Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin vettä puhdistavan kannun, ero on huomattava!

Vierailija
06.01.2015 |

En maistanut aiemmin mitään erityistä hanavedessä, mutta kun suodatin veden aqvakannulla niin nyt tajuan miten onoa vettä olen juonut pk seudulla. Hanavedessä maistuu kloori ja jotain muita outoja makuja joita en osaa sanoa, puhdistetussa ei näitä makuja ole. Se puhdistaa metalleja, lääkeylijäämiä, neutraloi veden ph sopivaksi ym ym. Sokkotestinä siis tein tuon. Suosittelen

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa keski- Vantaalle, jossa vetemme maistuu ja haisee kloorille. Iho kärsii tästä vedestä plus että makukin on kuvottava.

Se että maailmalla asiat on tässä tapauksessa huonommin niin ei poista sitä ongelmaa, että täälläkin hanavesi voi aiheuttaa herkemmille ongelmia ja se häiritsee itseäni. Pitäisikö miun olla sitten tekemättä mitn asialle..

Kun joku trolli huutelee juomaveden huonoudesta kehitysmaissa, niin pitäisikö meidän vain olla hiljaa.

Jokaisessa maassa on asiat eri tavalla. Ikuinen oravanpyörä se olisi jos alettaisiin vertailemaan maiden hyviä ja huonoja puolia. Suomessa mennään joissakin asioissa eteenpäin ja joissakin taaksepäin.

Jos koet tekemäsi muutokset omalle kohdalle sopiviksi niin thats good, sentään yrität muuttaa asioita elämässäsi;D

Vierailija
22/45 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juotu Britalla suodatettua vettä vuosikausia, ei ole munuaisten vajaatoimintaa tullut esiin vielä.

Ko sairaus on hiljaa etenevä joten olisiko alkanut jo ajat sitten sinullakin. Lääkäriltä tuskin kysyit onko suodatettu vesi vaarallista? Suodattimiahan käyttää vedenpuhdistuslaitoksetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on kannujen käyttö jatkunut?

Vierailija
24/45 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta puhtaampaa se ei ole, ei sillä lailla että sillä olisi mitään merkitystä terveydelle.

Näytätkö vielä ne tutkimukset, joissa vesijohtoveden kloori *ei* aiheutakaan virtsarakon syöpää ja astmaa? Vaihtoehtoisesti voit yrittää kertoa, mikä näissä nykyisissä tutkimuksissa on ollut vikana, kun syöpiä ja astmaongelmia on havaittu.

Vierailija
25/45 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin, koska itsekin ostin pari viikkoa sitten hanaan asennettavan vedenpuhdistimen. Sen siis saa sekä päälle että pois päältä, jolloin hanasta voi ottaa myös tavallista, suodattamatonta vettä. Makuero tuossa puhdistetussa ja tavallisessa hanavedessä on ihan valtava. Suosittelen kaikille!

Vierailija
26/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan sulle, toinen on löytänyt puhtaan terveämmän elämän ja sinä jatkan likaisen veden juomista, taidat olla tunnoton kun et itse maista eroa.

Vierailija
27/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MAINOKSIA VIESTEIHIN

Vierailija
28/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö joku tutkimus jossa on mitattu suodatinkannun toiminta?

Uskaltaisin väittää että jos otan tuosta meidän hanasta vettä ja vaikka siitä poistettaisiin mitä, niin kukaan ei pysty sitä mausta erottamaan. Sen sijaan jos veteen lisätään jotain, niin sen maistaa kyllä. Ettei vaan olisi niin päin että se suodatin lisää veteen jotain mikä maistuu hyvältä?

Vierailija
29/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhake nro one. Menepä elvistelemään kannuinesi maihin, jossa vesi jota juodaan, jota käytetään ruoanlaittoon, jolla peseydytään on paitsi alati kortilla, myöskin todella riskialtista. Ihan älytön turhake on tuo kannu, jos nyt kuitenkin puhutaan alueista, jossa vesi on maailmanlaajuisesti todella korkeatasoista ja turvallista! Ja sitten nuokin turhakkeet ovat kohta Ämmässuota koristamassa... Pk-seudun vesi mitä ainakin minun kotihanoistani on tullut monessakin osoitteessa, on mitä loistavinta.

Niin, koska esim kun syön lautasen tyhjäksi joka kerta koska muualla nähdään nälkää, niin se pelastaa jonkun? Ei muuta kun masut täyteen.

Ei auta ketään ylensyödä, eikä auta ketään jos joku pistää sen hanavetensä filtterin kautta. Se vesi menee kuitenkin käyttöön.

Ennemmin sanoisin että pullovesien ostaminen on täysin turhaa, koska vettä tulee hanasta ja koska muovi.

Juon itse pullovettä päivittäin joten en edes yritä päteä, sanon vaan että ongelma on jossain ihan muualla kuin filtteröidyssä vedessä joka ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
30/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin väittää että jos otan tuosta meidän hanasta vettä ja vaikka siitä poistettaisiin mitä, niin kukaan ei pysty sitä mausta erottamaan. Sen sijaan jos veteen lisätään jotain, niin sen maistaa kyllä. Ettei vaan olisi niin päin että se suodatin lisää veteen jotain mikä maistuu hyvältä?

Mä haistan ja maistan myös hanavedessä kemikaaleja. En aina, mutta joskus. On ihan selvä tuoksu.

Vierailija
31/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän makuisen kahvin salaisuuden kuulee sanottavan olevan käytetyssä vedessä. Olisi mielenkiintoista testata kahvin keittämiseen suodatettua vettä.

Makuaisteissa on ihmisten välillä eroja. Jos uskoo ettei suodatuksesta saa terveysetuja eikä huomaa makuhaittaa vedessä, silloin suodatus on turhaa.

Saastuneen veden juomisen riskin minimoimiseksi toteutan ns. viivästettyä veden käyttöönottoa. Eli minulla on vesi laskettu vesijohtoverkosta muutamaa päivää aiemmin ennen juomista. Mahdollisesta saastumisesta ehdin näin todennäköisesti saamaan tiedon ajoissa. Aiemmin varastoin veden rosteri-kannuihin, mutta siitä tuli makuhaittaa. Nyt vesi on korkealaatuisissa muovipulloissa pyörivällä " lazy susan" alustalla, jossa kätevästi pullot siirtyvät juotavaksi pullotusikäjärjestyksessä.

Vierailija
32/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole pelkkä maku vaan se "pehmentää" (väärä termi, en nyt ehdi goolailla) vettä, joten siitä tulee helpommin kehoon imeytyvää ja siksi sitä on miellyttävämpi nauttia ja solut ottavat sen vastaan paremmin. 

Vierailija
33/45 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole pelkkä maku vaan se "pehmentää" (väärä termi, en nyt ehdi goolailla) vettä, joten siitä tulee helpommin kehoon imeytyvää ja siksi sitä on miellyttävämpi nauttia ja solut ottavat sen vastaan paremmin. 

Kalkki pois ja magnesium tilalle?

Vierailija
34/45 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pissannut ja kakannut Päijänteeseen. Enkä ole varmaankaan ainoa.

Vierailija
35/45 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille. Kyllä meilläkin on jo kauan juomavettä filtteröity ja kun taas tuoreeltaan on noussut muovit vedessä otsikoihin https://yle.fi/uutiset/3-10109332 niin perehdyin asiaan uudelleen ja http://fi.opasnet.org/fi/Juomaveden_kloorauksen_terveyshaitat , että siltä pohjalta toi hanaveden puhtaus. Ite ostin Berkeyn https://vedenpuhdistaminen.com/ juuri, ni ei tarvii kokoajan vaihdella aqva filtteriä hanaan kun lupaavat 10 vuoden käyttöiän suodattimille + puhdistaa myös virukset ja bakteerit. Olen tähän kyllä ollut tyytyväinen, mutta paljon löytyy netistä tietoa ja vaikutti ainakin minut ostamaan. 

Vierailija
36/45 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän, koska asia kiinnostaa. Oulussa vesi maistuu pahalle ja näyttää oudolle. Onko kenelläkään kokemusta näistä vedensuodatuskannuista, ovatko turvallisia käytössä. Toivon että keskustelu jatkuu asiallisena.

Vierailija
37/45 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin eilen Britan peruskannun tarjouksesta. Olen juonut sillä suodatettua vettä aiemmin töissäni, ja muistan ihmetelleeni miten vesi ei jäänyt "hölskymään" sisälleni kuten yleensä. Tämän hölskymisen tunteen takia vedenjuontini on ollut surkeaa jo pitkään, ja olen sitten kitannut limua yms. tilalla. Nyt kun kannu on ollut käytössä päivän verran, olen yllätyksekseni käynyt jääkaapilla juomassa pitkin eilistä + tätä päivää! Vesi maistuu raikkaalta, näyttää puhtaalta eikä tosiaan "hölsky". 

Asun talossa, jossa putket on fiksattu viimeksi ysärillä eikä putkiremonttia tehdä tämänkään vuoden aikana, se varmasti vaikuttaa. Vesi maistuu ja haisee mielestäni pahalta sellaisenaan, eikä houkuttele juomaan. 

Vierailija
38/45 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Brita ja ollaan oltu tyytyväisiä. Vesi maistuu raikkaalta. Suodatin puhdistaa tosi hyvin. Ei mitään sivumakuja, eikä tunkkaisuutta.

Vierailija
39/45 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskaltaisi käyttää mitään suodatinsysteemiä ilman veden tutkimusta ympäristölaboratoriossa.

Vierailija
40/45 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuon kannun toiminta perustuu?

Perinteiseen hiilisuodatukseen. Meillä porakaivovedessä aika paljon kalkkia, joka suodattuu Britalla hyvin. Voisi juoda, mutta kahvinkeitin yms eivät tykkää kalkkivedestä.