Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
821/1787 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuon kautta myydä vaatteita?

Kyllä, jos vaatteet ovat siistejä, hyvin ja selkeästi kuvattu ja kuvailtu, ja hintapyynti ei ole mahdoton. Tämän kuun aikana kun lähettää myyntiin, saa postikulutkin ilmaiseksi, eli myynti ei maksa myyjälle yhtään mitään Niko Saarinen - koodilla (katso sivustolta ja sen mainoksista ohjeet, ei tule automaattisesti).

Vierailija
822/1787 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuon kautta myydä vaatteita?

Kyllä. Varmista että kuvat ovat hyviä, kerro väri ja materiaali, äläkä ylihinnoittele. Itse olen usein tilannut vaatteita täältä ja monta vaatetta myös jäänyt tilaamatta huonojen kuvien ja puutteellisten tietojen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1787 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tulikin taas uudet hinnoittelut ja ohjeet. Mitäs olette mieltä?

Myyntihinnat alkaen ~10€ ja logistiikkamaksut nousee. Toki voihan paketteja tehdä halvemmista edelleen. Tosi on että sinakin omista tuotteista suurin osa on niitä alle 10€ tuotteita vaikka pakettejakin tekee..

Vierailija
824/1787 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen vähentänyt kirppismestarihommia, kun tuli ne isot laatikot ja tuotteet olleet 5 e tai alle. Toki joskus arvokkaampia eriä, mutta jokaiseen erään tulee myös halvempaa tuotetta. Mahtaako homma näillä uudistuksilla enää hyvin toimia.. Pitäisi myyjän lähettää vaan ne kalliimmat eteenpäin mytäväksi ja jättää kotiin halvemmat. Ei mitään hyötyä, kun et saa kaappeja täysin siivottua tällä tyylillä. Toki jos toimii niin on kirppismestareille hyvä diili.

Vierailija
825/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä uusista muutoksista tullut kirppismestareille sähköpostia vai mistä olette uudet ohjeet saaneet? 🤯

Vierailija
826/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät hoi!

Kun teippaatte koodin vaatteeseen, niin laittakaa se vaatteen sisäpinnalle/ vaikka materiaalilappuun kiinni.

Mulle on tullut monta tuotetta, jossa se maalarinteippi on repinyt vaatteen pinnan pois tai jättänyt liimajäljen, joka ei kaikista vaatteista lähde kun liimapinta on ehtinyt imeytyä materiaaliin.

Ei ole kiva tilata ja maksaa uutta/uudenveroiset, joka menee pilalle liimatahran takia, eikä se varmaan myyjällekkään ole kiva jos menee palautukseen.

Vierailija
827/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntihinnat alkaen ~10€ ja logistiikkamaksut nousee. Toki voihan paketteja tehdä halvemmista edelleen. Tosi on että sinakin omista tuotteista suurin osa on niitä alle 10€ tuotteita vaikka pakettejakin tekee..

Eikö tämä koske vain Myy helposti -palvelua? Kait siinä halutaan, että myyjälle jää jotain käteen enemmän? Eikö tuossa myyjä voi arvioida hintaa yläkanttiin kympiksi ja/tai mestari laittaa hintaa kans ylöspäin? Jos on liian kova hinta, ostaja odottaa alennusta ja se on taas +-0...

Vierailija
828/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt vaatteitani palvelun kautta parin vuoden ajan säännöllisemmin. Menevät aika hyvin kaupaksi eikä palautuksia juurikaan tule, mutta vaatii kyllä aika paljon työtä: hyvät, selkeät kuvat hyvässä valaistuksessa (useampi kuva yhdestä tuotteesta), materiaalitietojen ja mittojen ilmoittaminen, kuvaileminen... Usein myös silitän vaatteen ennen kuvaamista, jotta se näyttäisi houkuttelevammalta kuvissa. Olen lähettänyt ison paketin myyntiin pari kolme kertaa vuodessa ja myyntiä kertyy yleensä n. 100€ kuussa, mikä on ihan kivasti taskurahaa näin opiskelijana.

Mietin tuota kirppismestarin hommaakin, kuulosti mukavalta tavalta tienata vähän ekstraa. Nyt tosin kun luin tämän ketjun kokemuksia ko hommasta niin en taidakaan ryhtyä siihen...

Vierailija
829/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina tein tilityspyynnön. Onko mahdollisuutta että raha tulisi jo tälläviikolla. Yli 100€ tulossa joten seuraan tarkkaan tulee että tuleeko raha vai ei. 

Vierailija
830/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä todella pettynyt tuohon uuteen Myy Helposti -palveluun. Näin kolmen pienen lapsen äitinä on ollut kätevää laittaa vaatteet pakettiin ja menemään, eikä niitä tarvitse enää sen jälkeen miettiä. Vaatteet ovat hyväkuntoisia, hajuttomia, ehjiä, mutta tietenkin käytettyjä. Mikään niistä ei kuitenkaan 10 arvonen. Nyt täytyy repiä ite aika jostain ja alkaa myymään tai viedä suoraan hyväntekeväisyyteen. Olin vaan niin innoissaan kun löysin kätevän palvelun ja nyt sitten sitä ei voikaan käyttää.. Olis tämä voinut säilyä helppona, edullisena kirpparina, kun noita merkkivaatekirppareita on jo olemassa.

Vierailija
831/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono palvelu ja asiakkaiden huomioiminen. Lähetin 2 viikkoa sitten myy helposti -palveluun 3 laatikollista vaatteita ja kenkiä. Pari päivää sitten tuli ilmoitus, että tuotteet hyväksytty ja toimitetaan kirppismestarin hinnoiteltavaksi. Eilen tulikin viesti, että toiminta muuttuu ja myyntiin otetaan vain yli 10 € tuotteita ja logistiikkamaksu nousee 30 sentistä 1 euroon. Jos tämä sopii minulle, niin alle 10 euron tuotteeni laitetaan kierrätykseen tai voin halutessani saada tavarat takaisin. Miten voi yhtäkkiä hinnoittelu ja toimintatavat muuttua??? Kauhea homma oli pakata ja viedä isot laatikot postiin...Yli puolet on alle 10 euron tuotteita, joten haluan ne tietenkin takaisin. Milloin toimitetaan ja puuttuuko jotain, saapa nähdä. Käsittämätöntä, että ei ennakkoon ilmoiteta hinnoittelun ja toimintatapojen muuttuvan vaan jälkikäteen!! Pitäisi olla verkkosivuilla selkeästi ilmoitus, että muutamme hinnoittelumme esim 1.11. alkaen. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kokeilen tätä palvelua!!!

Vierailija
832/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teipeistä. Ohjeistuksena ne tulisi laittaa näkyvälle paikalle päälle. Ei voi laittaa sisäpinnoille. Toki kengissä, printeissä ja takeissa, villatuotteissa itse olen joskus taitellut hullusti tai käyttänyt niskaa/pohjaa liimaamiseen.

Harmi ettei siirtymäaikaa annettu lähettäjille. Onhan tuo kurjaa että suuri osa tavarasta meni ns turhaan nyt sinne asti. En tiedä maksaako takaisinlähetyskin?

Toki, jos siirtymäaikaa annetaan vaikka pari viikkoa, kaikki lähettää heti sinne halvemmat vaatteet ja tulee järjetön ruuhka vielä vanhemmalle tavalle. Mutta olisi nyt antanut jo lähetetyt edes mennä vielä läpi kun ei voinut tietää!

Itsellä kans paljon alle 10€ tuotteita mitä lähettänyt myyntiin ja ne tuntuu myyvän parhaiten. Teen paljon 5-10€ settejä halvimmista ja menee kaupaksi kivasti. Ihan perus legginssejä 90cm tienoolta esim.

En tosin laita itse myyntiin alle 2€ mitään, nyt täytyy sitäkin summaa vähän nostaa jatkossa.

Joskus lähetin mestarille vaatteet ja littoi yhdet housut 0,50€ hintaan niin miinuksellehan se meni sitten.. olisi hylännyt tai tehnyt setin siitä mielummin mutta eipä talous nyt siihen kaatunut.

Vierailija
833/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono palvelu ja asiakkaiden huomioiminen. Lähetin 2 viikkoa sitten myy helposti -palveluun 3 laatikollista vaatteita ja kenkiä. Pari päivää sitten tuli ilmoitus, että tuotteet hyväksytty ja toimitetaan kirppismestarin hinnoiteltavaksi. Eilen tulikin viesti, että toiminta muuttuu ja myyntiin otetaan vain yli 10 € tuotteita ja logistiikkamaksu nousee 30 sentistä 1 euroon. Jos tämä sopii minulle, niin alle 10 euron tuotteeni laitetaan kierrätykseen tai voin halutessani saada tavarat takaisin. Miten voi yhtäkkiä hinnoittelu ja toimintatavat muuttua??? Kauhea homma oli pakata ja viedä isot laatikot postiin...Yli puolet on alle 10 euron tuotteita, joten haluan ne tietenkin takaisin. Milloin toimitetaan ja puuttuuko jotain, saapa nähdä. Käsittämätöntä, että ei ennakkoon ilmoiteta hinnoittelun ja toimintatapojen muuttuvan vaan jälkikäteen!! Pitäisi olla verkkosivuilla selkeästi ilmoitus, että muutamme hinnoittelumme esim 1.11. alkaen. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kokeilen tätä palvelua!!!

Sama juttu kävi itselle ja olen todella kiukkuinen tilanteesta. Tuotteistani ehkä vain 5 olisi 10 arvoisia. En myöskään haluaisi enää niitä muita tuotteita itselleni, kun pääsin niistä eroon ja vievät pienissä säilytystiloissa vain tilaa. En ymmärrä miten kirppistoiminnassa mitä kalliimpia tuotteet ovat sen paremmin menee kaupaksi- periaate voi toimia. Ja kesällä hinnoiteltiin käyttämätön merkkivaate 12€ hintaiseksi, mihin olin hyvin pettynyt, niin miten ihmeessä tavallisista vaatteista voi pyytää 10€. Veikkaanpa, että firma kaatuu omaan nokkeluuteensa.

Vierailija
834/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli viikko sitten viesti kirppismestarille lähettämistäni vaatteista että ne on hyväksytty lähetettäväksi kirppismestarille. Saa nyt nähdä sitten että hylätäänkö suurin osa kun siellä taitaa olla vain muutama 10e arvoinen vaate. On kyllä erittäin ärsyttävää että yhtäkkiä tulee tämmöinen muutos! Kai tämäkin kirppismestareita kuormittaa kun nyt pitää suurista vaate-eristä kaivaa myyntiin vaan ne muutamat arvokkaat ja muut hylätä.

Vierailija
835/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on siirtymäaika menossa. Nyt JO myyntiinlähetetyistä eristä me kirppismestarit laitetaan myyntiin noin 7 euron myyntihinnalla sivustolle tulevat vaatteet. (eli ne mitkä voi hinnoitella noin 4 euron arvoiseksi ja päälle tuleva vähänkäytetyn osuus 2,90) Sitten sillä 10 eurolla vasta marraskuun puolessa välissä.

Vierailija
836/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on siirtymäaika menossa. Nyt JO myyntiinlähetetyistä eristä me kirppismestarit laitetaan myyntiin noin 7 euron myyntihinnalla sivustolle tulevat vaatteet. (eli ne mitkä voi hinnoitella noin 4 euron arvoiseksi ja päälle tuleva vähänkäytetyn osuus 2,90) Sitten sillä 10 eurolla vasta marraskuun puolessa välissä.

Mistä nämä infot saa?? T. Kirppismestari

Vierailija
837/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksista tulisi hyvissä ajoin ilmoittaa, niin kirppis mestareille kuin myyjille ja ostajille. Rehtiä ja reilua toimintaa me odotamme jokainen!

Myös hyvällä kirppismestarityötäkin ajatellen, kyllä mestareiden tulisi hyvin ansaita työstään ja suurten tuotemäärien myynnistä.

Onko kukaan työttömänä toiminut kirppismestarina? Miten Te-palvelu suhtautuu kevytyrittäjyyteen?

Muistakaa ilmoittaa teippikustannukset Ukko.fille, ennen palkan maksua.

Toivottavasti yritys huomioi kirppismestarit reilulla tavalla ja myös myyjät. Pitäähän lähetetyt tuotteetkin löytyä, jos asiakkaat käyttävät palvelua!

Vierailija
838/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli niin törkeetä. Ensin houkuteltiin tolla Saarisen kampanjalla ja sitten kun keräsin isot kasat lastenvaatteita ym halpoja myytäviä "myy helposti"-eräksi ja lähetin ne, niin tulikin tämä viesti. Toivottavasti kirppismestari laittaa niitä edes pakettina myyntiin, muuten menee yli puolet pois. Ei mun naistenvaatteetkaan kyllä kympin arvoisia ole. Ihan tyhmää, ei oo oikein kirppiksen ideaa enää. Tais olla ensimmäinen ja viimeinen kerta tuolla puljussa.

Vierailija
839/1787 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä infot saa?? T. Kirppismestari

Sähköpostiin tuli mulla. Onko roskapostiin mennyt, oletko antanut oikean spostiosoitteen?

Vierailija
840/1787 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä todella pettynyt tuohon uuteen Myy Helposti -palveluun. Näin kolmen pienen lapsen äitinä on ollut kätevää laittaa vaatteet pakettiin ja menemään, eikä niitä tarvitse enää sen jälkeen miettiä. Vaatteet ovat hyväkuntoisia, hajuttomia, ehjiä, mutta tietenkin käytettyjä. Mikään niistä ei kuitenkaan 10 arvonen. Nyt täytyy repiä ite aika jostain ja alkaa myymään tai viedä suoraan hyväntekeväisyyteen. Olin vaan niin innoissaan kun löysin kätevän palvelun ja nyt sitten sitä ei voikaan käyttää.. Olis tämä voinut säilyä helppona, edullisena kirpparina, kun noita merkkivaatekirppareita on jo olemassa.

Näin kirppismestarin näkökulmasta tämä uudistus on kyllä erittäin TERVETULLUT!

Ymmärrän toki, että myyjälle on ollut helppoa sulloa kaapeista kaikki ylimääräinen ilman mitään seulomista laatikkoon, ja kärrätä loota Vähänkäytetylle, parhaassa tapauksessa vielä kampanjaedulla postikuluitta. Eli kaappi siivottu, kaikki kerralla pois, ei maksa yhtään mitään, ja parhaassa tapauksessa tulee rahaa, huonoimmassakaan ei menetä senttiäkään.

MUTTA. Ei varmaan oo käynyt mielessä, että joku tosiaan tekee sen työn, lajittelee vaatteet, kuvaa ne edestä, takaa ja yksityiskohdista, kirjoittaa tuotetiedot, pussittaa, pakkaa. Ja Vähänkäytetty kuljettelee ja säilyttää niitä varastollaan, henkilökunta käsittelee paketit hyllyihin ja lähetykseen mestareille. Ei ole ilmaista heillekään.

Itsekin olen saanut monta erää esim äitiyspakkausvaatteita 10-20 vuoden takaa, nyppyyntyneitä ja hyvin käytetyn näköistä, kuitenkin olleet juuri ehjiä ettei hylätä ole voinut. Nämä kun olen hinnoitellut setteinäkin minimiin 2 euroon, niin että hinta ollut verkkokaupassa 4,90 (alle ei voi hinnoitella tai menee alennuksella miinukselle) niin olet isosta lootallisesta saanut myytyä max 5 tuotetta, joista ansainnut hinnoista puolet, miinus logistiikkamaksu ja verot ja yrittäjän maksut. Eli esim. 8 tunnin työstä jäänyt käteen 1,90 €. EI MUUTEN PALJON NAURATA.

Sitten on näitä ihania, tarkoituksenmukaisia eriä, joissa on hyväkuntoista vähän parempaa kampetta ( =ei äitiyspakkausvaatteita vuosikymmenten takaa eikä virttyneitä h&m:n aluspaitoja ja sukkia).

Juuri katselin, kun eräs erä jonka kuvaamiseen meni 15 tuntia, on tuottanut jo ekan myyntikuukauden aikana yli 100 €. Tästä toki vain puolet mulle ja taas verot, logistiikka- ym. maksut pois, mutta tuntipalkaksi jää silti useampikin euro, eikä vain senttejä. 😅🙌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä