Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
921/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uudistus.. josko myyjät vähän miettisi mitä kannattaa lähettää myyntiin ja mitä ei. Uskon että taso paranee ja valikoiman pieneneminen ei ole ollenkaan huono juttu. Kirppismestariltakin menee jokaisesta myyntiin perustetusta tuotteesta (aiemmin vain myydyistä veloitettiin) logistiikkamaksu, joka toivottavasti parantaa myös kirppismestarien ansaintaa kun voi huonommat hylätä suoraan.

Vierailija
922/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkituotteet pitäisi pystyä hakemaan nimellä.Ei toimi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä taida myydä enää. Muutoksia tulossa. Jatkossa maksat liki 1€ jokaisesta myyntituotteestasi eli jos lähetät myyntiin 50 tuotetta, niin se maksaa 50 x 0,95€ = 47,50€ entisen 6,90€ sijasta. Toki varmaan taso paranee ja valikoima pienenee.

"Jatkossa voit lähettää tuotteesi myyntiin Vähänkäytetty.fi-palveluun ilman 6,90 euron toimitusmaksua. Uudistuksen myötä molemmissa malleissa on yhtenäinen logistiikkamaksu; 0,95 euroa, joka veloitetaan jokaisesta verkkokauppaan myyntiin julkaistusta tuotteesta. Tällä katetaan tuotteen postitus, varastointi ja pakkauskustannukset. Maksu veloitetaan asiakastililtä kertyneistä myyntituotoista, kun tuotteet julkaistaan myyntiin.

Myy helposti -mallissa myyntituotot jaetaan myyjän ja kirppismestarin kanssa, kuten tähänkin asti. Hinnoittelu-uudistus tulee voimaan 23.2.2022 ja koskee tämän jälkeen palveluun perustettuja tuotteita."

Eikös tämä mene niin, että jokaisesta myyntiin lisätystä tuotteesta vähennetään tuo 0,95 e. Aiemmin myydystä tuotteesta on vähennetty 1 e + vielä 6.90 e postit. En tiedä voihan tuo olla ihan hyväkin asia, jos valikoima paranisi, kun mummolan vintiltä raivatut iänikuiset tuotteet jää pois.

Ei myy itse mallilla ole vähennetty mitään. Olet vaan maksanut 6,90€ postikulut. Vähän käytetty on lisännyt tuotteiden hintaan oman osuutensa 2,90€ jolloin 5€ tuotteesi maksoi kaupassa 7,90€.

Vierailija
924/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt vähän käytettyä, koska se on ollut edullinen. 6,90€ on tosi halpa hinta. Nyt kun 50 tuotteen myyminen maksaa liki 50€, niin ennemmin maksan 30€ viikon paikasta ihan perinteisellä kirpparilla. On siinäkin vaivaa kuvata ja mitata tuotteet, niin sama se on ne hinnoitella ja nakata kirpparille.

Vierailija
925/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joutuu sen 3€ peruspaidan hinnoittelemaan 5€, koska miinus 0,95€ ja vielä uusi, neljäs, alennusluokka 😕

Vierailija
926/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähentyykö tuo logistiikkamaksu heti kun tuotteet on saapuneet heille, eli tili voi mennä miinukselle ja sitten kurot sen umpeen myynnillä, tai yrität? Vai meneekö se 0,95€ sitten vasta kun tuote on myyty?

Vierailija
927/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä kerrottiin, että jokaisesta tuotteesta menee 95 senttiä siinä kohtaa kun tuote tulee sivustolle myyntiin. Tuo hinta menee siis heti. Sillä ei ole merkitystä myydäänkö tuotetta vai ei. Ja koskee molempia myynti malleja.

Vierailija
928/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia mahdollisuuksien mukaan noita paketteja niin menee mahdollisimman vähän logistiikkamaksuja. Lasten vaatteissa toimivat ainakin hyvin.

Vierailija
929/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^2-4 tuotteet vaatepaketteja siis :)

Vierailija
930/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sellpy.se/store/selection/ralph-lauren

Täällä Ruotsissa paras kirppis .Upeaa tavaraa! Uudenveroista.

Vierailija
931/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näyttää ne tuolla vähänkäytetyllä reagoivan aika herkästi eli jos tämä nykyinen uudistus ei toimi niin sitten keksitään taas jotain uutta, itse ainakin kirppismestarina aion jatkossa olla vieläkin tarkempi jokaisen tuotteen kohdalla sekä yrittää muodostaa mahdollisimman houkuttelevia settejä, jos yksittäiset tuotteet ei sen vaaditun kympin arvoisia mielestäni ole.

Vierailija
932/1787 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näyttää ne tuolla vähänkäytetyllä reagoivan aika herkästi eli jos tämä nykyinen uudistus ei toimi niin sitten keksitään taas jotain uutta, itse ainakin kirppismestarina aion jatkossa olla vieläkin tarkempi jokaisen tuotteen kohdalla sekä yrittää muodostaa mahdollisimman houkuttelevia settejä, jos yksittäiset tuotteet ei sen vaaditun kympin arvoisia mielestäni ole.

En tajua, miksi vanha kunnon provikka ei ole käytössä. Eli myyjä itse määrittää myyntihinnan, ja he ottaisivat siitä jonkun prosenttiosuuden, joka voisi olla sitä pienempi, mitä kalliimpi tuote. Ja kun tuotteita tarkistetaan myyntiin, niin surutta voisi hylätä vaan kaiken perusseppälän. Kyllä sen nyt Erkkikin tietää etukäteen ettei kukaan sieltä osta normaalia h&M valkoista t-paitaa 3€ kun kaupasta saa ihkauuden 6€.

Vierailija
933/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää uudistukset menee omasta mielestä vaan huonommaksi omalta kannaltani katsottuna, vaikka mestarina niiden sukkaparien myyminen on joskus turhauttavaa..

Ekan uudistuksen vielä hyväksyin ja laitoin pyyntöön kuorman. Kuormaa odottelin kuukauden ja sen pistin pois lopulta. Talvi, kuorma(se jättilaatikko) jätetään pihaan meillä. En jaksa ja saa sitä raahattua sisään edes.

Itse olen myynyt aiemmin lähes kaiken omistanikin myy itse-palvelulla. Joulukuussa myynnit hidastui lähes olemattomiin.

Odotan että saan myyntiajat umpeen omista ja mestarina laittamistani, pyydän rahat pois ja tämä ovi sulkeutuu omalta osaltani.

Harmittaa koska tykkäsin kotona laitella myyntiin näitä, se on kivaa! Ei vaan jaksa alkaa taas laskemaan uusia laskukaavoja, odotella ikuisuutta kuormaa, raahata lumessa laatikkoa ja sit maksaa itsensä kipeäksi laitetuista.

Aiemmista olen huonoimmat hylännyt ja pikkuvikaiset tarkasti ja halvalla myynyt. Ja moni meni kaupaksi.

Jokaisesta hylätystä olen ottanut kuvaan syyn ja luetellut hylätyt yksitellen miksi, jos niistä olisi tullut selvittelyjä. Koskaan ei ole tullut.

Toivottavasti vähänkäytetty saa jatkettua toimintaansa, vähän nyt on suunta hukassa?

Tsempit kaikille kuitenkin mylleryksestä huolimatta :)

Vierailija
934/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isot laatikot on kyllä peestä!!! Ottaisin isompia eriä, jos pakkaukset olisi järkevämpiä. Mutta eihän noita mahdu missään säilyttelemään. Vähänkäytetyltä pohjanoteeraus nuo isot laatikot… kuitenki varmaan melkein kaikki kirppismestarit ensinnäkin naisia ja tuskin missään kartanoissa asutaan niin joo, ärsyttää!

Vierailija
935/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutun lapsi on ensi viikon talvilomalla ja hän on jo kerännyt vaatteita lahjoituksina.

Vaatteet on pesty, silitetty. Ensi vkolla oli tarkoitus kuvata, tehdä ilmoitukset ja postittaa.

Aikoo nyt miettiä mitä tekee.

Surku tää uusi systeemi.

Vierailija
936/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tisellä on nyt ilmaiset postikulut ainakin helmikuun loppuun asti (toivottavasti jatkuvat pidempäänkin). Ärsyttää yksitellen paketoida ja lähettää tavaroita kun myy sitä kautta, mutta se tuntuu nyt järkevimmältä paikalta myydä vaatteita. Eikä siellä tarvitse jatkuvasti uusia niitä ilmoituksia kuten huutonetissä tai torissa...

Vierailija
937/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettava mestari ja asiakas kirjoitti:

Nää uudistukset menee omasta mielestä vaan huonommaksi omalta kannaltani katsottuna, vaikka mestarina niiden sukkaparien myyminen on joskus turhauttavaa..

Ekan uudistuksen vielä hyväksyin ja laitoin pyyntöön kuorman. Kuormaa odottelin kuukauden ja sen pistin pois lopulta. Talvi, kuorma(se jättilaatikko) jätetään pihaan meillä. En jaksa ja saa sitä raahattua sisään edes.

Itse olen myynyt aiemmin lähes kaiken omistanikin myy itse-palvelulla. Joulukuussa myynnit hidastui lähes olemattomiin.

Odotan että saan myyntiajat umpeen omista ja mestarina laittamistani, pyydän rahat pois ja tämä ovi sulkeutuu omalta osaltani.

Harmittaa koska tykkäsin kotona laitella myyntiin näitä, se on kivaa! Ei vaan jaksa alkaa taas laskemaan uusia laskukaavoja, odotella ikuisuutta kuormaa, raahata lumessa laatikkoa ja sit maksaa itsensä kipeäksi laitetuista.

Aiemmista olen huonoimmat hylännyt ja pikkuvikaiset tarkasti ja halvalla myynyt. Ja moni meni kaupaksi.

Jokaisesta hylätystä olen ottanut kuvaan syyn ja luetellut hylätyt yksitellen miksi, jos niistä olisi tullut selvittelyjä. Koskaan ei ole tullut.

Toivottavasti vähänkäytetty saa jatkettua toimintaansa, vähän nyt on suunta hukassa?

Tsempit kaikille kuitenkin mylleryksestä huolimatta :)

Minäkin tykkäsin aiemmin, kun uskalsi ottaa käsiteltäviä sen mukaan mitä laski oikeasti voivansa tehdä, kun nyt täytyy ottaa sen mukaan kuinka monta niitä isoja laatikoita pystyy kotonaan pitämään pinottuna niin, että mahtuu vielä itsekin kulkemaan. Ja omissa luvuissa on tämän vuoksi jo yksin ollut raju pudotus, lisäksi toki tuo että niitä eriä joutuu nyt pitkään odottelemaan.

Vierailija
938/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
939/1787 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo harmittaa kanssa todella paljon tämä uusi uudistus. Itse olen myynyt vuosen varrella esim. useita (hyväkuntoisia) t-paitoja euron kappale (eli myynnissä 3.90e), niin nyt sen hintaan pitäisi vielä lisätä 0.95e + vielä se 2.90e! Euron vaatteesta saisit siis 5 senttiä!  Ja ovat vielä verhoilleet hinnankorotuksen kuulostamaan myönteiseltä, jota se ei todellakaan ole, vaan suoranaisesti asiakaskunnan vähentämistä. Ja jos 0.95e on logistiikkaan ja pakkaamiseen, niin mihin se aiemmin on sisällytetty? Tämä kuulostaa pelkältään siltä, että firma itsessään haluaa tienata hieman enemmän.

Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
940/1787 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa myynyt kirjoitti:

Joo harmittaa kanssa todella paljon tämä uusi uudistus. Itse olen myynyt vuosen varrella esim. useita (hyväkuntoisia) t-paitoja euron kappale (eli myynnissä 3.90e), niin nyt sen hintaan pitäisi vielä lisätä 0.95e + vielä se 2.90e! Euron vaatteesta saisit siis 5 senttiä!  Ja ovat vielä verhoilleet hinnankorotuksen kuulostamaan myönteiseltä, jota se ei todellakaan ole, vaan suoranaisesti asiakaskunnan vähentämistä. Ja jos 0.95e on logistiikkaan ja pakkaamiseen, niin mihin se aiemmin on sisällytetty? Tämä kuulostaa pelkältään siltä, että firma itsessään haluaa tienata hieman enemmän.

Kiitos ja näkemiin.

Käytetyn vaatteen myyminen ei ole helppoa.

Nyt ihmiset ovat lähettäneet sinne paljon ihan soopaa. Uudistus tarkoittaa sinne lähetetään arvokkaampaa vaatetta, eikä euron paitoja