Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Minulla on ollut usein sellaisia vaatteita kirppismestari erässä, josta ei saa tehtyä settejä. Tyyliin yksi Body koko 62 yhdet villasukat. Yksi enemmän käytetty lasten yöpaita tai sukkahousut. Ovat tyyliin 50 sentin arvoisia maks. Siihen sitte 2 euroa ni avot.
Tästä huomaa, että monet yrittävät myydä eka itse ja loput yksittäiset kirppismestarille jos sais vielä sen muutaman euron.
Nyt mainostavat näin:
Myyntiinlähetys nyt -50% 💚
Meillä voit myydä tarpeettomat vaatteet, asusteet, kengät, laukut ja lompakot merkistä riippumatta!
Varmistaaksesi parhaan myyntituoton, suosittelemme hyödyntämään kausiajattelua: nyt myyntiin kannattaa lähettää tarpeettomaksi jääneet kesävaatteet sekä välikausivaatteet.
Etu koskee molempia myyntimallejamme:
🐥Myy helposti. Rekisteröidy ja Ilmoita myyntierä: https://tinyurl.com/5xn4uyt8
🐣Myy itse. Rekisteröidy ja lisää uusia tuotteita:
https://tinyurl.com/2aspp6bu
Etu koskee vähintään 20 kappaleen myyntierän ilmoittaneita tai perustaneita.
Kun saat viestin "tuotteesi julkaistaan myyntiin 24 tunnin kuluessa", vastaa viestiin: PUOLEENHINTAAN, niin vähennämme summan asiakastililtäsi.
Etu on voimassa 31.3.-5.4. välisen ajan. Lähetä tuotteet meille 11.4. mennessä.
Niin mitä tuo tarkoittaa? Että saa postimaksusta (6,90 euroa) puolet pois vai häh?
Vierailija kirjoitti:
Nyt mainostavat näin:
Myyntiinlähetys nyt -50% 💚
Meillä voit myydä tarpeettomat vaatteet, asusteet, kengät, laukut ja lompakot merkistä riippumatta!Varmistaaksesi parhaan myyntituoton, suosittelemme hyödyntämään kausiajattelua: nyt myyntiin kannattaa lähettää tarpeettomaksi jääneet kesävaatteet sekä välikausivaatteet.
Etu koskee molempia myyntimallejamme:
🐥Myy helposti. Rekisteröidy ja Ilmoita myyntierä: https://tinyurl.com/5xn4uyt8
🐣Myy itse. Rekisteröidy ja lisää uusia tuotteita:
https://tinyurl.com/2aspp6buEtu koskee vähintään 20 kappaleen myyntierän ilmoittaneita tai perustaneita.
Kun saat viestin "tuotteesi julkaistaan myyntiin 24 tunnin kuluessa", vastaa viestiin: PUOLEENHINTAAN, niin vähennämme summan asiakastililtäsi.
Etu on voimassa 31.3.-5.4. välisen ajan. Lähetä tuotteet meille 11.4. mennessä.
Niin mitä tuo tarkoittaa? Että saa postimaksusta (6,90 euroa) puolet pois vai häh?
Juurikin sitä tarkoittaa, eli maksat sen normaalin 6,90€ sijaan 3,45€.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut usein sellaisia vaatteita kirppismestari erässä, josta ei saa tehtyä settejä. Tyyliin yksi Body koko 62 yhdet villasukat. Yksi enemmän käytetty lasten yöpaita tai sukkahousut. Ovat tyyliin 50 sentin arvoisia maks. Siihen sitte 2 euroa ni avot.
Tästä huomaa, että monet yrittävät myydä eka itse ja loput yksittäiset kirppismestarille jos sais vielä sen muutaman euron.
Yksi kirppismestari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hups, lähti liiiiian aikasin. 😂
Sama juttu, mä olen sitten niistä rippeistä vain kylmästi tehnyt settejä. 🤷🏻♀️
Ne huonoimmat erät on juuri niitä, jotka haisee varastolle ja näkee heti että tässä on kirppispöydältä myymättä jääneet, olempa jopa vastaanottanut vaatteet kirppislappuineen..
Nämä erät on ärsyttävämpiä kun laitetaan ne vaatteet mitäkä varmasti itsekin on katsonut että ei mitään parasta enään ja paikka voisi niille olla se uffin laatikko, mutta kokeillaan josko niistä vielä saadaan joku euro ja joku muu tekee työn. 😫
Tietääkö kukaan tekeekö nää myyntimestarit vaatepaketteja? Joko pyynnöstä tai oma-alotteisesti? Löytyy paljon käyttämättömiä ja vähänkäytettyjä toppeja mutta eivät ole arvokkaita merkkejä ja pääasiassa puuvillaa niin yksittäin myytynä hintaan pitäisi lisätä reilu 3 €/toppi vähänkäytetyn kuluja (2,90 € + joitain kymmeniä senttejä lisäksi jos käyttää tätä myyntipalvelua) ja se on mielestäni kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan tekeekö nää myyntimestarit vaatepaketteja? Joko pyynnöstä tai oma-alotteisesti? Löytyy paljon käyttämättömiä ja vähänkäytettyjä toppeja mutta eivät ole arvokkaita merkkejä ja pääasiassa puuvillaa niin yksittäin myytynä hintaan pitäisi lisätä reilu 3 €/toppi vähänkäytetyn kuluja (2,90 € + joitain kymmeniä senttejä lisäksi jos käyttää tätä myyntipalvelua) ja se on mielestäni kohtuuttomasti.
Tekee. 😊 Laita vaikka laatikkoon mukaan, mihin kirjaat toiveitasi liittyen myyntiinlaittoon. Ei tietenkään liian tarkkaa listaa, mutta juurikin että ”tekisitkö esim topeista paketteja jne.” Musta on ainakin kiva että vaatteiden lähettäjä kirjaa jos jotain toivetta on. Pyrin ne sitten toteuttamaan. Joskus toki tarvitsee tehdä toisin kun on pyydetty jos katson että se on toisella tavalla järkevämpää.
Ohan paras! Helppoa myydä, hyvä tuotto.
Mä nyt ilmoitin yhden myyntierän tuohon helpostimyyntiin, vauvanvaatetta. Eikai se ota jos ei annakaan. Itse toivoisin et vaatteet hinnoitellaan edullisesti että mahdollisimman moni menisi ja joku saisi edullisesti siistejä vaatteita vauvalle. Sehän se kirppiksen idea on.
Minä laitoin n. kuukausi sitten myyntiin 50 tuotetta, 18 on mennyt. Rahoja en ole vielä saanut, mutta eipä niillä niin kiire olekaan kunhan joskus tulee ja sai tavarat pois nurkista. Lastenvaatteet on lähinnä menneet, aikuisten ei niinkään. Hinnoittelin itse ja olihan siinä hommaa, mutta helpompaa silti kuin tori/fb-kirpun av-yv-mittaatko-rumba tai livekirppiksen siivoaminen. Varmaan laitan toisenkin satsin myyntiin kun tulee taas se ilmainen myyntiin lähetys-kampanja.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin n. kuukausi sitten myyntiin 50 tuotetta, 18 on mennyt. Rahoja en ole vielä saanut, mutta eipä niillä niin kiire olekaan kunhan joskus tulee ja sai tavarat pois nurkista. Lastenvaatteet on lähinnä menneet, aikuisten ei niinkään. Hinnoittelin itse ja olihan siinä hommaa, mutta helpompaa silti kuin tori/fb-kirpun av-yv-mittaatko-rumba tai livekirppiksen siivoaminen. Varmaan laitan toisenkin satsin myyntiin kun tulee taas se ilmainen myyntiin lähetys-kampanja.
Mustakin tuntuu et lähinnä lastenvaatteet menee. Itse oon kyllä ostanut itsellenikin ja tehnyt tosi hyviä löytöjä. Pitää vaan selata ne hyvät tuolta isosta joukosta.
De kirjoitti:
Mä nyt ilmoitin yhden myyntierän tuohon helpostimyyntiin, vauvanvaatetta. Eikai se ota jos ei annakaan. Itse toivoisin et vaatteet hinnoitellaan edullisesti että mahdollisimman moni menisi ja joku saisi edullisesti siistejä vaatteita vauvalle. Sehän se kirppiksen idea on.
Itse laitoin lapun mukaan jossa kehoitin laittamaan edulliset hinnat. Eivät oo vielä myynnissä mutta toivon että toive toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis jo laittanut tilityspyynnön sinne? Mä lähetin tammikuun lopussa 46 tuotetta myyntiin, joista nyt on myyty 28. Laitoin noin viikko sitten ekan tilityspyynnön ja olin yllättynyt, kun rahat tulikin tilille kahdessa päivässä...olin mm. täällä lukenut, että tilityksissä voi kestää pari viikkoa. Itse olen tähän palveluun tyytyväinen myyjänä sekä ostajana. Virheelliset/väärin kuvaillut tuotteet olen aina palauttanut, eikä siinäkään ole ollut mitään ongelmia.
Minä myös aion jatkossakin laittaa sinne myyntiin, kunhan jaksaa nähdä sen kuvaamisen vaivan, niin saa kerralla tavarat pois nurkista! :)
Onko kukaan myynyt miestenvaatetta? Meneekö?
Onko uusia kokemuksia, kannattaako laittaa hyväkuntoista lastenvaatetta myyntiin? Merkkeinä olisi Esprit, Me&I, Polarn O Pyret jne? Maksaako noista kukaan? Mitä maksaisit esimerkkisi hyväkuntoisesta Meekkarin bodysta?
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin viimeksi myyntiin pääasiassa omia ja lasteni vaatteita ja vain pari mieheni vaatetta. Miehen vaatteet meni ensimmäisinä (toinen oli uusi toppatakki, laput kiinni 169€, jonka hinnaksi laitoin 37€. Toinen vaate oli pari kertaa pidetty neuletakki, hinnaksi 3€ +2,90 provikat päälle). Uskon että hyväkuntoisille miesten vaatteille olis kysyntää, koska tarjontaa ei ole kovinkaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin viimeksi myyntiin pääasiassa omia ja lasteni vaatteita ja vain pari mieheni vaatetta. Miehen vaatteet meni ensimmäisinä (toinen oli uusi toppatakki, laput kiinni 169€, jonka hinnaksi laitoin 37€. Toinen vaate oli pari kertaa pidetty neuletakki, hinnaksi 3€ +2,90 provikat päälle). Uskon että hyväkuntoisille miesten vaatteille olis kysyntää, koska tarjontaa ei ole kovinkaan paljon.
Ok, taidan kokeilla kun miehellä on jäänyt käyttämättömäksi esim pari farkkutakkia ja jotain muutakin vaatetta. Vaivanvaatetta oon myynyt ja menivät kyllä hyvin. Harmi kun en tiennyt koko vähänkäytetystä kun itse odotin, tuolta olisi saanut tosi edullisesti hyväkuntoista vaatetta. Nyt taidan katsoa et löytyykö kesävaatetta kohta parivuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, taidan kokeilla kun miehellä on jäänyt käyttämättömäksi esim pari farkkutakkia ja jotain muutakin vaatetta. Vaivanvaatetta oon myynyt ja menivät kyllä hyvin. Harmi kun en tiennyt koko vähänkäytetystä kun itse odotin, tuolta olisi saanut tosi edullisesti hyväkuntoista vaatetta. Nyt taidan katsoa et löytyykö kesävaatetta kohta parivuotiaalle.
Mulla 2kk vauva ja varmaan noin puolet vaatteista olen ostanut vähänkäytetystä. Tekee kyllä edullisia löytöjä (nytkin olen jo kerännyt sinne toivelistaan seuraavan koon vaatteita, ja jossain vaiheessa sitten tilaan). Aion myös itse kokeilla myöhemmin myydä vauvanvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kiva huomata, että ketjuun tullut kirppismestareina toimivia!
Itse olen tehnyt tätä nyt syksystä saakka. Tykkään, on mukavaa hommaa, vaikkei tällä isoille tienesteille kirppismestari pääsekään. Tai ainakaan tällä määrällä mitä itse teen.
Otan vastaan n. 70-100 vaatetta viikossa (taukoa pidin jouluna muutaman viikon, ja hiihtoloman) ja laittelen niitä myyntiin n. 3-4 päivää viikosta, pari tuntia kerrallaan. Ekojen kuukaisien tienestinä tuli puhtaana käteen (logistiikkamaksujen, verojen, ja ukko.fi - maksujen jälkeen) n. 25-30 €/kk, nyttemmin kun myyntiin laitettujen vaatteiden kokonaismäärä sivustolla alkaa lähennellä 900, ovat kuukausitulot puhtaana käteen n. 100 - 150 €.
Hidasta tämä puuha on, koska haluan ottaa vaatteista mahdollisimman hyvät kuvat. Näen vaivaa siinä, että asettelen vaatteet kuviin siististi, ja saan kuvista valoisat. Korjaan värit vastaamaan todellisuutta (välillä kamera vääristää värejä rajustikin) ja rajaan kuvat. Olen myös maalannut kuvausta varten erikseen taustalevyt tummille ja vaaleille vaatteille.
Vaatteita käyn usein teippiharjalla läpi, varsinkin lemmikkikotien vaatteet ovat välillä tosi karvaisia, vaikka olisivat puhtaitakin, ja ne karvat vielä korostuvat valokuvissa!
Usein myös silitän vaatteita, kauluspaidat, juhlavaatteet jne. Ryppyinen vaate ei kuvassa näytä houkuttelevalta, ja harva on silittänyt vaatteet lähettäessään ne.
Eniten puuhassa ärsyttää likaiset vaatteet. (huom, onneksi selkeästi suurin osa on puhtaita!!) joissakin erissä huomaan heitetyn vaatteet huushollista laatikkoon ns. puolipitoisina, katsottu nopeasti että ei mitään isoja tahroja, mutta kun kirppismestari käy vaatteet ja saumat tarkasti läpi, huomaa näitä pikkutahroja. Itse tosin en hylkää kovin helposti niitäkään, mutta rehellisyyden nimissä otan kuvat tahroista, mainitsen ne vielä tekstissä, ja toki ne vaikuttavat sitten kuntoluokitukseen ja HINTAAN. Jos tuote puhtaana olisikin kunnoltaan "vähänkäytetty" tai "hyvä", tahrat rokottavat luokituksen "ok" tai "mainittavaa" - kategoriaan. Sellaisetkin tahrat, jotka pesussa lähtevät pois.
Onkin tosi harmittavaa, jos muuten siistissä merkkivaatteessa on tahroja. Vaatteen olisi voinut hinnoitella isommalla hinnalla, jolloin siitä olisi hyötynyt sekä myyjä että minä, mutta tahran takia vaatteen hinta on laitettava alhaisemmaksi, jotta sen joku suostuu ostamaan.
Ostajalle tietysti hyvä kauppa, ostaa pikkutahrainen laatutuote, maksaa siitä vain vähän, pestä se ja nauttia sitten edullisesta tuotteesta.Täytyy kyllä myöntää, että joskus viitseliäällä päällä olen ITSE pessyt näitä tahraisina lähetettyjä vaatteita... Vaikkei se todellakaan kuuluisi kirppismestarin toimenkuvaan.
Hinnoittelu on myös oma taiteenlajinsa.
Nyttemmin alkaa olla homma hyppysissä, tietää jo millä hinnalla vaatteet menevät ja millä ei. Ja kaikkia ei millään voi miellyttää, osa sättii täälläkin kuinka on laitettu liian halvat hinnat, ja osa sättii liian kalliista. Hintaan vaikuttaa moni asia; tarjonta sivustolla/muualla kyseisistä vaatteista, merkki, kunto, materiaali, PUHTAUS, ikä.Ja tosiaan, kirppismestarilla on viikko aikaa laittaa erä myyntiin.
Ps. Kiinnostaisi tietää muilta kirppismestareilta, millaisia määriä vaatteita viikottain otatte vastaan, ja paljonko keskimääräiset tienestinne ovat olleet? :)
Pps. Itsekin olen ryhtynyt tilaamaan nykyään kaikki omat ja lasten vaatteet Vähänkäytetyltä, kun olen huomannut kuinka hyvälaatuista vaatetta ihmiset sinne laittavat. Selvää säästöä ja ekologistakin. Suosittelen ehdottomasti.
Minä myös toimin kirppismestarina ja olen ottanut vastaan noin 50-100 vaatetta viikossa. Kuukausitulot puhtaana käteen ovat olleet 100€ luokkaa. Tuntipalkka jää kyllä tosi alhaiseksi, sen verran aikaa tuohon myyntiin laittamiseen menee. En todellakaan pääse 10-15 tuotteen tuntitahtiin, joka Vähänkäytetyn arvio myyntiinlaittamiseen kuluvasta ajasta. Silittämään en ole ryhtynyt, vaikka ryppyiset vaatteet varmasti menevätkin huonommin kaupaksi. En myöskään mittaile, ellei kokonumero puutu tai koko silmämääräisesti poikkea ilmoitetusta. Likaisia, tahraisia ja rikkinäisiä vaatteita tulee vastaan yllättävän paljon, joskus saatan yrittää puhdistaa jonkun tahran jos se näyttää vain irtolialta, muuten hylkään. Ihmettelen myös miksi myyntiin lähetetään täysin kulahtaneita ja nukkaisia vaatteita. Ne eivät varmasti mene kaupaksi, kun hyväkuntoisiakin on tarjolla lähes samaan hintaan. Pakettien laatu kyllä vaihtelee paljon, onneksi todella hyviäkin paketteja tullut.
Minä aloitin marraskuussa ja ekat tuotteet tulivat myyntiin joulukuun puolivälissä. Olen ottanut vastaan 50-120 tuotetta viikossa (jouluna ja helmikuussa pidin taukoa). Käteen jäävä osuus tulee olemaan näinä alkukuukausina noin 30€/kk. Varmasti tulot tästä kasvavat, kunhan saa enemmän tuotteita myyntiin ja hommaa tekee tasaisesti joka viikko. Oma tavoitteeni olisi saada lisätuloa n. 100-150€/kk. Ei tämä mikään kultakaivos ole, koska homma on hidasta, eikä tuntipalkka ole häävi...en ole sitä edes uskaltanut laskea.
Minäkään en saa tunnissa 10-15 tuotetta myyntiin (kuten VK esimerkkilaskelmassa on esitetty). Luulen myös ettei 70% tuotteista mene millään kaupaksi (kuten VK väittää) vaan totuus on lähemmäs 50% (osa eristä varmaan yli tuon 50% ja osa eristä jää reilusti alle tuon). Nämä on mun arvioita tämän hetkisen myyntisaldon perusteella. Tuo 70% toeutuisi varmasti, jos myyntierissä olisi pelkästään hyvää myytävää tavaraa.
En tiedä onko muillakin kirppismestareilla näin, mutta mulla on lähes puolet myyntieristä olleet sellaisia, joissa on siis suorastaan lumppua ja myyntiin kelvotonta tavaraa (likaisia, rikkinäisiä, pesemättömiä, haisevia). Näistä eristä olen yrittänyt väkisin laittaa jotain kulahtaneita trikoopaitoja myyntiin ja tiedostan ettei ne todennäköisesti mene kaupaksi...no eivät ole menneetkään. Ihmetyttää vaan, kuinka ihmiset kehtaa lähettää käytännössä ROSKAA myyntiin ja kuvittelevat niistä vielä jotain rahaakin saavansa! Tällaisten tuotteiden paikka ei myöskään ole UFF:in laatikko vaan lumppukeräys tai jäteasema.
Vaatteet haiskahtaa aina vähän kellarimaiselle. Pesen ne aina kahdesti ennen käyttöä (en halua ottaa riskiä mistään ötököistä). En tiedä johtuuko se sitten siitä, että ne lähetetään varastolta. Onneksi se haju kuitenkin lähtee pois vaatteista pesussa. Olen kyllä tykännyt. Mitään surkeita vaatteita ei ole kohdalleni sattunut.
Palauttaminen maksaa joten ei ihme jos ei parin topin takia jaksa nähdä vaivaa. Vien omat käytetyt vaatteeni aina UFF vaatekeräyslaatikkoon. En halua heittää roskiin vaatteita, jotka ovat vielä ehjiä ja käyttökelpoisia. Noihin vaatekeräyslaatikoihin saa laittaa myös kenkiä, leluja, pelivälineitä ja urheiluun liittyviä tuotteita, sekä kodintekstiilejä.