Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Saisivat tarkentaa noita kategorioita. Esim hameet ja mekot voisi olla erikseen. Tavaraa on niin paljon tarjolla.
Myös kokoluokat saisi yhtenäistää. Ärsyttää ruksia sieltä kaikki vaihtoehdot XS, 32, 34, w25, 25, 25', 6, 8 jne.. Kun voisi olla vaan XS....
Onpas kurjaa kun odotan että mestaroimani tuotteiden myyntiaika umpeutuisi ja saisin pyydettyä lopputilityksen.
Viimeisenä vanheneva vaate on kesäkuuhun asti myynnissä. Julkaistu myyntiin syyskuun alussa..
on myyty siis kaksi kertaa ja palautettu. Tullut muutama kuukausi kiertoa. Toki kiva että myyntiaikaa annetaan tälläisellekkin vaatteelle mutta muut on myyty huhtikuun aikana. Ehkä.
Tai sit vaan jätän jo kun vaatteen riskillä sinne ja en pyydä rahaa, sitä suurta euroa sieltä sitten..
Tälläihanrikastuu kirjoitti:
Kirppis mestarit voisivat edes mainita, että vaatteissa laput paikallaan ja vastaako koko lapussa olevaa.
Leggingsit laitetaan housuiksi. Kun laitoin uutta vaatetta tuonne syksyllä myyntiin niin keinonahka leggarit laitettu housuiksi 🙈
Takeissa laput paikallaan, ei mitään mainintaa.
Myyneet viisi uutta vaatetta, tuotto 3.90 😵
Yhtä huonoja kokemuksia viime kerralta. Housuiksi tarkoitetut legginsit laitettiin olohousuiksi, kengät kuvataan huonosta kuvakulmasta ja hyväkuntoisten pitkien saappaiden hinnaksi laitetaan 3€. Lidlin kesätakki myydään kalliimmalla kuin Hilfigerin kauluspaita missä laput kiinni. Kyllä ärsytti.
Olen ostanut vaatteita, melko usein tulee yllätyksiä, hyviä ja huonoja. Kaiken kaikkiaan ollut hyvä. En ole yrittänyt myydä, haluaisin kuulla kokemuksia. Vai onko parempia myyntipaikkoja muualla?
Taisi alkaa Vähänkäytetyn alasmeno. Olen ollut myyjä ja asiakas vuosia, mutta tähän taitaa nyt loppua. Ei voi mitenkään maksaa niin paljon. Postimaksu oli parempi. Jos se palautetaan, jatkan asiakkuutta. Harmi vain, kun hyvä systeemi loppui. Ahneus voitti. Näinhän siinä aina käy. Vaivihkaa ajetaan alas koko homma, kuten Posti.
Huuto.net kutsuu.
Onko Vähänköytetyn vanhan mallin mukaista palvelua kenelläkään? Nyt olisi hyvä tilaisuus perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on mennyt kaupaksi vuosi vuodelta aina vain huonommin. Hyvin on pystynyt seuraamaan, kun on kuitenkin myynyt siellä vuosia jo. Joku sitä sanoikin, että ehkä se vaan on paisunut niin suureksi kaupaksi, että siellä on vaan kertakaikkiaan liikaa tavaraa ja kaikki hukkuu massaan.
Johtuu myös siitä, että uudistukset ajavat pitkäaikaisiakin myyjiä pois. Niitä, jotka myös ostivat tuotoillaan esim. kasvaville lapsilleen isompia vaatteita ja tarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Huono uudistus. Itse en aio tuolla enää myydä, missä kannattaisi?
Vanhassa kunnon Huuto.netissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on mennyt kaupaksi vuosi vuodelta aina vain huonommin. Hyvin on pystynyt seuraamaan, kun on kuitenkin myynyt siellä vuosia jo. Joku sitä sanoikin, että ehkä se vaan on paisunut niin suureksi kaupaksi, että siellä on vaan kertakaikkiaan liikaa tavaraa ja kaikki hukkuu massaan.
Johtuu myös siitä, että uudistukset ajavat pitkäaikaisiakin myyjiä pois. Niitä, jotka myös ostivat tuotoillaan esim. kasvaville lapsilleen isompia vaatteita ja tarvikkeita.
Itellä väheni ostaminen jo silloin, kun myyntituotoilla ei voinut enää maksaa. Ikinä en tilittänyt niitä, aina shoppasin uusiin juttuihin.
No sisko laittoi sinne myyntiin hyväkuntoisia, uudenveroisia, nykyaikaisia vaatteita. Ilmeisesti ilmoituksia tulee niin tiheään, että nuo hänen ilmoituksensa hukkuivat sinne muiden joukkoon eikä tainnut saada yhtäkään vaatetta myydyksi. :( Hyvä niille, jotka ovat saaneet tavaraa myyntiin sen kautta, tai ostaneet jotain kivaa halvalla ja samalla säästäneet luontoa!
Vierailija kirjoitti:
Itellä väheni ostaminen jo silloin, kun myyntituotoilla ei voinut enää maksaa. Ikinä en tilittänyt niitä, aina shoppasin uusiin juttuihin.
Tätä uudistusta minäkin harmittelin silloin todella paljon. Olisiko ollut vuosi tai pari sitten? Oli niin kätevää maksaa omilla myyntituotoillaan uudet ostokset. Olen varmaan tyhmä, mutten tajua mitä he tuolla uudistuksella saavuttivat.
Meneekö tuolla hyvin kaupaksi vauvan vaatteet, esim. bodyt?
Onhan toi uudistus aivan perseestä. Jos myyjä (niin kuin minä) itse pesee ja silittää vaatteet, valokuvaa vaatteet, muokkaa kuvat, tekee ilmoituksen, vie paketin postiin ja maksaa postituskulut niin kuin minä tuossa taannoin. Noin 50kpl. tuotteita. Hintahaitari aina parista eurosta pariin kymppiin, mediaani 5-8 euroa. Yleensä jään vastaavan kokoisesta ja laatuisesta lähetyksestä voitolle päälle satasen, oletuksena että n. kolmannes ei tule myydyksi, niin nyt tili on lähtökohtaisesti 50e miinuksella.
Mitähän tällä riistolla on ajettu takaa? Yrittävät puskea ihmisiä enemmän kirppismestareiden pariin, sillä rahallista eroa itse myymällä ja kirppismestarin kautta myymisellä ei juuri ole, mitä nyt säästää omaa aikaa kymmiä tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksessa on myyntitakuu eli eivät veloita miinukselle jos ei ole myyntiä. Kysyin asiaa kun sama mietitytti.
Siis mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Oon nyt myynyt vaatteitani tavan facekirpuilla ja kauppa käy nopeampaa ja paremmin kuin vähänkäytetyssä. Mutta kyllä vituttaa toi kysymyksiin vastailu, turhat varaamiset ja jatkuva paketointi. Käy ihan työstä... Mutta ihmeesti vaan ihmiset on valmiita maksamaan postikulut yksittäisiin 3-4€ vaatteisiin.
Vähänkäytetyssä voisi olla pakollisena kenttänä myyjille myös vaatteen mitat, ei tulisi ostettua sikaa säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Taisi alkaa Vähänkäytetyn alasmeno. Olen ollut myyjä ja asiakas vuosia, mutta tähän taitaa nyt loppua. Ei voi mitenkään maksaa niin paljon. Postimaksu oli parempi. Jos se palautetaan, jatkan asiakkuutta. Harmi vain, kun hyvä systeemi loppui. Ahneus voitti. Näinhän siinä aina käy. Vaivihkaa ajetaan alas koko homma, kuten Posti.
Huuto.net kutsuu.Onko Vähänköytetyn vanhan mallin mukaista palvelua kenelläkään? Nyt olisi hyvä tilaisuus perustaa.
Luulen kyllä, että kyse on ihan vaan kannattavuudesta, eikä silkasta ahneudesta. Nettikirppiksiä ei ole kovin vilisemällä, eikä tuon mallista vastaavaa yhtäkään toista - niin, miksi? Varmasti siksi, että sellaista on vaikeaa saada kannattamaan. Jos se olisi helppoa rahaa, niitä olisi jo satoja.
Enpä tiedä minäkään, kuinka tämä uudistus vaikuttaa. Huonoimmassa tapauksessa homma hiipuu ja kaatuu. Mutta alkuperäinen idea tässä uudistuksessa taisi olla, että vaatteiden laatu paranee ja vähenee se mieletön tulva vaatteita, joita ei kukaan osta. Asiakkaan kannalta kannattaa laittaa myyntiin enää vain parempia vaatteita, jotka varmemmin menevät kaupaksi. Ei enää niitä huonokuntoisia yksittäisiä vauvan paitoja. Riippuu kai siitä, riittääkö asiakkailla näitä hyviä kohteita myytäväksi, ja kuinka Vähänkäytetty onnistuu markkinoimaan palvelujaan.
Todella ikävä kokemus tästä firmasta. Lähetin laatikollisen vaatetta ns. kirppismestarille, joka laittaa tuotteeni esille ja saa puolet tuotosta. Vaatteita oli n. 20 kpl, hyväkuntoisia, puhtaita. Tuli ilmoitus, että vain 4 meni myyntiin joukossa liikaa tyynynpäällisiä, verhoja, pöytäliinoja. Mielestäni en ollut lähettänyt yhtäkään edellä mainituista. Joukossa oli muutama miesten melkein uuttaa paitaakin, eivät olleet kelvanneet myyntiin??Laitoin kyselyn, toisenkin, luvattiin selvittää onko mennyt jotenkin sekaisin. Aikaa on kulunut viimeisestä yhteydenotostani kuukausi, Eipä ole vielä saatu selvitettyä. Mahdetaanko näiden kirppismestareiden hommia mitenkään valvoa.? Ainakin kannattaa itelleen tehdä lista niistä mitä on lähettänyt, En tehnyt kun luotin, valitettavasti .
Olen lähettänyt myyntiin muutamia eriä ja menevät kaupaksi yhä heikommin. Tavaraa on kadonnut satasien arvosta, eli mitä olen varmasti lähettänyt on vain ”kadonnut” eikä asioille ole koskaan tullut mitään selvitystä tai korvausta.
Myymättä jääneet voi tilata erittäin takaisin hintaan 6,90 eur, mutta tässäkin kohtaa osa vain todetaan ”kadonneiksi”. Käyttämättömät, laput kiinni vielä olevat tuotteet tulevat takaisin likaisina, tahraisina, haisevina.
Olen myös ostanut muutamia käyttämättömiksi luokiteltuja tuotteita, jotka kuitenkin haisevat vielä useamman pesun jälkeen…
Kerran luulin tehneeni löydön, ostin käyttämättömän untuvatakin noin viidellä kympillä mutta pian huomasin että ei ollutkaan käyttämätön (saumat jo ratkeilleet jne.). Samoin käyttämätön merkkivilllapaita olikin kainalosta jo parsittu…
Paljon helpommalla ja taloudellisesti järkevämmin selviää live-kirpparilla, vaikka antaisi myymättä jääneet lahjoituksiin. Myöskin ekologisesti kestävämpiä ovat live-kirpparit tai netin myyntipalstat. Vähänkäytetyn varasto nimittäin sijaitsee Virossa eli suomalaisetkin myyntituotteet postitetaan ensin sinne ja sieltä sitten Suomeen takaisin ostajille. Pääsääntöisesti hyväntekeväisyyteen lahjoitetut eivät edes oikesti päädy hyväntekeväisyyteen vaan poltettaviksi.
Ei kannata ainakaan tuota Myy helposti -palvelua käyttää. Tavara liikkuu huonosti, joten hinnat laitetaan lähtökohtaisesti jo alemmas kuin FB-kirppareilla. Hintaa alennetaan muutaman viikon välein automaattisesti siten, että tuote on myynnissä lopulta hinnalla joka vastaa noin 40 % alkuperäisestä. Kesken myyntiajan et tavaroita takaisin saa, ja myyntiajan päätyttyäkään tuskin kaikkia tuotteitasi löytyy. Lisäksi palvelussa saat tuosta alennetusta hinnastakin vain puolet, koska kirppismestari saa sen 50 % hinnasta. Vähänkäytetty sen sijaan saa logistiikkamaksut + 2,90 EUR tuote… Ovat yrittäneet parantaa laatua, mutta se on johtanut vain myynnin heikkenemiseen. Ostajat löytävät samat tavarat kirpparilta puolet halvemmalla ja sentään näkee mitä saa. Asiakaspalvelun kanssa voi toki yrittää taistella, mutta ei kannata toivoa liikoja.
Saisivat tarkentaa noita kategorioita. Esim hameet ja mekot voisi olla erikseen. Tavaraa on niin paljon tarjolla.