Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Pääosin hyviä kokemuksia (vain ostajana). Kannattaa ostaa myyjiltä, jotka ovat käyttäneet edes hetken tuotteen kuvailemiseen muutamalla sanalla (materiaali jne.), ei ole tarvinnut pettyä vaan tuote on ollut sitä mitä odotinkin. Rypyssä kuvatut, "upee tee paita 2 e" kierrän kaukaa.
lisää kokemuksia? Tekisi mieli laittoo tuonne vaatteita myytäväksi mutta meneekö kaupaksi?
Itsellä kokemuksia vaan ostajana. Laihduin talvella noin 15 kiloa ja kaikki vaatteet jäivät isoiksi. En hennonut ostaa uusia niin tein vähänkäytetylle ison tilauksen. Satasella sain melkein koko vaatekaapin uusittua. Suurinosa muutamaa poikkeusta lukematta vastasi kuvausta.
Itse laitoin myyntiin n. 40 kpl, pääasiassa vaatteita laihtumisen johdosta. Kieltämättä kuvaamisessa ja ilmoitusten laatimisessa oli vaivaa, mutta kyllä vaivannäkö kannatti, myymättä jäi muistaakseni n. 6 kpl. Lisäksi vaiva on siinä mielessä kertaluontoinen, että kun paketin saa lähetettyä niin periaatteessa mitään ei enää tarvitse tehdä :) Ilmoituksiin kirjoitin materiaaleja ja laitoin mittoja mikäli joku vaate oli mielestäni ilmoitettuun kokoon nähden suurempi tai pienempi. Kirpparipöytää en halunnut ottaa, koska vähänkäytetyssä rahallinen riski oli ainoastaan tuon 6,90 euroa.
Tätä ennen pieni osa vaatteista oli tori.fi-sivulla myynnissä, eivåtkä ne menneet siellä kaupaksi.
Paljon varmasti on kiinni siitä että hinnat ovat järkeviä ja tuottesta on kerrottu riittävästi. Itse olin vähänkäytettyyn todella tyytyväinen. Yleensä laitan vaatteet pelastusarmejalle, mutta nyt oli niin paljon oikeasti vähän käytettyä, että halusin koittaa jos niistä hieman rahaa saisin. Tämänkin puolesta vähänkäytetty oli sopiva vaihtoehto, koska he lähettävät myymättä jääneet hyväntekeväisyyteen mikäli niitä ei itse halua lunastaa :)
Olen lähettänyt myyntiin useamman paketin tavaraa.Pääsääntöisesti kauppa on käynyt hyvin.
Eka paketti lähti loppusyksystä, siinä toppavaatetta ja sekalaista.Lasten ja omat kausivaatteet ja kengät kävi kaupaksi.
Kirjoja kun myin, (lasten ja nuorten kirjoja, )kaupaksi kävi vain yksi.
Nyt keväällä olen myynyt juhlavaatetta ja kenkää.Lisäksi kauppansa tehneet lasten keväisemmät t-paidat ja hellehatut.
Muuta kaupaksi mennyttä: farkut, monot, kännykän kuoret, nukke, potkulauta.
Mitään en ole vielä takaisin lunastanut, vaan myymättä jääneet tavarat on suurelta osin olleet sellaisia jotka olisin kuskannut konttiin joka tapauksessa.
Osasta tuotteita ihmettelen kun eivät ole menneet, kuten Guessin lasten satiinimekko ja tälläkin hetkellä kaupoissa myytävä lasten NY- lippis.Ehkä ei ole niinkään merkkitietoisten ostospaikka, tai sitten vika on kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
AV-mamman kirppis
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama mainos on täällä tasaisesti parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Oisko vielä kokemuksia! :)
Ostetut tuotteet tulleet nopeasti, sen puolesta toimii! Myydyt tavarat menneet kivasti kaupaksi, mutta rahojaan ei meinaa firmalta ulos saada! Lupaus 1-5vrk, täällä edelleen Odottaa rahojen siirtoa-tilassa jopa 3vko odottaneet rahasiirrot! Rahojen siirto jos ei lähde toimimaan, ni täältä lähtee kyllä ilmotus kuluttaja-asiamiehelle ja omat rahat pois jos saa.. Sit vaihtuu kyllä tuttuun ja turvalliseen Huuto.netiin ja Toriin Harmi sinänsä, kun tuntuisi toimivalta kirppis-idealta
Ostetut tuotteet tosiaan ovat tulleet nopeasti mutta tuotteiden palautus onkin sitten toinen juttu. Nettisivujen kautta viestit eivät mene läpi (kuittaus tulee kyllä). Kun viimein sähköpostitse saat ohjeet palautuksesta, onkin jo aikaa kulunut sen verran, ettei palautus pakettiautomaatin kautta enää onnistu ja paketti on vietävä postiin. Ei aina ihan yksinkertaista. Erittäin epätodennäköista, että enää täältä tilaan.
Pelastakaa lapset- kirkon ulkomaanapu ja punainen risti ei kyllä keräile tolla systeemillä varoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV-mamman kirppis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko vielä kokemuksia! :)
Ostetut tuotteet tulleet nopeasti, sen puolesta toimii! Myydyt tavarat menneet kivasti kaupaksi, mutta rahojaan ei meinaa firmalta ulos saada! Lupaus 1-5vrk, täällä edelleen Odottaa rahojen siirtoa-tilassa jopa 3vko odottaneet rahasiirrot! Rahojen siirto jos ei lähde toimimaan, ni täältä lähtee kyllä ilmotus kuluttaja-asiamiehelle ja omat rahat pois jos saa.. Sit vaihtuu kyllä tuttuun ja turvalliseen Huuto.netiin ja Toriin Harmi sinänsä, kun tuntuisi toimivalta kirppis-idealta
Kyllä ne rahat tulee, mutta kun olet laittanut siirron sulle tulee viesti sähköpostiin, jossa linkki jota pitää linkata.Sen jälkeen vasta rekisteröityy heille.Tätä en ensin tajunnut.
Mulle on rahat tulleet aina parissa päivässä.Ja kauppa käynyt hyvin kun kuvaan kunnolla monta kuvaa ja mittailen.Tää on mulle vähän niinkuin harrastus, joten en laske käyttämääni aikaa ja haluan että ostaja saa oikean kuvan myymästäni tavarasta.En itsekkään mielelläni osta tuotetta "sokkona"yhden kuvan perusteella.
Laitoin paketin joku aika sitten.8 tuotetta on mennyt (perus jakut ja perusmekot sekä bikinit).Hinnan alennuksesta sai muistuttaa kun ei toiminut automaattisesti. Osa mm.upouusi pyjama 2,8,sadan euron kukkamekko 5,80,Lidlin upouusi lastenvaate 2,60 ja shortsit ei näköjään myy. Meinasin rohkeana tilata myös jotain kun pk on nyt vain 3,9.
Kesällä oli kampanja ja sai lähettää myyntiin tavaraa ilmaiseksi. Pari ikea kassillista pyöri kaapeissa, joista suurin osa oli jo käynyt kerran myynnissä. Lapset ja mies olivat pari päivää mökillä ja käytin yhden illan ja aamupäivän vaatteiden kuvaamiseen, mittailuun ja vahankaytetty.fi -opetteluun. Sain laitettua vähän yli 40 vaatetta myyntiin ja kuvia laitoin vähintään 2 / vaate. En silittänyt. Ikeakassillinen vajosi puoleen väliin eli kamaa jäi vielä vaikka kuinka! Myyntiin meni naisten vaatetta ja lasten vaatetta. Lähinnä muutaman kerran käytettyä ja kuntoarviolta vähintään hyvä. Yritin olla kriittinen ja kuvailin tarkasti.
Hinnaksi laitoin 1-2euroa ja vähemmänkin, kun mietin sitä, että tuotteelle lätkäistään automaattisesti 1e lisää hintaa (välityspalkkio). Nyt on vielä myyntiaikaa reilu kuukausi jäljellä ja myytyjä on n. 20 kpl. Palautuksia ei vielä yhtään. Yllätykseksi kaikki euron vaatteet ovat menneet. Yksi uusi, käyttämätön takki myyty 10 eurolla. Se oli kallein noista myydyistä. Käyttämättömät lastenvaatteet eivät ole menneet ( kovempi hinta, mutta merkkituotteita). Myydyt ovat pääasiassa naisten vaatetta. Saldo tällä hetkellä n. 30e. Jos kalliimmat, uudet vaatteet jäävät myymättä, niin taidan ottaa ne takaisin (postitus 6,90) ja kokeilla myydä tori.fissä tai fb:n kirpputorilla.
Tähän mennessä arvioisin, että hyväkuntoiset, vaikkakin käytetyt, vaatteet menevät kaupaksi kun hinta on 1-2e. Ja kannattaa laittaa myyntiin kerralla paljon. Oma kompastuskiveni oli se, että ajattelin juurikin myydä nuo kalliimmat vaatteet ja hyvällä tuurilla vähän muutakin. Menikin päin vastoin, enkä raaski luopua uusista vaatteista ilmaiseksi, edes sinne hyväntekeväisyyteen. Toki nyt seuraan myynnin loppuun ja päätän sitten miten toimin loppujen kamojen kanssa.
Olen vastannut moneen ketjuun mutta kerran vielä siis.
Laitoin myyntiin 50 tuotetta. Puhtaita, hyvökuntoisia, osa uusia. Lähinnä lapsen vauvavaatteita, muutamat kengät myös.
Nyt kun myyntiaika päättyi kokonaan, laskin saaneeni alle 50 euroa. 5 tuotetta jäi myymättä, ne lahjoitin eteenpäin. Suurin osa meni kaupaksi hinnanalennuksien jälkeen eli tyyliin eurolla. Ihan ok kai muuten, mutta siihen työmäärään nähden naurettava palkka. Pesu, silitys, kuvaus, tuote-esittelyt, numeroinnit ja paketin vieminen Matkahuoltoon.
Kaksi tuotetta kaiken lisäksi seilasi jossain reilu pari kuukautta ja nyt kun ne löytyi niin eihän ne mene kaupaksi kun ovat kesävaatteita.
Lähettämästäni paketeista aina jotain mukamas puuttu ja vasta kauhean sähköposti rumban jälkeen löytyivät. Eivät voineet väittää vastaan kun tiesin tasan miten olin tuotteet pakannut
Laatikollisesta jäi 17 euroa voittoa.Uusia vaatteita ei mennyt edes eurolla...Mutta ottamani kuvat ja ilmoitus tekstit olisivat voineet olla parempia.
Myin syksyllä n. 200 tuotetta lastenvaatteita/ äitiysvaatteita. Tiliä tuli vajaa 500euroa. En jaksa viedä kamoja tavalliselle kirppikselle ja käydä järkkään pöytää enkä jaksa myöskään alkaa itse postittelemaan kenellekään mitään. Asettamallani "täydellä hinnalla" meni n. 70% kaupaksi ja loppujen lopuksi muutamaa tuotetta lukuunottamatta kaikki meni myyntiajan puitteissa ja lopuille sain ilmaista jatkomyyntiaikaa. Kaikki myymäni tuotteet ovat olleet käytössä yhdellä lapsella ja suurin osa ehditty käyttää joitain kertoja. Erikseen olen vienyt vaatekeräyksiin kuluneet ja aikansa eläneet vaatteet.