Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Hyvä vähänkäytettyjen johtoporras! Tehkää jotain sivuillenne! NE EI TOIMI!!! VIKOJA JO PARI VUOTTA!!!!
Joo, on hävinnyt viime syksystä alkaen. Aloitimme valokuvaamaan laatikkoon pakatut tuotteet, että oli näyttää, että pakattu on. Samassa kuvassa näkyi tuotteita, joista osa oli myynnissä ja osa ei ollut mukamas tullut perille. Kun kuvasta näytti, että tuo se on, alkoivat loputkin tavarat löytää myyntiin kun kuukausitolkulla rutisti asiakaspalveluun. Lähes joka kerta takaisinlunastuspakettiin on ollut myös liimautuneena vieraita tuotetarroja. Varastolla voi siis seilata vaikka kuinka monta ilman tunnusta olevaa tuotetta, luulisin. En ole siis yksin..
Vuosia myyjänä ja hyvää tulosta tehneenä: kuvaaminen neutraalilla taustalla hyvässä valossa isoilla pikseleillä. Lähikuva materiaalista. Paljon kuvia. Kengistä pohjasta kuva. Tekstiin vähintään kainalo-kainalo mitta jotta asiakas tietää, mahtuuko päälle. Koko numeroina. Vyötärömitta, sisälahje, ja lahkeen suu cm. Kengän sisämitta. Materiaali. Kuvaus onko paksua vai ohutta kangasta, joustaako, kuvaus mallista. Kuvaus vioista. Paljon hakusanoja. Onko tupakoitu, eläimiä ja haiseeko pesuaine. Puhtaat hajuttomat pestyt tuotteet läpinäkyvään muovipussiin, ettei hajut tartu. Kuva kun on pakattu laatikkoon, niin helpompi etsiä kadonneita tuotteita. Hinta josta 40% riittää. Sesongin mukaiset tuotteet. Mieluiten merkkitavaraa ja söpöt paidat. Lumppu lumpunkeräykseen.
Riittävästi tavaraa yhteen erään, jotta "paikkamaksu 1/2 v 6.90€+6.90€" tulee kuitattua varmasti. Vähemmällä vaivalla ei kovin kannattavaa, sillä myynti laskee niin paljon. Tähtäin "ei syytä palauttaa". Enää en jaksa silittää..
Olen itse aloittelija myyjänä, ostoksia olen tehnyt kolme kertaa.
Kokemuksia myyjänä: Ei voi liikaa korostaa kuvien ja kattavan tuotekuvauksen tärkeyttä. Panosta niihin ja ajan kanssa tilille ropisee kivasti pikkusummia kerrallaan(kuukausi myyntipäivästä.) Itselläni meni kesälomalla työpäivän verran kuvata, kirjata, merkitä ja pakata 55 tuotetta, karmea rupeama mutta ihan hyvin niitä on mennyt kaupaksi heti alussa. Myyntiaika on 6kk, jonka aikana hinnat alenevat kolmesti.
Käytä mahdollisuutta lisätä monta hakusanaa tuotekuvaukseen! Edullisenkin tuotteen kohdalla itse jätän ostamatta, jos materiaalia ei kerrota tai sitä ei voi päätellä kuvista. Niin ja ole rehellinen. Kengät selkeästi kuluneilla kengänkannoilla on ihan turha yrittää kuntoluokitella "vähän käytetyiksi" kuvista kyllä näkee totuuden.
Ostajana: Olen tilannut kolme kertaa vaatteita, kenkiä, laukkuja ja koruja. Nopea toimitus ja helppo kaupanteko, olen ollut tyytyväinen ostoksiini.
Vain yhden tuotteen kohdalla jouduin pettymään. Kyseessä oli jonkun käyttäjän itse myymä tuote, ei Kirppismestarin. Se oli suorastaan huijaus ja reklamoin tuotteesta heti sen saatuani. Yritys oli samaa mieltä, ettei tuote vastannut kuvausta ja sain rahat takaisin luvatussa ajassa (n.3 vkoa) Huomasin kuitenkin, että tuote tuli myyntiin reklamaationi jälkeen tismalleen samoin kuvin ja hinnoin - ainoa ero oli tuotteen määrittely eri kategoriaan. Tämä harmittaa, sillä kyseessä oli karmea, itse tehty askarteluväkerrys, eikä kuvissa esiintyvä kaunis tuote. Miksei tähän puututtu?
Onko täällä mestareita linjoilla..
Mitä olette mieltä tästä isomman laatikon systeemistä kuljetuksissa?
Itsellä yksi tälläinen kuljetus tullut ja se on tosi hankala vaikka ymmärrän tarkoitusperät. Ei saa yksin nostettua eikä kannettua, molemmat kahvapäädyt repesi siirtäessä heti. Laatikko ei meinaa mahtua mihinkään vaikka onneks sisällölle on eri paikka laittelun ajaksi.. ovesta mahtui sisään just ja just vetäen..
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette mieltä tästä isomman laatikon systeemistä kuljetuksissa?Itsellä yksi tälläinen kuljetus tullut ja se on tosi hankala vaikka ymmärrän tarkoitusperät. Ei saa yksin nostettua eikä kannettua, molemmat kahvapäädyt repesi siirtäessä heti. Laatikko ei meinaa mahtua mihinkään vaikka onneks sisällölle on eri paikka laittelun ajaksi.. ovesta mahtui sisään just ja just vetäen..
Voi apua... Itse just mielenkiinnolla ja vähän jännityksellä odotan, miten noiden isompien lootien kanssa käy.. Viime viikolla tuli erät vielä entiseen tapaan erillisissä pienemmissä pahvilaatikoissa.
Asun vielä hissittömän kerrostalon 3. kerroksessa, joten onko mitään toivoa saada isommat pahvilaatikot roudattua yksin perille? 😨😅
Noo.. toivoen ettet saa kovin painavaa settiä ja kyl se ehkä luistaa rappusia pitkin :) Ainakin alaspäin!
Se laatikko on siis pikamittauksella reilu 100 x 65 ja korkeus reilu 80. Päissä on kahvat mut ei mun kädet ainakaan yletä.
Mulle tuli pihaan ja vedin sen sisään kivetystä pitkin.. en tiedä paljon painoi mutta ~20kg veikkaan kun ei meinannu nousta huonolla asennolla.
No, onneks ei tarvi usein siirrellä mutta mä koin ainakin tosi hankalaksi..
Olen jo pakannut vaatteet että lähettäisin tuonne kuvattavaksi ja myyntiin, mutta kun katsoin hintoja niin alkoi epäilyttää. Henkkamaukan alesta saa halvemmalla uusia vaatteita kuin tuolta käytettyjä. Ei varmasti kovin hyvin myy.
Ja jos vielä osa vaatteista katoaa, niin en kyllä itse muista niitä niin tarkkaan että tajuaisin edes kysellä perään.
Mä olen lähettänyt mestarille myyntiin ihan tavallisia vaatteita ja olin tyytyväinen ainakin hinnoitteluun. Toki joissain olisin laittanut vähän eri hintoja mutta ei oleellisia.
Huomioikaa kun laitanne helposti myyntiin että joka tuotteeseen lisätään se 2,90€ ja oikeesti alle 2€ tuotteita ei kannata edes laittaa koska alennusten ja kulujen jälkeen jää miinukselle.. Eli 4,90€ alle ei mitään.
Itse mestarina teen ns alle tuon vaatteista settejä jolloin hinnan saa järkeväksi. Mutta tää settimyynti vaatii että on samaa tuotetta(esim.3 paitaa ja suht samaa kokoa!).
Siksi siellä on joskus hassuja yksittäisiä tuotteita jotka odottelee alennusmyyntiä.
Toki. Siellä on joillain myyjillä aivan poskettomia hintoja ja huonot kuvat mutta oletan ne olevan itsemyyntejä..
Joskus hinnoittelu voi mennä pieleenkin, on tosi vaikea asettaa hintoja itsetehtyihin, tuontivaatteisiin, kulahtaneisiin mutta ehjiin massavaatteisiin ja erikoistuotteisiin. Ja joka vaatetta kun alat googlaan uutena ja etsiin hintoja käytettynä se vie hulluna aikaa ja sit saat parikymmentä senttiä vaatteesta lopulta jos se myydään🙄
Itsellä ei kadonnut mitään enkä mestarina ole kadottanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette mieltä tästä isomman laatikon systeemistä kuljetuksissa?Itsellä yksi tälläinen kuljetus tullut ja se on tosi hankala vaikka ymmärrän tarkoitusperät. Ei saa yksin nostettua eikä kannettua, molemmat kahvapäädyt repesi siirtäessä heti. Laatikko ei meinaa mahtua mihinkään vaikka onneks sisällölle on eri paikka laittelun ajaksi.. ovesta mahtui sisään just ja just vetäen..
Täälä, itse vastaanotin eilen ekan kerran isommalla laatikolla. Teen suht isoa erää (otan vastaan 500 tuotetta/2viikkoa) ja nämä oli kolmessa pienessä niinkuin ennen ja kolmessa sellaisessa uudessa isossa.
Mielestäni tässä menee tarkoitusperä ekologisuudesta, kun mulle esim toi nämä paketit kaksi eri kuskia kahdella autolla, kun ei noi isot mahdu yhteen pakettiautoon.
Ja todella hankala säilöä ja siirtää. Mulla painavin niistä painoi 44kg!
Eilen ekan kerran tuli olo että lyödäkkö hanskat tiskiin jos kahden viikon välein saa itkua vääntää ja siirrellä noita isoja laatikoita. Onneks ite asun rivitalossa ja posti tuo ihan eteiseen asti.
Mutta en tykkää, ei ne pienet erikokoisetkaan nättejä tossa olohuoneessa olleet mutta ei nämäkään, kun isossa laatikossa sisältö on mm. Jätesäkissä eli et edes pinoa näitä samalla tavalla kun ennen ilamn jättilaatikkoa, vaan ne täytyy jättää tonne isoon laatikkoon.
Pöh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälä, itse vastaanotin eilen ekan kerran isommalla laatikolla. Teen suht isoa erää (otan vastaan 500 tuotetta/2viikkoa) ja nämä oli kolmessa pienessä niinkuin ennen ja kolmessa sellaisessa uudessa isossa.
Mielestäni tässä menee tarkoitusperä ekologisuudesta, kun mulle esim toi nämä paketit kaksi eri kuskia kahdella autolla, kun ei noi isot mahdu yhteen pakettiautoon.
Ja todella hankala säilöä ja siirtää. Mulla painavin niistä painoi 44kg!
Eilen ekan kerran tuli olo että lyödäkkö hanskat tiskiin jos kahden viikon välein saa itkua vääntää ja siirrellä noita isoja laatikoita. Onneks ite asun rivitalossa ja posti tuo ihan eteiseen asti.
Mutta en tykkää, ei ne pienet erikokoisetkaan nättejä tossa olohuoneessa olleet mutta ei nämäkään, kun isossa laatikossa sisältö on mm. Jätesäkissä eli et edes pinoa näitä samalla tavalla kun ennen ilamn jättilaatikkoa, vaan ne täytyy jättää tonne isoon laatikkoon.
Voin vaan kuvitella kolmen laatikon kanssa painimisen ja säilömisen!
Ne on tosi hankalia siirrettäviä yksin. Mulla on ns iso kaapisto jossa säilytän ja kuvaan vaatteet mutta toi iso pahvilaatikko ei edes mahdu sinne :) Eteiseen mahtuisi mutta lapsiperhe niin ei sitä siinä voi säilöä. Nyt tuo laatikko on käytävän perällä missä sitä siirrellään eestaas ovien edestä ja lapset teki siitä jo majansa.. en saisi edes kahta laatikkoa säilöttyä missään. Ja asun sentään omakotitalossa eli tilaa on muttei ton kokoiselle.
Kirppismestarina tienaa todella heikosti tehtyyn työhön nähden. Pidempään (yli vuoden) jo tehnyt yli 100 h / kk, silti tienesti max. pari sataa kuussa. Joskus harvoin tulee sellaista todella siistiä tai vähänkäytettyä jopa merkkivaatetta. Mutta enimmäkseen ihmiset kippaavat kirppismestareille ne, mitä eivät itse ole saaneet myytyä. Tahraiset bodyt, nyppyiset pipot, reikäiset paidat, rikkoontuneet farkut, puhki kuluneet kengät, vyötäröltä levähtäneet alushousut jne. Jopa mummolan aitan sisällöt sadan vuoden takaa. Suurin osa ajasta kuluu peratessa, mitä voi ylipäätään laittaa myyntiin, ja likaisen tunkkainen haju leviää väistämättä asuntoon. Juurikin tuo muutos aiheuttaa tilaongelmia ja ajankäytön ongelmia, koska puoliso täytyy olla kotona että lootia saa edes liikkumaan. Mitään kiitosta ei mistään tule, päinvastoin valitusta. Milloin olet muka jättänyt merkitsemättä jotain ja milloin muka hävittänyt jotain jne. Vaikka teet ohjeiden mukaan, niin sitten toinen henkilö onkin eri mieltä ja toinen asiassa taas toista mieltä. Eihän tuo toki työsuhde ole, mutta viestinnän sävy on ikävä. Ehkä jos ei mitään muutakaan tekemistä ole tuo menettelee, jos on isot tilat kotona, mutta tuon rahan ja mielipahan takia ei kannata uhrata perhe-elämää tai muuta vapaa-aikaa. Rahaa menee esim teippeihin, tusseihin, lankoihin/pusseihin, taustoihin, koukkuihin, henkareihin. Eikä tuo mitään ympäristöystävällistä ole lähetellä lumppua maasta toiseen, kun lähes puolet on myyntiin kelpaamatonta ja olisi pitänyt myyjän laittaa mieluummin tekstiilijätteisiin tai antaa jollekin ihan ilmaiseksi.
Olen mestarina myös hylännyt jonkin verran tuotteita mut päästänyt pikkuvikaisia läpi jotka vielä kelpoisia.
Jotkut haisee pesuaineille, jotkut vintille ja toiset on mukavan neutraaleja.
On totta että sekalaiset on tosi vaikea laittaa myyntiin, lajittelu ja outojen merkkien hintojen selvittely vie aikaa.
Vielä ei ole perään kyselty tms yhdestäkään tuotteesta..
V. kirjoitti:
Kirppismestarina tienaa todella heikosti tehtyyn työhön nähden. Pidempään (yli vuoden) jo tehnyt yli 100 h / kk, silti tienesti max. pari sataa kuussa. Joskus harvoin tulee sellaista todella siistiä tai vähänkäytettyä jopa merkkivaatetta. Mutta enimmäkseen ihmiset kippaavat kirppismestareille ne, mitä eivät itse ole saaneet myytyä. Tahraiset bodyt, nyppyiset pipot, reikäiset paidat, rikkoontuneet farkut, puhki kuluneet kengät, vyötäröltä levähtäneet alushousut jne. Jopa mummolan aitan sisällöt sadan vuoden takaa. Suurin osa ajasta kuluu peratessa, mitä voi ylipäätään laittaa myyntiin, ja likaisen tunkkainen haju leviää väistämättä asuntoon. Juurikin tuo muutos aiheuttaa tilaongelmia ja ajankäytön ongelmia, koska puoliso täytyy olla kotona että lootia saa edes liikkumaan. Mitään kiitosta ei mistään tule, päinvastoin valitusta. Milloin olet muka jättänyt merkitsemättä jotain ja milloin muka hävittänyt jotain jne. Vaikka teet ohjeiden mukaan, niin sitten toinen henkilö onkin eri mieltä ja toinen asiassa taas toista mieltä. Eihän tuo toki työsuhde ole, mutta viestinnän sävy on ikävä. Ehkä jos ei mitään muutakaan tekemistä ole tuo menettelee, jos on isot tilat kotona, mutta tuon rahan ja mielipahan takia ei kannata uhrata perhe-elämää tai muuta vapaa-aikaa. Rahaa menee esim teippeihin, tusseihin, lankoihin/pusseihin, taustoihin, koukkuihin, henkareihin. Eikä tuo mitään ympäristöystävällistä ole lähetellä lumppua maasta toiseen, kun lähes puolet on myyntiin kelpaamatonta ja olisi pitänyt myyjän laittaa mieluummin tekstiilijätteisiin tai antaa jollekin ihan ilmaiseksi.
100h/kk ja tuotto maks 200€??? hemmetti, jostain työkokeilutyöstäkin tienaa saman paljon vähemmällä tuntimäärällä ja helpommalla tekemisellä. Hölmöä suostua tuohon. Itse saan tuon rahan ihan kirppismyynnillä netissä eikä tarvitse isoja laatikoita kuskata autolla vain ne myydyt pyöräillen postiin tai matkahuoltoon. Eikä tarvitse veroja maksella kun itse myy omia tavaroitaan.
Joo ei siitä paljon jää. Puolikkaista myynneistä vähennetään alv 24 %, logistiikkamaksu, palvelumaksu ja verot. Jos heillä palkkatyöläiset tämän jätteen lajittelisivat, niin ei olisi taloudellisesti mitään järkeä heille. Siksihän se lajittelu ”hyväntekeväisyytenä” teetetäänkin. Lopetin tuon taloudellisen kannattamattomuuden takia ja koska koti lemusi kuin roskaläjä. Toki jotkut hyvin harvat erät ovat niitä positiivisia poikkeuksia. Mutta erässä voi olla vaikka kymmenittäin parittomia vauvan sukkia, tai muuten jopa jokaisessa vaatteissa vikaa kuten pesemättömyys, keltaiset kainalot tai pinttyneet kaulukset, puuttuva vyö, puuttuva nappi, puuttuva huppu jne. Usein koko- ja pesulaput leikattu pois, joten pitää mittailla ja vertailla mikä koko ehkä olisi ja materiaali jää arvailujen varaan, jolloin sitä tuskin kukan ostaa. Pitäisi olla tarkka että ei tahran tahraa, reikää tai levinnyttä saumaa, mutta helposti käy että syynäät hyvin ja kuvaat, teet ilmoituksen jne ja huomaatkin myöhemmin esim eri valossa että oli siinä sittenkin tahra tai reikä. Oikeasti hajullisetkin pitäisi hylätä, mutta sitten ei jäisi enää mitään myytävää. Olen myynyt myös itse, ja kaikki tavara ei päätynyt myyntiin koskaan, ei muka ollut laatikossa vaikka 100 % varmasti oli.
Sivusta olen seurannut tuota mestaritouhua. Mutta siinä ei ole mitään järkeä, että jos teet hommaa yhden päivän viikossa ja saat tilille siitä enintään kymmeniä euroja kuukaudessa, eli tämä on käytännössä jotain hyväntekeväisyyden ja harrastuksen väliltä ja työnäsi opiskelet tai käyt oikeissa töissä, siinä sivussa hoidat lasten harrastukset jne. - niin silti vaaditaan sitä puhelimitse tavoitettavuutta. Ja jos et saa sitä onnistumaan (koska muuta elämää, työ, opiskelu, sairas lapsi, sairastumiset jne mitä voikaan olla) niin se on”ongelma” ja vihjaillaan että olet epäluotettava. Minimaalisiin korvauksiin nähden tuo tavoitettavuuden vaatiminen on minusta törkeää. Asiakaspalvelusta olen saanut vain töykeyttä vastaan, mutta tuo mestarihomma on jo jopa vähän ”simputusta”.
Minulla on sekä ihan hyviä että varsin huonoja kokemuksia. Käyttämätön tuote ollut merkittävän likainen ja kaikki itse lähettämäni ei ole päätynyt myyntiin, mutta voi tuolta tehdä myös hyviä löytöjä jos jaksaisi etsiä. Tosiaan asiakaspalvelun sävy on jotenkin kireä.
Hmm, mä oon tehnyt kirppismestarihommaa 10 kk, enkä oo saanut mitään valituksia. Tai, on yhden kerran pyydetty ottamaan lisäkuvia yhden satsin vaatteista. Olin ottanut esim. sellaisesta heikkolaatuisesta, pienestä vauvanpaidasta, jonka hinnoittelin tosi pienellä hintaa (ei silti kukaan ostanut jonka arvasinkin) ja joka oli molemmilta puolilta samanlainen, vain yhden kuvan. Piti ottaa toinenkin sieltä toiselta puolelta.
No, sen jälkeen olen kiltisti kuvannut monta kuvaa kaikista oli sitten hyviä tai huonoja vaatteita. (Siis toki hylkään reikäset jne.)
Asiakaspalvelu ollut ihan hyvää ja ystävällistä, kun on ollut mulla kysyttävää. Mitään ei ole hävinnyt näistä kirppismestarieristä, eikä omista vaatteistanikaan, joita olen lähettänyt myyntiin.
Tienestit jää kyllä kirppismestaroidessa vähäisiksi. Itse oon tehnyt keskimäärin 8 - 10 h viikossa eli mitä siitä tulee, max 40 h/kk ja saanut vaihtelevasti _käteen_ 29 - 120 euroa/kk, no kerran tuli jopa 149 € 😅
Oon silti tykännyt hommasta.
Nää isot laatikot on kyllä nyt huono juttu. En olis tänään saanut mulle tulleita laatikoita rappusia pitkin kotiin, ellei mies olisi ollut kotona. Ei mitään mahkuja pystyä kantaa yksin rappusissa. 🤦🏼♀️
Ja hei, mikä toi tavoitettavuusjuttu oikein oli...? Ei mua oo yritetty tavotella muuta kuin ton yhden kerran lisäkuvista. Sekin pyyntö tuli siis sähköpostitse, en kokenut että oli tulipalokiireellinen.
Paha on näitä tarjouksia käyttää kun sivut takkuaa JATKUVASTI!!!!