Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Minkälaiset ovat hyvät kuvausvalot? Itse kuvailin tuotteita syksyllä ja tuntui että riittävän hyvät kuvat tulivat ainostaan päivällä kirkkaassa luonnonvalossa.
Mulla on softboxeja 2kpl ja niissä päivänvalolamput. Niiden valossa saa illallakin hyviä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on softboxeja 2kpl ja niissä päivänvalolamput. Niiden valossa saa illallakin hyviä kuvia.
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset ovat hyvät kuvausvalot? Itse kuvailin tuotteita syksyllä ja tuntui että riittävän hyvät kuvat tulivat ainostaan päivällä kirkkaassa luonnonvalossa.
Käytitkö tässä luonnonvalossa kuvatessa taustakangasta tms. vaiko muokkasitko vielä taustaa? Tarkoitiko, että kuvasit ulkona päivänvaloa hyödyntäen?
Olen kuvannut toisinaan ulkona ja hyödyntänyt myös vastavaloa, jos olen halunnut saada esim neuleen pinnan selvästi ja ymmärrettävästi esille. Lopputuloksena myönteisesti onnistuen.
Kiitos myös vinkkaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://blog.netflea.com/2019/04/03/mita-varastolla-tehdaan/amp/ Tämä on jo vanhempi juttu, mutta sattui tulemaan vastaan googlettamalla. Aikamoista, jos varastossa on tuon mukaan 150 000 tuotetta ja niin nopeasti kulkevat tilaukset kuitenkin.
Nauroin tuota kuvaa silloin kun itse vielä käytin tätä kirppistä. Pieniä pahvilaatikoita muka varastolla. Itse lähetin muistaakseni 8 isoa laatikollista tavaraa mm kirjoja ja tauluja, lehtiä, leluja, muutaman vaatteen. Edes ne taulut eivät olisi laatikkoon mahtuneet. En tietysti tiedä miten varastolla noita järjestävät tai miten numeroivat. Tulipahan vain kulissi mieleen.
Ihan järkyttäviä nuo hinnannousut. Samanlaatuista vaatetta saa kirppiksiltä alle vitosella. Miksi maksaisin 20€/kpl? Kaupasta saa alerekistäkin halvemmalla uutta käyttämätöntä. Tuo yritys ei voi menestyä.
Siis Vähikselle kirjoja ja tauluja? Ymmärsinkö oikein? Eihän siellä edes voi myydä sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://blog.netflea.com/2019/04/03/mita-varastolla-tehdaan/amp/ Tämä on jo vanhempi juttu, mutta sattui tulemaan vastaan googlettamalla. Aikamoista, jos varastossa on tuon mukaan 150 000 tuotetta ja niin nopeasti kulkevat tilaukset kuitenkin.
Nauroin tuota kuvaa silloin kun itse vielä käytin tätä kirppistä. Pieniä pahvilaatikoita muka varastolla. Itse lähetin muistaakseni 8 isoa laatikollista tavaraa mm kirjoja ja tauluja, lehtiä, leluja, muutaman vaatteen. Edes ne taulut eivät olisi laatikkoon mahtuneet. En tietysti tiedä miten varastolla noita järjestävät tai miten numeroivat. Tulipahan vain kulissi mieleen.
Ihan järkyttäviä nuo hinnannousut. Samanlaatuista vaatetta saa kirppiksiltä alle vitosella. Miksi maksaisin 20€/kpl? Kaupasta saa alerekistäkin halvemmalla uutta käyttämätöntä. Tuo yritys ei voi menestyä.
<
Ei enää, mutta alkuvaiheessa pystyi myymään muutakin kuin vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytitkö tässä luonnonvalossa kuvatessa taustakangasta tms. vaiko muokkasitko vielä taustaa? Tarkoitiko, että kuvasit ulkona päivänvaloa hyödyntäen?
Olen kuvannut toisinaan ulkona ja hyödyntänyt myös vastavaloa, jos olen halunnut saada esim neuleen pinnan selvästi ja ymmärrettävästi esille. Lopputuloksena myönteisesti onnistuen.
Kiitos myös vinkkaajalle.
Itse kuvasin päiväsaikaan asunnon tuulikaapissa siten, että vaatteet roikkuivat henkarissa telineessä väliovea vasten ja ulko-ovi oli auki, niin että tuulikaapissa oli valoisaa kuin ulkona. Kengät kuvasin korin päällä myös tuulikaapissa.
Oletteko todenneet ongelmaa myyntituottojen tilityksen ilmoittamisessa??
Itselläni tulee aina vain kehote "anna luku", vaikka olisin montakin kertaa koettanut ja oikein toimia. Aiemmissa ilmoituksissani ei ollut mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tulee aina vain kehote "anna luku", vaikka olisin montakin kertaa koettanut ja oikein toimia. Aiemmissa ilmoituksissani ei ollut mitään ongelmaa.
Ei ole ollut mitään ongelmia, myyn itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään ongelmia, myyn itse.
Ei ole minullakaan tuossa ollut ongelmia, mutta yhdessä vaiheessa oli kirjautumisongelma. En meinannut päästä millään sisäänkirjautumaan koko Vähikseen. Aina vain tuli erilaisia virheilmoituksia. Kokeilin kolmella eri selaimella, lopulta vain yhdellä niistä pääsin kirjautumaan. Viime viikonloppuna en meinannut saada haettuja tuotteita, en myytyjä, myynnissä olevia, hyväksyttyjä... en mitään. Parin päivän päästä tuo ongelma oli hävinnyt itsestään. Tuo kirjautumisongelma kesti viikkoja, mutta lopulta sekin alkoi toimia. Missään muussa palvelussa en ole tällaisia kohdannut.
Aivan perseestä koko Vähän Käytetty, en voi muuta sanoa. Valitsin Myy Helposti-palvelun, jonka jokaisesta lähetetystä myyntierästä raakattiin kuten näköjään kaikilla pois iso % milloin minkäkin syyn varjolla: on muka karvaa (en nähnyt niitä itse kun pesin ja silitin vaatteet huolella), joku ei ollut kympin arvoinen tuote, oli "tahraa/ alkavaa tahraa", mikä muuten on alkava tahra?!? 🤣
Oli nukkaa, joku nappi löysähkö takataskussa, alkava reikä (tämä aivan puskista vedettyä, koska tarkistin vaatteet), kulahtaneita, väri haalistunut jne. jne. Mielikuvitusta oli selkeästi käytetty keksiessä milloin mitäkin veruketta, ettei tuotetta laiteta myyntiin. Tuotteet oli oikeasti hyväkuntoisia, pestyjä, hajuttomia ja karvattomia ja ne vähät mitä sain myytyä, osa palautui vieläpä takaisin myyjältä. Tsiisus, millainen ihminen lähtee palauttamaan 2€:n tuotetta?!? Eihän tuohon hintaan voi enää vaatia mitään tuotteelta, se on käytännössä puoli-ilmainen!!
Logistiikkakulut ja Vähän Käytetyn-osuus pitäisi myös ehdottomasti olla pienempi, sillä tälläkin hetkellä olen miinuksella yli 80 vaatteesta enkä usko edes plussan puolelle näistä pääsen. Nämä kuluthan on juuri nostettu, kas kun ei tarvi vielä heille päin maksaa.
Jopa uusia tuotteita on laitettu myynnistä, esim. arpajaisvoittona saatu laukkuni. Olisin sen todella paljon mieluummin antanut vaikka kehitysmaihin jollekin köyhälle kuin jhk tekstiilinkierrätykseen.
VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ FIRMAA - ryöstöä kaikin mahdollisin tavoin!!
Ennen sai lähettää Postin tai Matkahuollon kautta. Nyt olen lähettämässä ja ohjeessa oli vain Posti. Miksi tämä muutos?
Nyt lähtee 5.myyntierä. Ekalla kerralla myin 70% tuotteista, muilla kerroilla 95-100%. Ei ole mitään erityistä merkkikampetta ja vain pieni osa naisten vaatteita. Enemmän lasten ja nuorten ja miesten.
Vierailija kirjoitti:
Aivan perseestä koko Vähän Käytetty, en voi muuta sanoa. Valitsin Myy Helposti-palvelun, jonka jokaisesta lähetetystä myyntierästä raakattiin kuten näköjään kaikilla pois iso % milloin minkäkin syyn varjolla: on muka karvaa (en nähnyt niitä itse kun pesin ja silitin vaatteet huolella), joku ei ollut kympin arvoinen tuote, oli "tahraa/ alkavaa tahraa", mikä muuten on alkava tahra?!? 🤣
Oli nukkaa, joku nappi löysähkö takataskussa, alkava reikä (tämä aivan puskista vedettyä, koska tarkistin vaatteet), kulahtaneita, väri haalistunut jne. jne. Mielikuvitusta oli selkeästi käytetty keksiessä milloin mitäkin veruketta, ettei tuotetta laiteta myyntiin. Tuotteet oli oikeasti hyväkuntoisia, pestyjä, hajuttomia ja karvattomia ja ne vähät mitä sain myytyä, osa palautui vieläpä takaisin myyjältä. Tsiisus, millainen ihminen lähtee palauttamaan 2€:n tuotetta?!? Eihän tuohon hintaan voi enää vaatia mitään tuotteelta, se on käytännössä p
Sulla on ilmeisesti ollut huonot kuvat ja vähäiset tuotekuvaukset, jos moni palautuu. Oliko kaikkien tuotteiden mittoja kerrottu?
Vierailija kirjoitti:
Ennen sai lähettää Postin tai Matkahuollon kautta. Nyt olen lähettämässä ja ohjeessa oli vain Posti. Miksi tämä muutos?
Nyt lähtee 5.myyntierä. Ekalla kerralla myin 70% tuotteista, muilla kerroilla 95-100%. Ei ole mitään erityistä merkkikampetta ja vain pieni osa naisten vaatteita. Enemmän lasten ja nuorten ja miesten.
Oho. En itse kiinnittänyt viimeeksi moiseen huomiota, kun olin joka tapauksessa lähettämässä paketin Postin kautta. Nyt kun tutkin asiaa, niin ovat kaikessa hiljaisuudessa poistaneet Matkahuollon lähetysvaihtoehdoista. Olisihan tästäkin voinut asiakkaita (siis myyjiä) informoida.
Monille saattaa lähikaupan yhteydessä sijaitseva Matkahuollon toimipiste olla ensisijainen lähetyspalvelu. Itsekin aina ennen vein paketit lähikauppaan (Matkahuollon palvelut), joka oli 200 m päässä. Sitten se kauppa lopetettiin, joten nykyään vien paketit 1,5 km päähän Postin pakettiautomaattiin. En omista autoa, joten vien paketit kesällä pyörän tarakalla ja tänä talvena - kun on ollut hyväluminen talvi - olen vienyt pulkalla :D Ei noita ihan käsissä kantele pitempää matkaa, lähettämäni paketit on olleet 6-9 kg painavia ja suunnilleen banaanilaatikon kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. En itse kiinnittänyt viimeeksi moiseen huomiota, kun olin joka tapauksessa lähettämässä paketin Postin kautta. Nyt kun tutkin asiaa, niin ovat kaikessa hiljaisuudessa poistaneet Matkahuollon lähetysvaihtoehdoista. Olisihan tästäkin voinut asiakkaita (siis myyjiä) informoida.
Monille saattaa lähikaupan yhteydessä sijaitseva Matkahuollon toimipiste olla ensisijainen lähetyspalvelu. Itsekin aina ennen vein paketit lähikauppaan (Matkahuollon palvelut), joka oli 200 m päässä. Sitten se kauppa lopetettiin, joten nykyään vien paketit 1,
Minulla sama. Ei autoa. Pyörällä olen vienyt ja nyt saan kaverilta autokyydin.
Kuvat otti Vähän Käytetyn kirppismestari. Käytin siis Myy Helposti-palvelua, jossa tuotekuvaukset ja valokuvat hoitaa heidän kouluttamansa "ammattilainen".
Luuletko oikeasti että kirppismestari hylkää huvikseen? Vannon että siihen on aina hyvä syy.
Olen Kirppismestari. En todellakaan hylkää jos siihen ei ole tarvetta. Itse siitä myös kärsin. Ja vielä, kaikki hylkyyn menevät vaatteet tulee palauttaa vähikselle, vaikka myyjä ei niitä itselleen haluaisikaan. Välillä kuulee outoja juttuja siitä, että Kirppismestari pitäisi itsellään hylättyjä. Jos näin olisi, se olisi rikos.
Ja vielä noista hylätyistä - niin voi hyvissä erissäkin olla jtn moitetta jossain vaatteessa.
Ottakaa myös huomioon että tahran ei pidä olla edes iso, kun se pitää laittaa hylkyyn. Vaikka olisi merkkien merkkivaate. Välillä on ollut haaleaan kepaptahraa mekossa, joka ei edes näy selvästi. Kyllä se hylätään. Ja on vaatteita, jotka eivät ole edes pesty. Hihansuut, lahkeensuut ym.
Myös saumat, napit, vetoketjun toimivuus ja muoto.
Ja kun tulee vaatetta merkillä "hennes" niin miettikää, kuinka vanhoja ne on?? Ostaisitko itse? Ylipäätään perusmerkit eivät ole kalliita muutenkaan.
Minä olen myynyt itse ja saanut hyvin kaupaksi. Seuraan mitä on tarjonnassa paljon ja miten nopeasti niitä ostetaan. Toivelista on hyvä väline tähän. Teen settejä, jos onnistuu. Otan kaikesta 3-5 kuvaa. Käyn läpi kaikki saumat, pinnat, napit, vetoketjut, taskut, kenkien sisäpuolet. Otan mitat. Kirjoitan kuvauksiin paljon, esim että nepparit ja vetoketjut on kunnossa, musta väri ei haalistunut ym. Mietin, mikä voi arveluttaa ostajaa ja pyrin kertomaan niitä asioita. Luen Vähiksen ohjeita joka myyntiin erikseen, koska ne muuttuvat välillä. Mietin hinnat omalta kannaltani ja myös sen, mitä tuote postikuluineen maksaa ostajalle. Jos on 20 tavaraa, siihen menee noin 16 tuntia. Kokeneempi voisi tehdä nopeammin.
Asiakaspalautus on minusta hyvä. Sitä isomman riskin ostaja uskaltaa ottaa. Monia ei kiinnosta mitkään kalliit merkit, osa jopa karttaa niitä. Ei kannata liikaa takertua merkkeihin eikä alkuperäisiin hintoihin, koska kirppiksellä haetaan usein edullisesti perusvaatteita.