Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1221/1787 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi myynnissä tuolla niin että otin sen palvelupaketin missä vaatteet hinnoitellaankin minun puolesta ja käyttämättömät merkkivaatteet hinnoiteltiin niin kalliiksi ettei ne menneet. Ja koska en osannut ajatella että nuo parhaat jää myymättä, olin valinnut sen että myymättä jääneet saa laittaa hyväntekeväisyyteen. Sinneppä meni sitten. Jotain loppuun käytettyjä sain muutamalla eurolla myytyä.

Vierailija
1222/1787 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeeköhän mitkään naisten vaatteet kauppaansa, esim. ulkovaatteet? Ei viitsis nähdä kauheesti vaivaa, jos ei ole odotettavissa tulosta. Onko kokemuksia myynnistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1787 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteista olen ainakin kuullut, että menevät hyvin kaupaksi.

Vierailija
1224/1787 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan uusia merkkifarkkuja siellä myynnissä hinta jotain 8€ kpl ja pari nahkahametta jotka on käyttämättömiä niin kirppis "mestari" laittoi hinnaksi 6€ kpl, et aika huijattu olo on, muualta olisi varmaan saanut paremman hinnan.

Oliko laput kiinni? Jos kaupan lappu revitty irti tai sitä ei ole, tuote menee vähän käytetty -kategoriaan, kun ei ole varmuutta onko uusi vai ei. Se laskee hintaa.

Vierailija
1225/1787 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeeköhän mitkään naisten vaatteet kauppaansa, esim. ulkovaatteet? Ei viitsis nähdä kauheesti vaivaa, jos ei ole odotettavissa tulosta. Onko kokemuksia myynnistä?

Kyllä tekee naisten vaatteet hyvin kauppansa. Etenkin ulkovaatteet, näin syksyn ja talven tullen. Siis jos ovat siistejä ja suht ajan hengen mukaisia, ei mitään menneiden vuosikymmenien rytkyjä.

Vierailija
1226/1787 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kävi myynnissä tuolla niin että otin sen palvelupaketin missä vaatteet hinnoitellaankin minun puolesta ja käyttämättömät merkkivaatteet hinnoiteltiin niin kalliiksi ettei ne menneet. Ja koska en osannut ajatella että nuo parhaat jää myymättä, olin valinnut sen että myymättä jääneet saa laittaa hyväntekeväisyyteen. Sinneppä meni sitten. Jotain loppuun käytettyjä sain muutamalla eurolla myytyä.

Olisithan sä voinut lunastaa ne myymättömät takaisin itsellesi.

Vierailija
1227/1787 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt vuosien varrella itse melko useasti, vaatteita, koruja, laukkuja, joitain kenkiäkin - aina hyväkuntoisia, lähes uusia. Viimeksi loppukeväällä, mutta nykyisin myyntituottojaan saa odottaa kyllä aivan törkeän kauan. Nytkin olen odotellut yli kk ajan, sisällä on yli 140 eur ja olisi sille rahalle itselläkin käyttöä. Harvakseltaan innostun enää ostamaan tuolta mitään, sillä tuotteiden taso on laskenut todella paljon. Myöskään kuvien ja tuotekuvausten ottamiseen ei panosteta aikaa, ihan ala-arvoisia kuvia ja lauseellakaan ei kerrota lisätietoja. Monta täysin hutia olen ostanut ja mukana käyttökelvottomia likaisia vaatteita... palauttaminen on nyt sitten oma episodinsa. Omat tuotteeni ovat kyllä myyneet hyvin, vaikka välillä naurettavan pienellä tuotolla. Kuvat myyntiä varten otan järjestelmäkameralla ja kirjoitan aina kattavasti tiedot. Mutta enemmän ja enemmän lahjoitan vaatteita yms. pois, vaikka SPR Konttiin. Kunhan nämä rahat saan ulos, taitaa loppua tuon sivuston käyttäminen. Ei oikein enää innosta.

Vierailija
1228/1787 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt kaupaksi omat vaatteet. Lasten vaatteet kylläkin.

Itsellä parempia kokemuksia Tori.fi myymisestä ja ostamisesta. 

Vierailija
1229/1787 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin, että myyntituottojen tilityksissä on pitkä viive, niin lähetin tuonne juuri vaatteita sillä ajatuksella, että jos joulurahaa saisi sieltä. Toivottavasti tekevät kauppansa.

Vierailija
1230/1787 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on kyllä mainostaa, mutta asiakkaille maksamiseen ajallaan ei. Outoa.

Vierailija
1231/1787 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että ei ole tarpeeksi henkilökuntaa kaikkeen. Ja tilitys ei ole akuuteinta hoidettavaa.

Vierailija
1232/1787 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiksen tilitysviive johtuu varmasti liian pienestä henkilökunnasta, mutta rahat kyllä tulee 6 viikon päästä.

Olen myynyt ja ostanut siellä jo yli 6 vuotta. Nyt oli eka kerta, kun joka ikinen tuote myyntierästä meni kaupaksi!

Pari kertaa itselle on tullut kelvoton ostos, mutta palautetta vaan aspaan, niin asia hoituu.

En suosittele kirppismestaripalvelun käyttöä, koska siitä on kuulunut huonoja kokemuksia palvelun alusta asti.

Itse myymisessä kannattaa todella ottaa hyvät kuvat ja merkitä tarkat mitat ilmoitukseen. Ihan turha kuvitella, että joku ostaisi hämärän kuvan perusteella - ja ilman mittoja - mitään. Jos ei mene kaupaksi, niin mieti sitä ilmoitusta: ostaisitko itse?

Vierailija
1233/1787 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusta löytyy myös erittäin laadukkaita kuvia ja tuotteiden esittelyjä.   Sellaisia, joita ei ole kuvattu maton päällä,  päiväpeitteen päällä, ihmisen itsensä päällä,  porras tai kaide tullut kuvaan mukaan tms.    Hyvin harvassa ne vain ovat runsaaseen valikoimaan hukkuen.  Harmillista! 

Löysin kerran todella taidokkaalla,  valkoisella taustalla kuvattuja tuotteita,  jotka oli kuvattu hyvällä kameralla ja kuvassa oli tarpeeksi valoa.  Siinä huokui laadukkuus.  Tausta voi olla myös musta, jossa kuva tulee upeasti esiin.

Bongasin upeat haaremihousut, mustalla taustalla.  Upeat! 

Kirppismestarit tekevät tärkeää työtä,  ei vain laimeaa puuhastelua.  Varmasti heitäkin on monenlaisia, mutta tärkein on työskennellä huolellisesti ja arvonsa tuntien.  Se ei ole mitä vain vaivannäköä, vaan todellista työtä,  ja toivottavasti  he saavat huolella järjestetyn ansion työstään ja sitä puolta enemmän yrityksenkin puolelta huomioiden.

Vierailija
1234/1787 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea mutta tosi vanhanaikainen ja kankea se sivusto ja filtterit. Hirveästi myös ihan rytkyjä. Yksi mistä en tykkää on ettei ole kunnon materiaalitietoja. Mulle riitti kun bikbokin toppi oli 5e myynnissä ja materiaalista oli kerrottu että 'laput puuttu mutta luulisin että silkki."

Ei kai bikbokissa silkkiä myydä, polyesteriä ja hyvällä tuurilla viskoosia o_O

Ärsyttää kun silkkiä pidetään jonakin yleissanana kaikelle ohuelle ja/tai kiiltävälle kankaalle. Tämä ongelma toki muuallakin, mutta esim zadaassa voi sentään kysyä myyjältä materiaali%. 

Vierailija
1235/1787 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi tyytyväinen Kirppismestari-palveluun. Oon aikaisemmin kuvannut itse ja pelkäsin, osaako kirppismestari tehdä luovia ratkaisuja (esim. kerätä vaatepaketteja vähän halvemmista jutuista.) Mutta pelot osoittautuivat turhiksi. Tämä kyseinen kirppismestari on tehnyt superhyvää työtä. Hinnoittelu asiantuntevaa, kuvat hyviä ja kuvaukset myös. Silti noin 40 % lähetetyistä vaatteista ei päätynyt myyntiin, mutta se ei haittaa, koska luultavasti niitä ei olisi sitten saanutkaan kaupaksi. Harmittaa, kun en voi tälle kirppismestarille lähettää kiitosta tehdystä työstä henk. koht. Toivottavasti menee nyt kaupaksi, kun hän on tehnyt niin ison työn (mulla oli joku 200 vaatetta boksissa...) 

Vierailija
1236/1787 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että vähänkäytetyn aspan kautta saat menemään kiitokset perille. Kirppismestarointi on oikeesti aika kovaa hommaa ja varmaan posi palaute olis sille kyseiselle kirppismestarille aivan mahtava juttu.

Vierailija
1237/1787 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Miten niin hinnoittelija itse? Ihmellisiä käsityksiä ihmisillä siitä miten homma toimii.

Vierailija
1238/1787 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne tuotteet sille kirppismestarille jää vaan menevät lajittelukeskukseen, josta toimitetaan ostajille.

Vierailija
1239/1787 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun joku ostaja palauttaa tuotteen ja esim. syksyvaatteella kestää palautua myyntiin, jonka jälkeen sitä ei ehkä kukaan enää osta ennen kuin keväällä alehinnalla.

Mietin myös, että jos myy helposti-palvelussakin kestää 2 kuukautta ennen kuin ovat myynnissä, niin saattavat olla ihan väärän sesongin vaatteita siinä vaiheessa kun pääsevät myyntiin asti.

Vierailija
1240/1787 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eihän ne tuotteet sille kirppismestarille jää vaan menevät lajittelukeskukseen, josta toimitetaan ostajille.

Mistä voit tämän tietää? Vaatteet lähetetään laatikossa jollekin tyypille ja pitäis vaan luottaa että homma menee niinkuin lupaillaan? Ei ihme että suomalaiset ei pärjää maailmalla.