Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Mä en oikein ymmärrä tätä ainaista kirppismestarien parjaamista sitä hommaa aika kauan tehneenä voin kertoa että erissä on joko puhtaita, silitettyjä, viikattuja ja siistejä vaatteita, joista hylkyyn menee korkeintaan muutama TAI eriä, jotka on kerätty kaapin perukoilta ja viskattu laatikkoon katsomatta yhtään mitä kuraa siellä on. Näistä menee sitten hylkyyn suuri osa. Voi olla juu merkkivaatetta, mutta ei niitäkään likaisena ryppykasoina voi myyntiin laittaa. Ymmärtäkää se, että kirppismestarista olisi mahtavaa saada jokainen vaate myyntiin, koska se tietää palkkaa,ei me huvikseen niitä hylätä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan perseestä koko Vähän Käytetty, en voi muuta sanoa. Valitsin Myy Helposti-palvelun, jonka jokaisesta lähetetystä myyntierästä raakattiin kuten näköjään kaikilla pois iso % milloin minkäkin syyn varjolla: on muka karvaa (en nähnyt niitä itse kun pesin ja silitin vaatteet huolella), joku ei ollut kympin arvoinen tuote, oli "tahraa/ alkavaa tahraa", mikä muuten on alkava tahra?!? 🤣
Oli nukkaa, joku nappi löysähkö takataskussa, alkava reikä (tämä aivan puskista vedettyä, koska tarkistin vaatteet), kulahtaneita, väri haalistunut jne. jne. Mielikuvitusta oli selkeästi käytetty keksiessä milloin mitäkin veruketta, ettei tuotetta laiteta myyntiin. Tuotteet oli oikeasti hyväkuntoisia, pestyjä, hajuttomia ja karvattomia ja ne vähät mitä sain myytyä, osa palautui vieläpä takaisin myyjältä. Tsiisus, millainen ihminen lähtee palauttamaan 2€:n tuotetta?!? Eihän tuohon hintaan voi enää vaatia mitään tuotteelta, se on käytännössä p
Olisko sulle tullut tuosta yhdestä tuotteesta 2e? Laske siihen vielä Vähiksen osuus ja postikulut 6,90e. Ei ole ihan pikkusumma. Joku voi palauttaa myös periaatteessa, jos tuote ei ole sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Olen Kirppismestari. En todellakaan hylkää jos siihen ei ole tarvetta. Itse siitä myös kärsin. Ja vielä, kaikki hylkyyn menevät vaatteet tulee palauttaa vähikselle, vaikka myyjä ei niitä itselleen haluaisikaan. Välillä kuulee outoja juttuja siitä, että Kirppismestari pitäisi itsellään hylättyjä. Jos näin olisi, se olisi rikos.
Ja vielä noista hylätyistä - niin voi hyvissä erissäkin olla jtn moitetta jossain vaatteessa.
Ottakaa myös huomioon että tahran ei pidä olla edes iso, kun se pitää laittaa hylkyyn. Vaikka olisi merkkien merkkivaate. Välillä on ollut haaleaan kepaptahraa mekossa, joka ei edes näy selvästi. Kyllä se hylätään. Ja on vaatteita, jotka eivät ole edes pesty. Hihansuut, lahkeensuut ym.
Myös saumat, napit, vetoketjun toimivuus ja muoto.
Ja kun tulee vaatetta merkillä "hennes" niin miettikää, kuinka vanhoja ne on?? Ostaisitko itse? Ylipäätään perusmerkit eivät ole kalliita muut
Hennes on vintagea! Ja myy hyvin, jos laittaa vintage-tyypiksi. Hennesin laatu on parempaa kuin nykyinen H&M. Vähiksessä tulee vastaan mm. vintage Onlya ja moni ei tiedä, että Pola ei ole alun perin Tokmannin merkki, vaan suomivintagea. Taustatyö kannattaa, jos haluaa paremman tuoton.
Todennäköisin syy, miksi joku palauttaa jonkun 2 e tuotteen: se ei ollut sopiva. Tilasi useamman tuotteen eri myyjiltä, sovitti vaatteet, palautti epäsopivat. Ei sen kummempaa. Tämä näyttäytyy sille YHDELLE myyjälle 2 e tuotteen palauttamisena, mutta varmaankin palautti myös joitain kalliimpiakin tuotteita, tai useita halpoja (äkkiä niistäkin iso summa tulee) - tämä oli vain yksi niistä.
Nuo vintage Hennesit ja Onlyt on aika kaksipiippuinen juttu. Toisten mielestä voi olla vintagelöytöjä, jos jotain tiettyä tai tietynlaista sen kauden vaatetta etsii. Toisten mielestä menneiden talvien lumia, tekstiilikierrätykseen joutavaa. Kaikkea voi toki kokeilla myydä - hinnoittelua kannattaa miettiä.
Onko kukaan saanut jo tämän uuden hinnoittelun myötä tuotteita, joissa voisi olla jo hintataso korkeampi?
Ymmärsinkö oikein, että huhtikuun alussa voimaantuleva muutos pitää sisällään jälleen mahdollisuuden hinnoitella myös minimistikin ja sen mukaan sitten määräytyisi logistiikkamaksu ja Vähän Käytetyn osuus?
Ensi alkuun keräät sitä logistiikkamaksua esim 100 kpl erästä 150e tai 200 kpl erästä 300e jne. ja vasta sitten voit alkaa saada myynnistä, joko myyjänä tai kirppismestarina. En ole hyväntekeväisyyttä vastaan, mutta tässä ideassa se tuntuu kyllä lähes hämmentävältä ja mihin ihminen suostuukaan! Mitä se sitten onkaan vielä isommissa erissä ennenkuin sitä omaa saldoa edes tulee.
Muutoksiahan tuli huhtikuulta myös heille, jotka vielä voivat tienata noin 300 euron suojaosuuden. Tämäkin poistuu ja muuttaa muotoaan saamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut jo tämän uuden hinnoittelun myötä tuotteita, joissa voisi olla jo hintataso korkeampi?
Ymmärsinkö oikein, että huhtikuun alussa voimaantuleva muutos pitää sisällään jälleen mahdollisuuden hinnoitella myös minimistikin ja sen mukaan sitten määräytyisi logistiikkamaksu ja Vähän Käytetyn osuus?
Ensi alkuun keräät sitä logistiikkamaksua esim 100 kpl erästä 150e tai 200 kpl erästä 300e jne. ja vasta sitten voit alkaa saada myynnistä, joko myyjänä tai kirppismestarina. En ole hyväntekeväisyyttä vastaan, mutta tässä ideassa se tuntuu kyllä lähes hämmentävältä ja mihin ihminen suostuukaan! Mitä se sitten onkaan vielä isommissa erissä ennenkuin sitä omaa saldoa edes tulee.
Muutoksiahan tuli huhtikuulta myös heille, jotka vielä voivat tienata noin 300 euron suojaosuuden. Tämäkin poistu
En oikein tavoita, mitä tässä kysytään. Mikä huhtikuussa tuleva uudistus? Toivottavasti joku muu osaa vastata.
En myöskään ymmärrä, mitä aiempi kyselijä tarkoittaa. Sekoittuuko tässä nyt työttömyysetuuden suojaosuuden poistaminen Vähänkäytettyyn?
Tuossa ylläolevassa (viesti 1507) kirjoittaja puhuu nyt ilmeisesti kirppismestarina olemisesta. Tilanteesta, jossa työtön toimii kirppismestarina, ansaiten lisätuloja työttömyysetuuden päälle. Työttömyysetuuden suojaosuus (saa ansaita 300€/kk ilman tukien menettämistä/vähentämistä) poistuu 1.4. alkaen hallituksen uuden linjauksen johdosta.
Hän on nyt huolissaan Vähänkäytetyn hinnoittelu-uudistuksen (logistiikkamaksujen nousu) ja työttömyysetuuden suojaosan poistumisesta kirppismestareille. En tunne tuota kirppismestarisysteemiä niin hyvin, että osaisin sanoa miten se siihen vaikuttaa.
Niin ja Vähänkäytetyssä uudistukset tuli voimaan jo 7.2., työttömyysturvan suojaosuus poistuu tosiaan 1.4.
Kyllä tuossa nyt silti vähän puurot ja vellit menee sekaisin - eihän niitä logistiikkamaksuja keneltäkään veloiteta "suoraan". Myyntitili menee logistiikkamaksujen verran miinukselle (siis jos siellä ei ole mitään), mutta äkkiähän se sitten nousee plussalle kun tavaraa alkaa menemään.
Itse en lähettäisi mitään satoja kappaleita tuotteita kerralla palveluun, koska tosiaan jos sata tuotetta lähetät - myyntililtä veloitetaan lähes 150e. Sellainen 20-30 kpl kerralla on oikein hyvä määrä, niin ei harmita myyntitilin veloitus niin paljon.
Logistiikkamaksujen verran on saatava tehtyä myyntiä, jotta ne maksut nollaantuvat siltä erää.
Jos saldoa ei ole jo valmiina, onnekkaita myyntejä on mahdollistuttava niin paljon kuin on nuo vaaditut logistiikkamaksut. Niiden hintaan vaikuttavat sitten tuotteiden kappalemäärät miten paljon on tuotteita vastaanottanut ja miten ne jaottelee myyntiin.
Hinnat nousivat todella runsaasti. Vasta maksettujen logistiikkamaksujen jälkeen myyjälle /kirppismestarille alkaa kertyä tulevista myynneistä. Palvelussa ymmärtääkseni logistiikkamaksuja kertyy jo myyjältä ja sitten jälleen kirppismestarilta, samoista tuotteista...
Mielelläni maksaisin ennakkoon vaaditut logistiikkamaksut, jos se olisi mahdollista ja yrityksellä erillinen tilinumero näille. Tämän hetkisen tilanteen mukaan jokaisesta ilmoitetusta tuotteesta kuitenkin otetaan se ilmoitettu määrä.
Tämäkin vaihtoehto maksuille Yrityksellä voisi olla, jokainen voisi harkinnan mukaan valita.
En tiedä kyseisen työn kannattavuudesta, mutta onhan se pienikin lisä kotiinpäin. Silloin ei parane jäädä pohtimaan käytetyn ajan määrää ja tuntitaksaa, jos tekee työtä vain hetkittäin.
Mun täytyy nyt sanoa, että olen tehnyt todella hyviä ostoksia vk:sta. Olen ostellut paljon erilaisista kampanjoista ja mulla on nyt työvaatetta - mekkoja ja tunikoita- sekä urheiluvaatteita pitkäksi aikaa. Ostanut myös lapsenlapselle ihania tyttöjen juttuja tosi edullisesti. Aikaa kyllä vierähtää runsaasti kun valikoimaa seurailee, mutta talletan aina toivelistalle kivoja juttuja ja teen sitten kerrallaan isomman määrän ostoksia. Ei ole tarvinnut uutena ostaa paljon mitään pitkiin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy nyt sanoa, että olen tehnyt todella hyviä ostoksia vk:sta. Olen ostellut paljon erilaisista kampanjoista ja mulla on nyt työvaatetta - mekkoja ja tunikoita- sekä urheiluvaatteita pitkäksi aikaa. Ostanut myös lapsenlapselle ihania tyttöjen juttuja tosi edullisesti. Aikaa kyllä vierähtää runsaasti kun valikoimaa seurailee, mutta talletan aina toivelistalle kivoja juttuja ja teen sitten kerrallaan isomman määrän ostoksia. Ei ole tarvinnut uutena ostaa paljon mitään pitkiin aikoihin.
Samoin minä, en ole aiemmin löytänyt niin paljon mieluisia vaatteita kirppareilta, kuin mitä olen Vähänkäytetystä löytänyt parin viime vuoden aikana.
Mulla on jatkuvasti haku päällä, selaan valikoimaa ja talletan toivelistalle. Sitte kun hinnat alenee ja tulee kamppiksia niin tilaan. Välillä tulee huteja, mutta myyn niitä sitten eteenpäin. Ostan myös usein ns väärän kauden tuotteita, esim talvella saa kesävaatetta halvalla ja toisteppäin
En tiedä mutta rahojaan sai odotella, noin 2kk. Tuli vasta kun sähköpostilla kyselin rahojeni perään. Olivat tilillä heti seuraavana päivänä...
Aikaisemmin kyselin myös rahojeni perään ja tulivat sitten nopeasti. Nyt viimeisimmän tilityapyyntöni olivat maksaneet tililleni 41 arkipäivän kuluttua, tämän perään en ollut itse kysellyt.
En tiedä miten muilla myyjillä, mutta ainakin itsellä tuntuu kauppa käyvän hyvin. Alkuvuodesta (tammikuu ja ehkä vielä helmikuun alkukin) oli huono menekki, mutta sen jälkeen piristyi. Nimenomaan, hassua kyllä, tuntuu piristyneen sen hinnoittelumuutoksen jälkeen. Eipä tunnu haittaavan nuo 3,90e ja 4,90e lisäyksetkään. Kauhistutti, kun tuli laitettua joillekin tuotteille jo muutenkin aika yläkanttiin hintoja, ja sitten ilmoittivat että vielä tulee muutama euro siihen päälle.
Nimenomaan hieman kalliimmat tuotteet tuntuvat myyvän paremmin. Jos laittaa jollekin vaatteelle hinnaksi esim. 8-12e, niin se todennäköisemmin ostetaan. Jos laittaa hinnaksi 4-5 e niin ei tunnu menevän. Tosin nuo hintaluokan yläpäässä olevat vaatteet on kunnoltaan parempia kuin ne max. 5e arvoiset.
Vähän käytetty on varmaan huomannut tämän saman ja yrittää hinnoittelupolitiikallaan suitsia sitä, että ihmiset eivät lähettäisi massoittain halpoja ja huonokuntoisia tuotteita tuonne, joiden käsittely ja varastoiminen kustantaa paljon. Ennemmin siis myyntiin lukumäärältään vähäisempi määrä hyväkuntoisia tuotteita kohtuullisella hintapyynnöllä.
Vierailija kirjoitti:
sellpy on parempi! Hyväkuntoisempia vaatteita
Toivelista?