Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Ai oot ihan varma, että kirppismestarit varastelee tuotteita? Ookoo… itse kirppismestarina toimivana olen kyllä joskus joutunut hylkäämään merkkivintagea ihan sen takia että vaatteissa on myös ollut melkoinen vintage-tuoksu 😂 ja hylätythän lähetetään takaisin vähänkäytetylle että kannattaa varmaan sieltä kysellä. Ja jos sun vaatteita katoaa ja todistetusti kirppismestari niitä pöllinyt niin sellaselle tarvii sit varmaan antaa potkut. Eihän yks mätä omena koko puuta pilaa, vai miten se meni 😳
Vierailija kirjoitti:
Ai oot ihan varma, että kirppismestarit varastelee tuotteita? Ookoo… itse kirppismestarina toimivana olen kyllä joskus joutunut hylkäämään merkkivintagea ihan sen takia että vaatteissa on myös ollut melkoinen vintage-tuoksu 😂 ja hylätythän lähetetään takaisin vähänkäytetylle että kannattaa varmaan sieltä kysellä. Ja jos sun vaatteita katoaa ja todistetusti kirppismestari niitä pöllinyt niin sellaselle tarvii sit varmaan antaa potkut. Eihän yks mätä omena koko puuta pilaa, vai miten se meni 😳
Hylätyt voi pyytää itselleenkin, kun vain rastittaa sen kohdan kun laittaa tavaraa tulemaan. Siinähän sen sitten näkee, että ne hylätytkin design- ja merkkivaatteet ovat kaikki kyllä tallessa.
Joskus vaan myyjien on tosia vaikea hyväksyä, että heidän vaatteissaan on ollut likaa, tahroja tai reikiä. Käyttämätönkin vaate on voinut likaantua, kun se on seissyt komerossa pitkään ja osumaa on tullut kaikesta muusta mitä komeroon on nakattu. Ja jos kirppismestari huomaa lian, niin satavarmasti huomaa se uusi omistajakin, jos tavaran sinne saakka päästäisi. Ja kuka saa taas huudot siinä kohtaa? Kirppismestari tietty.
Huonosti kauppa käy, vaikka myynnissä yhden lapsen käyttämiä siistejä merkkivaatteita jotka olen hinnoitellut kirppishinnoin. Tuote-erän myyntiin päätyminen kesti ja kesti, tuotteet tulivat myyntiin eri aikaan, usean päivän viive välillä. Kaiken kukkuraksi muutama tuote mystisesti "katosi" (asiakaspalvelun mukaan ihan myyjän oma vika!) Tuottojen tilityksen perään täytyy joka kerta kysellä kun kestää. Ei voi suositella myyjän näkökulmasta.
Enne olisin suositellut palvelua jokaiselle... Ostajalle suosittelen edelleen, mutta myyjät varokaa ja kirppismestarit❗️❗️❗️ eivät tilitä rahoja sovittuna päivänä vaan saattaa venyä viikosta jopa kuukauteen enne kun rahat saapuvat.... viimeksi laittoivat ukko.fi palvelun mokaksi nyt laittoivat, että tilityksessä viivettä joten myöhästyy noin viikolla... korkoa tästä ajasta ei tietenkään saa vaikka kirppismestareille ilmoitettu selvät eräpäivät jolloin maksu tilillä...
Suosittelen niin myyjälle kuin ostajallekkin. Ylempi kommentti totta että raha liikkuu välillä hitaammin, mutta kertaakaan ei ole raha jäänyt tulematta. Itse sais aspasta vastaukseksi tämän kuukauden myöhästymiseen, että ruuhkaa maksuissa, joka ymmärrettävää, kun katsoo kuinka paljon tavaraa siellä myynnissä kerralla onkaan 😳😳
Kyllä rahan tulee liikkua ajallaan ja juuri niin kuin asiasta on ilmoitettu!
Kirppismestarit tekevät ansaittua työtä ja myös Firman eduksi ja myyjien iloksi. Rahaliikenne tulee olla just jämptiä, eikä vain sinnepäin.
On ymmärrettävää, että tavallinen tallaaja voi myöhästyä joskus maksuissa, mutta hän maksaakin myös myöhästymismaksua maksun liiaksi myöhästyessä. Näin tulisi kirppismestareidenkin saada hieman lisäbonusta odotellessa. Tämän tulisi Firmankin huomioida.
Minä myyn tuolla käyttämättömiksi jääneitä vaatteitani yms, hyvin on mennyt kaupaksi! Hinnoittelen tuotteita muutamilla euroilla ja olen huomannut, että merkkivaatteet menevät aina ensimmäisenä kaupaksi. Tykkään siitä, että myymättömät tuotteet menevät myyntiajan jälkeen hyväntekeväisyyteen, toki tämäkin on itse valittavissa, haluaako esimerkiksi lunastaa vaatteet takaisin itselleen.
Voin lämmöllä suositella, todella helppo systeemi, en itse jaksa kirppispöytäjuttuja joten tuo on ollut kätevä tapa päästä turhasta tavarasta eroon
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rahan tulee liikkua ajallaan ja juuri niin kuin asiasta on ilmoitettu!
Kirppismestarit tekevät ansaittua työtä ja myös Firman eduksi ja myyjien iloksi. Rahaliikenne tulee olla just jämptiä, eikä vain sinnepäin.
On ymmärrettävää, että tavallinen tallaaja voi myöhästyä joskus maksuissa, mutta hän maksaakin myös myöhästymismaksua maksun liiaksi myöhästyessä. Näin tulisi kirppismestareidenkin saada hieman lisäbonusta odotellessa. Tämän tulisi Firmankin huomioida.
Joo.Mitähän vaikka vuokraisäntäkin sanoisi,jos perustelisin vuokran myöhästymistä sanomalla että mulla on nyt maksuissa vain vähän ruuhkaa... en usko että menisi läpi.
Käyttäjä41528 kirjoitti:
Itellä eka ja VIKA kerta vähänkäytetty.fin helpostimyynti palvelua! Myytiin esim converset, kuin uudet 3€ :O Benettonin paitapusero 2,40€ JNE. Villakangastakkikin oli 8€ sellainen pitkä hieno. Myös koot ihan mitä sattuu, kuten vaikka aikuisen pipo 3v lasten vaatteeksi merkitty :O Valitin noista ja sain vastaukseksi, että voi voi ettet ole tyytyväinen, mutta meidän hinnoittelijamme ovat osaavia ammattilaisia :( Joten tämä oli tässä! ja suuri tappio minulle. Jos olisin tiennyt, niin olisin myynyt market placella tms.!
Noissa aina riski.Itse myyntiin laittamalla saa homman toimimaan.
Käyttäjä41528 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla myyjillä käy kauppa kampanjoiden ulkopuolella? Minulla ainakin on ollut viime vuosina niin, että juuri mitään ei mene silloin myydyksi, korkeintaan joku hassu yksittäinen tuote. Sitten taas kun tulee uusi kampanja tulee myyntejä, mutta koko ajan vähemmän mitä pidempään erä ollut myynnissä.
Mä huomasin, että aina laittavat aleja kokoajan... ja se tarkoittaa, että naurettavan halpa tavarasi menee ilmaiseksi melkeen :( Tästä syystä NEVER vähänkäytetty.fi (myyjänä siis)
Ale on pois Vähänkäytetyn lisäämästä katteesta ei myyjän myyntihinnasta.Eivät alenna hintoja kun sen sovitun prosentin tietyin väliajoin.
Lukekaa kokemuksia Facebookin vähän käytetty sivuilla. Mennyt todella huonoon suuntaan. Enää en osta tuolta mitään enkä myös toiste kokeile myymistäkään.
Alusta asti vähänkäytetty.fi:ssä myynyt ja hyvin on kuppa käynyt. Hyvät kuvat ja mittoja vaatteista kannattaa laittaa. Ja pesunukkaiset ja enempi käytetyt jättää lisäämättä myyntiin. Tehdä settejä ja ajatella maksaisitko itse pyydetyn hinnan.
Olen myös ostanut lapsille vaatetta. Pari kertaa ei ole tuote vastannut odotuksia tai ollut rikki yms.
Myös kirppismestarin työtä olen tehnyt ja tyytyväinen ollut myynteihin. Hinta pitää olla kohdillaan. Kalliimmat merkit myy hyvin. Esim. Marimekon mekosta sai pyytää yli 50€ ja melkein heti meni kaupaksi.
Parantamista on tuotteiden kuvissa ja jäänyt ostamatta kun ei ole ollut mitään mittoja vaatteesta. Sekä alle 10€ tuoteissa saisi vähänkäytetty.fi osuus olla pienempi. Sekä some mainontaa saisi olla enemmän se lisäisi varmasti myyntiä :)
Suosittelen kyllä ostamaan Ja myymään. Hyvin saa haettua sivuilta tiettyä kokoa ja merkkiä. Vaikka valikoima on valtava.
Olen vaatetta ostanut ja olen ollut tyytyväinen. Eilen viimeksi tilasin. Tänään vielä saa kaikista -1€ sekä ilmaisen toimituksen kun tilaa vähintään 7 tuotetta.
Itse teen niin, että lisään omalle toivelistalle vaatteita, ja jos tuntuvat kalliilta, odottelen automaattisia hinnanalennuksia sekä Vähänkäytetyn kampanjoita. Tottakai toivelistalle lisäämäni tuotteet voivat päätyä toiselle ostajalle, mutta eipä se mitään, valikoima on niin valtava että aina löytyy edullista ja hyvää ostettavaa. Viimeksi ostin 24 tuotetta, joille tuli hintaa 90 euroa. Kaikki oli ale-tuotteita, josta vielä vähänkäytetyn kampanjasta -2 euroa/tuote. Tottakai oli muutama hutiostos, mutta 90% olin tyytyväinen ja sain todella hyviä ja laadukkaita vaatteita hankittua. Suosittelen todellakin!
Välttääksesi lude ongelman niin pysyisin erossa tuosta paikasta. Varasto oletettavasti jossain ulkomailla
Mitä tuolla ludejutulla tarkoitat?
lude kirjoitti:
Välttääksesi lude ongelman niin pysyisin erossa tuosta paikasta. Varasto oletettavasti jossain ulkomailla
Kirppismestarina olen käsitellyt ja tuona aikana kotonani säilytellyt käsittelyn ajan (keskim äärin viikko per satsi) jo tuhansia vaatteita. Luteita tähän mennessä: nolla.
Enpä taida myydä enää. Muutoksia tulossa. Jatkossa maksat liki 1€ jokaisesta myyntituotteestasi eli jos lähetät myyntiin 50 tuotetta, niin se maksaa 50 x 0,95€ = 47,50€ entisen 6,90€ sijasta. Toki varmaan taso paranee ja valikoima pienenee.
"Jatkossa voit lähettää tuotteesi myyntiin Vähänkäytetty.fi-palveluun ilman 6,90 euron toimitusmaksua. Uudistuksen myötä molemmissa malleissa on yhtenäinen logistiikkamaksu; 0,95 euroa, joka veloitetaan jokaisesta verkkokauppaan myyntiin julkaistusta tuotteesta. Tällä katetaan tuotteen postitus, varastointi ja pakkauskustannukset. Maksu veloitetaan asiakastililtä kertyneistä myyntituotoista, kun tuotteet julkaistaan myyntiin.
Myy helposti -mallissa myyntituotot jaetaan myyjän ja kirppismestarin kanssa, kuten tähänkin asti. Hinnoittelu-uudistus tulee voimaan 23.2.2022 ja koskee tämän jälkeen palveluun perustettuja tuotteita."
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida myydä enää. Muutoksia tulossa. Jatkossa maksat liki 1€ jokaisesta myyntituotteestasi eli jos lähetät myyntiin 50 tuotetta, niin se maksaa 50 x 0,95€ = 47,50€ entisen 6,90€ sijasta. Toki varmaan taso paranee ja valikoima pienenee.
"Jatkossa voit lähettää tuotteesi myyntiin Vähänkäytetty.fi-palveluun ilman 6,90 euron toimitusmaksua. Uudistuksen myötä molemmissa malleissa on yhtenäinen logistiikkamaksu; 0,95 euroa, joka veloitetaan jokaisesta verkkokauppaan myyntiin julkaistusta tuotteesta. Tällä katetaan tuotteen postitus, varastointi ja pakkauskustannukset. Maksu veloitetaan asiakastililtä kertyneistä myyntituotoista, kun tuotteet julkaistaan myyntiin.
Myy helposti -mallissa myyntituotot jaetaan myyjän ja kirppismestarin kanssa, kuten tähänkin asti. Hinnoittelu-uudistus tulee voimaan 23.2.2022 ja koskee tämän jälkeen palveluun perustettuja tuotteita."
Eikös tämä mene niin, että jokaisesta myyntiin lisätystä tuotteesta vähennetään tuo 0,95 e. Aiemmin myydystä tuotteesta on vähennetty 1 e + vielä 6.90 e postit. En tiedä voihan tuo olla ihan hyväkin asia, jos valikoima paranisi, kun mummolan vintiltä raivatut iänikuiset tuotteet jää pois.
Oon varma, että myyntimestarit varastaa ”rikkinäisiä” vaatteita itselleen. Omasta vaate-erästä oli kadonnut kaikki arvokkaimmat vaatteet (marimekkoa ja merkkivintagea). Oon super vihainen siitä ja enää en palvelua käytä!