Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kysymys minulla olisi Vähänkäytetystä, että voiko siinä jäädä miinukselle muuten kuin niiden lähetyskulujen verran?
Siis kun jokaisessa tavarassa on niitä lisäkuluja, niin meneekö ne myydyistä tuotteista vai veloitetaanko kaikista myyntiin laitetuista?
0,95€/tavara veloitetaan käsittääkseni heti eli miinukselle menee, ja se veloitetaan vaikka tavarat ei menisikään kaupaksi. 2,90€ ei varsinaisesti mene myyjän pussista vaan otetaan vain myydystä tuotteesta.
Ohhoh. Eli jos lähettää vaikka 50 tavaraa myyntiin, niin siinä tavallaan maksaa "myyntipaikkavuokraa" melkein 50 euroa. Ja nuo 2,90 provikat vielä päälle!
No thanks. Ei ole varaa ottaa tuollaista riskiä - en olisi lähettämässä mitään huonoa tavaraa, mutta kun ei ole aavistustakaan, kuinka hyvin tuolla edes kauppa käy ja mikä myy jos myy.
Uudistuksessa on myyntitakuu eli eivät veloita miinukselle jos ei ole myyntiä. Kysyin asiaa kun sama mietitytti.
Kirppis mestarit voisivat edes mainita, että vaatteissa laput paikallaan ja vastaako koko lapussa olevaa.
Leggingsit laitetaan housuiksi. Kun laitoin uutta vaatetta tuonne syksyllä myyntiin niin keinonahka leggarit laitettu housuiksi 🙈
Takeissa laput paikallaan, ei mitään mainintaa.
Myyneet viisi uutta vaatetta, tuotto 3.90 😵
Kuulostaa huonolta.Halvemmalla saa pöydän kivijalkakirppikseltä jos meinaa yli 50 tuotetta laittaamyyntiin.Ja sinne voi viedä peruskamaa eurolla myyntiin (menee kyllä) ja kirjat ja astiat kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksessa on myyntitakuu eli eivät veloita miinukselle jos ei ole myyntiä. Kysyin asiaa kun sama mietitytti.
Tää on mielenkiintoista,mä kysyin myös heti uudistuksen tultua voiko mennä kirppismestarin myyntitili miinukselle ja vastaus oli kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mielenkiintoista,mä kysyin myös heti uudistuksen tultua voiko mennä kirppismestarin myyntitili miinukselle ja vastaus oli kyllä.
Ilmeisesti kirppismestarilla sitten voi mennä tili miinukselle, mutta tavaroita myyntiin lähettävällä ei?
Juu siis myyjä ei vedä miinukselle, mestarin osalta en kysynyt edes(kun ajatus on nyt itse lopettaa touhu tähän).
Niin kurjaa mestaria kohden.
Ikinä ei ole mennyt tuotteet näin huonosti kaupaksi kuin nyt. Ensimmäinen ja toinen viikko tuli muutama myynti. Sittemmin edes kampanjoiden aikana ei ole tavara liikkunut. Hyviä tuotteita, edullisilla hinnoilla kuitenkin myynnissä, aivan kuten ennenkin. Ei tässä ole mitään järkeä. Ei tarvittu edes tätä uudistusta, että minä palaan monen vuoden jälkeen takaisin kivijalkakirppikselle, vaikka se työläämpää onkin.
Mullakin on mennyt kaupaksi vuosi vuodelta aina vain huonommin. Hyvin on pystynyt seuraamaan, kun on kuitenkin myynyt siellä vuosia jo. Joku sitä sanoikin, että ehkä se vaan on paisunut niin suureksi kaupaksi, että siellä on vaan kertakaikkiaan liikaa tavaraa ja kaikki hukkuu massaan.
Just tutkin VK ja huomasin että tosi paljon on myytävänä vaatteita, ja osa tosi huonolaatuista. Vaikka selvästi luki kuntoluokitukset joissa hyvä tarkoittaa ehjää ja tahratonta niin hyväksi on luokiteltu mm housut, joissa reikä polvessa. Ei noita lumppuja huvita selata ollenkaan. Enkä itse viitsi lähettää tavaraa jos tosiaan melkein 4e/vaate ottavat provikkaa. 5e liikkuisi perus lasten kesävaatteet, mutta en ihan raaski 1e niitä kuitenkaan myydä.
Ei se 2,90 mene myyjän pussista.
Oma myyntieräni on nyt viimeisellä alekierroksella, tuotteista myyty 70 % (14/20). Laitoin nyt uudistuksen jälkeen pienen 10 tuotteen erän myyntiin, katsotaan kuinka kauppa käy.
Menevätkö naisten vaatesetit kaupaksi? Kuinka erityyppisellä vaatesisällöllä voi vielä saada myydyksi? Tottakai vaatekoko olisi +-1 samaa luokkaa, mutta esim. pitkähihaisia ja lyhythihaisia paitoja samassa setissä? Väriltään samoja, mutta eri vaatetyyppejä? Urheiluvaatteissa ylä-ja alaosia samassa?
Kun on nämä uudistukset tulleet, niin on pakko pohtia edullisempien vaatteiden setittämistä...
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö naisten vaatesetit kaupaksi? Kuinka erityyppisellä vaatesisällöllä voi vielä saada myydyksi? Tottakai vaatekoko olisi +-1 samaa luokkaa, mutta esim. pitkähihaisia ja lyhythihaisia paitoja samassa setissä? Väriltään samoja, mutta eri vaatetyyppejä? Urheiluvaatteissa ylä-ja alaosia samassa?
Kun on nämä uudistukset tulleet, niin on pakko pohtia edullisempien vaatteiden setittämistä...
Huonosti on mulla ainakaan setit menneet, vaikka on ollut 3-4 samantyylistä vaatetta, ja yleensä hintana 5€ eli kaupassa 7,90€.
Kauanko kirppismestarit kestää nykyään, että rahat tilitetään? Tein kuukausi sitten tilityspyynnön ja vielä odotellaan rahoja saapuvaksi.
Mua harmittaa tämä uudistus sekä myyjänä, että ostajana. Juurikin siksi on myyjänä ollut kiva käyttää, että saa samalla niitä halvempia t-paitoja, shortseja ja leggareita myytyä - samalla olen laittanut sitten kalliimpaa ulkovaatettakin, että samalla vaivalla. Vaikka ulkovaatteista vielä paremmin ehkä Tori.fi:ssa saisikin, mutta olen tykännyt, että yksi kanava.
Mutta olen myös tykännyt siksi ostaa, että voin kasata ison paketin samasta paikasta. Ulkovaatetta, sisävaatetta, kenkiä jne. Kun just jotain t-paitoja ei viitsi Torista tai Face-kirppiksiltä yksittäisinä säätää.
Mutta nyt kun Vähänkäytetyn osuus on tosiaan sen melkein 4e per vaate (tai setti, mitkä on usein vähän hankalia), eli 2,90e+0,95, niin väkisinkin nousee yksittäisen vaatteen hinta niin suureksi, että tuskin tuolta löytyy mitään järkevää ostettavaakaan.
Ja niin kuin moni onkin maininnut, niin myynti on selvästi hidastunut viimeisen 6-12kk aikana.
En minäkään ymmärrä, miksi ei voisi olla prosenttiperusteinen tuo VK:n oma osuus, tällöin pysyisi valikoimassa sekä kalliimmat ulko yms. vaatteet, että edullisemmat sisäkamppeet.
Ja hyvin voisi olla kiellettyä kokonaan tahraisten ja reikäisten tai vaikka yli 10v vanhojen vaatteiden myynti. Sillä saisi sitä tolkutonta massaa pienemmäksi.
Mutta ei siinä mitään, onnea valitsemallaan tiellä, itse siirryn muiden palveluiden käyttäjäksi.
Joo, tosi harmillinen uudistus. Vaikka ihan hyvää tavaraa minulla onkin ollut myynnissä niin silti tuppaa noin 30% jäädä myymättä. Yleensä olen laittanut pakettiin 30 vaatetta niin uudistuksen myötä lisäkulua on 23 euroa. Sen verran iso homma kuitenkin että jää kyllä tästä lähtien tekemättä.
Settejä en tykkää itsekään ostaa kun vaatekaappi pursuaa, korkeintaan ostaisin taaperoikäiselle setin mutta ei ole enää taaperoita kotona. Mielummin ostan yhden laadukkaan ja tyylikkään paidan kun että maksan lisähintaa neljä euroa ja saan kaupan päälle kaksi paitaa jotka jää kaapin pohjalle.
Ei kyllä houkuta tuo uusi 10€ alennusta kampanjakaan, aka lähetä vähintään 20 vaatetta myyntiin, niin saat 10€ alennusta. On vaan aivan liian iso summa itselleni tuo liki euron käsittelymaksu per tuote.
Ärsyttää niin paljon tuo uudistus että aion myydä ja ostaa kamani jatkossa muualta.
0,95€/tavara veloitetaan käsittääkseni heti eli miinukselle menee, ja se veloitetaan vaikka tavarat ei menisikään kaupaksi. 2,90€ ei varsinaisesti mene myyjän pussista vaan otetaan vain myydystä tuotteesta.