Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1261/1787 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt uskaltaako ko. Firmaan lähettää, kun noi talousluvut on kyllä aikamoiset. En haluaisi et käy kuten rekillä

Vierailija
1262/1787 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo 33 arkipäivää mennyt tilityksen pyynnöstä. Kuinka kauan teillä on menny tilityksissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1787 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilityksissä menee ihan luokattoman kauan. Aspa sanoi, että tämä johtuu siitä, että he joutuvat käsin näpyttelemään jokaisen tilityksen. 

Mitä talouslukuihin tulee. Vähänkäytetty on saanut kasvua edistämään rahoitusta monelta taholta. Uskoisin, että tällä hetkellä rahat laitetaan ihan tarkoituksella kasvuun, jonka oletetaan sitten myöhemmin tuovan myös voittoa. On tietenkin mahdotonta ennustaa, onnistuuko homma lopulta. 

Vähänkäytetyn suurin ongelma on mun mielestä surkea käyttöliittymä (ulkoasu on ruma ja kuvat skaalautuvat alaspäin ja blurrautuvat ym). Miksei uutta teknologiaa hyödynnetä tekemällä prosesseja automaattisiksi, jolloin esim. tilitykset voisivat tulla kellontarkasti. Esim. Wolt on onnistunut nimenomaan siksi, että alusta on teknologisesti korkeatasoinen. Pelkään, että Vähänkäytetyn maailmanvalloitus jää kiinni ulkoasusta ja käytettävyydestä. 

Vierailija
1264/1787 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että koska tilityksissä kestää niin kauan, niin laitan sen vuoksi tilityspyyntöjä tiheämmin, jotta saisin rahat myydyistä tuotteista mahdollisimman nopeasti. Jos taasen tietäisin että rahat tulevat esim. viikon kuluessa pyynnöstä, niin voisin odotella pidempään ja ottaa sitten kerralla vaikka kuukauden myynnit. 

Olen välillä miettinyt myös noita talouslukuja ja sitä, että miten rahojen saannissa kestää niin kauan. Vähänkäytetty on kuitenkin panostanut viime aikoina niin paljon markkinointiin, että uskoisin heidän pyrkivän kasvuun, eikä laittamaan pillejä pussiin. Lisäksi nyt olisi hyvät markkinat, koska ihmiset ovat vihdoin heränneet uusien tuotteiden kuluttamisen järjettömyyteen. Toivottavasti yritys saadaan kannattavaksi.

Itse sain juuri lasten talvivaatteita julkaistua sinne myyntiin, ja myynti on kyllä käynnistynyt hyvin, paljon paremmin kuin odotinkaan.

Vierailija
1265/1787 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt jo 33 arkipäivää mennyt tilityksen pyynnöstä. Kuinka kauan teillä on menny tilityksissä?

En olisi uskonut, että voi vielä venyä siitä ilmoitetusta 6 viikosta! 

Vierailija
1266/1787 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko kaikkiaan meni ja oletko jo saanut rahasi?

Vierailija
1267/1787 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 päivää myös :-(

Vierailija
1268/1787 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin syksyllä n. 200 tuotetta lastenvaatteita/ äitiysvaatteita. Tiliä tuli vajaa 500euroa. En jaksa viedä kamoja tavalliselle kirppikselle ja käydä järkkään pöytää enkä jaksa myöskään alkaa itse postittelemaan kenellekään mitään. Asettamallani "täydellä hinnalla" meni n. 70% kaupaksi ja loppujen lopuksi muutamaa tuotetta lukuunottamatta kaikki meni myyntiajan puitteissa ja lopuille sain ilmaista jatkomyyntiaikaa. Kaikki myymäni tuotteet ovat olleet käytössä yhdellä lapsella ja suurin osa ehditty käyttää joitain kertoja. Erikseen olen vienyt vaatekeräyksiin kuluneet ja aikansa eläneet vaatteet.

Kuluneet ja aikansa eläneet vaatteet kuuluu roskiin ! Ei vaatekeräyksiin ! Iso ongelma on kun ihmiset tuo roskia noihin.

Vierailija
1269/1787 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33 päivää myös :-(

No voi ei :( Pitää sitten asennoitua, että menee vielä pitempäänkin. Laskitko aikaa kuitenkin arkipäivien eikä kalenteripäivien mukaan?

Vierailija
1270/1787 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon parhaimmillanne kykenette työstämään tuotteita kuukaudessa?  Tai kahdessa viikossa?

Ymmärrän että tuotteiden käsittelyn sujuvuus ja kuvaus sekä ohjemaan saattaminen, tulee olla harkittua ja järjestelmällistä,  jos tuotteita on tuhansia tai  useampia satoja tai lähemmäs 1000.   Jotta työ tulee hyvin hoidettua.

Teettekö jo uuden tilauksen ennenkuin aiempi on Postin matkassa?  Postin kuljetus ottaa varmasti ainakin vajaan viikon, jolloin uudet erät saapuvat.

Logistiikkamaksujen systeemi  ajatuttaa enemmänkin.  Onko se edes oikein,  että tuotteista otetaan jo valmiiksi logistiikkamaksut!   Saldo on heti vaikka miten paljon miinuksella,  ja myynnissäkin tulisi onnistua,  jotta ne saisi maksettua pois.    Ja vielä lisäksi myynnistä yritykselle jokaisesta sen vajaa kolme euroa.    Mielestäni yrityksen tulisi järkevöittää tuota logistiikkasysteemiä.  Ehdottomasti. 

Vasta myydystä tuotteesta logistiikkamaksut,  jos ne on oltava.   Säilyisi ilo kirppismestareilla ja myyjillä,  jotta työtä ja työskentelyä yritykselle kannattaisi harkita tosissaan.

Vierailija
1271/1787 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että harmittaa kun tili menee ensin pahasti miinukselle logistiikkamaksuista. Itsekin lähetin useammassa erässä tuotteita myyntiin nyt syksyllä ja kun olisin voinut jo alkaa saada myyntituloja ensimmäisistä myydyistä tuote-eristä, niin sitten tili meni uudelleen miinuksille uusien myynti-erien myötä. Hirvittävän hidasta saada jotain tuloa pankkitilille asti. Ehkä ennen joulua saan ensimmäisen kerran pientä tuloa syyskuussa myyntiin lähetetyistä, ellei sitten tilitysaika veny vielä lisää.

Vierailija
1272/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauppa nykyään käy vähänkäytetyssä? Nyt pyörii mainoksia tv:ssä.  Kannattaisikohan lähettää myyntiin lasten vanhoja tarvikkeita ja vaatteita? Meneekö nuorten vaatteet hyvin? 

Sellpy on toimiva, mutta hinnasta saa vain 40% itselleen, jos oikein ymmärsin. Ottavat kuitenkin hyvät kuvat ja arvioivat tuotteet paremmin kuin kirppismestarit. Lisäksi siitä voi tehdä oikaisu pyynnön ja se otetaan todesta. Mitään ei katoile.

Vähänkäytetyssä pitäisi olla samanlainen mahdollisuus säätää myyntiaika ja -hintaa maksua vastaan. Myyntiaikaa voikin jo lisätä, mutta vasta siitä surkualennetusta hinnasta.

Jos entiset kukoistuksen ajat palaisivat, pitäisi Myy itse -myyjien kuluja vähentää roimasti. Postimaksu ja vaikka euro päälle vielä, mutta ei joka tuotteesta euroa heti jo kättelyssä. Sen lisäksihän on jo muitakin maksuja lisätty. Myös selkeämmäksi se mitä veloitetaan, niin ei tarvitse suurennuslasin kanssa tutkia jäikö jotakin huomaamatta. Pientä hintojen laskua, niin suosio räjähtäisi taas.

Kirppismestarit-palveluun en yhden kokeilun jälkeen koske tikullakaan. Eikös kirppismestarin kuuluisi ottaa laadukkaita kuvia, ei samanlaisia tuhruisia kotikuvia kuin itse myyvät ottavat usein?

Vierailija
1273/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetyn pitäisi alentaa myy itse-palvelua huimasti, mutta kehittää kirppismestareiden palvelua laadukkaammaksi (ne kuvat ja hintojen arviointi, luotettavuus).

Jos lähettää kirppismestarille, voisi kirppismestarin osuutta hieman kohentaa (esim. 55% hinnasta). Itse myyvän kuluja voisi helpottaa. Kaikki eivät kuitenkaan jaksa ja ehdi myydä itse, silloin kirppismestari tulee kuvioon.

Vierailija
1274/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko puteli pois jostakin Virosta. Homma toimi alkuvuosina mahtavasti. 

Vierailija
1275/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetyn pitäisi alentaa myy itse-palvelua huimasti, mutta kehittää kirppismestareiden palvelua laadukkaammaksi (ne kuvat ja hintojen arviointi, luotettavuus).

Jos lähettää kirppismestarille, voisi kirppismestarin osuutta hieman kohentaa (esim. 55% hinnasta). Itse myyvän kuluja voisi helpottaa. Kaikki eivät kuitenkaan jaksa ja ehdi myydä itse, silloin kirppismestari tulee kuvioon.

Kirppismestarit-palvelussa voisivat ottaa 5% hinnasta itselleen kaiken maailman nippelilaskutusten sijasta. Myy helposti palveluun lähettäessä lähettäjä tienasi siis 40%. 

Vierailija
1276/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuonne laittaa kaikki Suomen incelit tarjolle?

-winner-

Vierailija
1277/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa nyt syksyllä myyntiin lähettämistäni lasten vaatteista vietiin heti suorastaan käsistä, mutta pitempään myynnissä olleet eivät enää juurikaan liiku, eivätkö ihmiset jaksa selata myynti-ilmoituksia niin pitkälle?

Kannattaisi laittaa heti alkuun soppelit myyntihinnat, niin menisivät ehkä heti kaupaksi. Itse laskeskelin, että jos ei heti mene kaupaksi, niin voi silti vähän hinnat pudota ja silti jäisi vielä itsellekin tuloa myynneistä. Vähän harmi jos jäävät roikkumaan jonnekin superaleihin asti.

Vierailija
1278/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myynnin pitäisi kyllä olla myyjälle tuottoisampaa!

Vierailija
1279/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mikä hinnoittelu on myös yritykselle kannattavaa? 

Vierailija
1280/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niin, että kun hinta tippuu paljon, ihmiset alkaa olettaa tavaran helposti jotenkin huonoksi. Vaikka ei olisi.