Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
781/1787 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite otan tosiaan sen 500kpl/2viikkoa ja tilille tupsahtaa kuukauden myynneistä 350-500€ (5kk myyntiä ja noin 2200€ nyt tienannut tällä). Ihan oon tyytyväinen kun kotona hoidan lasta, saa hyvän lisätulon kodinhoidontuen päälle.

Toki tämäkin riippuu paljolti minkälaista tavaraa saa ja toiset kuukaudet ovat selkeästi parempia kuin toiset.

Vierailija
782/1787 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katosi tavaraa kun lähetin vähänkäytettyyn myytävää mutta myyntituottoja sieltä myös tuli.. koskaan en ole saanut takaisin lunastettuja vaatteita takaisin ja ne kadonneet tavarat joita ei koskaan tullut myyntiin, en tiedä saako niitä koskaan takaisin. Myyntituotot maksoivat välittömästi tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1787 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla enemmänkin kokemuksia tästä kirppismestarin hommasta, lähinnä tuo korvaus. Eli jos olet kirppismestari, kauanko olet hommaa tehnyt? Minkä verran otat tuotteita vastaan kpl/kk ja minkä verran yleensä kuukaudessa saat palkkaa? Varmaan vaikuttaa palkkaan melko paljon myös kuinka paljon myytäviä tuotteita on ehtinyt palveluun lisäämään? Eli että aloittaessa tuotteita lisättynä vaikkapa 100kpl ja kuukauden ansio tätä vastaan 50€ ja kun tuotteita lisättynä vaikka 2000kpl niin millaisista kk ansioista silloin puhitaan? Onko kevytyrittäjän mahdollista tehdä verovähennyksiä esim. teipeistä, pusseista jne.? Kuinka monta tuotetta saat lisättyä tunnin aikana myyntiin? Kaikki kokemukset tervetulleita, homma kiinnostaisi😊

Vierailija
784/1787 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemus vaan ostajana. Tuotteet oli kunnoltaan, mitä pitikin ja toimitus nopea.

Vierailija
785/1787 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ansioista osaa vielä sanoa. Mestarihommaa niin lyhyt aika takana.

Ainakin näin alkutaipaleella laskin karkean arvion 10min per tuote..

Toki pitää sisällä valmistelut eli laatikot siirrän, puran, erittelen, laitan valot ym valmiiksi. Lapset kotona keskeyttää usein, joutuu etsiin vastaavia tuotteita/ uuden hintoja tarkasteleen kun ihan kaikkea ei tiedä ja tulee outoja merkkejä vastaan. Perus hm menee nopeasti mut sit tulee outo merkki, joudut miettiin miten päin se ees puetaan ja kokolappu leikattuna niin kyllä siinä kestää😏

Mä suoristelen isoimmat rypyt kuvatessa, suljen vetoketjut, nypin isoimmat roskat/ karvat ym niin siihen menee aikaa yllättävän paljon.

Välillä alat kuvaamisen jälkeen etsiin vaikka materiaalitietoja niin huomaatkin että sauma purkaa ja kainalot revenny ja laitatkin hylkyyn lopulta. Siirrän kuvat puhelimella kansioihin myyntierittäin vielä lopuksi.

Silti, ihan kivaa touhua ja toisten aarteita on kiva tutkia. Ei tällä rikastuun pääse näin alkuun ainakaan ja näin hitaana, mut hyvää sivupuuhaa.

Vierailija
786/1787 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Muokkaatko kuvia yhtään ennen julkaisua vai saatko otettua sen laatuisia että pystyt lisäämään kaikki suoraan palveluun?

Vierailija
787/1787 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Muokkaatko kuvia yhtään ennen julkaisua vai saatko otettua sen laatuisia että pystyt lisäämään kaikki suoraan palveluun?

Tarkennan kuvatessa lisävalolla ja aina rajaan kuvat toki vielä.

Vierailija
788/1787 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet liikkuvat tosi huonosti nykyään. Oon myynyt vähän käytetyllä vuosia ja ennen noin 80% meni. Nyt on mennyt ihan muutamia noin sadan tuotteen erästä ja hinta tippunut jo kerran.

Vein vertailun vuoksi kirpparille laatikollisen vaatetta ja ne meni melkein kaikki.

Itse luulen että johtuu siitä että vähänkäytetyssä on ihan liikaa kaikkea lumppua ja huonokuntoista nykyään. Ylipäätään liikaa tuotteita. Itse en ainakaan jaksa etsiä joukosta helmiä.

Joo ja törkeitä hintoja nykyään. H&M lasten t-paita 10 euroa. Itse en enää jaksa niin usein etsiä vähänkäytetystä ostettavaa myöskään siksi, että sivut on jatkuvasti tukossa, ei vaan toimi. Ottaisi päähän, jos nyt olisi omia vaatteita myynnissä, kun sivut olivat ainakin kesällä jatkuvasti nurin. Eihän silloin tule myyntiä, kun asiakkaat eivät pääse tekemään ostoksia.

Vierailija
789/1787 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkanut nyt tulla todella paljon vastaan, että ostaja ostaa tuotteen ja juuri paria päivää ennen kun rahat siirtyy, palautetaan tuote. Ja joka kerta ne tuotteet on huonommassa kunnossa kuin minulta lähtiessä. Toimin kirppismestarina siis. Olen myös omia vaatteitani myynyt. 

Vierailija
790/1787 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vastaan sen vaaditun 100 tuotetta/2vko ja tähän määrään menee about 1-2h yhteensä itsellä. Riippuen siitä onko tuotteista revitty lappuja pois, onko paljon yksityiskohtia ja kuinka helppo tuote on kuvata. yläosat on helppo kuvata henkarilla, mutta alaosat jotka ovat muhkeita tai vähän erikoisempia, on hankalampi kuvata, kun ei meinaa millään tavalla asettua kuvaan. Itse en tätä rahan vuoksi tee vaan oikeastaan tylsyyden tappamiseksi ja on kiva näpertää jotain, kun vauva nukkuu.

Nythän tähän kirppismestarijuttuun on tulossa joku juttu, ettei tuotteiden lähettäjä halua hylättyjä takaisin ja nämä kaikki jotka on ollut tällä merkinnällä on myös sisältäneet about puolet tuostteista mitkä pitää hylätä. Älyttömän likaisia, rikkinäisiä tms. Lisäksi varastolla on jonkun verran sekaannuksia ja asiakaspalvelu vastaa hitaanlaisesti, Varsinkin aikaisemmin kun tuotteet piti lisätä viikossa myyntiin, silloin puolet ajasta saattoi mennä siihen vastauksen odotteluun. Mutta asiakaspalvelu on todella ystävällistä, eivätkä turhia yhteyttä ota. Esim mulla vain kerran otettu yhteyttä puhelimitse kun olin noutoon laittanut väärän kuukauden.

Vierailija
791/1787 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kerran kysyttävää kesken tuotteiden lisäyksen (mestarina siis) niin sain heti vastauksen sieltä sivun chatin kautta ja hommat jatkui👌

Vierailija
792/1787 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestin 793 kirjoittaja kirjoitti:

Otan vastaan sen vaaditun 100 tuotetta/2vko ja tähän määrään menee about 1-2h yhteensä itsellä.

Siis käsittelet, kuvaat, ja kirjoitat 100 tuotteen kuvauksen 60-120 minuutissa?

Vierailija
793/1787 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viestin 793 kirjoittaja kirjoitti:

Otan vastaan sen vaaditun 100 tuotetta/2vko ja tähän määrään menee about 1-2h yhteensä itsellä.

Siis käsittelet, kuvaat, ja kirjoitat 100 tuotteen kuvauksen 60-120 minuutissa?

Tää on kyl mieletön tahti^^

Itsellä menee n.10min per tuote🙈

Jos olisin yhtä nopea tekisin isoa määrää, nyt tuo reilu sata vie 1,5viikkoa kun joudun pätkiin tekemisiä tunti sinne ja tänne.

Vierailija
794/1787 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla enemmänkin kokemuksia tästä kirppismestarin hommasta, lähinnä tuo korvaus. Eli jos olet kirppismestari, kauanko olet hommaa tehnyt? Minkä verran otat tuotteita vastaan kpl/kk ja minkä verran yleensä kuukaudessa saat palkkaa? Varmaan vaikuttaa palkkaan melko paljon myös kuinka paljon myytäviä tuotteita on ehtinyt palveluun lisäämään? Eli että aloittaessa tuotteita lisättynä vaikkapa 100kpl ja kuukauden ansio tätä vastaan 50€ ja kun tuotteita lisättynä vaikka 2000kpl niin millaisista kk ansioista silloin puhitaan? Onko kevytyrittäjän mahdollista tehdä verovähennyksiä esim. teipeistä, pusseista jne.? Kuinka monta tuotetta saat lisättyä tunnin aikana myyntiin? Kaikki kokemukset tervetulleita, homma kiinnostaisi😊

Itse olen ollut kirppismestari noin 9 kk.

Olen ottanut vaatteita keskimäärin ehkä 200 - 400 per kk. Nyt, kun muuttui tuohon että vaate-eriä tulee 2 vkon satsi kerralla, olen ottanut vaatteita 160 per 2 vkoa, eli 320/kk.

On kyllä ollut tässä välissä esim kesällä yli kk jolloin pidin lomaa, ja keväällä pari vkoa.

Lisään nykyään noin 10-12 tuotetta tunnissa. Alussa olin hitaampi. Eli kuukaudessa menee nyt noin 32 h. Ja palkkaa tulee puhtaana käteen kuukaudesta riippuen 30 - 150 euroa. (Veroprossani on 17,5 Ja tietysti tämän lisäksi tuotoista menee ensin siis logistiikkamaksu, alv, ukko.fi-palvelumaksu ja joitain muita yrittäjäkuluja muutama prosentti).

Aloittaessani en saanut ekalta kuulta mitään, oli niin vähän tuotteita vasta myynnissä ja kun palautusaika on kuukausi niin ostosta täytyy venata siihen asti, ennen kuin tilittyy.

Tokan kuukauden eka palkka oli huimat 27 € tilille. Kolmannen noin 30 €. Sit 100 € ja parhaimmillaan tosiaan tullut se noin 150 €/kk.

Ei tällä elä eikä varsinkaan rikastu, mutta jos on ylimääräistä aikaa, ja kotona TILAA niin mikäs tässä, helppoa hommaa. Pahvilaatikot on nykyään tosi isoja, missä vaatteet tulee (n. 100 cm x 60 cm x 60 cm, on siis ISO). Mulla on nyt kahden erän tavarat yhtäaikaa, kun ekalle erälle nouto tulee vasta maanantaina ja uusi erä tuli jo tänään, joten mullon neljä noita jättilaatikoita kotonani parhaillaan. 😅 Onneks meillä on yksi ylimääräinen huone, jota käytän kuvaamiseen ja vaatteiden säilytykseen. En kyllä viitsis laatikoita katsella ja väistellä esim olohuoneessa...

Vierailija
795/1787 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä kirppismestareita pelota, että laatikoiden mukana tulee jotain ötököitä, mistä tulee omaan taloon sitten ongelma?

Vierailija
796/1787 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä kirppismestareita pelota, että laatikoiden mukana tulee jotain ötököitä, mistä tulee omaan taloon sitten ongelma?

Kyllä käy joka kerta mielessä kun laatikon avaa ja tyhjentää. Minä ainakin katson läpi vaatteet ja pohjan jne. Vielä ei ole tullut eläintenkarvoja isompaa vastaan..

Vierailija
797/1787 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myynyt vähänkäytetyllä vuosia ja nyt viimeaikoina vaatteet menneet kaupaksi todella huonosti. Nytkin iso erä myynnissä ja myyntiaika loppuu viikonpäästä. Tästä erästä meni ehkä 10 vaatetta noin viidestäkymmenestä ja leikki hyväkuntoista merkkivaatetta ja edulliset hinnat. Vielä parikin vuotta sitten ainiin puolet meni aina heti ekojen parin viikon aikana.

Vierailija
798/1787 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osatanut tuolta pari kertaa. En ole koskaan myynyt mitään.

Sen olen kyllä huomannut että siellä on aika paljon täysin ylihinnoiteltuja tuotteita. Ihmiset ei ymmärrä että kirpparihinta ei voi olla lähes sama kuin uuden hinta.

Jos tuolla ei mene kaupaksi niin vika on joko liian korkeassa hinnassa tai tuotteessa.

Vierailija
799/1787 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten haalarit ja muut talvikamat sekä lelut meni alle viikossa (5 laatikkoa),naisten vaatteet kaikki (1 laatikko) myymättä.

Vierailija
800/1787 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetyllä on kyllä ostajan markkinat. Erittäin hyvää vaatetta, paljon jopa käyttämätöntä laadukasta merkkikamaa _halvalla_.

Kirppismestarina olen esim paljon laittanut vaatteita, joissa 100-150 euron hintalappu vielä kiinni, myyntiin jollain 20-30 eurolla.

Isompaa hintaa ei voi laittaa, koska kukaan ei osta. Kokeillut olen, Vähänkäytetty ohjeisti ainakin alussa hinnoittelemaan uudet käyttämättömät vaatteet 50-70% alkuperäisestä hinnasta, mutta kukaan ei maksa kirppissivustolla 70-150 euron hintaa, vaikka on käyttämätön Hilfigerin tai Gantin takki kyseessä. Testattu ja nähty on. Menee kaupaksi vasta myyntiajan lopulla (jos menee), kun vaatteessa on se 60% alennus.

Vähänkäytetystä kannattaa todellakin ostaa, ja myydäkin Myy Helposti-palvelun kautta, jolloin et itse näe vaivaa vaan pääset vaan kaikesta kerralla eroon ja saat vielä vähän rahaakin. Ainoat joille homma ei kannata, ovat kirppismestarit, verot ja kulut haukkaavat niin ison osan ansioista. Tuntipalkka jää pitkälläkin ajalla kirppismestarilla keskimäärin 2-4 euroon tunnilta.

Itse lopetin tästä syystä kirppismestarihommat, mutta kaikki omat ja lasteni vaatteet kyllä ostan täst edes tuolta, kun olen omin silmin nähnyt kuinka hyvälaatuisia ja uusia vaatteita ja kenkiä ihmiset lähettävät tuonne myyntiin. Sieltä ostaessa säästää vaatekuluissa ihan hirveästi.