Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1561/1787 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellpy on parempi

Vierailija
1562/1787 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut monta kertaa ja tykkään kyllä.

Myynyt en ole koskaan yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1787 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varastomme on pakannut tilauksesi tuotteet. Valitettavasti yksi tuote jää kuitenkin puuttumaan paketistasi, koska sen kunto ei vastannut myynti-ilmoitusta."

Mielenkiintoista, ei ole aiemmin käynyt näin. Tarkistavatko jatkossa vaatteet ennen lähetystä?

Mikä noissa myyntituottojen tilityksissä aina kestää? Taas odoteltu yli kuukausi...

Nyt tuo tilauksesta puuttunut tuote on tullut takaisin myyntiin täsmälleen samoilla tiedoilla kuin aiemminkin. Myyntituottoja olen myös odotellut tilille kohta 2kk eikä aspa tee mitään.

Vierailija
1564/1787 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin Vähiksen chatin kautta viestiä, kun olin odotellut myyntituottoja n. 2 kk, sinne chattiin oli tullut jokin automaattinen valittava kohta myyntitilitysten viivästymisestä, piti laittaa siihen myyjänro ja tilityspyyntöpäivä ja sitten tuli automaattinen viesti että aspaan välitetään viestiä ja tästä n. parin päivän päästä rahat olivat tilillä. Ei tarvinnut kenenkään kanssa Henk. Koht. Jutella asiasta.

Vierailija
1565/1787 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taas pitää vinkua myyntituottojen perään chatissa. Heidän 30 arkipv ei pidä paikkaansa, nytkin on TAAS n. 40 arkipv mennyt ja mitään ei tapahdu.. Sama homma oli viime kerralla - 45 päivän kohdalla hermostuin odottamiseen ja tein chatissa sen automaattisen pyynnön. Outoa, että joka kertaa pitää vielä lähettää erillinen "muistutus" heille myöhästyneistä maksuista...

Vierailija
1566/1787 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 viikkoa mennyt ja 70% myyty. Olen ihan tyytyväinen, vaikka hinnat laitoin melko alas. Suurin osa settejä. 

Vierailija
1567/1787 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mukana kirppismestareita, jotka ovat voineet toteuttaa kirppismestaruutta yrittäjänä?

Vai rajoittuuko se enemmänkin siihen että tavoitteena  on ansaita vähän ekstraa?

Tuossa aiemmin oli mainos, jossa henkilö kertoi tienaavansa jonkin verrankin kuukaudessa. Ajattelisin, että aikaa vievää ainakin aluksi ennen kuin tulosta alkaa tulemaan.

Se miten työn sujuvoittaa (myös asiat jotka valmistelee jo ennakkoon) ja kaikki tarpeelliset välineet ovat lähellä,  tilat missä työskentelee ja riittävät lamput ja selkeät taustat ja väline, jolla tehtävää suorittaa ovat varmasti avainasemassa.  

Olisiko teillä muuta vinkattavaa kirppismestarin työhön?

Täällä olikin jo muistutukseksi, että tuotekategoria tulee oikein.  Vintage erityisesti ja tietysti kaikki muukin.

Käyttääkö kirppismestari pakatessaan tuotteita laatikkoon jotain erityistä systeemiä?

Itse olen sisäpuolelta laatikkoa vahvistanut kulmat leveällä ilmastointiteipillä.  Pakkaan tuotteet siisteihin muovikasseihin ja teen laatikon päätyihin sisäpuolelle vielä pahviosat, jotka suojaavat tuotteita, jos päädyissä on ollut avoinaiset kantoaukot.  Niin  moni laatikko on matkannut käsittelyyn ilman mitään suojausta ja vaatteet pilkottavat  päädyistä.   Tässä olisi opittavaa.    

Vierailija
1568/1787 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan on Vähiksellä joku ale. Miksi? 

Vierailija
1569/1787 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä siellä on ollut aina paljon alekampanjoita. Varmaan heidän liikeidea perustuu osittain siihen. Eihän se myyjän tai kirppismestarin pussista mene vaan heidän omastaan. Itse jo odotan milloin taas tulee -25% alennustuotteista, niin voisi tilata yhden hieman kalliimman tuotteen.

Vierailija
1570/1787 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma myynti menossa Vähiksellä. Myyn lasten tavaraa. Kun se alkoi, laitoin toivelistaan 6 kpl naisten vaatteita seuratakseni menekkiä. 2 niistä käyttämättömiä, 2 vähän käytetty ja 2 hyviä. Yksikään noista toivelistan tuotteista ei ole mennyt, hinnatkin toki laskeneet. Minusta tuo kuvastaa naisten vaatteiden heikompaa kysyntää ja suurta tarjontaa. Mutta turha ehkä kiukutella, että kirppismestari hinnoitellut uuden vaatteen liian alas. Ei niillä uusillakaan ole välttämättä suurta kysyntää. 

Vierailija
1571/1787 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa vähänkäytetystä kannattaa pyytää vaatteen mitat

Älä osta jos ei ole tai ei saa mittoja. Se koko on erilainen jokaisella merkillä

Tuli ostettua sieltä XXL-paitoja joista osa oli todellisuudessa lähempänä kokoa L, mutta opinpahan tästä että mitat pitää olla

Vierailija
1572/1787 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa vähänkäytetystä kannattaa pyytää vaatteen mitat

Älä osta jos ei ole tai ei saa mittoja. Se koko on erilainen jokaisella merkillä

Tuli ostettua sieltä XXL-paitoja joista osa oli todellisuudessa lähempänä kokoa L, mutta opinpahan tästä että mitat pitää olla

Mitat joko on tai ei ole. Valitettavasti niitähän ei voi sieltä mitenkään pyytää. Tätä kannattaa miettiä myyjän/kirppismestarin jo tietoja laittaessa ja ostajan ostaessa. Itse en osta, ellei ole mittoja tai kyseisen merkin mitoitus ennestään tiedossa. Muuten käy just noita, että ostat XXL kokoa ja saat L kokoa, mikä just ja just saattaa mennä päälle, mutta on aivan liian tiukka. Itse laitan kokotietoihin vaatteen todellisen koon. Kuvauksessa saatan mainita, että kokomerkintä XL, mutta vastaa M-L kokoa. Ja mitat vielä lisäksi.

Vierailija
1573/1787 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittojen ilmoittaminen parantaa myyntiä huomattavasti. Tämän olen myyjänä huomannut. Palautuksia tulee hyvin vähän silloin. 

Vierailija
1574/1787 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mittoja ei edellytetä myyjiltä ja kirppismestareilta? 

Vierailija
1575/1787 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä siellä on ollut aina paljon alekampanjoita. Varmaan heidän liikeidea perustuu osittain siihen. Eihän se myyjän tai kirppismestarin pussista mene vaan heidän omastaan. Itse jo odotan milloin taas tulee -25% alennustuotteista, niin voisi tilata yhden hieman kalliimman tuotteen.

Mitä ihmettä. Totta kai se menee myyjän pussista. Jos on vaikka 50 euron tuote, ja alekampanjan aikana tuotteesta saa 30% alennuksen, niin alennushan on reilusti yli sen vähiksen lisäämän osuuden. Tämä nyt vaan esimerkkinä kuvastamaan, ettei se edes ole mahdollista, että se menisi vähiksen osuudesta. Sitä paitsi, jokainen myyjä voi itse laskea ja todeta siitä myytyjen tuotteiden listasta, että alennus nimenomaan lasketaan myyjän asettamasta hinnasta (tai tarkemmin siitä hinnasta mikä sillä hetkellä on ollut voimassa mahdollisten säännöllisten hinnanalennusten jälkeen).

Vierailija
1576/1787 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ollut kyse niistä tietyillä viikoilla tulevista hinnan alennuksista, jotka kerrotaan jo myymisen ehdoissa. Oli kyse alekampanjoista, esim jokaisesta aletuotteesta tulee vielä miinusta 1 euro. Nämä menee Vähiksen piikkiin. 

Vierailija
1577/1787 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet kommenttini ajatuksella, niin huomaat, että minä en nyt puhu noista euron alekampanjoista, vaan nimenomaan näistä "saa kaikista alennetuista tuotteista lisäalennusta 25% tai 30% tai jotain vastaavaa, jos ostoskorissasi on vähintään 7 tai 10 tai mitä nyt milloinkin pitää olla" -alekampanjoista, joita viime aikoina on ollut montakin. Eli ne tulevat noiden säännöllisten, sopimusehdoissa mainittujen alennusten lisäksi, kuten jo mainitsinkin.

Vierailija
1578/1787 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli juurikin näistä oli kyse, ei mistään euron kampanjoista.

Vierailija
1579/1787 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli euron kampanjat tai -25% tai mitä vaan, mitä asiakkaille eli potentiaalisille ostajille ulospäin mainostetaan, niin ne EIVÄT mene myyjät pussista.

Erikseen on nämä -20%, -40%, -60% ja -80% hinnanalennukset viiden viikon välein, jotka menee myyjän pussista, mutta niistähän ei ostajille tiedoteta, vaan ovat normaaleja myyntihinnan alennuksia, kun tuotteet eivät ole menneet kaupaksi siinä ajassa.

Vierailija
1580/1787 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt siellä mitään, mutta ostanut olen. Melko tyytyväinen olen ollut, toisin kuin Emmyyn, sieltä katosi kaksi kassillista vaatteita, osa mystisesti löytyi ja nekin niin, että väittivät Burberryn paidan olevan kopion, olen sen ostanut itse lontoosta Burberryn myymälästä! Ikinä en tuonne lähetä mitään, tai osta sieltä mitään.