta. Toivo korkeella, kunnes toisin todistetaan...
Yks erilainen tarina(pariin jo kerrottuun); meille tulee mieheni kanssa tänä kesänä 10v. täyteen naimisissa oloa. Minulla ehti jo nuorena hätä iskemään, etten pääse edes naimisiin... No hyvin on menny ja kieltämättä yhteiselo paranee vuosien mittaan(mukaan mahtuu mulle tuttuja ylä- ja alamäkiä). Itse en ainakaan vaihtais!
No, mulla siis huomenna vimppa työpäivä näillä näkymin ja illalla juhlat päälle, joten saavat muutkin suun vuoroa. Palaan viimeistään sunnuntaina!!!!Piti vielä mainita, etten ole yhtään kerinny korvaa tutkimaan...
Mä alan päästä jyvälle näiden pinoilujen " tarkoituksesta" . Voi mitenkä lohduttavaa oli lukea; en ole ainoa jonka luokse se täti vihdoinkin saapui -tylsää :-(
Joo vietän tässä laadukasta iltaa... isäntä on töissä, lapset nukkuvat itkuhälyttimen etäisyydellä. Salmiakkia rouskuttelen, äskettäin värjäsin hiukseni, kohta pitää mennä heittämään vaippapyykit koneesta rumpuun... Niin ja tämä hiivatin lämmityspuuha... Ei hassumpaa puuhaa, paitsi silloin=tänään kun mikään pesä ei ota syttyäkseen!!!!! Mä olen jo kaikki sytykkeetkin polttanut :-O Nyt nuo pari viimeistä pesää näyttävät jonkinmoisesti palavan -blääh.
Mutta!
Huomenna minäkin pääsen kotokolosta pois. Lapset lähtevät yökylään ja rakas aviomieheni vie minut synttärini&vuosipäivämme kunniaksi hotelliin yöksi; wau! Tällaiset on aivan luksusta irtiottoa arjesta; syödään rauhassa ja hartaasti -NUKUTAAN!!!
Nyt pyykkihommien kautta takaisin tänne koneen äärelle?!
Niin se hiekan viskoja taas yllätti minut. Tais olla viikko sitten sama juttu. Ettäs kehtaakin. Tunnin kesti hiekan vaikutus, sitten pomppasin ylös...
Täällä niin mukavat turinat ja meikäläinen kisko vaan unta nuppiin.
No nyt olen virkeä ja voimissanin :)
On teillä toisilla jänniä tapahtumia...
Me ollaan mieheni kanssa tunnettu ja yhteistä polkua asteltu 15 vuotta. Naimisissa on oltu 7 vuotta.
Alice-74...en yhtään ihmettele, vaikka nää mun oireet ois ihan vaan kuviteltuja. Täti on kyläilly siis täysin normaalisti. Hiukan epäilen jotain hormooni-juttua. Mulla on ollu vasta 3krt kuukautiset synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Nuorin kuitenkin jo tulee 2 vuotta. Imetän yhä ja nyt imetys taas sattuu niin vietävästi. Ihan ku ois viime yön aikana valunu jotain kellertävää maitoa, kun paidas oli oikein läikät. Tai sit olin vaan huomaamattani kaatanu jotain illalla päälleni.
En tiiä...päästä viiraa. Pahaolo vaan on ja se ei oo mitään kovin kivaa. Täytyy varmaan kuun lopusta soitella lääkäriin. Jospa ne siellä tietäis syyn.
Jos nyt ei tärppää, ostan kans niitä ovistestejä. Bongaillaan sit yhdessä tärppipäiviä.
mainitsit vaippapyykin. Käytetäänkö teillä kestovaippoja? Mua on ne alkanu kiinnostaa, vaikka kai kaikken viisainta olis ollu alotella se touhu jo ekan aikaan.
Entä muut? Onko kiinnostuneita tai kestovaippailijoita? Joku mainitsi kantoliinan (smurffiko se oli?). Huono on mun muistini. Mulla on liina ollu pitkään käytössä ja oon tykänny.
helmiini, milloin ne menkat pitäs nyt sitten alkaa? Olikos kierto vielä vähän sekaisin ? Aika kivalta kuulostaa noi sun oireet. Ootko siis testaillu? Sori jos on menny jossain vaiheessa ohi tieto! Siis siinä mielessä kiva jos olis raskaana..... ihmetystä varmaankin herättää jos tätikin vierailee! Luin sen korva jutunkin, jos vaikka tarvitaan tutkailla joskus maailmassa. Meen lämmittelemään...
Mulla nyt menossa kp 23/29-31. Noin viikko vielä tätin tuloon. Kierto on ollu ihmeen tarkka, vaikka vasta muutaman tätin käynnin oon kärsiny. Kyllä näitä oireita kestäis, jos tietäis oottavansa. Mutta kun joka kierrossa on nyt ollu.
Ite aattelin jo välillä, että jos se vaikka tärppääkin, mutta sit tulee heti alussa pois. Siksi en sit viitsi edes heti testata. Tulee vaan isoja pettymyksiä. Eniten epäilen hormoonien, imetyksen, ovulaation ja mielikuvitukseni yhteisvaikutusta. Yleensä nää oireet alkaa ovulaation aikaan. Siitä en voi olla varma, irtooko munasolua, mutta oireet on selvät...limat, jomotukset ym. Siksipä ovistikutus alkaa heti seuraavasta kierrosta...
jos täti uskaltaa nokkansa pistää mun asioihin.
Meillä kestoillaan juu... Esikoisen aikana oli tarkoitus kestoilla lainavaipoilla, se jäi... (kaatui oikeastaan lonkkalastaan) Keskimmäisen kohdalla ei oikeastaan ajateltukaan (miksi? -sitä en tiiä, muista??) Ja nyt kuopuksen kanssa päätin kokeilla, edes vähän osakestoilla.. Sillä tiellä ollaan -me ollaan tämä vuosi kokokestoiltu ja ollaan erittäin tyytyväisiä!!! Siis mieskin ihmetellyt miksi ihmeessä ei aiemmin kestoiltu? Keskimmäinen tarvitsee vielä yövaippaa ja mieluusti kestovaipan ottaa (ja välillä NIIN kutittavat villahousut " kosteusturvaksi" )
Mä en voi siis muutakuin suositella!!! Ja kun pyykkikone laulaa muutenkin, vaipat menee siinä sivussa :-)
Roskis ei täyty ja euroja jää kauppaan vaippapakettien muodossa....
Tässä pieni mainospala yöpurtavaksi ;-)
Silmät sikkuralla viimeistä viedään.
Voi noita hormooneita! Jep, mulla se kantoliinakin ja kyllä käytössäkin ahkerasti, varsinkin nukuttamiseen ja syksymällä ulkoillessa. Meidän tyttö kun ei tykkää vaunuissa istumisesta eikä autoajelusta ollenkaan. Huuto on hurmaavaa! Kestovaippailunkin aloitin vasta kolmannelle ja käytössä ovat olleet syyskuusta asti. Pyykkiä hieman lisää, mutta missä se enää tuntuu kun kone pyörii muutenkin jatkuvasti. Tykännyt oon, mies vain välillä turvautuu kerttiksiin, mutta mitä pienistä. Öisin laitan joskus itekkin kun tissitän aamuvarhaisella ja en jaksa viedä typyä potalle. Kuivanahan vaippa olis jos ite jaksaisin. Aamupäikkäreitten jälkeen on vaippa kuiva kun heti heräämisestä vien veskiin ja mamman ahkeruus loppuukin siihen ja taas vaihdellaan iltaa kohti useampi harso.
Mut nyt kaikille hyvää yötä, huomenna jatketaan. Virkkuja näytti kuitenkin olevan liikkeellä, luen huomenna!
Hei täällähän oli heti kaksi kestovaippailijaa. Hienoa.
Mulla tosiaan on nyt kiinnostus aika kova. Jos vielä se neljäs tulis, voisin panostaa kestoihin. Tosiaankin, voihan sitä osan vaipoista käyttää vaikka kertakäyttövaippojakin. Ja pyykkivuoren huipulta muutamaa vaippaa tuskin huomaa eli ei arjen aherruksessa siltä osin mitään lisähommia. Jotenkin nyt tuntuis että vois jaksaa keskittyä uuden vaipan opetteluun. Lapsenhoito muuten jo tuttua. Ekan kanssa oli niin paljon kaikkea uutta, etten sitten rohjennut lähteä kestovaippojen kanssa pulaamaan. Muiden aikaan mietiskelin vaan että olis pitäny alottaa kestovaippailu jo ekan kanssa.
Joko porukka unille kömpi?
Täällä vielä valvotaa, kun tuli ne pikku tirsatkin otettua :)
Taitaisi olla viisainta kömpiä koisimaan???!!
Ja tuohon mainokseeni vielä; piti tietenkin kirjoittaa että EI euroja jää kauppaan... hoh-hoijaa...
Tämä " hörhöily" on varmaankin tullut minunkin arkeeni vähän sen kautta " jotain uutta kokeiltava-opittava" Meillä nuorin on kanssa pottaillut vaavista saakka; en tässäkään asiassa ole kovin kunnianhimoinen ollut (ei yöpottailuja yms...) Ollaan istuttu lirille/kakille vähintään kerran päivässä ja ainahan " saalista" saadaan... Osaa neiti jo itsekin hymyillä leveästi pottasaaliilleen :-)
Kantoliinankin omistan, tosin viimeksi syksyllä reissussa ollut käytössä...
kaikki melkein jo nukkuu.
Mukava kun tuli esille tuo kestovaippa asia. Jotenkin sitä tarvii sellasta rohkaisua siihenkin hommaan. Jos kerta muutkin sen homman kanssa pärjää, miksei mekin.
Tönö ja Smurffi...ja muutkin tietysti...
Ostitteko uutena vai käyttettynä kestovaipat? Vai teittekö itse?
Kohta kai itsekin tästä unille hipsin..
Aamulla jaksaa taas :)
Kauniita unia kaikille neliapiloille :)
Mä olen niin jäässä, kävin molempien koirien kanssa yhtäaikaa lenkillä (uusi kokemus meille) ja siellä jäätyi puolessa tunnissa ripsiä myöten.
Voi että teitä, miten ihmeessä olette jaksaneet/jaksatte kestoilla? Minä olen käyttänyt kaikilla ipanoilla kertakäyttövaippoja ja syöttänyt kaupan valmissoseita, laiska äiti taidan olla. Aion kuitenkin todennäköisesti jatkaa samalla linjalla seuraavankin kanssa. Mutta nostan silti teille hattua!
Nyt poistun kyllä taas pyykkien kimppuun ja sitten unille, Hyvää yötä!
Mulle tuli tänään ne Aconit postissa, siis raskaustestit jotka eilen tilasin. 4 kpl 9.5e postikuluineen. Ja ovistestit tilasin just hetki sitten, 20 kpl/25e. Ne varmaan sit kolahtaa postilootaan tiistaina. Sitten pääsee testaileen ovista. Jospa se sitten paremmin tärppäis... vaikka ei kai se vauva tuu jos ei oo tullakseen. Alan jo vaipua epätoivoon, vaikka tuskin mulla víelä siihen on tarvetta. Vastahan me viitisen kiertoa ollaan yritetty, ja aktiivisesti vasta yksi kierto.
Juu, tottakai munkin piti korvat tsekata heti kun luin sen jutun. Ja ei ollu kummassakaan korvassa mitään " nyppyä" . Oishan se jo siitä pitäny tajuta että täti tekee tuloaan. Harmittaa kyllä vietävästi!!! Mutta tästä aukeaa uusi mahdollisuus.
Laskeskelin tässä että jos tästä kierrosta tärppäis niin laskettu aika olis 26.10. Ja jos seuraavasta niin se olis suunnilleen 27.11 ja vielä seuraavastakin kierrosta vaavi ehtis tämän vuoden puolelle, koskapa la olis tuolloin 29.12. Jos siis noi kierrot ois säännöllisiä.
No, turhapa tuota on laskeskella. Sitä kun on helppo suunnitella mutta melkosen vaikea toteuttaa. =/
Mä aattelin lyödä pullat uuniin, ostin niitä paistovalmiita pakastepullia ja niihin aattelin rahkaa lisätä. Naatiskelen sitten yksikseni kun eipä nuista nukkujista mulle ole seuraksi. Ihan mielessäni mietin että kahvikin olisi poikaa. Että häätyy kait sitä kaffetki keittää sitten kun on nisut paistettu.
Kauniita unia teille jokka jo meinaatta tältä illalta luovuttaa.
Jospa me tässä kuukauden sisään päästäs jokkainen siirtymään tonne odottajien puolelle. Tai etes suurin osa.
Helmiinillä kuulostas olevan mahrollisuuksiä testata ihan plussaakin, oireista päätellen. Toivotaan parasta! =)
Mörmelö, kerrotko minkä kautta tilasit testit?? Hinta vaikuttaa aika sopivalta. Eikä olis riskiä törmätä tuttuihin kesken apteekkireissun...
No en kai mä voinu unille lähteä, ku tää meidän pino on niin vilkas.
Aloitko Mörmelö nyt pullanpaistoon? Keitähän kahvia mullekin. Nyt kyllä maistuis :)
Juu, hyvät on mun oireet, mutkun tää on jo joka kierron vaiva. En siis juurikaan usko plussaan. Mahdollisuudet tietysti on, kun touhua on ollu viltin alla.
Riin@71 sullhan tais myös olla kierto aika lopuillaan. Muistanko nyt ihan väärin?
Huomaatteko kun meidän pino on jo taas venähtäny aivan mahdottoman pitkäksi. Kohtahan tässä on tehtävä alotus joka päivälle. Ihanaa kun meitä on näin monta :)
6 minuuttia aikaa, sitten seuraava pelti uuniin! Tääl ois pian pullakaffeet koko poppoolle! Tulkaa naatiskelleen mun seuraksi!
Vaikka mä sainkin jo yhen seuralaisen. Meiän vauva (2,5v.) heräs ja tuli mun kaveriksi pullan paistoon. Teki jopa tiskin, elikkäs tyhjensi tiskikoneen ihan omasta tahdostaan, hassu mies! Mokoma räkänokka...
http://www.kotitestit.com on se osoite josta testit tilasin. Oli tosiaan edullisia, jos vieläpä ovat markkinoiden herkimpiä, kuten on mainostettu.
mutta nyt pullia kahtoon.
Päivällistä pannaria viel ois, vaikka mun ei kyllä pitäis sortua.
Oli ihan edullisia testejä. Taidan myös tilata, jos nää mun oireet ei oo aitoja. Yksi testi oottaa kaapissa. Saa nähdä millon sen käytän. Ehkä joskus ens viikon sunnuntaina tai niillä paikkeilla, jos enään on tarvettakaan. Ei pitäis innostua. Sitä tipahtaa aika kovaa, jos elää kovin varmana plussasta.
Heräsin tuosta muutaman tunnin unilta,jotka olivatkin tarpeen.
Täällähän on muitakin naimisiin menoa jahkanneita. Ollaan oltu yhdessä 14 vuotta, mutta naimisissa siitä vaan 2,5. Mentiin naimisiin, kun viimeinenkin sukulainen lakkasi sitä kyselemästä. Kaikki kolme lasta on siis syntyneet avoliitossa.
Voin hyvin ymmärtää teitä, joilla on ollut vaikeuksia lasten saamisessa. meillä ensimmäistä yritettiin vuoden verran. Tulin kyllä raskaaksi, mutta vauva kuoli kohtuun viikolla 27. Kunnon syytä ei koskaan löytynyt. Seuraavat kolme lasta onkin sitten lähteneet ehkä turhankin helposti alulleen. Nauretaankin joskus miehen kanssa, että ei kannata pessä kalsareita samaan aikaan pesukoneessa ettei tärppää =). Saas nähdä miten tämän nelosen kanssa sitten käy.
Mutta on tuosta surullisestakin kokemuksesta se hyöty, että huomasi kestävänsä suhteellisen selväpäisenä vaikeitakin asioita ja että sitä henkistä vahvuutta löytyy, kun on pakko. Ja kun ylivilkkaan esikoisen kanssa on välillä ollut rankkaa, niin on silti jaksanut olla tyytyväinen siitä, että onpa ainakin elossa ja terve. Ja sekin on tullut huomattua, että meidän suhde ei miehen kanssa ihan pikkuasioihin kaadu.
Tsemppiä vaan kaikillle haaveilijoille, yrittäjille, lykkääjille, testailijoille ja tätiä häätäville!