Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
801/1787 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella paljon ostajana. Nyt vaan vaatevalikoima alkaa olla aika massiivinen ja usein rajaukset eivät ihan 100% prossaa toimi. Esim. jos hakee vaikka mekot koossa L näyttää se myös muitakin kokoja kumminkin.

Vierailija
802/1787 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti olen tilannut. Yhdessä mekossa oli pieni reikä selässä, jäi kyllä hiusten alle piiloon. Muut vaatteet ovat olleet sitä mitä luvattu. Paras ostos ehkä sininen trenssi 9e. Aiemmin olin katsellut sellaisia vain uutena, tuskaillut kehtaako takista maksaa useita kymppejä jos ei sovikaan omaan tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1787 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppismestarit, miten menee tällä hetkellä?

Vierailija
804/1787 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele ollenkaan.. hidas kuin mikä.

Vierailija
805/1787 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan markkinat tosiaankin. Sikäli jaksaa sitä ylipaisuvaa valikoimaa selata. Merkkivaatteita ja laukkuja olen täältä kotiuttanut pilkkahintaan. Viimeisinpänä käyttämättömät Ugg talvikengät 30€ kun kaupassa maksat sen 200€. Toki sinne sekaan sopii hutejakin. Itse saanut yhden reikäisen tuotteen myöskin. Mutta enemmän huipputason löytöjä.

Lähetän itsekin myyntiin välillä, muutama tuote menee heti kaupan, viimeisellä aleprossalla sitten parhaiten.. Vähän vaihdellen 50-70% myyntierästä mennyt kaupaksi.

Ihmetyttää vaan, miten tuo touhu voi olla yritykselle kannattavaa? Saavat kuitenkin sen 2,90€ per tuote katetta, usein vähemmänkin, kun on niitä alekoodeja.

Vierailija
806/1787 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajan markkinat tosiaankin. Sikäli jaksaa sitä ylipaisuvaa valikoimaa selata. Merkkivaatteita ja laukkuja olen täältä kotiuttanut pilkkahintaan. Viimeisinpänä käyttämättömät Ugg talvikengät 30€ kun kaupassa maksat sen 200€. Toki sinne sekaan sopii hutejakin. Itse saanut yhden reikäisen tuotteen myöskin. Mutta enemmän huipputason löytöjä.

Lähetän itsekin myyntiin välillä, muutama tuote menee heti kaupan, viimeisellä aleprossalla sitten parhaiten.. Vähän vaihdellen 50-70% myyntierästä mennyt kaupaksi.

Ihmetyttää vaan, miten tuo touhu voi olla yritykselle kannattavaa? Saavat kuitenkin sen 2,90€ per tuote katetta, usein vähemmänkin, kun on niitä alekoodeja.

Niinpä, periaatteessa 2,90 per tuote/tuotesetti kuulostaa paljolta, mutta sitten kun miettii yrityksen kuluja; työntekijöiden palkat, varastotilat, mainonta... Logistiikkakuluthan maksaa myyjä ja ostaja, niitä ei tarvinne huomioida?

Yli 250 000 tuotettahan siellä myynnissä on joka kk, mutta olisi kiintoisaa tietää paljonko tuotteita _tulee_ nykyään kuukaudessa. Tuotteet ovat 6 kk myynnissä, osa tosin pidempäänkin esim jatkoajalla, mutta jos aattelisi karkeasti että heillä myynnissä 500 000 tuotetta vuodessa, ja jos niistä myydään oman arvionsa mukaan 70 % (on kyllä varmasti yläkanttiin laskettu) niin vuodessa karkeasti arvioiden tuottoja heille 1015000 €. Tosin kampanjoiden alennukset syövät tuottoa.

Tästä summasta pois verot ja kaikki yrittäjämaksut, muut kulut, palkat...

(en tiedä voiko tätä näin laskea, saattoi mennä ihan metsään lähtien tuotemäärän arvioinnista, muuuutta... Laskekoon mahd. kritisoijat itse paremmin)

Vierailija
807/1787 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hinnoittelu on sellainen, että 10 euron myyntihinnasta myyjä saa Emmyssä noin 0. 18 euroa, Vähänkäytetty.fi:ssä 7.10 euroa. Eroa on 6,92 euroa Vähänkäytetyn hyväksi. 

Vierailija
808/1787 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tyytyväinen omiin myynteihin, suuri osa mennyt naisten sekä lasten vaatteista ja leluistakin iso osa.

Kirppismestarihommat laitoin nyt tauolle kun hektinen vaihe elämässä, mutta ihan hyvin varsinkin lastenvaatteet on liikkunut ja äitiysvaatteet samaten kun seuraan.

Naistenvaatteet liikkuu hitaammin.

Itse juuri hain eilen omat ostokseni vähikseltä, onhan tuo valikoima laaja ja vaikea löytää haluamansa. Etsin jotain ja lopulta tilasin toistakymmentä vaatetta ja olin tosi tyytyväinen. Sain mieluisat talvisaappaatkin samalla. Ja kauan haaveilemani Noshin yhden paidan.

Vielä kun jaksaisi lapsille tilata, etsiminen on tosi hidasta ellei tarkalleen tiedä mitä hakee. Tavaraa on paljon. Ja juu, joissan on aivan poskettomia hintoja ja niin huonoja kuvia ettei tiedä mitä ostaa.. Mut suurin osa on jees.

809/1787 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin menee, naistenvaatteet ei tunnu menevän kaupaksi kovinkaan hyvin saatika sitten miesten vaatteet. Lasten vaatteet menee kyllä.

Isot laatikot suoraan sanottuna v####taa, mutta minkäs teet. Niiden takia välillä käy lopettaminen todellakin mielessä. Hankalia näin pienenä naisena liikutella.

Kyllähän tuolta ihan kivan palkan itselleen nostaa kuukausittain ja ihan kivaa hommaa omasta mielestäni edelleen noin pääpiirteittäin.

Vierailija
810/1787 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti menee naisten vaatteet kaupaksi. Ihmettelin myös miksi käyttämätön merkkipaita hinnoiteltiin halvemmaksi kuin Lidlistä ostettu vaate. Harmittaa myös, että vaatteet kuvattiin pöytätasolla kun henkarissa ne tulisivat paremmin esille.

Vierailija
811/1787 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirppismestari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin menee, naistenvaatteet ei tunnu menevän kaupaksi kovinkaan hyvin saatika sitten miesten vaatteet. Lasten vaatteet menee kyllä.

Isot laatikot suoraan sanottuna v####taa, mutta minkäs teet. Niiden takia välillä käy lopettaminen todellakin mielessä. Hankalia näin pienenä naisena liikutella.

Kyllähän tuolta ihan kivan palkan itselleen nostaa kuukausittain ja ihan kivaa hommaa omasta mielestäni edelleen noin pääpiirteittäin.

Hei,

Kuinka paljon saat kuukaudessa palkkaa ja paljonko kuukausittain käsittelet tuotteita?

Vierailija
812/1787 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä myyjien hinta-arvioita omista tuotteistaan! 😳

Siis nykyään kun Myy Helposti- palvelun kautta kirppismestareille tulevissa erissä on tämä vaatteiden myyjän oma hinta-arvio koko satsista, niin kylläpä on yläkantissa!

Itselle tuli juuri mm. 20 kpl vaatepaketti, jonka hinta-arvio oli myyjän mukaan 500 euroa. Siis 500!

Ajattelin, että on varmaan käyttämätöntä, laput kiinni olevaa uutta merkkivaatetta. Mitä vielä, aivan tavallista H&M, Kappahl, Indiska, Tokmanni-vaatetta. Arkisia, tavallisia vaatteita.

Näissä myyjän mielestä hinta olisi siis sivustolle päätyessään 25 € per tuote + vähänkäytetyn osuus 2,90 per tuote. (H&M:n trikoohame kuminauhavyötäröllä ei taida uutenakaan maksaa edes puolta tuosta) Joo ei, hyvä vaatteiden omistaja, jos meinaat että saadaan erästäsi edes jotain myytyä, mun on laitettava hinnaksi 3-8 € per vaate. 🙂

No, niistä parista takista ja vähänkäytetyistä urheiluleggareista ehkä saadaan 10-12 euroa per tuote, jos hyvin käy.

Tämä hinta-arviohan on kyllä onneksi lähinnä sitä varten, että jos paketti hukkuu kuljetuksessa, korvaukset muodostunevat osaksi sen mukaan.

JA onneksi meillä kirppismestareilla säilyy edelleen oikeus hinnoitella tuotteet oman parhaan käsityksemme mukaan, mutta jonkinlaiseksi osviitaksihan tämä on meillekin tarkoitettu. Nyt en sitä kyllä voi mitenkään noudattaa, jos myyntiä ja myyntituottoja on kuitenkin tarkoitus saada aikaiseksi. Sorry!

Vierailija
813/1787 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikeissa kokeilla tätä mutta nyt en ymmärrä ollenkaan, keitä nämä kirppismestarit ovat? Eikö tuonne vain voi lähettää vaatteita ja sit siellä hinnoitellaan ja kuvataan?

Vierailija
814/1787 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikeissa kokeilla tätä mutta nyt en ymmärrä ollenkaan, keitä nämä kirppismestarit ovat? Eikö tuonne vain voi lähettää vaatteita ja sit siellä hinnoitellaan ja kuvataan?

Voi lähettää. Kirppismestarit ovat nimenomaan juuri niitä henkilöitä, joille Vähänkäytetylle "Myy helposti" - konseptilla lähettämäsi vaatteet päätyvät kuvattavaksi ja hinnoiteltavaksi. Jokuhan sen homman tekee, ja Vähänkäytetty on "ulkoistanut" homman kirppismestareille, jotka tekevät homman heille esim. kevytyrittäjänä, kuten itse teen.

(tai voit myös kuvata, täyttää tuotetiedot ja hinnoitella tuotteesti itse.)

Sivustolla on kyllä ohjeet, katso info.

Vierailija
815/1787 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavan viikonlopun kunniaksi haluamme antaa sinulle, ja vain sinulle tarkoitetun salaedun. 🧐

Saat tänä viikonloppuna KAIKISTA ALE-TUOTTEISTA -1 € LISÄALENNUKSEN!​​​​​​​

​​​​​​​Lunasta etu käyttämällä kassalla koodia: SALAETU

Vierailija
816/1787 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas kampanja ilmaisista myyntiinlähetyskuluista. Joku joskus kaipaili.

Jos lähettää lokakuun aikana vähintään 20 tuotetta Vähänkäytetylle myyntiin, saa myyntiinlähetyskulut veks kun vastaa NIKO SAARINEN Vähänkäytetyn viestiin. Tarkemmat ohjeet löytyy mm. fb-sivultaan mainoksesta, jossa kyseinen tyyppi on kuvattuna, katsokaa sieltä.

Vierailija
817/1787 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin mukaan vuosi sitten Kirppismestariksi n 800 tuotetta kuukaudessa vastaan ottaen ja palkkasumma bruttona on edelleen alle 2000 eur ihan reilusti eli yhteensä n. 1300 eur tullut käteen. Kuitenkin työtä teen 60 h / kk eli reilu satanen kuussa jäänyt käteen. ”Täysipäiväisenä” tulisi alle 300 kuukaudessa. Eli ei kovin kannattava juttu. Teen ihan normaalia vauhtia noin 15 tuotetta tunnissa. Mutta sairasloman ohella menee harrastuksena.

Vierailija
818/1787 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. kirjoitti:

Lähdin mukaan vuosi sitten Kirppismestariksi n 800 tuotetta kuukaudessa vastaan ottaen ja palkkasumma bruttona on edelleen alle 2000 eur ihan reilusti eli yhteensä n. 1300 eur tullut käteen. Kuitenkin työtä teen 60 h / kk eli reilu satanen kuussa jäänyt käteen. ”Täysipäiväisenä” tulisi alle 300 kuukaudessa. Eli ei kovin kannattava juttu. Teen ihan normaalia vauhtia noin 15 tuotetta tunnissa. Mutta sairasloman ohella menee harrastuksena.

Ymmärsinkö oikein, otat ja kuvaat 800 tuotetta kuukaudessa ja saat vähän yli satasen kuukaudessa käteen?

Mä otan n. 200 tuotetta/kk ja saan näistä myös noin satasen/kk käteen.

Mikä selittää eron?

Olen kyllä hitaampi kuin sinä, oma vauhtini on n. 10 tuotetta tunnissa. Mutta otan monta kuvaa, asettelen ja oion vaatteet kuviin huolellisesti, ja otan tarvittaessa mittoja sekä täytän tuotetietoihin kaikki materiaalitiedot, ja ovatko joustavia/ei joustavia, onko kangas ohut ja kevyt, onko vuoritettu ja välillä myös kirjoitan itse lisätietoja jne..

Uskon että mahdollisimman kattavat tiedot ja kuvailut edesauttavat myyntiä.

819/1787 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kirppismestari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Kuinka paljon saat kuukaudessa palkkaa ja paljonko kuukausittain käsittelet tuotteita?

Käsittelen kuukaudessa 600-900 tuotetta. Palkkaa tulee käteen 400-550€ välillä riippuen kuukaudesta. Oon tätä homma reilun puolivuotta tehnyt ja kaikkiaan oon palkkaa nostanu hitusen alta 3000€. 

Joka kuukausi palkka on ollut nouseva. Luulen kyllä että nyt palkka alkaa pysymään aika samana, kun tuotteita on ''vakiomäärä'' myynnissä (vanhimmat poistuu myynnistä, kun myyntiaika loppuu ja uusia lähtee multa sinne).

Ihan oon ollut tyytyväinen ja mielestäni hyvin ottavat palautetta meiltä vastaan ja tehneet muutoksia tähän meidän hommaan.. Paitsi isot laatikot eivät olleet se miellyttävin muutos. :D 

Vierailija
820/1787 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuon kautta myydä vaatteita?