Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä ja halpoja eväitä töihin? Vanhat kyllästyttää

Vierailija
07.01.2015 |

Eli mitä te syötte evääksi töissä ? :)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töihin esimerkiksi ruokasalaatteja! Yksi nopea ja halpa on: keitettyä makaronia, sekaan tonnikalaa (hiukan paistettuna ja maustettuna), lihapullan palasia sekä kirsikkatomaatteja ja kurkkua. Välillä paistan myös kananmunaa ja laitan salaatin sekaan. Täyttävää! < tekee kerralla isomman annoksen niin riittää vaikka muutamaksi päiväksi :) 

Sitten teen esim ruisleivän kunnon täytteillä = kinkkua, juustoa, kurkkua, paprikaa, kananmunaa... lisäksi vaikka banaani tai omena. 

Vierailija
2/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hieman kertoa mitkä ovat eväitä joihin oot kyllästynyt? Vaikea lähteä ehdottaan mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä jää päivälliseltä. Ei tarvi miettiä. Helppoa.

Vierailija
4/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 No lähinnä haluaisin kuulla mitä muut syö :D itse vedän puuroa ja rahkaa.. Niihin olen kyllästynyt.

- ap

Vierailija
5/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Kaikki av mammat syö näköjään eilisiä tähteitä:D 

Vierailija
6/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä Kokkikartanon, Vian tai jotain muita parempia eineksiä. Eivät ole halpoja, vaan noin 5e per annos.

Vierailija
7/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:17"]Jaa.. Kaikki av mammat syö näköjään eilisiä tähteitä:D 
[/quote]

Mitä sitä hyvää poiskaan heittää :)

Vierailija
8/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällisen tähteitä, salaattia jääkaapin aineksista, eineksiä, nuudeleita ja tonnikalaa, puuroa, sosekeittoa tai linssikeittoa (näitä helppo tehdä iso satsi ja pakastaa annoksina). Tuo on mun vakiovalikoima.

Vierailija
9/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään

Vierailija
10/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön tietoisesti eilisiä tähteitä, eli teen seen verran että annoksen verran jää lounaaksi. En ymmärrä tätä nykyajan kulttuuriin yleistynyttä ilmiötä, ettei ruokaa voi säilyttää seuraavaan päivään. Typerää.  Mutta joskus salaattia, jota tuunailen raejuustolla, oliiveilla, kanalla, tonnikalalla, lohella, keitetyillä kananmunilla - en kaikilla kerralla, mutta vuorotellen. Pizzapalat, itsetehdyt ja terveellisillä täytevaihtoehdoilla on helppo lämmitettävä ja menee kylmänäkin. Toisinaan mulla on vaan täytetty sämpylä tai patonkia, vähän subwayta matkien. Joskus kun tarpeeksi laiskottaa, ostan thaikuution tai vastaavan. 

Vierailija
11/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkean yleensä työmatkan varrella kauppaan ja ostan jonkin ale-eineksen ja jogurtin, vaihtelua tuo kun yleensä eri ruuat -50%

Vierailija
12/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:23"]

Minä syön tietoisesti eilisiä tähteitä, eli teen seen verran että annoksen verran jää lounaaksi. En ymmärrä tätä nykyajan kulttuuriin yleistynyttä ilmiötä, ettei ruokaa voi säilyttää seuraavaan päivään. Typerää.  Mutta joskus salaattia, jota tuunailen raejuustolla, oliiveilla, kanalla, tonnikalalla, lohella, keitetyillä kananmunilla - en kaikilla kerralla, mutta vuorotellen. Pizzapalat, itsetehdyt ja terveellisillä täytevaihtoehdoilla on helppo lämmitettävä ja menee kylmänäkin. Toisinaan mulla on vaan täytetty sämpylä tai patonkia, vähän subwayta matkien. Joskus kun tarpeeksi laiskottaa, ostan thaikuution tai vastaavan. 

[/quote]

Tuo omatekoinen patonki on ihana idea. Kiitos!

Vierailija
13/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka samaa mitä on kotona tehty ruoaksi. Välipalat vaihtelee enemmän. Saatan surauttaa smoothien sheikkeriin juotavaksi (banaania, rahkaa, soijajuomaa, marjoja, pähkinöitä yms). Jos on kiire niin joskus välipala voi olla pelkkää kinkkuleikkelettä ja kirsikkatomaatteja. Riisipiirakat & munavoi. Riisikakkuja, joiden päälle pilttiä tai kinkkua. Jogurttia, rahkaa & marjoja.. :)

Vierailija
14/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn henkilöstöravintolassa. Halpaa ja terveellistä ja vaihtelevaa.

Vierailija
15/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin otan evääksi sitä mitä on illalla laitettu, eli ihan arkiruokaa tai joskus erikoisempaakin. Pakastan myös ruokia annosrasioissa, jos tulee tehtyä kerralla enemmän. Lisäksi otan toiseen rasiaan salaattia tms lisukkeita.

Myös pelkkä salaatti on hyvä eväs, kunhan sitä on tarpeeksi paljon ja mukana on jotain proteiinia.

Vierailija
16/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:30"]

Käyn henkilöstöravintolassa. Halpaa ja terveellistä ja vaihtelevaa.

[/quote]

No kiitos tiedosta, mutta se ei auta meitä, jotka työskentelemme pikkufirmoissa sen verran kaukana lähimmästä ruokapaikasta, että menisi lounaaseen kohtuuttomasti aikaa mennä muualle syömään. Itselläni on 500 metrin säteellä Hesburger ja Kotipizza. Tuo Hesburger on lounasaikaan järkyttävän hidas, voi mennä se puoli tuntia pelkkään jonottamiseen. Se siitä pikaruuasta. Eikä noita moskia jaksa joka päivä syödä, vaikka molemmista saakin salaatteja. Anteeksi ap ohis. 

Kasvispasteijat ja karjalanpiirakat myös menee joskus eväänä. 

Vierailija
17/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oon osa-aikaisissa iltatöissä, niin eväänä on lähinnä jotain välipalatyyppistä. Nyt oli vispipuuroa ja Skyriä, usein on tavallista puuroa. Kokopäväisissä päivätöissä mulla on yleensä ollut lämmitettävä ruoka, välillä eineksiä ja välillä itsetehtyä. (Tähteitä mulla ei ole koskaan, kun en tee kahta kunnon ruokaa, vaan ne eväät on suoraan eväiksi tehty.) Salaatteja olen suunnitellut alkavani tehdä evääksi.

Vierailija
18/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas/espanjalainen munakas, helppo ja nopea tehdä ja on täyttävä. 

Vierailija
19/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan töihin usein kurkun, salaatin ja tomaatteja, sit lisukkeita tuon fiiliksen mukaan. Tänään tein tonnikala-kananmunasalaatin, huomenna varmaan kanaa ja avokadoa :) tai sitten ostan valmiskeittoja tai syön iltaruuan jämiä. Täytetty patonki oli kyl hyvä idea, täytyy iteki joku päivä tehdä!

Vierailija
20/42 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä erilaisia salaatteja, täytteeksi esim. kana+vuohenjuusto tai katkarapu+avokado tai feta+oliivit tai mitä nyt jääkaapista löytyykin ja tekee mieli, päälle balsamicoa, jota mulla on työpaikalla pullo jemmassa. Usein syön salaatin kanssa myös vähärasvaista raejuustoa, iltapäivisin syön välipalana jonkun hedelmän. Mä en oikein ymmärrä osaa työkavereista, jotka joka välissä valittelee kilojaan ja syövät lounaalla pikkusatsin kaurapuuroa tai rahkaa tai jotain kuivia riisikakkuja. He ovat yleensä myös ensimmäisenä kahvitauolla ottamassa keksiä, suklaata mitä ikinä herkkua töistä nyt löytyykään, parempi olisi syödä kunnon terveellinen lounas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi