Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä todella pettynyt tuohon uuteen Myy Helposti -palveluun. Näin kolmen pienen lapsen äitinä on ollut kätevää laittaa vaatteet pakettiin ja menemään, eikä niitä tarvitse enää sen jälkeen miettiä. Vaatteet ovat hyväkuntoisia, hajuttomia, ehjiä, mutta tietenkin käytettyjä. Mikään niistä ei kuitenkaan 10 arvonen. Nyt täytyy repiä ite aika jostain ja alkaa myymään tai viedä suoraan hyväntekeväisyyteen. Olin vaan niin innoissaan kun löysin kätevän palvelun ja nyt sitten sitä ei voikaan käyttää.. Olis tämä voinut säilyä helppona, edullisena kirpparina, kun noita merkkivaatekirppareita on jo olemassa.
Näin kirppismestarin näkökulmasta tämä uudistus on kyllä erittäin TERVETULLUT!
Ymmärrän toki, että myyjälle on ollut helppoa sulloa kaapeista kaikki ylimääräinen ilman mitään seulomista laatikkoon, ja kärrätä loota Vähänkäytetylle, parhaassa tapauksessa vielä kampanjaedulla postikuluitta. Eli kaappi siivottu, kaikki kerralla pois, ei maksa yhtään mitään, ja parhaassa tapauksessa tulee rahaa, huonoimmassakaan ei menetä senttiäkään.
MUTTA. Ei varmaan oo käynyt mielessä, että joku tosiaan tekee sen työn, lajittelee vaatteet, kuvaa ne edestä, takaa ja yksityiskohdista, kirjoittaa tuotetiedot, pussittaa, pakkaa. Ja Vähänkäytetty kuljettelee ja säilyttää niitä varastollaan, henkilökunta käsittelee paketit hyllyihin ja lähetykseen mestareille. Ei ole ilmaista heillekään.
Itsekin olen saanut monta erää esim äitiyspakkausvaatteita 10-20 vuoden takaa, nyppyyntyneitä ja hyvin käytetyn näköistä, kuitenkin olleet juuri ehjiä ettei hylätä ole voinut. Nämä kun olen hinnoitellut setteinäkin minimiin 2 euroon, niin että hinta ollut verkkokaupassa 4,90 (alle ei voi hinnoitella tai menee alennuksella miinukselle) niin olet isosta lootallisesta saanut myytyä max 5 tuotetta, joista ansainnut hinnoista puolet, miinus logistiikkamaksu ja verot ja yrittäjän maksut. Eli esim. 8 tunnin työstä jäänyt käteen 1,90 €. EI MUUTEN PALJON NAURATA.
Sitten on näitä ihania, tarkoituksenmukaisia eriä, joissa on hyväkuntoista vähän parempaa kampetta ( =ei äitiyspakkausvaatteita vuosikymmenten takaa eikä virttyneitä h&m:n aluspaitoja ja sukkia).
Juuri katselin, kun eräs erä jonka kuvaamiseen meni 15 tuntia, on tuottanut jo ekan myyntikuukauden aikana yli 100 €. Tästä toki vain puolet mulle ja taas verot, logistiikka- ym. maksut pois, mutta tuntipalkaksi jää silti useampikin euro, eikä vain senttejä. 😅🙌
Tämä! Veit niin sanat suustani. 😄
Lisäksi muistakaa tuotteiden lähettäjät että edelleen ne halvemmatkin voi lähettää, jos niistä saa paketin tehtyä.
Esim 3-4 saman kokoista naisten paitaa voi hyvinkin ylittää tuon uuden 9,90€ rajan (7€ hinnoittelu+2,90€vähänkäytetyn osuus).
Eli ei kaikkea halpaa kannata pois jättää, vaan vähän miettiä. 😊 👍🏻
Olen syksyn kuluessa kirpputorimestareillut jokusen myyntierän, ja todennut että ainakin ennen tätä muutosta tämä on todella kannattamatonta hommaa ainakin kirppismestarille. Minulle toimitetut myyntierät sisälsivät pääosin kauhtunutta max euron arvoista H&M-lumppua, vaatekaapin perältä kaivettua 90-luvun puuvillahousua, ja mummon komerosta tyhjennettyä 80-luvun vaatetta. Kukaanhan niitä ei millään hinnalla osta, mutta myyntiin vaan on kirppismestarin lisättävä. Erittäin turhauttavaa. Satojen lisäämieni tuotteiden joukosta on näköjään myyty nyt 30kpl, ja ennen verojen ja ukko.fi:n kulujen vähentämistä olen ansainnut 24eur.
Saatan antaa Vähänkäytetylle vielä yhden mahdollisuuden tämän muutoksen jälkeen, mutta arveluttaa hiukan, että tuleeko myyntieriä nyt lainkaan, koska kenellä muka on vain yli 10e arvoisia kirpputorivaatteita kaapit pullollaan?
Meneeköhän tuo 1 e jatkossa niistäkin kirppismestarin laittamista vaatteista jotka on laitettu ennen uudistusta? Tosi kiva jos näin kun mulla semmosia vaatteita missä hinta 1e eli menis joka kerta 50snt miinukselle
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän tuo 1 e jatkossa niistäkin kirppismestarin laittamista vaatteista jotka on laitettu ennen uudistusta? Tosi kiva jos näin kun mulla semmosia vaatteita missä hinta 1e eli menis joka kerta 50snt miinukselle
Käsittääkseni ei, siinä on siirtymäaika.
Ei enää tuu tilattua sieltä vaatteita, vaikka olisi luokiteltu hyväkuntoiseksi, usein on nyppyyntyneitä, paidoissa kainalon kohdalla tai muualla pieni reikä tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää tuu tilattua sieltä vaatteita, vaikka olisi luokiteltu hyväkuntoiseksi, usein on nyppyyntyneitä, paidoissa kainalon kohdalla tai muualla pieni reikä tms.
Kuntoluokituksia on viisi.
Kuntoluokituksessa "hyvä" tuotteessa saa esiintyä pientä määrää pesunukkaa tai vähäistä käytön jälkeä. Reikiä ei toki saisi olla, missään kuntoluokassa, ellei niitä erikseen kerrottu ja kuvattu.
Mutta siis kuntoluokitukset "uusi/käyttämätön" ja "vähänkäytetty" ovat sellaiset kuntoluokat, ettei mitään käytönjälkeä saa olla. Ei pesunukkaa, ei haalistumaa tms.
Muut kuntoluokat ovat "ok" ja "mainittavaa".
Rajaa-toiminnolla voit valita nähtäväksesi vain tietyn kuntoluokan tuotteet.
Kirppismestarit, ootteko saaneet myyntieriä nyt uudistuksen jälkeen?
Itse olen odottanut nyt jo 4 päivää, eivätkä vieläkään ole edes laittaneet lähtemään eriä. Yleensä erät lähteneet tulemaan jo samana päivänä, kun olen saldot ilmoittanut, tai ihan viimeistään parin päivän sisään.
Yritys on rasistinen, koska hylkäsi kaikki minun kuvat minun nimen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Yritys on rasistinen, koska hylkäsi kaikki minun kuvat minun nimen perusteella.
Tätä en kyllä usko. Ei kaikkea voi pistää rasismin piikkiin, vaikka mieli tekisi
Mitä myit? Minkä kuntoista, oliko puhtaita, täysin ehjiä, otit siis itse kuvat? Näkyikö tuotteet ohjeistuksensa mukaan kokonaan kuvassa, ja kuvia oli sekä edestä että takaa? Ettet ollut esim viikannut niitä kuvaan?
varsinkin naurattavat ovat heidän saksankielinen sivu :). Sivu on täynnä kielioppivirheitä (assi Deutsch :)).
Jotenkin tuntuu, että tuo 10€ raja on käytännössä kuolinisku koko kirppismestaripalvelulle.
Kenellä muka on laatikkokaupalla tyhjän panttina niin arvokasta kamaa? Tuntuu, että niin harvoilla, ettei järjestelmää kannata pitää yllä, koska töitä on niin harvoille niin satunnaisesti.
Vitosen rajaa olisin vielä pitänyt realistisena käytännön tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen odottanut nyt jo 4 päivää, eivätkä vieläkään ole edes laittaneet lähtemään eriä. Yleensä erät lähteneet tulemaan jo samana päivänä, kun olen saldot ilmoittanut, tai ihan viimeistään parin päivän sisään.
Saman huomannut, ruvennut menemään useampi päivä että on eriä lähetettäväksi.
Ennen ei ole uskaltanut laittaa uutta erää tulemaan valmiiksi, kun tulee niin nopsaa, mutta nyt voi hyvin laittaa kun menee monta päivää ennen kun ees lähtee tuleen. 😄
Itselle tuo 10€ raja on enemmän kuin tervetullut uudistus, ei enään ns turhaa työtä.
Onhan se nyt aika tympeetä ensin käydä läpi vaatteen joka käänne ja sitten oikoa se kuvaan, kuvata, lisätä myyntiin ja laittaa hinnaksi 3€.
Tämä 3€ jaetaan 2.
Oma osuuteni 1,5€ - 0,5 jää 1€, tästä pois alv 1€-0,19€ = 0,81€ tästä pois vero ja ukko.fi maksut jää 0,72€ (oma veroprosenttini on 4,5% jonka mukaan laskin) ei ihan kovin kannattavaa.. Ja näitä muutaman euron tuotteita tulee paljon..
Uuden rajan mukaan (7€) jää minulle 2,16€. Ei kovin suuri summa sekään, mutta paljon kannattavampi itselleni.
Mä en oikein näe, miksi enää lähettäisin kirppismestaripalveluun mitään.
Joudun uudessa systeemissä kuitenkin kuvaamaan ja hinnoittelemaan itse kaikki kympin rajan alle jäävät tuotteet. Pieni vaivahan se siinä vaiheessa on hoitaa samalla ne arvokkaammatkin.
Ihan eri juttu kuin se, että voit vain lähettää laatikon. (En ollut niitä, jotka lähettivät PELKKÄÄ roskaa. Lähetin käyttämättömän untuvatakinkin, josta kirppismestari ja minä saatiin molemmat useita kymppejä.)
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein näe, miksi enää lähettäisin kirppismestaripalveluun mitään.
Joudun uudessa systeemissä kuitenkin kuvaamaan ja hinnoittelemaan itse kaikki kympin rajan alle jäävät tuotteet. Pieni vaivahan se siinä vaiheessa on hoitaa samalla ne arvokkaammatkin.
Ihan eri juttu kuin se, että voit vain lähettää laatikon. (En ollut niitä, jotka lähettivät PELKKÄÄ roskaa. Lähetin käyttämättömän untuvatakinkin, josta kirppismestari ja minä saatiin molemmat useita kymppejä.)
No sä oot sentään toiminut järkevästi, valitettavasti moni muu on vaan tyhjentänyt kaapin kaikesta huonoimmista lumpuista ja laittanut menemään... Jonka vuoksi tämä uudistus on nyt tehty. Lumppujen lähettäjät vois katsoa peiliin.
T. Eräs kirppismestari
Ps. Mulle ei ole vieläkään uudistuksen jälkeen lähetetty uutta myyntierää kuvattavaks. Tuskin tänään enää laittavatkaan, eli saldojen ilmoittamisesta mennyt nyt jo 5 pv. Viikonloppuna ei tule, eli ihan aikaisintaan tiistaina saan seuraavan satsin. Ei tässäkään kyllä hirveästi ansaitse, jos joka erää joutuu tyhjin käsin odottamaan ainakin 1,5 viikkoa...
Mä olen yksi niistä, jotka olivat lähettäneet paketin "myy helposti"-malliin ja uudistus tuli ennen paketin käsittelyä. Pelkäsin, miten käy, kun paljon halvempia tuotteita paketissa. Tänään tuli ilmoitus, että tuotteet hinnoiteltu ja tehty paketteja. O hylättyä tuotetta! Jee!
Tänään hain paketin jossa oli takaisin lunastamani tuotteet. Vaatteisiin oli tarttunut jonkin ihme makea haju! Meillä kaikki AINA pesty hajusteetta, niin haju oli varmasti tarttunut varastosta tai kirppismestarin kotoa. YÖK! Yritäpä nyt sitten myydä hajuttomina muilla kirpuilla.... Maalarinteipistäkin jäi yhteen satiinimekkoon ja takkiin jälkiä. En suosittele ko. firman palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Tänään hain paketin jossa oli takaisin lunastamani tuotteet. Vaatteisiin oli tarttunut jonkin ihme makea haju! Meillä kaikki AINA pesty hajusteetta, niin haju oli varmasti tarttunut varastosta tai kirppismestarin kotoa. YÖK! Yritäpä nyt sitten myydä hajuttomina muilla kirpuilla.... Maalarinteipistäkin jäi yhteen satiinimekkoon ja takkiin jälkiä. En suosittele ko. firman palveluja.
Varmasti tullut kirppismestarilta, sillä itselläni ei ole ikinä tuoksunut tilatut vaatteet tai ne mitä itselleni lunastin takaisin ja tuo teipin jälkikin on kirppismestarin aiheuttama. Harmi että sulle tuli huonosti ohjeita noudattava mestari, meillä nimittäin lukee sopimuksessakin, että herkät materiaalit laitetaan esim pussiin ja teippi siihen pussiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostista kävi ilmi, että tällä hetkellä on n viikon jono siellä ja lähettävät paketteja pyyntöjärjestyksessä
Sähköpostiin tulleesta viestistä. Ovat varmaan lähettäneet kaikille mestareille.