Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
341/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein nyt ekan tilauksen kun oli tuo alennusmyynti eli miinus 2 kaikista aletuotteista. Saa nähdä mitä saan mutta jos vaatteet todellisuudessa ovat hyväkuntoisia niin oon tyytyväinen.

Mietin, että jääkö noista aletuotteista myyjän käteen mitään vai meneekö kaikki vähänkäytetylle.

Jos tuote maksaa alennuksen jälkeen kolme euroa niin ottaako vähänkäytetty silti sen 2,90 pois siitä ja ilmoitetaanko myyjille edes alennuksista 🤔

Vierailija
342/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein nyt ekan tilauksen kun oli tuo alennusmyynti eli miinus 2 kaikista aletuotteista. Saa nähdä mitä saan mutta jos vaatteet todellisuudessa ovat hyväkuntoisia niin oon tyytyväinen.

Mietin, että jääkö noista aletuotteista myyjän käteen mitään vai meneekö kaikki vähänkäytetylle.

Jos tuote maksaa alennuksen jälkeen kolme euroa niin ottaako vähänkäytetty silti sen 2,90 pois siitä ja ilmoitetaanko myyjille edes alennuksista 🤔

Kyllä mä oon ymmärtänyt et ne menee vähänkäytetyn osuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alennus menee vähänkäytetyn osuudesta, ei siis myyjien.

Vierailija
344/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firma joko kusettaa tietoisesti, tai sitten siellä on kauhea kiire ja sattuu mokia. - - Hylätyt vaatteet lahjoitetaan kuulemma hyväntekeväisyyteen. Ajattelin, että voin lunastaa myymättä jääneet itselleni, mutta näitä ei voi lunastaa, kun eivät edes myyntiin päätyneet. Olo tuntuu ryöstetyltä.

Oletko valittanut asiasta? Eihän noin voi tehdä yritys.

Laitoin asiasta viestin silloin samana päivänä (17.12.), mutta ainakaan vielä ei ole tullut vastausta. Ei kai joulun aikaan voi oikein odottaakaan vastauksia, mutta pelkään, että laatikko sisältöineen on jo lähtenyt eteenpäin siinä vaiheessa, kun viestini vihdoin luetaan. Pahin ketutus on alkanut jo helpottaa, mutta en kyllä tällä (toki vain yhdellä) kokemuksella suosittelisi kenellekään ko. palvelua, ellei ole valmis ottamaan riskiä vaatteidensa menettämisestä.

Tapaus päättyi kannaltani hyvin, sillä sain tällaisen vastauksen vaatteiden palautuspyyntöön: "normaalisti emme lähetä hylättyjä tuotteita takasin mutta teemme tällä kertaa poikkeuksen"

Mielipaha ohi :)

Hyvä! Mutta miten ihmeessä tuo hylättyjen palautus voi olla poikkeus? Hylätyt tavarathan ovat lähettäjän omaisuutta/rahaa, vai eivätkö ole? Eikö muissakin nettikirppiksissä voi lunastaa hylätyt takaisin itselle?

Kyllä noin voi tehdä, kun se mainitaan palvelun säännöissä. Se lukee selkeästi myös siinä sivulla, jossa ilmoitetaan tavaraa myyntiin. Siinä lukee isolla ”Lue tämä ensin”. :)

Itsekin teen kirppismestarin hommia, ja ymmärrän hyvin tuon, ettei niitä lähetetä takaisin. Suurimmasta osasta eriä joutuu hylkäämään jotain.

Useimmiten kyse on varmasti siitä, ettei lähettäjä ole huomannut jotain tahraa tai reikää. Mutta ei niillä viallisilla vaatteilla oikein arvoa ole, ei kellekään olisi kannattavaa lähetellä paria vaatetta edestakaisin, kun sitä tosiaan joutuisi tekemään lähes jokaisen kohdalla.

Sitten on niitä eriä, joissa on jopa puolet ihan kelvotonta tavaraa. Vaatteet ovat niin tahraisia, likaisia ja isoilla rei’illä, ettei niitä mitenkään ole voinut olla huomaamatta. Jotkut vaatteet olisivat hyviä, jos ne olisi viitsitty pestä viimeisen käytön jälkeen, mutta ei ole. En ymmärrä, kuka lähettää sellaisia. Yritetäänkö kokeilla, josko näin pääsisi eroon vaatteista, joita kukaan ei halua, ja jos joku vahingossa pääsisi myyntiinkin asti? Ymmärrän senkin, että näille täysin välinpitämättömille turhan työn teettäjille ei haluta myöskään lähetellä paketteja edestakaisin. Myyntiin lähettäessä vieläpä sitoudutaan siihen, että ”lähetän vain puhtaita, ehjiä ja hajuttomia vaatteita”.

Jälkimmäiset tapaukset ovat tietysti harvinaisia. Suurin osa paketeista on hyvää tavaraa ja mukava käsitellä!

Vierailija
345/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva huomata, että ketjuun tullut kirppismestareina toimivia!

Itse olen tehnyt tätä nyt syksystä saakka. Tykkään, on mukavaa hommaa, vaikkei tällä isoille tienesteille kirppismestari pääsekään. Tai ainakaan tällä määrällä mitä itse teen.

Otan vastaan n. 70-100 vaatetta viikossa (taukoa pidin jouluna muutaman viikon, ja hiihtoloman) ja laittelen niitä myyntiin n. 3-4 päivää viikosta, pari tuntia kerrallaan. Ekojen kuukaisien tienestinä tuli puhtaana käteen (logistiikkamaksujen, verojen, ja ukko.fi - maksujen jälkeen) n. 25-30 €/kk, nyttemmin kun myyntiin laitettujen vaatteiden kokonaismäärä sivustolla alkaa lähennellä 900, ovat kuukausitulot puhtaana käteen n. 100 - 150 €.

Hidasta tämä puuha on, koska haluan ottaa vaatteista mahdollisimman hyvät kuvat. Näen vaivaa siinä, että asettelen vaatteet kuviin siististi, ja saan kuvista valoisat. Korjaan värit vastaamaan todellisuutta (välillä kamera vääristää värejä rajustikin) ja rajaan kuvat. Olen myös maalannut kuvausta varten erikseen taustalevyt tummille ja vaaleille vaatteille.

Vaatteita käyn usein teippiharjalla läpi, varsinkin lemmikkikotien vaatteet ovat välillä tosi karvaisia, vaikka olisivat puhtaitakin, ja ne karvat vielä korostuvat valokuvissa!

Usein myös silitän vaatteita, kauluspaidat, juhlavaatteet jne. Ryppyinen vaate ei kuvassa näytä houkuttelevalta, ja harva on silittänyt vaatteet lähettäessään ne.

Eniten puuhassa ärsyttää likaiset vaatteet. (huom, onneksi selkeästi suurin osa on puhtaita!!) joissakin erissä huomaan heitetyn vaatteet huushollista laatikkoon ns. puolipitoisina, katsottu nopeasti että ei mitään isoja tahroja, mutta kun kirppismestari käy vaatteet ja saumat tarkasti läpi, huomaa näitä pikkutahroja. Itse tosin en hylkää kovin helposti niitäkään, mutta rehellisyyden nimissä otan kuvat tahroista, mainitsen ne vielä tekstissä, ja toki ne vaikuttavat sitten kuntoluokitukseen ja HINTAAN. Jos tuote puhtaana olisikin kunnoltaan "vähänkäytetty" tai "hyvä", tahrat rokottavat luokituksen "ok" tai "mainittavaa" - kategoriaan. Sellaisetkin tahrat, jotka pesussa lähtevät pois.

Onkin tosi harmittavaa, jos muuten siistissä merkkivaatteessa on tahroja. Vaatteen olisi voinut hinnoitella isommalla hinnalla, jolloin siitä olisi hyötynyt sekä myyjä että minä, mutta tahran takia vaatteen hinta on laitettava alhaisemmaksi, jotta sen joku suostuu ostamaan.

Ostajalle tietysti hyvä kauppa, ostaa pikkutahrainen laatutuote, maksaa siitä vain vähän, pestä se ja nauttia sitten edullisesta tuotteesta.

Täytyy kyllä myöntää, että joskus viitseliäällä päällä olen ITSE pessyt näitä tahraisina lähetettyjä vaatteita... Vaikkei se todellakaan kuuluisi kirppismestarin toimenkuvaan.

Hinnoittelu on myös oma taiteenlajinsa.

Nyttemmin alkaa olla homma hyppysissä, tietää jo millä hinnalla vaatteet menevät ja millä ei. Ja kaikkia ei millään voi miellyttää, osa sättii täälläkin kuinka on laitettu liian halvat hinnat, ja osa sättii liian kalliista. Hintaan vaikuttaa moni asia; tarjonta sivustolla/muualla kyseisistä vaatteista, merkki, kunto, materiaali, PUHTAUS, ikä.

Ja tosiaan, kirppismestarilla on viikko aikaa laittaa erä myyntiin.

Ps. Kiinnostaisi tietää muilta kirppismestareilta, millaisia määriä vaatteita viikottain otatte vastaan, ja paljonko keskimääräiset tienestinne ovat olleet? :)

Pps. Itsekin olen ryhtynyt tilaamaan nykyään kaikki omat ja lasten vaatteet Vähänkäytetyltä, kun olen huomannut kuinka hyvälaatuista vaatetta ihmiset sinne laittavat. Selvää säästöä ja ekologistakin. Suosittelen ehdottomasti.

Vierailija
346/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt tätä nyt syksystä saakka. Tykkään, on mukavaa hommaa, vaikkei tällä isoille tienesteille kirppismestari pääsekään. Tai ainakaan tällä määrällä mitä itse teen.

Otan vastaan n. 70-100 vaatetta viikossa (taukoa pidin jouluna muutaman viikon, ja hiihtoloman) ja laittelen niitä myyntiin n. 3-4 päivää viikosta, pari tuntia kerrallaan. Ekojen kuukaisien tienestinä tuli puhtaana käteen (logistiikkamaksujen, verojen, ja ukko.fi - maksujen jälkeen) n. 25-30 €/kk, nyttemmin kun myyntiin laitettujen vaatteiden kokonaismäärä sivustolla alkaa lähennellä 900, ovat kuukausitulot puhtaana käteen n. 100 - 150 €.

Hidasta tämä puuha on, koska haluan ottaa vaatteista mahdollisimman hyvät kuvat. Näen vaivaa siinä, että asettelen vaatteet kuviin siististi, ja saan kuvista valoisat. Korjaan värit vastaamaan todellisuutta (välillä kamera vääristää värejä rajustikin) ja rajaan kuvat. Olen myös maalannut kuvausta varten erikseen taustalevyt tummille ja vaaleille vaatteille.

Vaatteita käyn usein teippiharjalla läpi, varsinkin lemmikkikotien vaatteet ovat välillä tosi karvaisia, vaikka olisivat puhtaitakin, ja ne karvat vielä korostuvat valokuvissa!

Usein myös silitän vaatteita, kauluspaidat, juhlavaatteet jne. Ryppyinen vaate ei kuvassa näytä houkuttelevalta, ja harva on silittänyt vaatteet lähettäessään ne.

Eniten puuhassa ärsyttää likaiset vaatteet. (huom, onneksi selkeästi suurin osa on puhtaita!!) joissakin erissä huomaan heitetyn vaatteet huushollista laatikkoon ns. puolipitoisina, katsottu nopeasti että ei mitään isoja tahroja, mutta kun kirppismestari käy vaatteet ja saumat tarkasti läpi, huomaa näitä pikkutahroja. Itse tosin en hylkää kovin helposti niitäkään, mutta rehellisyyden nimissä otan kuvat tahroista, mainitsen ne vielä tekstissä, ja toki ne vaikuttavat sitten kuntoluokitukseen ja HINTAAN. Jos tuote puhtaana olisikin kunnoltaan "vähänkäytetty" tai "hyvä", tahrat rokottavat luokituksen "ok" tai "mainittavaa" - kategoriaan. Sellaisetkin tahrat, jotka pesussa lähtevät pois.

Onkin tosi harmittavaa, jos muuten siistissä merkkivaatteessa on tahroja. Vaatteen olisi voinut hinnoitella isommalla hinnalla, jolloin siitä olisi hyötynyt sekä myyjä että minä, mutta tahran takia vaatteen hinta on laitettava alhaisemmaksi, jotta sen joku suostuu ostamaan.

Ostajalle tietysti hyvä kauppa, ostaa pikkutahrainen laatutuote, maksaa siitä vain vähän, pestä se ja nauttia sitten edullisesta tuotteesta.

Täytyy kyllä myöntää, että joskus viitseliäällä päällä olen ITSE pessyt näitä tahraisina lähetettyjä vaatteita... Vaikkei se todellakaan kuuluisi kirppismestarin toimenkuvaan.

Nyttemmin alkaa olla homma hyppysissä, tietää jo millä hinnalla vaatteet menevät ja millä ei. Ja kaikkia ei millään voi miellyttää, osa sättii täälläkin kuinka on laitettu liian halvat hinnat, ja osa sättii liian kalliista. Hintaan vaikuttaa moni asia; tarjonta sivustolla/muualla kyseisistä vaatteista, merkki, kunto, materiaali, PUHTAUS, ikä.

Ps. Kiinnostaisi tietää muilta kirppismestareilta, millaisia määriä vaatteita viikottain otatte vastaan, ja paljonko keskimääräiset tienestinne ovat olleet? :)

Pps. Itsekin olen ryhtynyt tilaamaan nykyään kaikki omat ja lasten vaatteet Vähänkäytetyltä, kun olen huomannut kuinka hyvälaatuista vaatetta ihmiset sinne laittavat. Selvää säästöä ja ekologistakin. Suosittelen ehdottomasti.

Minä myös toimin kirppismestarina ja olen ottanut vastaan noin 50-100 vaatetta viikossa. Kuukausitulot puhtaana käteen ovat olleet 100€ luokkaa. Tuntipalkka jää kyllä tosi alhaiseksi, sen verran aikaa tuohon myyntiin laittamiseen menee. En todellakaan pääse 10-15 tuotteen tuntitahtiin, joka Vähänkäytetyn arvio myyntiinlaittamiseen kuluvasta ajasta. Silittämään en ole ryhtynyt, vaikka ryppyiset vaatteet varmasti menevätkin huonommin kaupaksi. En myöskään mittaile, ellei kokonumero puutu tai koko silmämääräisesti poikkea ilmoitetusta. Likaisia, tahraisia ja rikkinäisiä vaatteita tulee vastaan yllättävän paljon, joskus saatan yrittää puhdistaa jonkun tahran jos se näyttää vain irtolialta, muuten hylkään. Ihmettelen myös miksi myyntiin lähetetään täysin kulahtaneita ja nukkaisia vaatteita. Ne eivät varmasti mene kaupaksi, kun hyväkuntoisiakin on tarjolla lähes samaan hintaan. Pakettien laatu kyllä vaihtelee paljon, onneksi todella hyviäkin paketteja tullut.

Vierailija
347/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin seitsemän aletuotetta, mutta vain viidestä tuli se -2€. Onko joku löytänyt jotain ehtoa, tuleeko ale vain viidestä, hinnassa alarajaa tms?

Vierailija
348/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin seitsemän aletuotetta, mutta vain viidestä tuli se -2€. Onko joku löytänyt jotain ehtoa, tuleeko ale vain viidestä, hinnassa alarajaa tms?

Olihan kaikki ostamasi tuotteet varmasti jo entuudestaan alennettuja? Mielestäni mitään muita ehtoja ei pitäisi olla.

Vierailija
349/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös toimin kirppismestarina ja olen ottanut vastaan noin 50-100 vaatetta viikossa. Kuukausitulot puhtaana käteen ovat olleet 100€ luokkaa. Tuntipalkka jää kyllä tosi alhaiseksi, sen verran aikaa tuohon myyntiin laittamiseen menee. En todellakaan pääse 10-15 tuotteen tuntitahtiin, joka Vähänkäytetyn arvio myyntiinlaittamiseen kuluvasta ajasta. Silittämään en ole ryhtynyt, vaikka ryppyiset vaatteet varmasti menevätkin huonommin kaupaksi. En myöskään mittaile, ellei kokonumero puutu tai koko silmämääräisesti poikkea ilmoitetusta. Likaisia, tahraisia ja rikkinäisiä vaatteita tulee vastaan yllättävän paljon, joskus saatan yrittää puhdistaa jonkun tahran jos se näyttää vain irtolialta, muuten hylkään. Ihmettelen myös miksi myyntiin lähetetään täysin kulahtaneita ja nukkaisia vaatteita. Ne eivät varmasti mene kaupaksi, kun hyväkuntoisiakin on tarjolla lähes samaan hintaan. Pakettien laatu kyllä vaihtelee paljon, onneksi todella hyviäkin paketteja tullut.

No eipä ole ihmeellinen palkka. En ehkä itse siis viitsi ilmoittautua mestarimyyjäksi (oon harkinnut).

Vierailija
350/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada kaikista. Aspa ei vastaa eli kannattaa laittaa julkinen kysymys/arvostelu faceen. Sen jälkeen vastaavat.

351/1787 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälä myös yksi, tonne aijemmin jo kirjoittelinkin.

Ite otan vastaan 300 tuotetta/viikko.

Olen tätä pari kk tehnyt ja tuotteet olleet myynnissä kuukauden.

Tällä hetkellä näyttää että ensimmäiseksi palkaksi tulee jäämään (lähtyskulujen, alv:n, verojen ja ukko.fi kulujen jäljeen) noin 250€. Mielestäni ihan ok ekalle palkalle, kun tuotteita vielä ollut niin vähän myynnissä. Oma tavoitteeni oli saada 200€. :)

Summa luultavasti tulee jonkin verran kasvamaan, kun tuotteita on määrällisesti enemmän koko ajan myynnissä ja jossain kohtaa ajattelinkin pitää ”lomaa” tai edes pienentää tuotteiden määrää hetkellisesti. :)

Tämä ikävyys tässä toki on että tuotteiden laatu todella vaihtelee, mutta pääsääntöisesti tulee joo ihan hyvää vaatetta.

En tiä oonko ainut, mutta oon miettiny kuinka kiva olis joku fb ryhmä tms. meille kirppismestareille. Olis kiva saada tutustua ja ehkä saada vinkkejä muilta samaa hommaa tekeviltä. En vaan tiä miten tää käytännössä onnistuis saada sinne vaan meitä kirppismestareita. 😄

Vierailija
352/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirppismestari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiä oonko ainut, mutta oon miettiny kuinka kiva olis joku fb ryhmä tms. meille kirppismestareille. Olis kiva saada tutustua ja ehkä saada vinkkejä muilta samaa hommaa tekeviltä. En vaan tiä miten tää käytännössä onnistuis saada sinne vaan meitä kirppismestareita. 😄

Tää olis kyllä kiva idea! Kun olisi joku oma kirppismestareiden ryhmä, sehän olisi melkein kuin työyhteisö. 🙂 Vaikka pääsääntöisesti tykkäänkin tässä hommasta juuri siitä, että on itsenäistä hommaa, niin välillä on ikävä kollegoita ja työyhteisöä. Jotain paikkaa, missä keskustella työstä samaa tekevien kanssa, kysellä ja jakaa vinkkejä, kuvaamiseen, hinnoitteluun, mihin tahansa liittyen.

353/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kirppismestari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olis kyllä kiva idea! Kun olisi joku oma kirppismestareiden ryhmä, sehän olisi melkein kuin työyhteisö. 🙂 Vaikka pääsääntöisesti tykkäänkin tässä hommasta juuri siitä, että on itsenäistä hommaa, niin välillä on ikävä kollegoita ja työyhteisöä. Jotain paikkaa, missä keskustella työstä samaa tekevien kanssa, kysellä ja jakaa vinkkejä, kuvaamiseen, hinnoitteluun, mihin tahansa liittyen.

Näin justiin. :) jos joku keksii kuinka toteuttaa niin ideaa ilmoille vaan! 😊

Vierailija
354/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina täytyy muistaa, että tyytymättömät kommentoivat ja tyytyväiset ovat usein hiljaa.

Aina täytyy muistaa, että tuotteita saitilla myyvät laittavat tänne nyt kilpaa omia linkkejään, että joku tyhmä ostaa. En todellakaan ymmärrä, miksi joku ostaa vaatteita vaan siksi, kun ne muka ovat halpoja. Itse ostan vaatteet sen perusteella, että se on kiva tai upea ym.

Käytetyissä vaatteissa  kivat vaatteet ovat todella kuluneita, koska ne ovat olleet kovassa käytössä. (=pesty lukemattomia kertoja) Vähemmän kivat ovat oikeasti vähän käytettyjä. Niissä on jokin perustaavaa laatua oleva vika, jonka vuoksi ne eivät ole käyneet alkuperäiselle ostajalle ja jääneet siten käyttämättä kaapin pohjalle. Se, että tällaista toiselta vuosituhannelta olevaa vaatekappaletta ei ole käytetty, ei tarkoita että se on uusi. Ikää saattaa olla 20 vuotta, värit jonkun menneen sesongin mielenhäiriö, samoin malli. 

Vähänkäytetty sivustolla jokin aika arkinenkin vetine alkaa näyttämään ok:lta kun se on tuolla lukemattomien kulahtaneiden ja värivirheellisten tekokuitulumppujen seassa.

Vierailija
355/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina täytyy muistaa, että tyytymättömät kommentoivat ja tyytyväiset ovat usein hiljaa.

Aina täytyy muistaa, että tuotteita saitilla myyvät laittavat tänne nyt kilpaa omia linkkejään, että joku tyhmä ostaa. En todellakaan ymmärrä, miksi joku ostaa vaatteita vaan siksi, kun ne muka ovat halpoja. Itse ostan vaatteet sen perusteella, että se on kiva tai upea ym.

Käytetyissä vaatteissa  kivat vaatteet ovat todella kuluneita, koska ne ovat olleet kovassa käytössä. (=pesty lukemattomia kertoja) Vähemmän kivat ovat oikeasti vähän käytettyjä. Niissä on jokin perustaavaa laatua oleva vika, jonka vuoksi ne eivät ole käyneet alkuperäiselle ostajalle ja jääneet siten käyttämättä kaapin pohjalle. Se, että tällaista toiselta vuosituhannelta olevaa vaatekappaletta ei ole käytetty, ei tarkoita että se on uusi. Ikää saattaa olla 20 vuotta, värit jonkun menneen sesongin mielenhäiriö, samoin malli. 

Vähänkäytetty sivustolla jokin aika arkinenkin vetine alkaa näyttämään ok:lta kun se on tuolla lukemattomien kulahtaneiden ja värivirheellisten tekokuitulumppujen seassa.

Ihmisillä on erilaisia makuja, ei ole universaalia ”kivaa”. Se mikä on yhden mielestä hirveä, on toisen mielestä juuri parasta. Vaate voi jäädä käyttämättä vaikka siksi, että väri ei ollut itselle sopiva. Mutta toiselle se voi olla juuri nappivalinta. Tai malli ei istunut päälle oikein hyvin. Eri malliselle ihmiselle se sitten sopii.

Vierailija
356/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada kaikista. Aspa ei vastaa eli kannattaa laittaa julkinen kysymys/arvostelu faceen. Sen jälkeen vastaavat.

Eikö vastaa? Onko monta kertaa käynyt noin? Minulle on aina vastattu, kun olen yhteyttä ottanut, ja olen ollut asiakkaana n. 5 vuotta ja yhteydenottoja on ollut jo monia (eikä siis ole tarvinnut valittaa tämän tästä, vaan olen myös esim. kysynyt jotain :)

Vierailija
357/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut useita, jotka ”eivät jaksaneet” palauttaa huonoa tuotetta, vaan kärsivät mieluummin rahallisen tappion itse ja jättävät jatkossa tilaamatta. Ettekö huomaa, että tällä tavalla palkitsette epärehellisen myyjän, ja tämä edesauttaa sitä, että valikoimat huononevat? Kun myyjät huomaavat, että likainen ja rikkinäinen tavara menee, rahaa tulee ja valitusta ei kuulu, miksipä ei laittaisi lisää menemään kaikkea mahdollista roskaa?

Sitten siitä kärsii kirppis, joka oli alkuperäiseen asiaan syytön, asiakkaat vähenevät, kirppis profiloituu huonon tavaran paikaksi, ja homma kuivuu kokoon. Sitten saamme taas täällä harmitella, että olisipa joku kätevä nettikirppis.

Vähänkäytetyn lienee aika mahdotonta tarkkaan syynätä kaikkia tavaroita, kun määrät lasketaan jo sadoissa tuhansissa. Ainoa tapa taata tavaran hyvä laatu olisi se, että ostajat reklamoisivat herkästi, ja kirppis sakottaisi/estäisi myyjiä, joille tulee poikkeuksellisen paljon palautuksia.

Vierailija
358/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita rättejä aivan selvään ylihintaanhan tuolla on. :D Laittaisin suoraan kierrätykseen tuollaiset.

Vierailija
359/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista touhua, kun myyntiin ylipäänsä pääsee epämiellyttäviä, pesemättömiä vaatteita. Myy helposti-palveluun kun paketin lähettää, niin olen käsittänyt, että eka tarkastus tehdään Vähänkäytetyssä ja tarkastuksen jälkeen paketti matkaa kirppismestarin käsittelyyn, jolloin hän tekee tarkastuksen ja kirppismestarin duunit tehtyään, jatkuu paketin matka takaisin Vähänkäytettyyn, jossa tuotteet tarkistetaan.

Vierailija
360/1787 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vahankaytetty.fi/farkkubleiseri-only-s-29097-1516.html

https://vahankaytetty.fi/neule-superdry-m-558025-19.html

https://vahankaytetty.fi/toppi-m-29097-1505.html

https://vahankaytetty.fi/paita-nanso-36-57004-60.html

https://vahankaytetty.fi/neuletunika-cubus-m-62894-79.html

https://vahankaytetty.fi/shortsit-xs-10005-487.html

Taas näitä makupaloja. En ostaisi  näitä tuotteita edes uusina, mutta vähänkäytetty on synonyymi sille, että vaate on lingottu jossain väärässä pesuohjelmassa ja heitetty silittämättä myyntiin. Jos ihmiset laittaisivatkin järkeviä hyviä vaatteita myyntiin, eikä sellaisia, joiden oikea osoite on lumppukierrätys.

Täysin samaa mieltä. Noiden oikea paikka on kierrätys eikä mikään muu. Järkyttävää että tuollaisista lumpuista voi pyytää tollasia summia, kukaan ei osta. Ja vaikka joku tähän sanoi että 00's on muotia, niin totta mutta ei noista mikään ole sen muodin mukaista vaan yksinkertaisesti lumppua. Miksi ette vie tällaisia Recciin tai Uffille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi