Ostin vettä puhdistavan kannun, ero on huomattava!
En maistanut aiemmin mitään erityistä hanavedessä, mutta kun suodatin veden aqvakannulla niin nyt tajuan miten onoa vettä olen juonut pk seudulla. Hanavedessä maistuu kloori ja jotain muita outoja makuja joita en osaa sanoa, puhdistetussa ei näitä makuja ole. Se puhdistaa metalleja, lääkeylijäämiä, neutraloi veden ph sopivaksi ym ym. Sokkotestinä siis tein tuon. Suosittelen
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:29"]
en mä voi Lappiin muuttaa kun en osaa saamea enkä tykkäis olla syrjitty mamu.
[/quote]
Mistä lähtien Lappi on ollut Suomesta erillinen maa?
Meillä vesi maistuu ihan sammaleelle.. Onneksi maku vähän paranee, kun pitää vettä jääkaapissa ennen juomista.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:29"]
[/quote]
Mistä lähtien Lappi on ollut Suomesta erillinen maa?
[/quote]onhan ne erinäköisiä ja puhuu eri kieltä ja jne
http://www.hs.fi/kotimaa/a1391157818431
Helsingin hanavesi rökitti kilpailijat makutestissä.
http://www.sodastream.fi/fi/maailman-parasta-vetta
Pääkaupunkiseudulla juodaan maailman parasta vettä.
Mistä ostit ja minkälaisen vedensuodattimen? Minkä hintaisia ne ovat? Olen kauan miettinyt veden suodattamista sillä hanavesi maistuu aivan kloorilta. Miten se käytännössä toimii?
Meillä hanavesi maistuu vain kalkilta :'(
Toimiikohan tuo meillä?
Ja mitä kökköä se filtteri on eli minkä mömmön läpi vesi menee?
Turhake nro one. Menepä elvistelemään kannuinesi maihin, jossa vesi jota juodaan, jota käytetään ruoanlaittoon, jolla peseydytään on paitsi alati kortilla, myöskin todella riskialtista. Ihan älytön turhake on tuo kannu, jos nyt kuitenkin puhutaan alueista, jossa vesi on maailmanlaajuisesti todella korkeatasoista ja turvallista! Ja sitten nuokin turhakkeet ovat kohta Ämmässuota koristamassa... Pk-seudun vesi mitä ainakin minun kotihanoistani on tullut monessakin osoitteessa, on mitä loistavinta.
Www.aqva.fi
se että jossain juodaan paljon huonolaatuisempaa vettä, ei sulje pois sitä ettei meidänkään vesi ole enää täysin puhdasta ja maistuu kloorilta. Eron huomaa kun kokeilee. En tiedä oletteko kännissä jos täytyy tämmöisestäkin asiasta vittuilla. Te voitte minun pulestani juoda kaljaa ja energiajuomia, mutta itse elän terveellisesti.
hinta oli kannu ja filteri n 50€ mut halvempiakin heillä on. Ostin lasisen version.
Pk-seudun vesi tulee tunnetusti Päijänteestä. Kun Päijänne-tunneli oli remontissa joskus 5 vuotta sitten, niin korvaava vesi otettiin Vantaanjoesta. Silloin kyllä jotain sivumakua vedessä huomasi, mutta kyllä minun mielestä tämä Päijänteen vesi on ihan ok, ei mitään makuvirheitä.
Helsingissä hanan sijainnista riippuen klooria on vedessä 0,00 - 0,35 mg/l. Ja tietysti myös talon/taloyhtiön putkistot vaikuttavat makuun. Ehkä asutkin just "kloorisella" seudulla..?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:48"]
Www.aqva.fi
se että jossain juodaan paljon huonolaatuisempaa vettä, ei sulje pois sitä ettei meidänkään vesi ole enää täysin puhdasta ja maistuu kloorilta. Eron huomaa kun kokeilee. En tiedä oletteko kännissä jos täytyy tämmöisestäkin asiasta vittuilla. Te voitte minun pulestani juoda kaljaa ja energiajuomia, mutta itse elän terveellisesti.
hinta oli kannu ja filteri n 50€ mut halvempiakin heillä on. Ostin lasisen version.
[/quote]
Emme ole kännissä, olemme tipattomalla tammikuulla, mutta kannu on turha. Piste. Jollei sitten asu jossain perämetsässä, jossa vesi tulee hanaan ikivanhasta limaisesta rengaskaivosta, jossa lilluu saippuoituneita sammakoita, mutta silloin eivät kannutkaan pelasta tilannetta. Kyllä on sanoisinko jopa ällöttävää, kuinka liiallinen hyvinvointi todella salakavalasti pilaa ihmiskuntaa. Myöskin matkustaminen avoimin silmin avartaa tämän käsittämään ja pysymään senkin vuoksi itse jossain kohtuudessa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:54"]
Www.aqva.fi
[/quote]
Emme ole kännissä, olemme tipattomalla tammikuulla, mutta kannu on turha. Piste. Jollei sitten asu jossain perämetsässä, jossa vesi tulee hanaan ikivanhasta limaisesta rengaskaivosta, jossa lilluu saippuoituneita sammakoita, mutta silloin eivät kannutkaan pelasta tilannetta. Kyllä on sanoisinko jopa ällöttävää, kuinka liiallinen hyvinvointi todella salakavalasti pilaa ihmiskuntaa. Myöskin matkustaminen avoimin silmin avartaa tämän käsittämään ja pysymään senkin vuoksi itse jossain kohtuudessa.
[/quote]
Joo mä ainakin aion ostaa tuollaisen kannun. piste.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:54"]
Www.aqva.fi
[/quote]
[/quote]
Ohhoh.. Itse ainakin olen kiinnostunut veden suodattamisesta sen takia että hanavesi maistuu suoraan sanottuna kamalalta, kloorilta. Jos asuu "perämetsässä" niin se ei tarkoita sitä että vesi maistuisi pahalta tai olisi epäterveellistä. Itse olen ainakin saanut juurikin ihanan raikasta ja hyvää vettä kun olen ollut perämetsässä. :-)
Näin ihmisiä kusetetaan. Rahat pois vain kun he uskovat puhtaan veden muuttuvan puhtaammaksi.
No, makuasioista on vaikea kiistellä. Jos joku kuvittelee että vesi maistuu paremmalta filtterikannussa niin uskokoot. Mutta puhtaampaa se ei ole, ei sillä lailla että sillä olisi mitään merkitystä terveydelle. Suomalaisen hanaveden mineraaliarvot ovat hyvin tarkaan kontrolloituja ja kaikki tiedot löytyvät netistä jos haluaa tarkistaa. Osa mineraaleista saattaa suurissa määrissä olla ihmiselle vaarallisia, mutta siksi niiden määrät ovatkin hanavedessä rajoitettu mahdollisimman mataliksi, ja toiset mineraalit taas ovat tärkeitä ihmiselle eikä niitä siksi kannata suodattaa pois kokonaan vaan niitä jätetään jonkin verran veteen.
Minäkin ostin Britan ja vesi maistui toisenlaiselle, paremmalle. Meni pari kk ja sairastuin munuaisten vajaatoimintaan. Kannun käyttö piti lopettaa. Paha sanoa, saiko se suodatettu vesi munuaisongelman aikaan (ohjeessa on varoitukset munuaissairaille).
Lapissa juodaan hanasta lähdevettä. Ei tarvita puhdistava kannuja. Ihan kiva.
Up