Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1541/1787 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirppismestari ja meidän kirppismestarien omassa keskusteluryhmässä on vähikselle ehdotettu, että hylätyistä tuotteista voisi ottaa kuvia, jotka näkyisivät myös asiakkaalle, joka on tuotteet lähettänyt myyntiin. Näin kellekään ei jäisi epäselväksi se, miksi tuotteet on hylätty. Sydämeni pohjasta voin vannoa, että itse ainakin hylkään vain ja ainoastaan syystä. Hyvin usein on esimerkiksi erä aivan nykyaikaista ja käyttökelpoista, ehjää vaatetta, MUTTA ne on otettu suoraan käytöstä/kaapista, jolloin vaatteissa on jo sellainen likainen haju. Harmittaa tällaisia hylätä, mutta säännöt on säännöt. Kerran tuli iso erä aivan ihania naisten merkkivaatteita, mutta niistä oli n. 90 % likaisia. Tein poikkeuksen ja pesin kaikki. Satunnaisesti olen myös silittänyt, varsinkin arvokkaammat vaatteet (jos ovat puhtaita). Toivoisin että myyntiin lähettävät ymmärtäisivät, että me emme hylkää vaatteita ilman syytä. Emmekä pidä niitä itsellämme, vaan hylätyt lähetetään takaisin vähänkäytetylle.

Vierailija
1542/1787 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntiin liittyen olen tehnyt seuraavia huomioita myynti-ilmoituksista:

-huonot tuotekuvat tai vain yksi kuva ilmoituksessa, kuva liian epätarkka tai liian kaukaa otettu, jossa myös muuta ympärillä. Huono valoitus.

-ilmoitukseen laitettu tuote useisiin kokoluokkiin, jolloin ei voi tietää, mikä tuotteen todellinen koko on, ei mittoja tai lisätietoja ilmoituksessa.

-tuotteet ovat ryppyisiä tai vanhanaikaisia, myynti-ilmoitus ei houkuttele ostamaan. 

-tuotteet hinnoiteltu aivan liian kalliiksi

-myynnissä väärän kauden tuotteita.

-tuotesettiin on ympätty toisistaan liian erilaisia/erivärisiä tuotteita, eli vain esim. yksi on niistä on ostajalle mieluinen, jolloin koko setti jää ostamatta.

Hyvässä tuoteilmoituksessa puolestaan on useita kuvia myytävästä tuotteesta, kuvat on otettu hyvässä valaistuksessa ja rajattu siten että kuvassa on ainostaan myytävä tuote ja myös useita lisäkuvia

Olen saanut hyvin kaupaksi vaatteita just sillä että otan tarpeeksi kuvia ja rehelliset kuvaukset. Settiin laitoin vain samanteemaisia pieniä koruja ja sekin meni kaupaksi. Vaikein oli saada myytyä mustia perustoppeja vaikka olikin käyttämättömiä, varmaan kun kaupastakin saa jo halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1787 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän vain vaatteita jotka pesen, silitän ja teippiharjaan eikä yksikään ole mennyt hylkyyn.

Vierailija
1544/1787 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eniten valittaa, tuntuu myyvän isoja määriä naisten vaatteita ja asusteita ja korostavat uusien vastaavien hintoja ja merkkituotteita. Mitä tästä voi päätellä? 

Vierailija
1545/1787 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varastomme on pakannut tilauksesi tuotteet. Valitettavasti yksi tuote jää kuitenkin puuttumaan paketistasi, koska sen kunto ei vastannut myynti-ilmoitusta."

Mielenkiintoista, ei ole aiemmin käynyt näin. Tarkistavatko jatkossa vaatteet ennen lähetystä?

Mikä noissa myyntituottojen tilityksissä aina kestää? Taas odoteltu yli kuukausi...

Vierailija
1546/1787 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli outoa, kun palautin reklamaationa tuotteen, joka oli eri merkkinen kuin oli ilmoitettu ja tuotteessa oli tussitahroja niin se oli laitettu suoraan myyntiin samana ilmoituksena.

Vierailija
1547/1787 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Nyt Sellpykin perii 1,20 per tuote, meni kaupaksi tai ei. Loppuu sitten siihen senkin palvelun käyttö.

Vierailija
1548/1787 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut tavaraa myyntiin näillä uusilla hinnoilla ja hyvin mennyt kaupaksi. 12 tuotetta/ settiä, joukossa vain yksi vaate. Suurin osa 2-3 tuotteen settejä.

Vierailija
1549/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittanut tavaraa myyntiin näillä uusilla hinnoilla ja hyvin mennyt kaupaksi. 12 tuotetta/ settiä, joukossa vain yksi vaate. Suurin osa 2-3 tuotteen settejä.

Mitä tuotteita olet myynyt, jos vain yksi vaate joukossa?

Vierailija
1550/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Nyt Sellpykin perii 1,20 per tuote, meni kaupaksi tai ei. Loppuu sitten siihen senkin palvelun käyttö.

Katsoin Sellpyn hintoja myyjälle ja eipä paljon jää myyjälle alhaisissa hinnoista käteen, jos tuote myydään 3 eurolla, jää myyjälle 0 euroa, jos myydään 5 eurolla, myyjälle jää 0,80 e ja 10 e myyntihinnalla myyjä saa 2,80 euroa.

Vierailija
1551/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6541381 Tuolla on tuore vertailu nettikirppiksistä.

Vierailija
1552/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvarusteita, laukkuja, leluja, kenkiä. Minusta Vähis on hyvä paikka myydä just muuta kuin yksittäisiä naisten vaatteita, joista on jo ylitarjontaa. 

Vierailija
1553/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvarusteita, laukkuja, leluja, kenkiä. Minusta Vähis on hyvä paikka myydä just muuta kuin yksittäisiä naisten vaatteita, joista on jo ylitarjontaa. 

Kiitos vinkeistä, olet varmasti oikeassa. Valtavan tarjonnan vuoksi en ole itsekään laittanut myyntiin naisten sisävaatteita, ainoastaan joitain ulkovaatteita ja kenkiä. Laukkuja ja kenkiä ei tosiaan taida olla läheskään niin paljon myynnissä.

Menevätkö lasten lelut tuolla hyvin kaupaksi?  

Vierailija
1554/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isompia ja hyväkuntoisia leluja tai saa järkeviä settejä, lasten lelujen myynti kannattaa. Ei pikkusälää. Jos joku sarja tms, pitää laskea kaikkien osien olevan tallessa ja kirjoittaa tarkat tiedot. Ja vain hyväkuntoisia. Kengissä ja laukuissakin vain toimivaa käyttötavaraa, esim urheilukasseja ja miesten goretexkenkiä, joissa vedenpitävyys tallessa. 

Vierailija
1555/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkasin huvikseni paljonko tuolla on erilaisia tuoteryhmiä myynnissä, niin naisten vaatteita oli yli 65 000 kpl. Onko se sitten kumma, jos ilmoitukset hukkuu tuohon massaan.

Vierailija
1556/1787 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteita on vain 10k

Vierailija
1557/1787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, onko tuoreita kokemuksia sen jälkeen kun Tori pilattiin?

Vierailija
1558/1787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 viikkoa ollut mun myynti nyt, 50% myyty. Tässä ketjussa on paljon hyviä vinkkejä. 

Vierailija
1559/1787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari toivetta kirppismestareille <3 <3

1. Jos tuote on vintage, niin parhaiten se menee kun sen merkkaa esim. vingage-mekko tai vintage-tuote. Oon huomannut asian kun itse kuvasin vielä omia vaatteita. Välillä kirppismestarit ei oo maininnut ilmoituksessa sanaa vintage vaan esim paitapusero niin sitä ei sit löydä sillä hakusanalla oikee kohderyhmä

2. Jos tuotteessa ei oo kokolappua niin arvioi koko. Kuvan perusteella on paha sanoa onko tuote S vai XL. Asiakkaita palvelee paremmin kun koko on arvioitu eikä ilmoituksessa lue vaan EI KOKOA. Muutenkin vaatteiden kokoluokitukset vaihtelee joten "oikeatkin" koot ovat aina sinne päin, joten mitään harmia ei tapahdu, jos koon arvioi. 

3. Jos mekko on hyvää merkkiä, jota ei löydy listauksesta niin puhelimella saa helposti kuvan päälle tekstin, jossa merkin voi ilmoittaa. 

Vierailija
1560/1787 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mukana kirppismestareita, jotka ovat voineet toteuttaa kirppismestaruutta yrittäjänä?

Vai rajoittuuko se enemmänkin siihen että tavoitteena  on ansaita vähän ekstraa?

Tuossa aiemmin oli mainos, jossa henkilö kertoi tienaavansa jonkin verrankin kuukaudessa. Ajattelisin, että aikaa vievää ainakin aluksi ennen kuin tulosta alkaa tulemaan.

Se miten työn sujuvoittaa (myös asiat jotka valmistelee jo ennakkoon) ja kaikki tarpeelliset välineet ovat lähellä,  tilat missä työskentelee ja riittävät lamput ja selkeät taustat ja väline, jolla tehtävää suorittaa ovat varmasti avainasemassa.  

Olisiko teillä muuta vinkattavaa kirppismestarin työhön?