Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1521/1787 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy nyt sanoa, että olen tehnyt todella hyviä ostoksia vk:sta. Olen ostellut paljon erilaisista kampanjoista ja mulla on nyt työvaatetta - mekkoja ja tunikoita- sekä urheiluvaatteita pitkäksi aikaa. Ostanut myös lapsenlapselle ihania tyttöjen juttuja tosi edullisesti. Aikaa kyllä vierähtää runsaasti kun valikoimaa seurailee, mutta talletan aina toivelistalle kivoja juttuja ja teen sitten kerrallaan isomman määrän ostoksia. Ei ole tarvinnut uutena ostaa paljon mitään pitkiin aikoihin.

sellpy on parempi! Hyväkuntoisempia vaatteita

Minusta vaihtelee kunto Vähänkäytetyn ja Sellpyn välillä. Voi olla, että Sellpyllä keskimäärin hieman parempi vaatteiden kunto, koska kaikki vaatteet käsittelee ammattilainen Sellpyn toimesta. Mahdolliset viat listataan erikseen jne. Mutta superhyväkuntoisia ja niitä huonompiakin olen saanut molemmista paikoista.

Vierailija
1522/1787 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. Olen joskus selannut noita myytäviä tuotteita mutta huonoja ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1787 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolta kymmenien  tuhansien myytävien tuotteiden joukosta löytyy varsinaisia helmiä. Itse olen tilannut useasti ja olen tyytyväinen.

Vierailija
1524/1787 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy nyt sanoa, että olen tehnyt todella hyviä ostoksia vk:sta. Olen ostellut paljon erilaisista kampanjoista ja mulla on nyt työvaatetta - mekkoja ja tunikoita- sekä urheiluvaatteita pitkäksi aikaa. Ostanut myös lapsenlapselle ihania tyttöjen juttuja tosi edullisesti. Aikaa kyllä vierähtää runsaasti kun valikoimaa seurailee, mutta talletan aina toivelistalle kivoja juttuja ja teen sitten kerrallaan isomman määrän ostoksia. Ei ole tarvinnut uutena ostaa paljon mitään pitkiin aikoihin.

Sellpy ilmoittaa usein myös vaatteiden ja laukkujen mitat. En osta vk:sta vaatteita koska ei ole ilmoitettu yhtään mittaa.

Vierailija
1525/1787 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellpy ilmoittaa usein myös vaatteiden ja laukkujen mitat. En osta vk:sta vaatteita koska ei ole ilmoitettu yhtään mittaa.

Onhan siellä. Itse olen laittanut kaikkiin tuotteisiin mitat ja ostanut myös sellaisia vaatteita. 

Vierailija
1526/1787 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä nähnyt Sellpyssä vaatteiden mittoja. Saattaa joku vyötärömitta joskus olla housuista tms. Laukkujen mitat taitaa olla.

On Vähänkäytetyssä osassa vaatteista mitat. Sehän riippuu myyjästä, mittaileeko niitä. Itse laitan kaikkiin siellä myymiini vaatteisiin ja laukkuihin mitat. Jopa kenkiin laitan sisämitan ja päkiän mitan.

Vierailija
1527/1787 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kolme laatikkoa. Elokuussa kaksi ja syyskuussa yhden. Myyntiin oli pantu vain 18 vaatetta. Aloin ihmettelemään miksi noin vähän on myynnissä. Nyt olen ollut monta kertaa yhteydessä Vähänkäytettyyn. Saan melkein joka kerta erilaisen vastauksen. Vaatteet ovat muka likaisia tai ryppysiä. (Se ei missään tapauksessa pidä paikkaansa). Hylättyjäon heidän mukaansaansa 30. Yksi laatikko on hävinnyt,josta luvattiin hyvitys 25€. Pyysin Ossi Salon(omistaja)yhteystietoja, niitä kuulemma ei ole. Lupasivat jättää soittopyynnin. Ei ole kuulunut. (Minulla oli ystävä mukana kun pakkasin vaatteet). Että näin toimii Vähänkäytetty.

Vierailija
1528/1787 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkea palvelu ja hylkäsivät tuotteita 60kpl. Selvitystä kun pyysi ja perusteita niin ei ollut. Merkkituotteita meni hylkyyn Gugguu,Metsola jne. Tuotteet olivat hyväkuntoisia. En suosittele kenellekkään! 

Vierailija
1529/1787 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihan oikeasti viitsikö. Jos lähetätte vaatteita myyntiin kirppismestarin kautta hinnoiteltavaksi, niin ei ne niitä huvikseen hylkää. Tottakai jokainen hieno gugguu ja metsola tietää rahaa myös kirppismestarille. 

Vierailija
1530/1787 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin, että Vähiksen mainonta tuonut paljon kirppiksiin tottumattomia palveluun. Osa ostajista ei tajua, että kirppiksellä on monen hintaista ja kuntoista ja löytöjä tehdäkseen on pengottava ja etsittävä. Osa myyjistä ei tajua, mikä on ostajalle olennaista, ettei kaikki mene kaupaksi ja osasta tuotteista on jo ylitarjontaa. Ja moni ei tajua, että kyse on yrityksestä, jolla on myös kuluja. 

Vierailija
1531/1787 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kevyttä pelleilyä näin myyjän kannalta tämä Vähän Käytetty. Lähetin 5 isoa pahvilaatikollista pestyjä, silitettyjä ja ehjiä, puhtaita vaatteita mistä raakattiin isot erät pois, syitä mm. "kulahtaneet", tahraa, ei kympin arvoiset, karvaa yms. En omaa lemmikkiä ja tukkakin on lyhyt, joten mistähän sitä karvaa sitten on muka vaatteisiin tullut...

Yksikään ei myöskään ollut ystävieni ja omasta mielestä niin huonokuntoinen, ettei myytäväksi kelpaisi, kyllä muilla kirppiksillä löytyy paljon käytetympiä versioita! Miten pari kertaa käytetty vaate voi ylipäätään olla kulahtanut / kerran pesty haalistunut?? 

Sitten nostivat logistiikkamaksuja ja osa tuotteista vielä näyttää tulevan takaisinkin, joten olen vielä monta kymppiä miinuksella, vaikka tuotteita oli useita satoja - myyntiin kelpasi tosin vain vähän yli 80. Nyt hintoja laskettu luvatusti niin, että ovat 1-2€ kipale, joten laskeskelin huvikseni jään enintään pari egeä plussan puolelle jos hyvin käy.

Tuotteissa oli myös uusia merkkilaukkuja ja pari uutta takkia, eivät menneet kaupaksi, tämäkin erikoista. Kiinnitin myös huomiota hurjiin varastoihin: paitoja & puseroita saattaa olla jopa 10 000 kpl jos et erikseen suodata kokoa, väriä, mallia jne. Kuka jaksaa katsella edes 100, puhumattakaan 10 000 sivua?!

Mies nauroi älä ikinä sorru tuohon enää, ainakaan Myy Helposti - palvelu ei tuota. Ja turha sanoa "kirppismestarit" tietävät mitä tekevät: netissä on kymmeniä ja kymmeniä samoja kohtaloita ja ihmettelyjä minne vaatteet täällä häviävät / kokonaan lajitellaan pois.

Seuraavan vaate-erän lahjoitan suoraan hyväntekeväisyyteen tai otan nätisti pöydän kirppikseltä, johon tähänastiset vaatteeni ovat ennenkin kelvanneet! Välttäkää! 

Vierailija
1532/1787 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin kolme laatikkoa. Elokuussa kaksi ja syyskuussa yhden. Myyntiin oli pantu vain 18 vaatetta. Aloin ihmettelemään miksi noin vähän on myynnissä. Nyt olen ollut monta kertaa yhteydessä Vähänkäytettyyn. Saan melkein joka kerta erilaisen vastauksen. Vaatteet ovat muka likaisia tai ryppysiä. (Se ei missään tapauksessa pidä paikkaansa). Hylättyjäon heidän mukaansaansa 30. Yksi laatikko on hävinnyt,josta luvattiin hyvitys 25€. Pyysin Ossi Salon(omistaja)yhteystietoja, niitä kuulemma ei ole. Lupasivat jättää soittopyynnin. Ei ole kuulunut. (Minulla oli ystävä mukana kun pakkasin vaatteet). Että näin toimii Vähänkäytetty.

Kuulostaa tutulta, itsellä raakattiin n. 70% pois vaatteita. Olen siisti, vaatteita säännöllisesti kierrättävä ihminen; minulla kans oli ystävät mukana kun pestiin ja silitettiin tuotteita.

Olen tullut tulokseen vaatteet pidetään joko itse tai ne myydään eteenpäin - ei jokaisella voi hyväkuntoiset vaatteet olla näiden "sankareiden" mielestä "huonokuntoisia". Ala-arvoista toimintaa, hyvä että pidät puolesi ja vaadit selvityksiä. Niitä on todellakin tultava!

Vierailija
1533/1787 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vaatteita voi olla yhtä lajia valtavat määrät. Katsopa nappiksia koko 42 tai urheilulaukkua tai miesten pukua koko S. Kannattaa miettiä, mitä myy missäkin ja tehdä se ennen myyntiin laittamista. 

Vierailija
1534/1787 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen kirppismestari ja muistan hyvin metsolan lasten malliston  hienon hihattoman mekon. Tuli kiva mieli, että jes kiva mekko. Mutta. Mekossa oli tahra edessä, ei kovin iso mutta selkeä. 

Oli pakko hylätä, kun TAHROJA ei saa olla.

Jos tahran kuvaa ja kirjoittaa, että pieni tahra, se hylätään tarkastuksessa, niinkuin kuuluukin. Ja ei vaan voi laittaa silmiä kiinni, ettei muka olisi tahraa, jos tahra on. Ja millään suurennuslasilla ei tarvinnut tahraa etsiä.

Taisi olla jtn gugguitakin erässä. Ja siinäkin hihansuussa tahraa. 

Jos tahra on niin tahra on.

Ja todellakin toivoisin ettei olisi. 

Vierailija
1535/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myynyt itse ja lähetin syksyllä 8 laatikollista myyntiin. Näistä on tullut myyntituloa vajaa 1000 euroa, joista myyntikulut ehkä 80 euroa (yksi myyntiinlähetyskampanja oli, josta sai10 e vähennystä). Vielä on myymättä n. 15 tuotetta. Yritin lähettää pääosin  sellaisia myyntiin, joiden ajattelin käyvän kaupaksi, eli lasten talvi-ja välikausivaatteita, kenkiä ja naisten ulkovaatetta. Itse en uskaltaisi lähettää myyntiin  esim.naisten paitoja yms. koska pelkään näiden hukkuvan palvelun tuhansien tuotteiden joukkoon. Uskoisin kaikenlaisten lasten vaatteiden käyvän kaupaksi, mutta hinnat eivät voi olla kovin korkeat yksittäisille lasten vaatteille, jolloin ei välttämättä kannata tuhlata aikaa tuotteiden kuvaukseen, ilmoitusten tekemiseen yms.

Vierailija
1536/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiin liittyen olen tehnyt seuraavia huomioita myynti-ilmoituksista:

-huonot tuotekuvat tai vain yksi kuva ilmoituksessa, kuva liian epätarkka tai liian kaukaa otettu, jossa myös muuta ympärillä. Huono valoitus.

-ilmoitukseen laitettu tuote useisiin kokoluokkiin, jolloin ei voi tietää, mikä tuotteen todellinen koko on, ei mittoja tai lisätietoja ilmoituksessa.

-tuotteet ovat ryppyisiä tai vanhanaikaisia, myynti-ilmoitus ei houkuttele ostamaan. 

-tuotteet hinnoiteltu aivan liian kalliiksi

-myynnissä väärän kauden tuotteita.

-tuotesettiin on ympätty toisistaan liian erilaisia/erivärisiä tuotteita, eli vain esim. yksi on niistä on ostajalle mieluinen, jolloin koko setti jää ostamatta.

Hyvässä tuoteilmoituksessa puolestaan on useita kuvia myytävästä tuotteesta, kuvat on otettu hyvässä valaistuksessa ja rajattu siten että kuvassa on ainostaan myytävä tuote ja myös useita lisäkuvia esim. yksityiskohdista, materiaali/pesulapusta, tarkka kokotieto, mitat, nykyaikaisia tuotteita myynnissä ja hintapyyntö kohtuullinen, ei kuitenkaan puoli-ilmainen. Tuotteet siistejä ja myyntikelpoisia, mahdolliset viat on kerrottu ja kuvat otettu myös vioista. Vaatteet on kuvattu henkarissa ja aseteltu edustavasti sopivankokoiseen henkariin. Ilmoituksessa on myös muutama sanallinen kuvaus tuotteesta, joka kuvaa asetettua kuntoluokitusta, kuten "hyväkuntoinen, vähäistä pesunukkaa, pientä tummentumaa hihansuissa" tms. Kaiken kaikkiaan tuote kuvautuu ilmoituksessa siten, että voisit itsekin ostaa tuotteen ilmoituksen perusteella.

Vierailija
1537/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki mustia vaatteita myyville: kannattaa ottaa kuvat hyvässä valossa tai edes yksi kuva salaman kanssa. Olen selannut satoja mustia housuja ja jakkuja, joista ei näy yksityiskohdat ollenkaan.  

Vierailija
1538/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kertoo, että ystävä ollut paikalla paketessa. Onko se ystävä käynyt tarkasti ja hyvässä valossa läpi kaikkien tuotteiden kaikki pinnat, taskujen ja kenkien sisäpuolet, vetoketjut, nepparit ja saumat? Pintapuolisesti katsomalla ei näe kaikkea. 

Vierailija
1539/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen usein huomannut että vasta riittävän hyvässä valossa kuvatessa esim. tahrat tai muut pikku epäkohdat tulevat näkyviin, vaikka en olisi niitä käytössä huomioinut.

Vierailija
1540/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki mustia vaatteita myyville: kannattaa ottaa kuvat hyvässä valossa tai edes yksi kuva salaman kanssa. Olen selannut satoja mustia housuja ja jakkuja, joista ei näy yksityiskohdat ollenkaan.  

Tää on pirun vaikea. Olen koittanut ottaa mustista vaatteista kuvia salaman kanssa ja ilman salamaa, eri kameran asetuksilla. Salaman kanssa kuva on selkeä, mutta liian tumma. Ilman salamaa taas jotenkin "heilahtaneen" oloinen, epäselvä. Ainoastaan yksityiskohdat vaatteista näyttävät sellaisilta kuvattuina kuin silmin katsottunakin. 

Tämän takia varmaankin mustat vaatteet jää välillä kokonaan myymättä tai arvokkaammatkin vaatteet menee vasta sitten kun hinta on laskenut jo monta kertaa.

Se kuvan valoisuuden säätö, joka Sellpyssä on nykyään, olis Vähänkäytettyssäkin tosi kätevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi