Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Itsekin olen tuolla myy itse -mallilla omia ja lasten vaatteita myynyt, mielestäni hyvin menneet edulliset kaupaksi. Jatkossa ei enää sinne, koska myymäni vaatteet ei ole niin arvokkaita että niistä kannattaisi maksaa 0,95e+2,90e… sitä toki tässä hakevatkin että kaltaiseni ”halpistuotteiden” ja merkittömien vaatteiden myyjät häipyisivät.
Vinkkejä otetaan vastaan, mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi kuin livekirpparit, tori ja huutonet?
Olen toiminut Kirppismestarina jonkin aikaa ja tykkäsin hommasta. Vaikka samaa mieltä oon noista jättilaatikoista, ihan tosi epäkäytännöllisiä!
Mietin jatkanko vielä mestarina vai en, koska aika surkeelta kuulostaa tuo uudistus.
Kirppismyyjö kirjoitti:
Itsekin olen tuolla myy itse -mallilla omia ja lasten vaatteita myynyt, mielestäni hyvin menneet edulliset kaupaksi. Jatkossa ei enää sinne, koska myymäni vaatteet ei ole niin arvokkaita että niistä kannattaisi maksaa 0,95e+2,90e… sitä toki tässä hakevatkin että kaltaiseni ”halpistuotteiden” ja merkittömien vaatteiden myyjät häipyisivät.
Vinkkejä otetaan vastaan, mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi kuin livekirpparit, tori ja huutonet?
Kidia on avaamassa lasten vaatteille ja tarvikkeille vastaavaa systeemiä.
Pakkaa,lähetä ja myyvät kivijalkakaupassa.
Lisää infoa on tulossa lähiaikoina,instassa ovat nyt mainostaneet tulevaa palvelua.
Kidian sivuja tutkin, ainakin tällä hetkellä aika kovat käsittelymaksut täyspalvelussa. 40tuotetta 23,90€ ja lisäksi 50% provikka. Toki tulevassa palvelussa voi olla eri hinnat.
Etsin myös paikkaa missä myyn jatkossa lasten kamat. Tori on hyvä mutta yksittäisten myynti ja veivaus on kovaa välillä. Livekirppariin en pysty sitoutumaan.
Mites toinensauma.fi? 😊 Voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Minäkin olen harmitellut tätä uusinta uudistusta koko viikon. Mulla on ollut tapana lähettää itse myyntiin n. 1-2 kertaa vuodessa iso läjä vaatteita, mutta ne eivät ole olleet mitään kalliita merkkejä vaan ihan edullisia perusvaatteita. Tämä 0,95 eur uudistus pistää miettimään kannattaako enää nähdä vaivaa, kun on aika suuri työ kuitenkin ottaa hyvät kuvat (mahdollisesti jopa hieman silittää vaatteita), kirjoittaa tekstit ja pakata ja lähettää. Olen käyttänyt Vähänkäytettyä vuosia, ihan alusta asti, ja huonompaan suuntaan se menee. Vaatteita ei myöskään mene kaupaksi yhtä hyvin kuin ennen joten kaikki tämä huomioiden voi olla, että mun myymiseni ovat historiaa.
Katselin tuota toinensauma-sivustoa. Heilläkin kivan kuulonen systeemi. 1,20€ per myyty tuote ottavat ja 50% lisäksi. Ja ne myyntiinlähetyspostikulut toki.
Aika vähän valikoimaa sivuilla niin en tiedä miten tuolla liikkuu. En ole ennen nähnyt ko sivustoa.
Minulle tärkein seikka Vähänkäytetyssä on ollut juuri se, että sen kautta saa kiertoon myös ne ei-niin-kalliit vaatteet. Merkkivaatteet myyn esim torissa, mutta muut ei liiku siellä. Merkkivaatteiden kirppiksiä on jo useampia ja Vähänkäytetty ei pysty kilpailemaan näiden kanssa, koska heidän toiminnassa on yksi iso puute, mikä takuulla syö myyntiä paljon ja varmasti koko ajan enemmän. Heiltä puuttuu yhteneväinen kuntoluokuttelu, minkä takia ostaja ei voi koskaan tietää mitä saa. Itse olen useita kertoja tilannut, vaikka enemmän olenkin keskittynyt myymiseen, ja suunnilleen joka toinen vaate on ollut, välillä reilustikin, huonommassa kunnossa kuin ilmoitettu. Eri ihmisillä on niin eri käsitykset mitä esim vähänkäytetty-kunto tarkoittaa ja monet ei selvästikään lue annettuja ohjeita. Kuntoluokittelun tulisi tapahtua kirppiksen toimesta, mutta toki se on kirppikselle itselleen kalliimpaa.
Olen ollut jo pidempään sitä mieltä, että Vähänkäytetyllä menee varsin huonosti. Ja näen tämän uudistuksen yrityksenä pelastaa uppoava laiva. He poistavat oman riskinsä, eli jatkossa saavat rahansa meni tuote kaupaksi tai tai, mutta riski siirtyy myyjän harteille. Olen itse jo ennen uudistusta päättänyt, että tämänhetkinen myyntierä tulee olemaan viimeinen. Itseasiassa sitä edeltävänkin piti sitä olla, mutta sitten kuitenkin annoin vielä mahdollisuuden. Uudistus sinetöi päätökseni. Jotta tuonne jatkossa uskaltaisi laittaa jotain myyntiin, pitäisi olla takuita että tuotteet menvät kaupaksi niin ettei jää miinukselle. Kauppa on käynyt koko ajan vain huonommin. Vielä muutama vuosi sitten, saatoin helposti saada pari sataa/myyntierä. Nykyään puhutaan muutamasta hassusta kympistä. Ei maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tärkein seikka Vähänkäytetyssä on ollut juuri se, että sen kautta saa kiertoon myös ne ei-niin-kalliit vaatteet.
Sama mulla, Vähänkäytettyyn olen lähettänyt edullista peruskamaa ja merkkijutut olen myynyt muualla. Nyt se ei oikein välttämättä enää kannata enkä halua lähteä myöskään sille linjalle, että yrittäisin laittaa johonkin perus-H&M/Vero Modaan korkeamman hinnan tämän uuden kulun kuitatakseni. En usko niiden menevän kaupaksi kuitenkaan riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tärkein seikka Vähänkäytetyssä on ollut juuri se, että sen kautta saa kiertoon myös ne ei-niin-kalliit vaatteet. Merkkivaatteet myyn esim torissa, mutta muut ei liiku siellä. Merkkivaatteiden kirppiksiä on jo useampia ja Vähänkäytetty ei pysty kilpailemaan näiden kanssa, koska heidän toiminnassa on yksi iso puute, mikä takuulla syö myyntiä paljon ja varmasti koko ajan enemmän. Heiltä puuttuu yhteneväinen kuntoluokuttelu, minkä takia ostaja ei voi koskaan tietää mitä saa. Itse olen useita kertoja tilannut, vaikka enemmän olenkin keskittynyt myymiseen, ja suunnilleen joka toinen vaate on ollut, välillä reilustikin, huonommassa kunnossa kuin ilmoitettu. Eri ihmisillä on niin eri käsitykset mitä esim vähänkäytetty-kunto tarkoittaa ja monet ei selvästikään lue annettuja ohjeita. Kuntoluokittelun tulisi tapahtua kirppiksen toimesta, mutta toki se on kirppikselle itselleen kalliimpaa.
Olen ollut jo pidempään sitä mieltä, että Vähänkäytetyllä menee varsin huonosti. Ja näen tämän uudistuksen yrityksenä pelastaa uppoava laiva. He poistavat oman riskinsä, eli jatkossa saavat rahansa meni tuote kaupaksi tai tai, mutta riski siirtyy myyjän harteille. Olen itse jo ennen uudistusta päättänyt, että tämänhetkinen myyntierä tulee olemaan viimeinen. Itseasiassa sitä edeltävänkin piti sitä olla, mutta sitten kuitenkin annoin vielä mahdollisuuden. Uudistus sinetöi päätökseni. Jotta tuonne jatkossa uskaltaisi laittaa jotain myyntiin, pitäisi olla takuita että tuotteet menvät kaupaksi niin ettei jää miinukselle. Kauppa on käynyt koko ajan vain huonommin. Vielä muutama vuosi sitten, saatoin helposti saada pari sataa/myyntierä. Nykyään puhutaan muutamasta hassusta kympistä. Ei maksa vaivaa.
Veit sanat suustani! Se on juuri näin että vähänkäytetty on profiloitunut juuri niiden edullisempien vaatteiden kierrätykseen ja sinne on ollut helppo lähettää ne. Edulliset tuotteet ovat myös parhaiten menneet kaupaksi. Kurja uudistus juuri siksi että siirtävät riskin Kirppismestarille. Ilman sitä voisin edelleen huvikseen hommaa tehdä, vaikkei suuria tuottoja tulisikaan.
En aio myydä enää tai edes ostaa, ärsyttää puljun toiminta. Liian iso riski lähettää vaikka 100 tuotetta kun veloittavat 95€, meni tuotteita kaupaksi tai ei, ja hintojen päälle vielä se 2,90€. Kuten todettu niin merkkivaatteidenkin myymiseen on paljon parempia väyliä.
Häiritsevää, että ilmoittivat tästä sähköpostilla, mutta etusivulla tai somessa ei ole selkeää infoa - kuinkahan moni lähettää tuotteita myyntiin tietämättä uudistuksesta?
Oisko vähän parantamisen varaa myös aspassa kun vastasivat uudistusta kritisoivalle asiakkaalle tyyliin "missäs aiot sitten jatkossa myydä, onko yhtä hyvää palvelua olemassa??"
Voisiko joku vahvistaa olenko ymmärtänyt oikein?
Sanotaan vaikka että lähetän myyntiin 30 tuotetta ja kaikki hinnaltaan 5,00/kpl (Vähänkäytetty myy ne hintaan 7,90/kpl). Myytyä saadaan 20 tuotetta = myyntituotto 20×5,00=100,00. Ennen uudistusta vähennettiin vain myyntierän lähetyskulu 6,90 eli myyntituotto oli 100,00-6,90=93,10.
Nyt uudistuksen jälkeen sama olisi myyntituotot 100,00 miinus 0,95 uusi kulu per jokainen lähetetty tuote. Tämä on 30×0,95=28,50. Myyntituotto on siis 100,00-28,50=71,50.
Vierailija kirjoitti:
Oisko vähän parantamisen varaa myös aspassa kun vastasivat uudistusta kritisoivalle asiakkaalle tyyliin "missäs aiot sitten jatkossa myydä, onko yhtä hyvää palvelua olemassa??"
Voi jessus. Todellista asiakaspalvelua...
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan vaikka että lähetän myyntiin 30 tuotetta ja kaikki hinnaltaan 5,00/kpl (Vähänkäytetty myy ne hintaan 7,90/kpl). Myytyä saadaan 20 tuotetta = myyntituotto 20×5,00=100,00. Ennen uudistusta vähennettiin vain myyntierän lähetyskulu 6,90 eli myyntituotto oli 100,00-6,90=93,10.
Nyt uudistuksen jälkeen sama olisi myyntituotot 100,00 miinus 0,95 uusi kulu per jokainen lähetetty tuote. Tämä on 30×0,95=28,50. Myyntituotto on siis 100,00-28,50=71,50.
Kyllä olet ymmärtänyt ihan oikein.Jokaisesta julkaistusta tuotteesta menee 0,95c. Järkevintä myydä useamman tuotteen settinä ja kalliimmalla tai löytää muu myyntikanava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus. Todellista asiakaspalvelua...
Huh huh,aspan kootut möläytykset tosiaan.
Kaksplussan puolella Vk:n Tj selittää uudistuksia mitä on tulossa pakettien kokoon ja mestareille tulossa oma fb-ryhmä jota nyt lanseeravat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet ymmärtänyt ihan oikein.Jokaisesta julkaistusta tuotteesta menee 0,95c. Järkevintä myydä useamman tuotteen settinä ja kalliimmalla tai löytää muu myyntikanava.
Kiitoksia, näin arvelinkin. Ei tuo oikein hyvältä näytä ainakaan siltä kannalta, jos lähettäisi monta edullista tuotetta. :(
https://www.facebook.com/groups/1261822420893880/
Tässä linkki kirppismestareille tarkoitettuun facebook-ryhmään
Sellainen kysymys minulla olisi Vähänkäytetystä, että voiko siinä jäädä miinukselle muuten kuin niiden lähetyskulujen verran?
Siis kun jokaisessa tavarassa on niitä lisäkuluja, niin meneekö ne myydyistä tuotteista vai veloitetaanko kaikista myyntiin laitetuista?
Huono uudistus. Itse en aio tuolla enää myydä, missä kannattaisi?