Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1281/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi laittaa heti alkuun soppelit myyntihinnat, niin menisivät ehkä heti kaupaksi. Itse laskeskelin, että jos ei heti mene kaupaksi, niin voi silti vähän hinnat pudota ja silti jäisi vielä itsellekin tuloa myynneistä. Vähän harmi jos jäävät roikkumaan jonnekin superaleihin asti.

Ainakin massaa tuolla on niin paljon, että voivat hukkua sinne muiden ilmoitusten joukkoon.

Vierailija
1282/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä hinnoittelu on myös yritykselle kannattavaa? 

Ei ainakaan tämä nykyinen tyyli, joka karkottaa myyjät ja sitä myötä myös ostajat. Itse myin ja ostin alkuvuosina lähes kaiken lastenvaatteen ja tarvikkeet vähän käytetyssä. Ja pidensin myyntiaikoja monta kertaa, mistä saivat lisätuloja.

Tilat ja toiminnot Suomeen, niin paketit ei seilaa missä sattuu ja toiminta on taas luotettavampaa. Nykyinen linjaus eli tuotepaketit tietyin varauksin ja esim. ei alle 5 tai 7 euron arvoista vähentää turhaa rihkamaa ja pienentää varastoinnin tarvetta. Myyjillä pitäisi olla laajempi oikeus Sellpyn tapaan säädellä tavaroiden hintoja ja myyntiaikoja (niistä hän firma voi periä esim. 1-2 e per hinnanylennys tai myynnin pidennys) ja velvoite ottaa selkeät kuvat selkeää taustaa vasten. Kirppismestareilla sitäkin suuremmalla syyllä. 

Postimaksun hinnan veloitus ja siihen päälle esim. 3 euroa olisi kohtuullinen, varsinkin kun moni tahtoisi lähettää isonkin 50-100 kpl erän kerralla leluja ja vaatteita nurkista pyörimästä, itse kuvaten. Jokaiseen tuotteeseen tulisi lisätä korkeintaan 2 euroa kulua nykyisen pyöreästi 4 euron sijasta. Lisätuloja kirppis saisi asiakkaan mahdollisuudesta säädellä itse hintoja ja myyntiaikoja.

Kirppismestarin kautta veloitukset tavaran lähettäjälle voisivat olla nykyisen kaltaiset ja jopa tiukemmat. Kirppismestarin kautta lähettävä tyytyy siihen, että saa jotakin ropoa sen sijaan, että veisi hyväntekeväisyyteen. Kirppismestareiden soisi olevan kuitenkin osaavampia valokuvaaminen ja hinnoittelun suhteen. Ja luotettavampia. Miten tämä Sellpyssä toimii niin hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin kulut tuotteesta veloitettaisiin vain silloin, jos tuote myydään. Ei näin, että jokaisesta tuotteesta otetaan jo lähetettäessä yksi euro, vaikkei ole mitään takeita siitä, hukkuuko tuote vanhempien tuotteiden joukkoon eikä tule koskaan myydyksi.

Myy itse -myyjälle olisi kiva lisä, jos voisi pientä maksua vastaan nostaa tuotteen etusivulle (ja toisella maksulla hintaa, sekä pidentää halutessaan samalla myyntiaikaa).

Vierailija
1284/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin kulut tuotteesta veloitettaisiin vain silloin, jos tuote myydään. Ei näin, että jokaisesta tuotteesta otetaan jo lähetettäessä yksi euro, vaikkei ole mitään takeita siitä, hukkuuko tuote vanhempien tuotteiden joukkoon eikä tule koskaan myydyksi.

Myy itse -myyjälle olisi kiva lisä, jos voisi pientä maksua vastaan nostaa tuotteen etusivulle (ja toisella maksulla nostaa hintaa, sekä pidentää halutessaan myyntiaikaa).

Vierailija
1285/1787 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos keskusvarasto sijaitsee Virossa, niin eikö siihen mene järjettömät rahtimaksut? Lennättäen tai laivalla. Mitä järkeä? Kierrätyksen ajatushan on säästää luonnonvaroja. Keskusvarasto Suomeen. Tavaroiden vastaanotto vain Suomesta. Myynti myös ulkomaille. Kulut puolittuu. Miksei näin tehdä?

Vierailija
1286/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että tuotteen myyntihintaa ja myös ilmoituksen sisältöä voisi muokata itse vielä myyntiinlaiton jälkeenkin, jos tuote ei mene kaupaksi heti. 

Vierailija
1287/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa 2 vaatetta ja toinen on hyvä, toinen tahrainen - saako sen huonon palauttaa kuluitta, jos hyvän aikoo pitää? 

Vierailija
1288/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko puteli pois jostakin Virosta. Homma toimi alkuvuosina mahtavasti. 

Eikö puteli tarkoita pulloa? 

Vierailija
1289/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te jotka ovat kadottaneet lähettämänne kirppismestarin työstämän paketin tai paketteja,  mihin te olette tehneet selvityspyynnön?   Postiin vaiko suoraan Vähän Käytetty.fille?    Onko tähän Selvityspyyntö- lomake vaiko miten sen olette tehneet?

Olen ilmoittanut useasti kadonneista paketeista.  Näen niiden kuitenkin saapuneen lähetystunnuksen perusteella.

Juuri näin minullakin,  että tuotteiden tiedoissa lukee niitä odotettavan varastolle.

Vierailija
1290/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes itse toimitusjohtaja ei vastaa.  Missä hän on?  Voi pitää vapaatakin,  mutta kyllä asianosaisen tulee valveilla olla, jos yritetään tavoittaa. Huoh!

Vierailija
1291/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta olet häntä yrittänyt tavoitella?

Vierailija
1292/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilityksissä menee ihan luokattoman kauan. Aspa sanoi, että tämä johtuu siitä, että he joutuvat käsin näpyttelemään jokaisen tilityksen. 

Mitä talouslukuihin tulee. Vähänkäytetty on saanut kasvua edistämään rahoitusta monelta taholta. Uskoisin, että tällä hetkellä rahat laitetaan ihan tarkoituksella kasvuun, jonka oletetaan sitten myöhemmin tuovan myös voittoa. On tietenkin mahdotonta ennustaa, onnistuuko homma lopulta. 

Vähänkäytetyn suurin ongelma on mun mielestä surkea käyttöliittymä (ulkoasu on ruma ja kuvat skaalautuvat alaspäin ja blurrautuvat ym). Miksei uutta teknologiaa hyödynnetä tekemällä prosesseja automaattisiksi, jolloin esim. tilitykset voisivat tulla kellontarkasti. Esim. Wolt on onnistunut nimenomaan siksi, että alusta on teknologisesti korkeatasoinen. Pelkään, että Vähänkäytetyn maailmanvalloitus jää kiinni ulkoasusta ja käytettävyydestä. 

Mielestäni suurin osa Vähänkäytetyn kömpelöstä ulkoasusta johtuu tuotekuvista. Ei tuollainen keskitetty kirppissysteemi vaan toimi ilman tasalaatuisia ammattimaisia kuvia Sellpyn tai Emmyn tyyliin. (Noilla muilla sivustoilla on toki omat ongelmansa myös, mutta sentään kuvia on kiva selata.)

Toisaalta Vinted valloittaa maailmaa myös käyttäjien ottamilla surkeilla kuvilla. En tajua kyllä miksi, itseäni ei houkuta ostaa Vintedin kautta yhtään mitään.

Vierailija
1293/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaa 2 vaatetta ja toinen on hyvä, toinen tahrainen - saako sen huonon palauttaa kuluitta, jos hyvän aikoo pitää? 

Tahraisesta vaatteesta selkeä reklamaatio.  Postitus kuluitta. Mukaan tilitietosi.

Jos kaksi vaatetta ovat samassa setissä ostaessasi,  uskoisin palautettavan hinnan puolittuvan.

Mutta, varmista vielä asiakaspalvelusta,  mite he käsittelevät tarkalleen ottaen tämän kaltaista tilannetta.

Vierailija
1294/1787 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta olet häntä yrittänyt tavoitella?

Hänellä on sekä puhelinnumero että sähköposti.

Vierailija
1295/1787 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilitysviive on ihan liian pitkä, jotain pitäisi tehdä asialle kun tuo 30 arkipäivää on ilmeisesti jo uusi normaali, eikä mikään poikkeuksellinen tilanne.

Vierailija
1296/1787 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen muutamia kertoja kirppismestarina ihmetellyt eriä, jotka seisovat viikko ja kuukaustolkulla "odottaa tuotetta varastolle -tilassa".

Näistä olen aika ajoin ollut asiakaspalveluun yhteydessä. Etsivät paketteja ja joskus löytyvät ja menevät myyntiin, ja joskus taas ei löydy. Jos ei löydy, koko erän tuotteet on laitettu myydyksi.

Vierailija
1297/1787 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen muutamia kertoja kirppismestarina ihmetellyt eriä, jotka seisovat viikko ja kuukaustolkulla "odottaa tuotetta varastolle -tilassa".

Näistä olen aika ajoin ollut asiakaspalveluun yhteydessä. Etsivät paketteja ja joskus löytyvät ja menevät myyntiin, ja joskus taas ei löydy. Jos ei löydy, koko erän tuotteet on laitettu myydyksi.

Siis kadonneet tuotteet on laitettu myydyiksi, vai? 

Vierailija
1298/1787 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?  

Jos kadonneet tuotteet on laitettu myydyiksi, onko asiakas (myyjä) ja kirppismestari saaneet tästä korvauksen, jos asiakas on käyttänyt kyseistä palvelua??

HUOM:  Kun ilmoitatte oudosti jämähtäneestä toiminnosta ja tuotteita ei vain loppuunsaateta myyntiin,   ilmoittakaa asiakaspalvelijalle myös pakettien seurantaviivakoodi,   jolloin seurattu lähetys voidaan tarkastaa,  kun Vähiksen asiakaspalvelija ottaa yhteyttä Harjumaan varastolle. 

Varmentakaa myös, että asiakaspalvelija myös ottaa yhteyden Viron päähän ja milloin?

Voitte lähettää myös postia sinne varaston suuntaan, kaikki tarvittavat myyntieränumerot ja tiedot eriteltynä,  myös lähetystunnus paketista tai paketeista.  Ottakaa kopio kuitista jossa lähetystunnus on ja liittäkää kopio mukaan.   Jos olette valokuvanneet paketin tai paketit  ennen Postiin viemistä tai haettaessa,  ottakaa kopiot valokuvista ja liittäkää mukaan.    Varaston osoite löytyy  samasta kuitista, jossa lähetystunnuskin on.

Vierailija
1299/1787 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppismestarina työskentely on monivaiheista työtä. Tästä tulisi saada reilu korvaus ja luoda reilut systeemit, jolla huomioidaan, että työ on kannattavaa ja mielekästä. 

Eihän orjasysteemillä kenellekään anneta arvoa, kun revitään jo valmiiksi kertynyt myyntisaldokin miinukselle.

Kirppismestarina työskentelystä syntynyt myyntisaldo voi olla minimaalistakin, mutta äärimmäisen tärkeää kirppismestarille.  Se ei innosta tekemään uusia tilauksia,  jos kaikki viedään käsistä. 

Tähän tulee yrityksen kehittäjän (toimitusjohtajan) pysähtyä ja harkita tämä logistiikkamaksusysteemikin todella uudelleen. 

Lukekaa ylläoleva edellinen viesti (huomioitava asia), jos pakettinne katoaa ja viivästyy myynnistä.  Toivottavasti jokainen paketti löytyy ja saadaan myyntiin!  

Ilmoituksessanne varastolle kannattaa käyttää reilua isoa tekstikokoa, jotta koko tilanne on selvästi esillä ja helposti luettavissa. 

Vierailija
1300/1787 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis tuotteet ovat laitettu myydyiksi. Koko erä. Niinkuin joku olisi ne kaikki ostanut

Vastaan siis tuohon "mitä tämä käytännössä tarkoittaa?" -kohtaan.