Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oli euron kampanjat tai -25% tai mitä vaan, mitä asiakkaille eli potentiaalisille ostajille ulospäin mainostetaan, niin ne EIVÄT mene myyjät pussista.
Tämä on
Erikseen on nämä -20%, -40%, -60% ja -80% hinnanalennukset viiden viikon välein, jotka menee myyjän pussista, mutta niistähän ei ostajille tiedoteta, vaan ovat normaaleja myyntihinnan alennuksia, kun tuotteet eivät ole menneet kaupaksi siinä ajassa.Tämä on hyvin mielenkiintoista. Eli jos tuotteen alkuperäinen hinta on vaikka 50 euroa, niin myyjä saa aina joko tasan 50, 40, 30, 20 tai 10 euroa, riippuen siitä, millä viikolla tuote on myyty? Eli vähiksen tuotot menevät alennuskampanjan aikana myytyjen kalliimpien tuotteiden kohdalla miinukselle ja kalliimpien tuotteiden myyjille joudutaan käytännössä maksamaan jokaisesta tietyn hintarajan ylittävän tuotteen myynnistä kampanjan aikana? Olen vilpittömästi
Alkuosa just näin, että myyjä saa 50 euron tuotteesta 50, 40, 30, 20 tai 10 euroa, riippuen siitä, millä viikolla tuote on myyty. Loppuosaa en nyt ymmärtänyt. Eihän se Vähis miinukselle mene varsinkaan kalliimmista tuotteista? Noihin hintoihin lisätään se Vähiksen osuus alle 5e euron tuotteissa +2,90e, 5-14,99e tuotteissa +3,90e ja yli 15e +4,90e. Lisäksi ottavat vielä käsittelykuluja jokaisesta tuotteesta 1,49e/kpl. Eli nuo summat on mitä heille jää. Kyllähän tuo varmaan koviin tuotevolyymeihin perustuu, koko ajanhan he yrittävät saada sinne lähettämään lisää tavaraa. Ja tilitykset on myöhässä.
Onko muuten kellään ollut ongelmaa tuotteiden näkymisessä palvelussa? Minulta ostettiin eräs takki ja sitten se niinsanotusti "palautui myyntiin". Nyt näyttää olevan "myynnissä", mutta takkia ei löydy myyjänumerolla hakemalla omista tuotteistani (kaikki muut kyllä löytyvät), eikä takin koko- ja merkkitiedoilla hakemalla hausta. Tällaista on ollut ennenkin joidenkin tuotteiden kohdalla. Ärsyttää vaan, että eipä sitä voi sieltä kukaan ostaakaan, kun ei näe koko ilmoitusta.
Enkä nyt viitsi Vähikseltä kysyäkään tuosta, kun vastaukset on aina niin epämääräisiä. Monesti veikkaan, että tietoa/taitoa/osaamista ei vaan ole. Palvelualusta on varmaan niin hankala, ettei kukaan oikein ymmärrä miten se toimii, ei ainakaan asiakaspalvelussa olevat. Toki peruskäyttöä osaavat neuvoa, mutta sen osaan itsekin. Jos joku erikoisempi ongelma tulee, niin levitellään käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuosa just näin, että myyjä saa 50 euron tuotteesta 50, 40, 30, 20 tai 10 euroa, riippuen siitä, millä viikolla tuote on myyty. Loppuosaa en nyt ymmärtänyt. Eihän se Vähis miinukselle mene varsinkaan kalliimmista tuotteista? Noihin hintoihin lisätään se Vähiksen osuus alle 5e euron tuotteissa +2,90e, 5-14,99e tuotteissa +3,90e ja yli 15e +4,90e. Lisäksi ottavat vielä käsittelykuluja jokaisesta tuotteesta 1,49e/kpl. Eli nuo summat on mitä heille jää. Kyllähän tuo varmaan koviin tuotevolyymeihin perustuu, koko ajanhan he yrittävät saada sinne lähettämään lisää tavaraa. Ja tilitykset on myöhässä.
No, yritän selittää, mitä tarkoitan. Kuten sanoit, vähiksen osuus on korkeimmillaan 4,90. Käsittelykuluja en tähän laskisi mukaan, koska niidenhän oli tarkoitus kattaa todellisia varastointi- ja logistiikkakustannuksia, kuten todettiin silloin, kun siirryttiin siitä eräkohtaisesta myyntiinlähetyskulusta tuotekohtaisiin logistiikkamaksuihin.
Yhden ja kahden euron alekampanjoissa ei tietenkään miinukselle mennä, mutta keskustelu syntyikin prosenttialekampanjoista, kun eräs aiempi kommentoija ilmoitti odottavansa seuraavaa 25% alennuskampanjaa, jotta voisi ostaa muutaman kalliimman tuotteen. Otetaan nyt tähän yksinkertainen esimerkki.
Tuotteen myyntihinta on 44,90, josta myyjän osuus on 40 euroa ja vähiksen osuus 4,90.
Ostaja ostaa tuotteen 25% alennuskampanjan aikana ja saa tuotteesta siten 11,23 euroa alennusta.
Tuotteesta on maksettu yhteensä 33,67 euroa, mutta myyjän kuuluu saada siitä oma osuus eli 40 euroa. 33,67 - 40 = -6,33
Käytännössä raja menee jo 20 euron myyntihinnan paikkeilla, jos lähtökohdaksi otetaan se 25% alennus ja 4,90 vähiksen osuus, koska 25% alennus 20 eurosta on 5 euroa. Ja jos otetaan huomioon, että vielä vähän aikaa sitten vähiksen osuus oli vain 2,90 riippumatta tuotteen alkuperäisestä hinnasta, niin siinähän sulaa koko se 2,90 osuus jo 11,50 euron hintaisen tuotteen kohdalla. Voisi kuvitella, että etenkin kalliimmat tuotteet menevät hyvin kaupaksi prosenttialekampanjoiden aikana.
Myymättä jääneistä tuotteistakin maksetaan toki logistiikkamaksut, mutta eikö näistäkin aiheudu varastointi- ja logistiikkakustannuksia. Varsinkin kun puhutaan näistä, joita ei lunasteta takaisin.
Kiitos selvennykestä, joo näinhän se menee. Enpä ollut tuota jaksanut ajatella heidän kannaltaan. Eli Vähikselle tulee takkiin noiden isompien alekampanjoiden aikana kalliimmista tuotteista.
Ehkä ajattelevat, että saavat varastoja tyhjennettyä kampanjoiden aikana ja enemmän tilauksia ja uusia asiakkaita.
...kyllähän se silti mietityttää, että onko nuo tulot ja menot nyt ihan loppuun asti mietitty :D
Vierailija kirjoitti:
https://humm.fi/kokemuksia/vahankaytetty/ Tämä varmaan selittää Vähiksen aspaa....
Mitä tästä? Kaupallisen toimijan tekstiä, jolla markkinoidaan Hummia. Miten sitten, mikä on pointtisi?
Sitä että Vähiksen asiakaspalvelu on ulkoistettu tuolle Hummille. Jutun mukaan "Vähänkäytetyn omat asiakaspalvelijat hoitavat vielä kaikista haastavimmat chat-asiakaspalvelucaset." Eli ei ole ihme jos oikeita vastauksia on hankala saada, kun ensin chattibotti blokkaa suurimman osan kyselijöistä ja lopuille suurimmalle osalle kysyjistä vastaa Hummin aspa, eikä Vähiksen omat työntekijät.
Ilmeisesti joskus kun tuote palautetaan, ja päätyy takaisin myyntiin, jää tuote piiloon. Onkohan niin, että kaikki palautukset naputellaan manuaalisesti ja välillä joku kohta jää ruksaamatta. Jos siis huomaatte, (onneksi varmaan harvoin), ettei joku oma tuote näy haussa tai omissa tiedoissa, ottakaa yhteyttä vähikseen, niin he palauttavat tuotteen takaisin näkyviin ja myyntiin.
Onko muilla ollut tilitykset pahasti myöhässä? Mä oon odottanut jo maaliskuun alusta rahojani. On luvattu kiirehtiä tilityksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tilitykset pahasti myöhässä? Mä oon odottanut jo maaliskuun alusta rahojani. On luvattu kiirehtiä tilityksen kanssa.
Aikoinaan yksi pakettini oli pitkään hukassa postin osalta, posti pyysi olemaan lähettäjään yhteydessä, yritin useamman kerran soittaa tän firman asiakaspalveluun, lopulta sieltä soitettiin ja sain vaan yrityksen johtajan vihaiset haukut, uhkaili häirikkösoitoista ilmoittaa kännykkäoperaattorilleni.
Sen koomin en ole kyseisen firman kanssa asioinu, suosittelen sellpy.fi kaikille jotka olette pettyneet vähänkäytetty.fi palveluun
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuun puolivälistä oon odottanut rahoja.
Oottehan huomanneet tämän tiedotteen?
https://support.vahankaytetty.fi/fi/articles/6245794-myyntituottojen-ma…
Ennen se 30 arkipäivää kerrottiin viiveenä ja poikkeuksena, nyt se mainitaan normina... Eikö sinne aspaan voi ottaa lisää tekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Oottehan huomanneet tämän tiedotteen?
https://support.vahankaytetty.fi/fi/articles/6245794-myyntituottojen-ma…
Ennen se 30 arkipäivää kerrottiin viiveenä ja poikkeuksena, nyt se mainitaan normina... Eikö sinne aspaan voi ottaa lisää tekijöitä?
Tuossa tiedotteessa lukee 30 vuorokautta, ei 30 arkipäivää. Mulla mennyt nyt 84 vuorokautta.
Ihan järkyttävän pitkiä tilitysaikoja nyt. 30 vrk olisi paljon sekin. Mulla myynti päättyy elokuussa, 2 tavaraa enää myynnissä. Ärsyttää, jos saa odottaa noin pitkään.
Joo, ovat muokanneet tuota tiedotetta nyt, mutta jotenkin käsittämättömään suuntaan. Ennen siinä luki tosiaan, että viive on noin 30 ARKIpäivää. Tosiasiassa tuolloinkin viive oli n. 45 arkipäivää. Nyt siinä lukee 30 VRK, minkäköhän takia? Arvasinkin tämän, että kevään ja kesän koittaessa tilitykset myöhästyy entisestään. Itse tein nyt sen kiirehtimispyynnön taas (3. krt tänä keväänä), josko tuo nyt mitään auttaa. Tällä kertaa odotellut siis rahoja maaliskuun lopusta.
Naurattaa, kun kesällä 2019 he lupasivat tilityksen 1-3 pvässä. Olin aivan hermona, kun heinäkuussa jouduin odottelemaan rahojani kokonaisen viikon! :D Voi kun olisi nytkin jostain viikosta tai parista vaan kysymys.
Ja edelleen toisaalla Vähiksen sivuilla sanotaan, että 14 vrk.
https://support.vahankaytetty.fi/fi/articles/5579584-myy-itse-myyntituo…
Eikö myyjällä ole mitään oikeuksia tässä?
Mulla on 3.3 eli 3kk sitten tehty tilityspyyntö. Jossain tiedotteessa luki, että maksamme järjestyksessä, vanhimmasta lähtien.
Aiemmin olen minäkin ollut tyytyväinen myyjä Vähänkäytetty.fi:ssä, eka paketti lähti sinne myyntiin reilut 7 vuotta sitten ja olen myynyt pari kertaa vuodessa.
nyt ei enää uskalla laittaa tuonne myyntiin. Taitaa olla menossa nurin, kun tilitykset kestää noin kauan.
Tämä on hyvin mielenkiintoista. Eli jos tuotteen alkuperäinen hinta on vaikka 50 euroa, niin myyjä saa aina joko tasan 50, 40, 30, 20 tai 10 euroa, riippuen siitä, millä viikolla tuote on myyty? Eli vähiksen tuotot menevät alennuskampanjan aikana myytyjen kalliimpien tuotteiden kohdalla miinukselle ja kalliimpien tuotteiden myyjille joudutaan käytännössä maksamaan jokaisesta tietyn hintarajan ylittävän tuotteen myynnistä kampanjan aikana? Olen vilpittömästi kiinnostunut, mitä järkeä tämmöisessä on. Se tosin selittäisi ne pitkään jatkuneet tilitysviiveet kuten myös sen, miksi palvelun hintoja korotettiin takautuvasti ja porrastetusti.