Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1241/1787 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No homma menee niinkuin kuuluu ja jos ei mene, niin sitten seuraukset ovat tietysti sen mukaiset. Sitä, että homma ei menisi niinkuin kuuluu, siitä jäisi varmasti kiinni. Täällä ei kuitenkaan kannata kirjoittella jtn ihan pähkähulluja omia olettamuksia vailla oikeaa tietoa.

Kirppismestarille ei jää mitään vaatteita. Hän tekee työnsä ja vaatteet lähtevät myyntiin. Ja toivotaan, että menee kaupaksi. Jos ei mene, vaatteiden omistaja voi lunastaa omansa takaisin tai vaatteet päätyvät hyväntekeväisyyteen. Esim Spr:n on vaatteita käsittääkseni päätynyt. Ei kaikkea kannata nähdä niin skeptisesti.

Vierailija
1242/1787 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No homma menee niinkuin kuuluu ja jos ei mene, niin sitten seuraukset ovat tietysti sen mukaiset. Sitä, että homma ei menisi niinkuin kuuluu, siitä jäisi varmasti kiinni. Täällä ei kuitenkaan kannata kirjoittella jtn ihan pähkähulluja omia olettamuksia vailla oikeaa tietoa.

Kirppismestarille ei jää mitään vaatteita. Hän tekee työnsä ja vaatteet lähtevät myyntiin. Ja toivotaan, että menee kaupaksi. Jos ei mene, vaatteiden omistaja voi lunastaa omansa takaisin tai vaatteet päätyvät hyväntekeväisyyteen. Esim Spr:n on vaatteita käsittääkseni päätynyt. Ei kaikkea kannata nähdä niin skeptisesti.

Omat vaatteet voi siis ostaa takaisin? Kuulostaapa kyllä todella nerokkaalta. Miten siitä voi jäädä kiinni jos et enää lähettämästäsi vaatteesta kuule mitään? Helpostihan siellä toisessa päässä voi toinen nyysiä hyvät kuteet itselleen ja väittää laittaneensa hyväntekeväisyyteen "kun ei nyt mennyt kaupaksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1787 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ostaa, vaan lunastaa.  Ohjeista löytyy tietoa tästäkin.

Tuollainen nyysiminen olisi rikos. Kyllä siitä kiinni jäisi.

Vierailija
1244/1787 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaate myy, muu aika heikosti.

Vierailija
1245/1787 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Vähiksen pitäisi ilmaiseksi käsitellä ja postittaa palautuvat tuotteet? Siitä on kuitenkin yritykselle kuluja. Kyse on yritystoiminnasta eikä myyjien jeesaamisesta. Tässä ketjussa ihmiset jankkaa koko ajan samoja asioita. Lukekaa aiempia viestejä, kiitos. 

Vierailija
1246/1787 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjiä tarvitsee ainakin saada riittävästi tuottoa, jotta myyminen on kannattavaa. Tähän ainakin itse otan ilolla vinkkejä vastaan, jos täällä on kokeneempia myyjiä joilla on kokemusta.

Vierailija
1247/1787 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuin tuolla aikaisemmin kirppismestaria. Lähetin uuden boksin ja nyt meni kyllä aika pieleen. Boksissa oli paljon housuja ja ne oli kuvattu virittämällä ne omituisella tavalla tavalliseen paitahenkariin. Eihän niitä kukaan osta, kun niistä virityksistä ei saa yhtään kuvaa tuotteista. Voisiko Vähänkäytetty piffata kirppismestareille housuhenkarit? En jaksa laittaa tätä palautetta aspan kautta, koska läpi pääsee vasta kun on keskustellut jonkin aikaa botin kanssa...

Vierailija
1248/1787 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt myös itse ja huomannut, että melkein tärkein asia vaatteiden kuvaamisessa on valo. Luonnonvalo on paras, mutta jos sitä ei ole tarjolla niin kannattaa virittää kunnon lamput. Jos esim. mustan vaatteen kuvaa huonossa valossa, se on pelkkä hahmoton möykky, jota kukaan ei osta. 

Vierailija
1249/1787 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Myyjiä tarvitsee ainakin saada riittävästi tuottoa, jotta myyminen on kannattavaa. Tähän ainakin itse otan ilolla vinkkejä vastaan, jos täällä on kokeneempia myyjiä joilla on kokemusta.

Vähiksen sivuilla ja tässä ketjussa on vaikka kuinka paljon neuvoja. 

Vierailija
1250/1787 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ehkä tänä maailmanaikana ei kauppa käy enää kuten ennen ja sen vuoksi olisi mukava kuulla tuoreita vinkkejä esim. minkä tuotteiden olette huomanneet menevän hyvin kaupaksi ja paljonko uskaltaa pyytää tuotteista. 

Itse huomasin, että lasten ulkovaatteet ovat ainakin käyneet hyvin kaupaksi, jos ei pyydä liikaa hintaa. Naisten ulkovaatteet eivät ole nyhtä hyvin myyneet.

Ja olen samaa mieltä kuin joku edellinen, että hyvässä valossa, eli käytännössä päivänvalossa saa paljon parempia kuvia. Harmittaa kun tuli lähetettyä itsekin aluksi vähän liian hämäriä kuvia vaatteista, vaikuttaa varmasti siihen, menevätkö vaatteet kaupaksi.

Vierailija
1251/1787 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä saattaa olla viestiketjuissa.  Mutta tiedustellaan uudelleen.

Minua kiinnostaisi kuulla miten kirppismestarit oikeasti aloittavat työstämään näitä saamiaan tuote-eriä?

Tuotteita voi olla sadoittain tai 100 tai 200. 

Käyttekö ensin kaikki laatikot läpi (hylätyt ja hyväksytyt) vai valitsetteko laatikon kerrallaan?

Entä kuvaatteko kaikki tuotteet samalla kertaa?  Ja kirjaatteko tuotteiden tärkeitä tietoja ylös vai teettekö jotenkin joutuisammin?

Valmisteletteko jo valmiiksi kaikista tuotteista liimausta varten tarroihin tuote-erät ja numerot?

Millaista tekniikkaa te kokeneemmat kirppismestarit käytätte,   jotta homma sujuu ammattitaidolla :)

Antakaa vinkkejä meille.   Kiitos Mestareille ja vielä pohtiville!

Vierailija
1252/1787 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin sivustolla, eivät myyjät näköjään osaa laittaa mittakeppiä kuviin jotta hahmottaisi kokoa. 

Vierailija
1253/1787 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirppismestari, mutta useamman myyntierän lähettäneenä olen huomannut ainakin, että sarjatyö nopeuttaa ja sujuvoittaa hommaa. Otan ensin tietyn määrän kuvia tuotteista ja sen jälkeen nakuttelen ilmoitukset sopivana hetkenä. Viimeisenä pussitan tuotteet (koska en halua pilata niitä tarrajäljillä) ja hinnoittelen maalarinteippirullasta repäistyillä pätkillä, joihin kirjoitan tussilla tuotekoodit. 

Vierailija
1254/1787 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/mainos/vahankaytetty/art-2000009848829.html Tuollaisen artikkelin luin jostakin kirppismestarina toimivasta henkilöstä.

Vierailija
1255/1787 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanoman mainos oli positiivinen ja inspiroiva mainos kirppismestarina toimivasta henkilöstä.

Pystyykö sitä todella tekemään tuota tahtia  ilman etteikö olisi yritystä....

Hän kertoi työskentelevänsä kevytyrittäjänä.    Eikö siinä ole raja jossain kohdin, jolloin tulee  maksaa ja määritellä yrittäjäeläkemaksut  ja muuta sellaista.    Mitä mieltä te kirppismestarit olette?

Laskin että 2000  kpl erässä kuukaudessa, tulisi  viitenä päivä viikossa 8 tuntia päivässä työskennellen 500kpl tuotteita käsitellyksi.  Hmmm... Onko  se mahdollista.... ?

Kiitos edeltävistä vastauksista.  Varmasti sarjatyö kuvauksissa ja muussa työhön liittyvässä on paikallaan.  Valon määrää terästäen.

Onkohan palvelua käyttänyt kadottanut koskaan tuotteitaan, jotka eivät saavu varastolle??

Vierailija
1256/1787 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omia tuotteitaan myyvänä olen kuvannut pääosin luonnonvalossa päiväsaikaan ja ottanut useamman kuvan tuotteista, edestä ja takaa ja vielä esim. lähikuvan jostain yksityiskohdista tai pesu/materiaalilapusta. Olen lisäksi pyrkinyt muutamalla sanalla vielä laittamaan sanallisesti lisätietoa myytävästä tuotteesta valikosta valittavien tietojen lisäksi. Tässä kaikessa toki menee jonkin verran aikaa, mutta olen halunnut tehdä hyviä myynti-ilmoituksia, jotta kauppa kävisi mahdollisimman hyvin. Mittoja en ole itse laittanut, siinä voisi toki vielä petrata.

Olen huomannut, että monella muulla palvelussa on vain yksi kuva, eikä mitään tarkempaa sanallista kuvausta tuotteesta. Sitä en osaa sanoa, kuinka hyvin tuotteet tällaisten suppeiden tietojen perusteella tekevät kauppansa ja milloin on kyseessä kirppismestarin ja milloin itse palvelussa myyvän ilmoitus.

Vierailija
1257/1787 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää, kun palvelua haluaisin kokeilla, että ehtiiköhän enää lähettää talvivaatteita?

Vai odottelisiko 1-2kk ja laittais kevät/kesävaatteita menemään ja laittais vasta myöhemmin ensi vuonna talvivaatteita myyntiin?

Minkälaisia kokemuksia myyntiinasettamisen kestosta?

Vierailija
1258/1787 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko laittaa myy itse -vai helposti myyntiin? En ainakaan myy helposti -myyntiin lähettäisi enää talvivaatteita, koska siinä voi kestää pitkäänkin, jopa pari kuukautta, että ne tulee myyntiin. Myy itse-palvelussa arvioisin, että n. kahden viikon kuluessa tulisi tuotteet myyntiin paketin lähetyksestä. Luulisin, että vielä menisi ainakin osa talvivaatteista kaupaksi, jos hinnoittelee itse sellaisilla hinnoilla, että ei tarvitse paljon odotella alennuksia, että ihmiset raaskivat ostaa.  Parempi olisi kuitenkin lähettää aina jo vähän ennen sesongin alkamista tuotteita, koska monet ostavat jo hyvissä ajoin kausituotteita ja siten hyvä myyntiaika on pitempi. 

Vierailija
1259/1787 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meinasitko laittaa myy itse -vai helposti myyntiin? En ainakaan myy helposti -myyntiin lähettäisi enää talvivaatteita, koska siinä voi kestää pitkäänkin, jopa pari kuukautta, että ne tulee myyntiin. Myy itse-palvelussa arvioisin, että n. kahden viikon kuluessa tulisi tuotteet myyntiin paketin lähetyksestä. Luulisin, että vielä menisi ainakin osa talvivaatteista kaupaksi, jos hinnoittelee itse sellaisilla hinnoilla, että ei tarvitse paljon odotella alennuksia, että ihmiset raaskivat ostaa.  Parempi olisi kuitenkin lähettää aina jo vähän ennen sesongin alkamista tuotteita, koska monet ostavat jo hyvissä ajoin kausituotteita ja siten hyvä myyntiaika on pitempi. 

Kiitos vastauksesta!

Itse meinaisin myydä. Täytyy tosin vielä viedä pesulan kautta, kun on villakangastakeista lähinnä kyse. Täytyy harkita, kun on vielä tän tyyppistä ylimääräistä puuhaa, jätänkö myöhemmäksi jos nyt keräilisi noita sisä- ja kesävaatteiksi sopivia kuvailu ja lähetyskasaan.. :)  Ehkä voisin talven jälkeen siivoilla komeroita ja laittaa myyntiin vasta keväällä-kesällä ne syys-talvivaatteiksi sopivat vaatteet.

Vierailija
1260/1787 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä käyttämään Myy itse -palvelua, jos siihen on mitään mahdollisuutta. Itsellä mennyt hyvin kaupaksi vaatteet, kun olen kuvannut itse luonnonvalossa parvekkeella. Nyt talvella se on tietenkin vaikeampaa. Olen myös nähnyt vaivaa, että olen saanut vaatteen muodon esiin oikealla tavalla. En ole luovuttanut ennen kuin tuotekuva on sellainen, että voisin itse ostaa sen perusteella vaatteen. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, tuleeko vaatteen väri optimaalisella tavalla esiin ja kokeillut erilaisia valaistusolosuhteita. 

Kirppismestari-palvelussa on todella laaja kirjo osaamista. Viimeksi kaikki vaatteet oli kuvattu lattialla niin, että niiden mittasuhteet vääristyivät. Esim. lyhyt paita oli saatu näyttämään jonkinlaiselta tunikamekolta. Ja valaistus oli sellainen kellertävän ruskea. Ja kirppismestareilla ei ole yleisesti housuhenkareita käytössä, joten on näkynyt tavalliseen henkariin ripustusta, mistä joku tuolla puhui. En usko, että niistä vaatteista ostetaan yhtäkään.