Mikä sulla on syynä, että olet matkustellut ulkomailla niin vähän?
Kommentit (67)
Olen jo nähnyt riittävästi nuorena. Minulla on reuma ja siksi en halua käyttää vapaa-aikaani vaivalloiseen matkustamiseen. Todella monien maiden pääkadut ovat täynnä samoja kauppoja. En edes ole shoppailija enkä aurinkolomailija eli minua ei perinteinen turismi motivoi millään tavoin. Voin lukea, katsoa dokumentteja ja käydä virtuaalisesti eri museoiden näyttelyitä katsomassa. Miksi minun pitäisi matkustaa?
Ei vaan ole sitä matkustamisen paloa. Sitä pitää itse haluta eikä siksi kun naapuritkin käy tai koska kaveritkin laittaa kuvia someen.
En suostu lentämään. Ympäristösyistä.
Sairaudet ja köyhyys. Nuorempana ehti jonkin verran matkustaa, nyt se on enää mahdoton haave vain.
olen käynyt 32:ssa maassa. onko se paljon vai vähän??
Vierailija kirjoitti:
Nuorena matkustelun paljon, nyt vanhempana tuntuu että matkustelu on saman toistamista. En saa siitä enää mitään uusia kokemuksia. Kaikki turistirysät ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.
Miksi käyt turistirysissä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en suostu lentämään pelko syistä. Ja ei en pelkää että kone jää ilman vaan pelkään sitä onnistuuko alastulo, se on kuitenkin se pahin osuus
Vierailija kirjoitti:
Mä asun ulkomailla.
Et voi siis matkustaa muihin ulkomaihin kun asut jo yhdessä??
Maailma on muuttunut pienemmäksi viime aikoina. Tai siis se houkutteleva maailma.
Vähän joka puolella on nykyään levotonta ja/tai köyhää. Monissa maissa kansalaisia ja matkustajia kyylätään valtion toimesta (USA ja Kiina). Kesällä kaikkialla liian kuuma. Talvella jos haluaa lämpimään niin pääsee Kanarialle nauttimaan syöpäläisistä ja myrkyllisistä meriotuksista.
Siihen nähden Suomi on mukavan raikas ja rauhallinen, etenkin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena matkustelun paljon, nyt vanhempana tuntuu että matkustelu on saman toistamista. En saa siitä enää mitään uusia kokemuksia. Kaikki turistirysät ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.
En käykään, koska en matkusta enää lainkaan. Jos olisit matkustanut tietäisit että maailmassa ainoat paikat mitkä eivät ole turismin pilaamia ovat sotatoimialueilla.
Lapsena ja nuorena matkustelin melko paljon. Kiitos vanhempien. Nykyään köyhä. Onneksi todennäköisesti perin ja lapsettomana käytän loppuelämäni matkustamiseen kunhan olen testamentannut/lahjoittanut rakkaat tavarani sellaisiin instituutioihin joissa niitä arvostetaan. Siis arvotavaraa. Kun ei kerran perillisiä joten silleen.
Rahan puute. Tykkään muistakin kalliista asioista kuin vain matkustelusta, ja kaikkiin ei ole joka vuosi varaa, vaan pitää valita.
Olen asunut viidessä eri maassa ja käynyt lähemmäs viidessäkymmenessä. Tavoite on kyllä reissata enemmänkin jos vaan rahaa löytyy. Turistirysät ja All inclusive-paikat kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käykään, koska en matkusta enää lainkaan. Jos olisit matkustanut tietäisit että maailmassa ainoat paikat mitkä eivät ole turismin pilaamia ovat sotatoimialueilla.
No nyt tiedän!!
Ennen kävin aina ihan vain kiusallani kohteissa, jonne köyhät tuttavani olisivat halunneet mennä. Laitoin sieltä sitten instapostauksia. Nykyään ei enää jaksa.
Ei ole koskaan ollut rahaa matkusteluun. Kerran repäisin ja kävin Australiassa. Oli hieno reissu, mutta jää varmaan elämäni ainoaksi, koska ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en suostu lentämään pelko syistä. Ja ei en pelkää että kone jää ilman vaan pelkään sitä onnistuuko alastulo, se on kuitenkin se pahin osuus
Ei pelota, mutta ei se lentäminen kovin mukavaa ole. Matkustamiseen menee kaikkineen helposti koko päivä. Jonottelua ja odottelua, kämäsiä vessoja ja huonoa ruokaa. Koneessa pienet tilat, huono ilma ja jatkuva kohina. Loungetkin huonontuneet. Ja kentät aina kaukana varsinaisesta määränpäästä.