Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****SYYSKEIJUT TORSTAIHIN*****

19.01.2006 |

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja ultra on ohi! Masukki oli kasvanut paljon viime viikosta (épäiltiin kohdun ulkopuolista ja nyt oli kontrolli), nyt sikiöpussi jo huikeat 2,1 cm! :) No lääkäri oli niin mukava, että antoi mulle vielä yhden kontrolliultra-ajan ennen varsinaista neuvolaa, toisaalta vielähän on vaikka mitä riskejä, ennen kuin ollaan " varmalla pohjalla" , mutta kyllä se tästä. Uskon ma.

Sinulle joka kyselit (en muista niccii) kohdun ulkopuolisista raskauksista, ne ovat hyvin kivuliaita ja vaarallisia äidille, jos siis yhtään epäilyttää, niin käy tarkistamassa asia. Ei vara venettä kaada.

Heikkopeikkonen rv6+6 ja tyttö 1 v 8kk

Vierailija
22/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan tosi helpottava tieto =)

Kävitkö yksityisellä vai? Paljonko tuli maksamaan? Tahdon myös itse varmuuden tähän asiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskallan minäkin pinoutua kun on ultra takana..

Taustasta vielä sen verran, että kohdunulkoista kovasti epäiltiin koska endometrioosin takia molemmat munatorvet on todettu tukkeutuneiksi. Kävi kuitenkin pieni ihme; raskaus on kohdussa ja syke löytyi tänään :)

Kokoa pikkuisella 4mm eli kone ei antanut edes raskausviikkoja vielä (6mm=rv6+2), mutta siinä 5-6 ne on.

Oireista tällä hetkellä päällimmäisinä ovat tolkuton väsy ja lievä etominen, eli samalla kaavalla mennään kuin aikaisemmissakin raskauksissa!

Neuvolaan soittelin heti tänään, sain ajan jo 3.2, eli hädin tuskin viikolle 8. No, kivahan se on taas sielläkin käydä.. Ja np-ultraa pitäisi myös kuulemma pikimmiten varailla että saa sopivaan kohtaan.

..ja sitä pakkasta täällä meillä on (vain..) 20 ;)

Kuulumisiin, Itta + Pieni Ihme

Vierailija
24/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BabyBlues: Kävin tk:ssa, kun " pääsin" sinne sen kohdunulkopuolisen epäilyn takia ja nyt tosiaan oli kontrolli. Mulle sattui tosi kiva lääkäri, omakin on ihan mukava, mutta ei ultraa. Ja tämä kyseinen tohtori sitten antoi tosiaan vielä yhden kontrollin, että tarkistetaan vielä parin viiikon päästä miltä siellä masussa näyttää. Esikoiselta kävin yksityisellä ultrassa ja en näe kyllä mitään eroa ainakaan näiden kahden ultranneen lääkärin välillä. Todella hyvää palvelua tk:ssa!

Heikkopeikkonen rv6+6

Vierailija
25/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkopeikkonen ja Itta: Tiedän tuon helpotuksen ja onnen tunteen ultran jälkeen :-) Nyt sitten aletaan nauttia tästä odotuksesta!

-BabyBlues-: Itse kävin tänään toistamiseen ultrassa Femedassa Kalevankadulla, ja voin kyllä suositella paikkaa. Esim. verraten Diacoriin hinta edullisempi, sillä 20min tutkimusaika (sis. siätutkimus ja ultraus) 60 Kela-korvauksen jälkeen.

Rizzu ja Mäkimeirami: Pidetään peukkuja, että molemmilla on ultran jälkeen iloisia uutisia kerrottavana!

Omasta olosta: Viime perjantaina siis kävin edellisen kerran ultrassa, ja varmuudella ei saatu sykettä näkyviin. Arviolta silloin oli rv 6 ja sikiön pituus n. 4 mm. Tiesin ovulaatioajankohdan joten viikonloppu meni miettiessä miksi mitta oli pienempi kuin viikot olisivat pitäneet antaa eli perjantaina olisi pitänyt olla rv 6+4. Varasin tälle päivälle ultran samalle lääkärille.

Viime yön sain nukuttua, vaikka tämänpäiväinen ultra jännittikin kovasti. Aamulla sitten puin pojille vaatteet, pakkasin heidät autoon ja sulattelin kaaran. Pakkanen teki tepposet ja keskellä Tuusulantietä ikkunat menivät niin jäähän sisäpuolelta että oli pakko laittaa vilkku päälle ja ajaa moottoritien sivuun :-/ Ajoin meidät sitten keskustan tuntumaan, mies tuli vastaan ja yhdellä autolla jatkettiin. Jännitti vietävästi kun odotin lääkärille pääsyä käytävässä. Lääkäri aloitti ultrauksen ja tarkensi sitten kuvaa. En itse osannut sanoa kuvasta, oliko kehitystä tapahtunut. Lääkäri kuitenkin totesi, että hyvältä näyttää ja kaunis syke näkyy. Varmisti vielä, että itsekin näin sykkeen. Voi sitä helpotuksen ja onnen tunnetta! Sikiön koko tänään 12 mm ja vastasi rv 7+3 eli vain päivän heitto oletetun oviksen perusteella.

Anteeksi tämä ylenpalttinen selostus, mutta olen niin onnellinen ja toivon että te muutkin pääsette pian nauttimaan raskaudesta mahdollisen alun epätietoisuuden jälkeen. Suosittelen kyllä alkuraskauden ultraa, sillä sykkeen näkemisen jälkeen 90% raskaus jatkuu hyvin, ja siihen nyt luotan.

Moisku rv 7+3

Vierailija
26/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tietoa? Minulla ei nimittäin ole mitää mahdollisuutta saada lapsenvahtia päivällä ja mieskin vasta muutama viikko sitten vakinaistettiin, niin ei viitsisi " turhia" vapaapäiviä viettää vielä. Tekisi mieli kyllä kovasti mennä, mutta näkeekö ne vielä mitään kun viikkoja vasta 6? Kannattaisiko odottaa mieluummin viikolle 7?

Baby & keiju 6+1

Vierailija
27/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sulla tämä nykyinen raskaus kovinkin erilainen kuin edellinen/edelliset? Luin esikoisen odotusajalla pitämäämme päiväkirjaa ja viime kerralla olin näillä viikoilla jo tosi huonossa kunnossa. Oksensin aamusta iltaan ja olin töistäkin sairaslomalla n. 6 vk. Tällä kertaa on ollut joinakin päivinä hetkellistä etomista, hiukan jo lievää närästystä ja vatsa sekaisin, mutta kertaakaan en ole vielä oksentanut.

Voikohan raskaudet olla näin erilaisia vai enköhän vielä ole päässyt oksentamisvaiheeseen??

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!

Uiiui, poju 7,5 kk ja Tiitu rv 7+0

Vierailija
28/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse menossa Femedaan, mutta ainakin Diacoriin sai hyvin ilta-aikoja, oliskos viimeinen aika lähempänä klo 20. Mäkään en saa millään päivisin lapsenvahtia, niin pakko sovittaa kaikki ajat vasta iltaan kun mies on kotona. Me itse asiassa mennään kyl ultraan koko perhe, siitä on tullut vähän niinkuin traditio jo meille. Ja noista viikoista, ainakin Diacorissa suosittelivat, että menee ultraan vasta viikoilla 7+.

Kiitos vauva 2006:lle ja (nyt en enää muista kenelle muulle, sori...)tsempeistä mun ultran suhteen, tulen sit ilman muuta kertomaan, miten kävi!

Rv 7+2

Vierailija
29/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ihan väärin muista Femeda on auki arkisin ma -to klo 19.30 asti ja pe klo 15 asti. Netistä voi niiden sivuilta katsoa ja varata aikoja, mutta siellä ei ole kaikkia vapaita aikoja. Kannattaa odottaa ehkä viikonlopun yli, niin varmemmin näkyy syke. (itselläni ei kunnolla näkynyt rv 6+3). Tsemppiä lähetän sulle!

Vierailija
30/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huomasin sun viestin!

Mulla ainakin kaks ekaa raskautta oli ihan erilaisia, tässä vaiheessa todella etovaa oloa oli ollut jo toista viikkoa. Nyt hädin tuskin on huonoa oloa edes satunnaisesti. Kysyin neuvolasta (olin siellä pojan 1-vuotisneuvolassa) asiasta ja kyl kuulemma samallakin henkilöllä voi raskaudet olla ihan erilaisia. Itseäni vaan hieman epäilytti...Mutta ehkäpä se on vaan nautittava tästä olotilasta vai mitä?:) Mun edelliset on olleet molemmat poikia, mites sulla? Onko kenelläkään kokemuksia siitä, että raskausolot olisi vaihdelleet vauvan sukupuolen mukaan?

Mäkimeirami rv 7+2

Vierailija
31/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivää kaikille!

Soitin äsken neuvolaan ja varasin ajan.

Silloin vuosi sitten kun vauvamme kuoli (rv37), niin kaikki sanoivat että

seuraavan raskauden aikana saat käydä neuvolassa niin usein kun haluat. Nyt eivät tunnu ymmärtävän että kaikenmaailman pelot iskee jo nyt eikä vasta loppuraskaudessa. Yritin kyllä sanoa että henkinen puoli on jo kovin koetuksella, mut hän vaan sano et ei kannata aikasemmin tulla. Pysyy sisällä jos on pysyäkseen ja jos ei niin ei sille mitään voida.

Tieteellisesti ajatellen ei mitään ongelmaa pitäis tulla, pojan kuoleman syy oli napanuoran solmu. Mutta ei tämä hullu stressaaminenkaan voi hyväksi olla. Tiedänhän minä ettei neuvolassa mitään ihmeempiä voida vielä tehdä, mutta jos ois edes päässyt juttelee, ni ois varmaan helpottanu. Nyt saa sitten odottaa vielä kolme viikkoa. Sanoi se vielä että jos hirvee paniikki iskee ni " mene yksityiselle alkuraskaudenultraan, mutta se maksaa" . Tämä on nyt kolmas raskaus ja sama täti, enkä oo koskaan mitenkään erityisemmin siitä tykänny. On se ihan asiallinen, muutei herätä mitään mukavuuden tunteita.

Sairaalassakin sanoivat että seuraavaa tarkkaillaan tiuhemmin. Saa nyt sitte nähä mitä ne aikanaan siellä sanovat.

Niin sitä piti kysymäni että te jotka ootte alkuraskauden ultrassa käyneet/menossa, niin onko teillä ollut aikaisemmin jotain ongelmia vai

ihan " muuten vaan" .

Jotenkin se tuntuis turhalta mennä, mutta jos sillä sais mielenrauhan itselleen niin miksi ei.

Onnea kaikille odotukseen!!!

kirsikka rv5?

Vierailija
32/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siellä kohdussa sykettä on on on...lallatilaa....

Eli yksi onnellinen ultrattu joukossanne jälleen...Mullahan epäiltiin myös kohdunulkoista ja siksi ultrattiin reilu viikko takaperin, nyt sit tarkistettiin sykkeen ilmaantuminen.

Ja olihan se siellä...äitin óma hiirenherne..joka ei vastannut 7+2 kokoa, vaan 6+4, mistä olen kyllä vähän ymmälläni, koska ei tuota aktiviteettia mustaakseni ollu sairastelujen takia kovinkaan paljon....Mutta pääasia että se nyt kuitenkin siellä oli, olipa nyt sit vaikka minkäkokonen.

Ja sitten uusia ylläreitä: se vuotaminen jota olen täällä kohta 2viikkoa surrut, johtuu kohdunkaulan limakalvosta, joka on jotenkin " ulkona" ja siksi herkkä ärtymään ja vuotelemaan. Ei vaarallista, mutta saattaa vuodella huonolla tuurilla koko raskauden ajan.

ERikä siinä vielä kaikki, sanos mainosmies. Sain ensi viikolle uuden ajan, kun näyttäs siltä, että raskaus olis alunperin ollu kaksoisraskaus, muttei toinen vauva olis saanu tuulta siipiensä alle. Ongelmahan on se, ettei se voinu ihan varmaks sanoa, onko siellä toinen vai ei, mitä todennäköisemmin ei, mutta haluaa tarkistaa sen ensi viikolla kuitenkin. Mie jo meinasin tiltata siihen pöydälle kun se rupes jotain toisesta hupajamaan. Onneks on ees yks, jolla hyvä, vahva syke.

SyksyäOdotellen; yrittää kovasti miettiä täällä Ramppesin lähellä asuvia koiralllisia, muttei tule mieleen ketään miun tutuista. Itse asustan siis Ramppesin ja pankin välissä :) Ensi viikonloppu on melko täynnä, mutta eiköhän vaan aina yhet treffit saatane sinne mahtumaan, jos tosiaan halutaan..katellaan kalentereita.

Minjuska ja hiirenherne jollakin viikolla (menkoista laskettuna 7+2, ultra sanoo 6+4)

Vierailija
33/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, että kaikki oli hyvin!:) Mä jo vähän mietinkin, että jokos olet siellä ultrassa käynyt, kun sulla oli aika samana päivänä ku mulla. Ja vielä ehkä ollut/on edelleen kaksosraskaus! Muista tulla kertomaan, mitä siellä masussa näkyi kun meet seuraavan kerran ultraan...

Mäkimeirami, pojat + masu 7+2

Vierailija
34/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla, että niin monella on positiivisia ultrakuulumisia! Meillä saadaan jännätä vielä maanantai-iltaan asti... Joku kyseli, miksi mennä alkuraskauden ultraan. Minulla ei ole mitään erityistä syytä mennä ultraan, paitsi oma mielenrauha. Jotenkin tuntuu siltä, että pitää päästä katsomaan, onko masussa joku ja missä kunnossa. Julkisella puolella on eka ultra luvassa vasta rv 13.

Pahoinvointi senkun yltyy. Tänä aamuna tuli eka kerran oksu; en ehtinyt syödä aamupalaa edes puoliväliin.

Varasin ekan neuvola-ajan tammikuun vika päivälle. Ensimmäisen lääkäriajan sain helmikuun puoliväliin. Toivottavasti niille on tarvetta vielä maanantain jälkeen!!

Torstaiterveisin

Toukka06 (rv 6+6)

Vierailija
35/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin eka neuvola takana :)

Oli tosi mukava täti siellä otti miehenki tosi hyvin huomioon :)

Meillä kaupunki ei tarjoa, kuin yhen ultran joskun rv 18-20, eli rakenne ultran. Syndrooma seula tehdään verestä. Ei yrittetty kuunnella edes sydänääniä, mutta tuskin ne olis vielä kuuluneetkaan... Seuraava käynti vasta 14.02, eli ystävän päivänä toivottavasti sillon kuullaan syke.

Kamalasti tekis mieli käydä alkuraskauden ultrassa, mutta en tiedä missä täällä Oulussa olis halvinta? Nikaspoimu ultra pitää kustantaa myös ite... Oulu on köyhä kaupunki vissiin :/

Vierailija
36/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa oloa täällä!!!

Jotenkin tuntuu ettei milloinkaan kerkiä kirjoitteleen kun tuo neiti 3kk:tta pitää äidin aika kiireisenä. On menossa vaihe ettei kelpaa muu kuin syli ja pystyasento siinäkin.

itsellä on aivan kuollut olo käyn oksentamassa ainakin kymmenen kertaa päivässä. Aamulla heti kun nousee ylös niin ensimmäisenä oksettaa ihan vietävästi, loppuispa jo tää pahoinvointi.Väsymyskin on aivan valtava johtuisikohan että tulin niin pian uudestaan raskaaksi, kun ei nuo hemoklobiinitkaan kerennyt palautua oli jälkitarkastuksessa 109.

Kyllähän nuo meidän kolme muuta isompaa lapsukaista vähän on ihmeissään kun äiti vaan oksentaa. 9-vuotias tyttö ei oikein usko että tää ois enään mahatautia.

Ilmakin on niin huono ettei edes ulos pääse.Täällä pakkasta 26 astetta, ei siinä paljon tee mieli nenää ulos pistää.

Tänään viedessä poikaa esikouluun jouduin oksentamaan kesken matkan tien varteen, ja eräs vanhempi naisihminen siihen tokaisi, että on se kauheaa kun pitää juoda ja sitten oksennellaan krapulassa pitkin katuja ja vielä lasten nähden. Arvatkaapa tuliko siitä hyvä mieli. Tokaisin siihen että ehkä on parempi huolehtia ihan omista asioista, kun ei kaikkea tiedä. Toivottavasti en ollut liian ilkeä.

Pitää lähteä ruuan laittoon ja kohta nitikin herää pullottelemaan.

js79 7+2 jos en väärin muista.

Vierailija
37/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään vähän huonompi päivä. Alaselkää on särkenyt ja poltellut koko päivän, hieman myös vatsaa. Vähän niinkuin synnytksessä supistusten välillä. Alkoi tosissaan pelottaa.. Vielä ei ainakaan mitään vuotoa. Onko muilla ollut samanlaista tunnetta? Voiskohan oireet liittyä kohdunulkopuoliseen raskauteen tai jotain?

Täällä kaivattais hieman rohkaisua ja piristystä.

Andoliniska rv. 5+1

Vierailija
38/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas mukava lukea mukavia ultra-uutisia =) itse saan vielä odottaa ainakin 3 viikkoa, kun meillä ultrataan tokalla neuvola käynnillä ja seuraavaks vasta niskaturvotukset rv.12-14....

Vatsa on hieman pyöristynyt, mutta voisi luulla tavalliseksi lihomiseksi vielä. Kävin vaa,alla ja olen saanut kaksi kiloa puolessatoista kuukaudessa lisää!! Se on vaan hyvä, kun olen alipainoinen, niin voi vauvanalkukin paremmin..............................

Hyi, kun piti käydä välillä oksulla. Ihan hirvee olo, nyt pitää lopettaa lyhyeen.

*tiitiäinen79 ja rv.6+1 *

Vierailija
39/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Pikaista asiaa vaan että syysäideille on perustettu yahoo-yhteisö http://groups.yahoo.com/group/syysaidit-06/

Kaikki vaan mukaan, vaati sisäänkirjautumisen. Omalla nimellä ei tarvi kirjautua, aika monilla on käytössä nimimerkki, eli myös sähkopostiosoitteessa on nimimerkki.

En nyt muista kuka huomautti pienesti " aukosta" yahoossa, mutta se on nyt korjattu. Eli viestejä pystyy lukemaan vaan sisäänkirjautunut henkilö.

tervetuloa vaan kaikki mukaan.

Santessa rv 8+4

Vierailija
40/43 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu puhetta erilaisista raskauksista. niin mulla ainakin eka raskaudessa oli lievää pahoinvointia ja tyttö tuli. Tokan kanssa en pahoinvoinnista kärsinyt lainkaan ja se oli poika. Nytkään en, ainakaan vielä, voi huonosti, joten poikaa povaan. Mutta antaa ajan näyttää.